jibbo 14.08.2006 18:19:27 | |
---|
Onko kukaan muu huomannut että kun Steve Vai tekee vibratoa niin usein sormi menee pientä ympyrää kielen päällä? :) hienon näköistä. mitähän hyötyä siitäki on? mutta aika vaikeelta tuntuu tuo aluksi kun itse kokeilee. "elämä on ihmisen parasta aikaa" |
THE RIPPER 14.08.2006 18:47:37 | |
---|
ei kannata darrassa ottaa lasia vettä. jos suussa ei oikein mitää makua ole. sillä se vesi toi ainakin minulla bissen maun suuhun, ja koko päivän kestävä ketjureaktio alkoi |
Kertokaapa omia kokemuksianne tästä tekniikasta :) "elämä on ihmisen parasta aikaa" |
oiva tumpeloinen 14.08.2006 19:14:03 | |
---|
Kertokaapa omia kokemuksianne tästä tekniikasta :) Sun varmaan kannattaa kokeilla itse erilaisia vibratekniikoita. Vaikea niitä on näin kirjallisesti alkaa kuvailemaan. Kaikissa vibratyyleissä on kuitenkin erilainen viba. Mitä sitten kannattaa kokeilla: -Kielen suuntaista vibratoa (malleina joi käyttää viulisteja ja yleensäkin nauhattomien soittimien soittajia). Nauhallisessa kitarassa vaatii aika kovan liikkeen kuulostaakseen joltain. -Poikittain kielestä suuntautuvaa vibratoa. Tämä on siis "perus"vibrato suurimmalle osalle vinguttajista. -Kahden edellämainitun risteytystä. Tämä on siis se "pyörivä" vibrato. -Koverretulla otelaudalla voi tehdä vibratoa myös painamalla kieltä alaspäin kaiverrukseen. Tämä tosin helposti pilaa kielen. Onnistuu laimeasti myös suurilla nauhoilla. Ohjeita itse vibran tekoon on sitten tässä pikkaisen vaikeampi antaa. Sun pitää vain treenata niitä itseksesi kotona ja päättää, mikä kuulostaa parhaalta. Kokeile nopeata ja hidasta vibraa, leveätä ja kapeampaa. Näiden sekamelskasta sun pitäisi löytää jokaiseen erilaiseen tilanteeseen sopiva. Vibra on sinänsä on yksi kohtuullisen hankala homma soittamisessa. Ei teknisesti toteuttaa, mutta jos sen pitää kuulostaa hyvältä kaiken lisäksi. Siihen moni kiinnittää turhan vähän huomiota (IMO). P.S. Sorry epäselvä ajatuksenjuoksu ja jäsentely. |
frozen inside 15.08.2006 00:42:38 | |
---|
meikällä häirittee ku kattoo nuita videoita/keikkoja ja ku kitaristit venyttää niitä ohuimpia eli e ja b kieliä tai ehkä muitaki kieliä ylös taivaaseenpäin ja saa tehtyä sen hienon vibraton, mikä tuntuu mulla onnistuvan vain maahanpäinvedettynä ja alimmalla kielellä en voi tehä niin ku otelauta loppuu. oon sentään 4 -5 vuotta soittanu että en mikään alottelija enää ole, mutta en jotenki saa kättä vispattua sillee nopeasti taivaaseen päin mkä vituttaasuuresti. No seki on kait tekniikka muitten joukossa ja voi sitä ihanaa tunnetta kun tuntee sen oivalluksen että näinhän tämä tehdäänkin:) Ehkä saan vielä joskus tuntea sen taas mitä ei muista ei ole edes tapahtunut..drunk n roll |