Aihe: Fender vahvistin ja Tubescreamer
1 2
kardaani
12.08.2006 20:49:40
Mortonki!

Miten mielestänne pelittää TS-9 / -808 Fender- vahvistimien kanssa? Itsellä on Fender BF Super Reverb vm. -65 vahvistin + TS-9 vm.-81, 808 modilla. Ei sitten toimi ollenkaan. Pedaali syö kitaran soundia jopa Off - asennossa!

Mitä OD Pedaalia suosittelette Clean vahvistimen kanssa yleensäkin, joku mieto, kutan Barber LTD? Musana tietysti.. ? Blues / Rock! (SRV:n sormia ei ole tarve omistaa..)

Yt. Kari
Epäselvää puhetta ja ihmeellisiä ideoita vuodesta 1960
svilo
12.08.2006 21:38:47
MI Audio:n Blues Pro, Tube Zone myöskin.

/sv
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes (R.Aiken)
TvA
12.08.2006 21:42:39
Mitä OD Pedaalia suosittelette Clean vahvistimen kanssa yleensäkin

Fulltone OCD: ei halpa mutta hyvä. Toimii sekä yksikelaisten, että humbuckereiden kanssa putkivahvareissa. Hyvinkin puhdassaundiseksi muuntamallani (12AX7 => 12AT7 vaihto) Fender Blues Deluxe RI:llä saa aikaiseksi nätit OD-saundit, sekä täydellä drivellä ihan reilua säröä.

Näyttää olevan nyt tarjouksessa Musik-Produktivilla:

http://www.musik-produktiv.de/shop2 … mp;artnr=100018911&quelle=artnr

Tuossa linkki valmistajan omakehuihin:

http://www.fulltone.com/ocd.asp

Mielestäni hintansa väärtti.
...vapaa-ajan muusikko...
ministeri
12.08.2006 22:57:03 (muokattu 12.08.2006 23:04:35)
Mulla on tohon tarkoitukseen kahden pedaalin yhdistelmä. Barber direct drive jossa drive nollilla ja level klo 12-5. Siitä komppaus soundi, sellainen pieni murina. Sitten on lisänä Bad monkey ton barberin jälkeen ja siitä otan sitten välillä sooloon korostusta. Olen vielä kelaillut hankkia jonkun fuzzin...

Ja vahvari on tosiaan sellainen että mitään gainia ei ole itsessään.

Ts 9 mulla oli jossain vaiheessa mut en ollut tyytyväinen.

Lähipäivinä tulee mun ääninäytteeseen demo jossa on tolla virityksellä nauhoitettua meininkiä...ehkä jo huomenna. Tsekkaa jos kiinnostaa. Nyt siellä on kone musaa mut jos on kitara kamaa niin oikean puoleinen kitara on mun. Vasen on VHT vahvari fulltone fulldrivellä ryyditettynä.
Usein se ei ole kiinni siitä mitä soittaa, vaan siitä mitä malttaa jättää soittamatta
Jaba
12.08.2006 23:22:27
Oliskos toi Bad Monkey hyvä Uraltone Jr.:n kanssa, elikkä Fenderin Champin tyylisen vahvarin kanssa? Haetaan semmosta pehmeää säröä, ei semmosta rososta pierua...
ministeri
13.08.2006 00:10:36
rosonen pieru on hyvä...mites olis pehmeä pieru?
Usein se ei ole kiinni siitä mitä soittaa, vaan siitä mitä malttaa jättää soittamatta
ministeri
13.08.2006 00:15:06 (muokattu 13.08.2006 00:15:56)
Ei vaines...Monkey on ihan ok HALPA OD pedaali. Tubescreamer tyylinen mutta mun mielestä parempi. Et paljon menetä rahaa jos kokeilet...Uraltone jr:stä ei kokemusta, eikä champista...
Nazareth
13.08.2006 06:40:00 (muokattu 13.08.2006 06:40:12)
Pakko kommentoida että on tuo Fulltone OCD suorastaan hämmentävän kallis vehje.
"Every dollar you save for taxes is every dollar to suck the Axis. IMIK #27 AKKK#6
Lilli
13.08.2006 07:06:14 (muokattu 13.08.2006 07:07:12)

Totta. Hiukan ehkä samaa ilmaa hinnassa kuin BJF:n polkusimissa. Markkinoilta varmasti löytyisi sopivanhintaisia vastaavia boutique-pedaaleita, mutta kun ei osaa löytää, kun kokeilumahdollisuudet, samoin kuin käyttäjien kommenttien saaminen, ovat vähissä.

...niin tosta Fulltonesta vielä. Ei kukaan tars Fulltone '69 fuzzia?
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
Feggy
13.08.2006 09:17:40 (muokattu 13.08.2006 09:17:53)

Mortonki!

Miten mielestänne pelittää TS-9 / -808 Fender- vahvistimien kanssa? Itsellä on Fender BF Super Reverb vm. -65 vahvistin + TS-9 vm.-81, 808 modilla. Ei sitten toimi ollenkaan. Pedaali syö kitaran soundia jopa Off - asennossa!

Mitä OD Pedaalia suosittelette Clean vahvistimen kanssa yleensäkin, joku mieto, kutan Barber LTD? Musana tietysti.. ? Blues / Rock! (SRV:n sormia ei ole tarve omistaa..)

Yt. Kari

Hyvin. Olen käyttänyt yhdistelmää Ts-9 ja Fender Twin Reverb jotain 20 vuotta eikä ole ollut tarvetta vaihtaa. Screamerini on modaamaton.
Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#1
TvA
13.08.2006 10:15:48

On, varsinkin suomessa. Tuossa maahantuojan suositushinta, josta ei tunnu juurikaan saavan kauppiailta alennusta (saati että IL:llä edes olisi noita varastossa):

http://www.intoluthman.fi/productDetails.aspx?id=206110

...mutta eiköhän noita ole Suomeenkin ostettu ja yhtään en ole nähnyt käytettynä myynnissä. Kertoo sekin kai jotain. Jostain.

Enpä ole pariin kuukauteen muihin kurnupurkkeihin koskenut mm. Boss SD-1 on jäänyt ainakin toistaiseksi vilttiketjuun...

Mutta on tuo pentele niin kallis värkki, että tuota pitäisi päästä kokeilemaan omilla kamoilla ennen ostopäätöstä. Itse otin uhmakkaasti riskin ja tällä kertaa se kannatti.
...vapaa-ajan muusikko...
ministeri
13.08.2006 12:52:06
Nyt on tuolla musanäytteessä linkki. Esim. Hey, Freak biisissä oikean puoleinen kitara on kompattu barber direct drivella boostaten clean kanavaa (kaverin rakentama vahvari) ja aina kun tulee soolo päräyksiä niin on survastu Bad monkey vielä lisäksi siten että se barberi myös boostaa sitten sitä. Vasemmalla puolella olevassa kitarassa on VHT vahvistin jonka edessä fulltone fulldrive.

Myös Sweet mysteryssä samat hommat..
Musanäytteessä rokki bändimme uusi demo!
kojones
13.08.2006 14:13:26
Nyt on tuolla musanäytteessä linkki. Esim. Hey, Freak biisissä oikean puoleinen kitara on kompattu barber direct drivella boostaten clean kanavaa (kaverin rakentama vahvari) ja aina kun tulee soolo päräyksiä niin on survastu Bad monkey vielä lisäksi siten että se barberi myös boostaa sitten sitä. Vasemmalla puolella olevassa kitarassa on VHT vahvistin jonka edessä fulltone fulldrive.

Myös Sweet mysteryssä samat hommat..

Hyvä biisi.
Hyvät soundit.
Rok!
+
Dr. Muff
13.08.2006 15:40:13
Hyviä pedaaleita on perskeleesti. Sano alkuun paljonko aiot rahaa käyttää, helpompi suositella.

Mulla ollut sekä Silver LTD että Direct Drive. LTDstä ajattelin saavani reunasärön ala Hendrix. Ei toiminut. Klipit valmistajan sivuilla on toki hienoja. DD itselle mieluisampi noista kahdesta.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
klobasa
13.08.2006 18:42:03 (muokattu 13.08.2006 18:44:21)

Ratkaisu tähänkin pulmaan; ebay.com

http://search.ebay.com/search/searc … satitle=fulltone+ocd&category0=

Suoraa buy it now hintaa 150-160 USD. Tai no niin...eivät myy näköjään eurooppaan, mutta kun erikseen kysyy josko myyvät niin aika usein yhteisymmärrys kyllä löytyy. Muussa tapauksessa vaatii välikäden kenen kautta laitteen saa suomeen asti.
kardaani
13.08.2006 19:26:12
Nahkahousut näyttää myyvän tuota OCD:a hieman päälle 200€ (http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 0018911/sid/!x32fific/quelle/listen)

Yksi olis tietysti BJF HoneyBee, maksaa 295€ mikä kyllä ylittää jo kipurajan. Saman firman BabyBluen olen joskus omistanut, hävitin pois kun ei ollut minun juttu.
svilo
13.08.2006 21:04:10
MI Audio:n Blues Pro, Tube Zone myöskin.

/sv

www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/277/bp.phtml
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes (R.Aiken)
kardaani
14.08.2006 09:46:45
Täytyypä tsekata tuo härpäke, sama piiri kuin TS-9:ssä, onko soundipolitiikka myös samaan suuntaan?
losli
14.08.2006 09:59:08
Tuossa yksi ainakin rapakon takana hehkutettu overdrive:

http://www.jacquesstompboxes.com/tubeblower.htm

Ei ole pitkään myyty tuota suomessa. Olenkin vähän odotellut että milloin Jacquesin kamaa saadaan tänne, kun myyvät kuitenkin hyvin. Nyt ainakin tuolta löytyy jo:

http://soundstore.fi/product_info.p … id=f43ede1460e2ac43dec9676b23c204e8
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)