Aihe: Epiphone - Alleykat
1
SURf
03.11.2003 13:56:12 (muokattu 03.11.2003 13:56:46)
Haku ei tuottanut toivottua tulosta ko. kitarasta niin kyselläänpä nyt sitten ihan oman otsikon alla:

Iskin silmäni tuohon Epin Alleykat keppiin ja lueskelin HC:sta arvosteluja. Kovasti hehkutetaan siellä ja hehkuttajat kirjoittavat omaavansa pitkän kokemuksen lähes poikkeuksetta (20-40 vuotta sormet otelaudalla).

Alkoi sitten kiinnostamaan niin kovasti että olen himoinnut tilaisuutta koesoittoon, mutta asuinpaikkani/kitaran harvinaisuuden(?) takia moiseen ei ole tilaisuutta siunaantunut.

Oletko ehkäpä sattunut kokeilemaan/ostamaan/muuten tutustunut ko. kitaraan? Haluaisitko kenties jakaa kokemuksesi?

Kirjoitapa rohkeasti SURf-sedälle kommentti kepistä: onko se nyt niin hyvä kuin HC:n sedät hehkuttavat?
Get a haircut and get a real job.
SURf
04.11.2003 08:55:08
Eikö kukaan? No jopas.

Pitääkö tässä viritellä traktori lämpeämään ja lähteä ihmisten ilmoille katsastamaan itse?
Lonesome
04.11.2003 09:52:52
Eikö kukaan? No jopas.

Pitääkö tässä viritellä traktori lämpeämään ja lähteä ihmisten ilmoille katsastamaan itse?

Laitapa sitten kommenttia, kun palaat maalikyliltä näppiksen ääreen. HC:n kommentit viritteli innostusta myös täällä, mutta ei ole Kujakissaa tullut elävänä vastaan...
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
weelie
04.11.2003 10:07:53
Onhan tuo paperilla ainakin hieno yhdistelmä Les Paulia ja semi-hollow Gibsoneita. Mini-humbuckerikin kiinnostaisi: ei ehkä olisi niin tunkkainen kuin normi-humbuckeri. Eli siis kiinostaa mutten ole moiseen törmännyt.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
SURf
04.11.2003 12:39:12
Laitapa sitten kommenttia, kun palaat maalikyliltä näppiksen ääreen. HC:n kommentit viritteli innostusta myös täällä, mutta ei ole Kujakissaa tullut elävänä vastaan...

Ei ole tullut elävänä vastaan minuakaan. Mistäköhän sitä ihminen tuollaisen löytäisi, pitää varmaan pyytää hovikauppiasta tilaamaan yksi kpl. kissoja myymälään ja lähteä testailemaan.

Prkl että on kyllä hirveetä hehkutusta nuo HC:n kommentit. Oikein pahaa tekee...
Miikathebest
04.11.2003 16:00:24

Kaupassa olen ihan "elävään" törmännyt useammankin kerran...
Oli sillä ihan kiva soitella... En tosin ole sähköillä testannut.
En oikein osaa enempää sanoa.
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
SURf
05.11.2003 08:11:40
Kaupassa olen ihan "elävään" törmännyt useammankin kerran...

Jossakin Kouvolan puodissa vai muualla?

Perskutti, heti kun puhutaan jostakin muusta kuin stratosta tai lespasta niin immeiset menee lukkoon ;)
SURf
05.11.2003 10:40:19
No jos sitä nyt jotain sitten..
Mulla on Epin WildKat

Eikös tuo ole sama kitara, vain mikit ja bigsby erona.

Akustiset soundit ilmeisesti jonkin verran voimakkaammat kuin lankkukitaroissa? Mitenkä kuvailisit kaulan profiilia, tanakka, tikku vai in-between? Miten istuu sylissä kun on tuommonen "välimallin" kokoinen? Tuntuuko se semi-ontto rakenne jotenkin (huteruutta tms.)?
Tomtom
05.11.2003 11:06:41
Eikös tuo ole sama kitara, vain mikit ja bigsby erona.

Akustiset soundit ilmeisesti jonkin verran voimakkaammat kuin lankkukitaroissa? Mitenkä kuvailisit kaulan profiilia, tanakka, tikku vai in-between? Miten istuu sylissä kun on tuommonen "välimallin" kokoinen? Tuntuuko se semi-ontto rakenne jotenkin (huteruutta tms.)?

Joo, tod näk erot on just nää, en oo vaan pitäny moista kädessä. Soundi on ehkä jostain lankun ja hollow-bodyn väliltä. Tää tietty vaikuttaa sointiin sähkölläkin. Mää tykkään kyllä pirusti soundeista. Mulla kaula on aika lankkumallinen, eli suht leveä, mutta ei hirveän paksu. Ja liimakaula tietty. Kooltaanhan body on oikeastaan LP:n kokoinen, eli istuuhan se hyvin. Mulla puiden työn jälki on erinomaista, uskoisin, että body ja kaula on mahonkia, mutta en oo ihan 100 varma. Minkäänlaista huteruutta ei kyllä löydy. Sopii IMO hyvin sähköllä soitettavaksi, mutta ei oo ihan täydellinen akustinen soundi, verrattuna johonkin 335- malliin. Mutta siellä päin. Hintaansa nähden helevetin hyvä.
www.dhline.net
SURf
05.11.2003 11:18:14
Joo, tod näk...

Kiitti. Vahvistaa käsitystä jonka HC:n perusteella olen itselleni luonut. Soitto kauppiaalle lähtee nyt.
Miikathebest
05.11.2003 15:45:03

Jossakin Kouvolan puodissa vai muualla?

Perskutti, heti kun puhutaan jostakin muusta kuin stratosta tai lespasta niin immeiset menee lukkoon ;)

Kouvolan Musiikkissa.

Kaula on sellainen juuri sopiva. Ei yhtä littana kuin Iban RG:ssä ei yhtä v-mäinen kuin joissain stratoissa, eikä yhtä paksu, kuin lp:ssä.
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)