AaBeeCee 12.08.2006 17:01:22 | |
---|
Tässä syksyn tehdessä tuloaan (sori, ei ole tarkoitus masentaa..) pyörähtävät nuo kansalaisopistojen kurssit käyntiin. Löytyiskö kokemuksia ja kommentteja noiden ryhmätyyppisten tuntien hyödystä ja toimivuudesta? Jos löytyy täsmäkokemuksia Oulun ja Kempeleen kansalaisopistoista, niin vielä parempi. Matkan puolesta molemmat kävisivät, mutta vain toisen voi valita. Tuntien erona paperitietojen mukaan ainakin se, että Oulussa tunnin pituus on 1.5 h ja Kempeleessä tunti on 45 min. |
Itse kävin joskus pienempänä tuollaisella kurssilla ja voin sanoa sen verran, että kitarakirjallisuuteen tutustumisessa nuo ryhmämuotoiset tunnit ovat ihan hyviä, mutta soittotekniikanopetus siinä jää luonnollisestikin vähemmälle. Kitaransoittoon ja erilaisiin tyyleihin tutustumiseen tuollaisen kurssit ovat kyllä ihan hyviä. "Kukaan ei ole vielä vahingoittanut silmiään katsomalla asioiden valoisia puolia." |
Epämuusikko 15.08.2006 00:08:33 (muokattu 15.08.2006 00:09:04) | |
---|
Kuusiniemen Mikkoa voin suositella tyyppinä, ryhmäopetukseen en kuitenkaan menisi. I absolutely Weckl. Bustard #1 |
Vainhaalee 15.08.2006 09:39:10 | |
---|
Itse olin vuosia sitten kansalaisopiston ryhmäkurssilla, meitä oli tosin vain viisi/neljä oppilasta ryhmässä. Opettaja oli paikallinen ammattimuusikkko ja hän oli aina valmis opettamaan mitä vain pyysi. Tämän tyyppinen opetus vaatii kyllä oppilaalta todella paljon panostusta vapaa-ajalla, mutta eihän sitä ilmaiseksi mitään muutenkaan opi... Nippon Seiki Japan |
Epämuusikko 15.08.2006 12:37:14 (muokattu 15.08.2006 12:37:32) | |
---|
Tämän tyyppinen opetus vaatii kyllä oppilaalta todella paljon panostusta vapaa-ajalla, mutta eihän sitä ilmaiseksi mitään muutenkaan opi... Kaikki opetus ja oppiminen vaatii panostusta sekä opettajalta että varsinkin oppilaalta. I absolutely Weckl. Bustard #1 |
AaBeeCee 15.08.2006 13:45:32 | |
---|
Kuulostaa siltä, että aivan varauksetonta kannatusta opistojen ryhmätunnit eivät saa. Pitää ilmeisesti kuitenkin ajatella, että parempi käydä ryhmätunneilla kuin olla ilman mitaan opetusta. Oman ja ryhmän etenemistahdin sovittaminen saattaa kyllä olla ongelma, kun välillä ei itse etene ollenkaan ... |
lanttukuutio 16.08.2006 13:22:42 | |
---|
Pitää ilmeisesti kuitenkin ajatella, että parempi käydä ryhmätunneilla kuin olla ilman mitaan opetusta. Ehdottomasti. Tulee ainakin perusasiat kuntoon. Tempo on intensiivinen, eli harjoitteluun kannattaa varata aikaa. Pari vuotta sitten kävin Oulu-opiston tunneilla alkeisryhmää pitkälle kevääseen. Barre-ote pudotti sitten meikäläisen poijes... ;-) Ei vainenkaan, kyllä se oli lähinnä ajanpuute - ikävä mennä tunnille jos ei ole tullut harjoiteltua muuten kuin edellisenä iltana. Mutta kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus. Lisäksi tuolta kurssilta jäi opin lisäksi läjä nuotteja jotka on nekin sitten hyödyksi jatkossa... |