Pirkka 12.08.2006 15:34:47 | |
---|
mutta tuo bassopuoli enemmänkin kiinnostaa. Osa moitti Ampegia ja kehui tätä uutta MarkbBass -laitetta, onkohan oikeasti putken väärti ? Aloitetaan hanat suorassa, kerrankin .. Eihän se tietenkään kuulosta täysin putkivehkeeltä koska siellä ei niitä putkia ole. Mutta kun SVT casessa painaa 50kg ja MarkBass laukussa 3kg niin ei sitä isoo läjää viitsi ihan joka pizzerian yucca-palmun viereen viedä seisoon. |
okabass 12.08.2006 20:23:01 (muokattu 12.08.2006 20:37:13) | |
---|
Eihän se tietenkään kuulosta täysin putkivehkeeltä koska siellä ei niitä putkia ole. Mutta kun SVT casessa painaa 50kg ja MarkBass laukussa 3kg niin ei sitä isoo läjää viitsi ihan joka pizzerian yucca-palmun viereen viedä seisoon. MOI Lainaus: "...Osa moitti Ampegia..." Ihan _omana mielipiteenä_ sanon kyllä, että jos haukkuu Ampeg SVT:n tuottamaa bassosoundia, niin on kyllä aika vääristynyt käsitys hyvästä b.soundista. Tietysti:esim. huono akustiikka saattaa vääristää soundia. Toki hyvän soundin saa monella muullakin koneella. Minulle vain kävi kaikkien vahvistinkokeilujen (mm. 135 Music man, Trace Elliot AH 500,Voima200W) ja kymmeniä kokeiltuja vahvistimia aina vuodesta -75 ,niin se SVT soundi vaan kolahti. Joo. Jotenkin olen vaan tullut siihen lopputulokseen, että mihin mä näillä aamuilla menen soittamaan, niin sinne rahaan myös SVT:n ja vähint. 4x10". Sen soundi korvaa roudausvaivan. Mun versio painaa 30kg, joten ei ihan tuota luokkaa (50kg). Rapea bassosoundi ei ole vain itseä varten. Hyvä, selkeä bassosoundi vaikuttaa paljon myös bändin kokonaissoundiin: kuulostaako pänti munakkaalta vaiko tuhnulta. |
BigPapa 12.08.2006 21:18:55 (muokattu 12.08.2006 21:19:46) | |
---|
MOI Lainaus: "...Osa moitti Ampegia..." Ihan _omana mielipiteenä_ sanon kyllä, että jos haukkuu Ampeg SVT:n tuottamaa bassosoundia, niin on kyllä aika vääristynyt käsitys hyvästä b.soundista. Tietysti:esim. huono akustiikka saattaa vääristää soundia. Toki hyvän soundin saa monella muullakin koneella. Minulle vain kävi kaikkien vahvistinkokeilujen (mm. 135 Music man, Trace Elliot AH 500,Voima200W) ja kymmeniä kokeiltuja vahvistimia aina vuodesta -75 ,niin se SVT soundi vaan kolahti. Joo. Jotenkin olen vaan tullut siihen lopputulokseen, että mihin mä näillä aamuilla menen soittamaan, niin sinne rahaan myös SVT:n ja vähint. 4x10". Sen soundi korvaa roudausvaivan. Mun versio painaa 30kg, joten ei ihan tuota luokkaa (50kg). Rapea bassosoundi ei ole vain itseä varten. Hyvä, selkeä bassosoundi vaikuttaa paljon myös bändin kokonaissoundiin: kuulostaako pänti munakkaalta vaiko tuhnulta. Kyllähän Ampegista lähtee http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/1/0/4/266104.jpg tää mikä mulla on niin siitä tulee ihan yhtä lujaa kuin mulla olleesta vanhasta 1968 saunamökki marshallista.Ja on hiukka kompaktimpi roudata.1 X 12" ja 50 Class AB putkiwattia.Ja Helinin Pekalla on bassoon samantyyppinen Combo ratkaisu Ampegilta.Tota Diamond Blue sarjaa.Ja haitarinsoittajille sanottakoon, että vaikka toinen sisäänmeno siinä onkin haitarille niin älkää edes yrittäko, prkl.... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Puavali 13.08.2006 09:03:48 | |
---|
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
J.Horde 13.08.2006 20:48:44 (muokattu 14.08.2006 09:53:39) | |
---|
Oletko käyttänyt tai käytätkö putkivahvistimia instrumenttisi vahvistamiseen tanssikeikoilla. Näissähän on tunnetusti "se lämmin soundi" ja soundihan painaa. Itellä on Ampeggi vieläkin haaveena, ei toki rantasauna, bassoa kun soittelen, vaan jokin viksumpi kantoversio. Voluumi lavalla ei ole suuren suuri, eli tehoille ei suuren suurta tarvetta, 100 putkiwattia on jo paljon. Muutamalla tanssikeikalla on tullut soitettua Ampegin V4BH vahvistimella ja saman valmistajan 2x10" tai 1x15" kaapilla. Jopa 15" kaappi toimii hiljaisella volumella koska on herkkä. Putkivahvistimen etuna trankkupeleihin on sen lämmin soundi joka ei käy "korvaan". Tarvittaessa ja rokkikeikoilla voi sitten käyttää molempia kaappeja yhtäaikaa. Ampegin B100R compo ei ole sekään huono vaihtoehto, soundillisesti vanhan koulukunnan edustaja ja miellyttävä roudata. One Love... B |
Itellä on Carvinin putkinuppi ja basistilla semmonen Ampegin hirvittävä pino, oliskohan siinä 8*10", en muista. Painaa paljon, mutta soundi on järjettömän hyvä. Semmonen rantasauna on painostaan huolimatta helvetin hyvä roudata, kun siinä on hyvät pyörät ja se metallitanko siellä takana, mistä on hyvä nostaa. Miinuspuolena tietysti se vie autossa paljon tilaa, lavalla ei lattiatilaa oikeastaan enempää kuin kombo. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Lennu 14.08.2006 16:32:17 (muokattu 14.08.2006 18:29:01) | |
---|
Itellä on Carvinin putkinuppi ja basistilla semmonen Ampegin hirvittävä pino, oliskohan siinä 8*10", en muista. Painaa paljon, mutta soundi on järjettömän hyvä. Semmonen rantasauna on painostaan huolimatta helvetin hyvä roudata, kun siinä on hyvät pyörät ja se metallitanko siellä takana, mistä on hyvä nostaa. Miinuspuolena tietysti se vie autossa paljon tilaa, lavalla ei lattiatilaa oikeastaan enempää kuin kombo. Meitin basistilla on se pienempi, 4x10". Hyvä soundi siinäkin on, mutta Ampegin nupin kanssa on ollut ongelmia, on nytkin huollossa. Kesän alussa oltiin Kirillin kanssa samalla keikkatantereella, niin niiden basisti kysyi soundchekissä meitin basistilta, että onko ollu ongelmia Ampegin kanssa? Sen oma oli just hajonnu, ja tää meijän basistin Ampekki hajos just SILLÄ KEIKALLA. Kohtalo on hassu asia. edit: jahs. Just laittoi viestiä, että oli tuulettimessa jotain vikaa. Siks pätki. Nyt on kuulemma kunnossa. |
jeppeq 14.08.2006 22:05:07 (muokattu 14.08.2006 22:05:28) | |
---|
Kerran Kaitsun (pulliainen) yhistelmään ( joku putkinuppi ja rantasauna, ampegeja molemmat ) päästin Warwickilla, ja ei ole mikään ollu entisellään sen jälkeen. Asian kehitteleminen vaan vaatii aikansa, ja nyt "ehkä" > 10v jälkeen olen alkanut harkita asiaa vakavasti.. Valehtelisin jos väittäisin |
Decker90 15.08.2006 10:48:16 | |
---|
Olen nyt jo viitisen vuotta soitellut Fender Blues Deluxe putkikoneella ja ihan äkkiä en siitä luovu. Oikeastaan ainoaksi ongelmaksi siinä olen kokenut, että siinä vähän turhankin reilusti potkua aivan huttu hommaan. Käytän Fenderin kanssa Marsun 4x10 kaappia joka "soi" jo pienemmilläkin voluumeilla, sillä saa vähän korjattua. Lauantaina kun oltiin Ellivuoren kisahallissa sai keikalla pitkästä aikaa avata ruuvia niin että putket alkoivat heräillä =;) Ja sehän noissa putkikoneissa tietysti laiskalle miehelle on rasite, kun sitä joutuu välillä kanniskelemaan Wahvari kellariin putkien uusintaan. Salaa muilta olen kyllä mietiskellyt Line6 komboa noita huttukeikkoja varten. Niissä on ihan kohtuullinen soundi transistori laitteeksi ja "integroidun prosessorin" myötä monipuoliset efektitkin matkassa. Saisi jättää tuon nykyisen hiukkaskiihdyttimen kotikäyttöön. Amatöörin kun on aina laskettava sen "kaiku kaiken kaunistaa" varaan... "En syytä, enkä väitä...." |
Jäärä 15.08.2006 11:07:24 | |
---|
Meitin basistilla on se pienempi, 4x10". Hyvä soundi siinäkin on, mutta Ampegin nupin kanssa on ollut ongelmia, on nytkin huollossa. Kesän alussa oltiin Kirillin kanssa samalla keikkatantereella, niin niiden basisti kysyi soundchekissä meitin basistilta, että onko ollu ongelmia Ampegin kanssa? Sen oma oli just hajonnu, ja tää meijän basistin Ampekki hajos just SILLÄ KEIKALLA. Kohtalo on hassu asia. edit: jahs. Just laittoi viestiä, että oli tuulettimessa jotain vikaa. Siks pätki. Nyt on kuulemma kunnossa. Siinä basistin Ampegissa oli heti melko uuten jotain vikaa, en muista mitä. Ehjäyksen jälkeen on toiminut hyvin. Se mun Carvini on taasen ihan romu. Käytin sitä vahvarinkorjaajalla, joka totesi, että se on joskus muinoin palanut eikä antanut sille enää paljoakaan lisäaikaa toimimisen suhteen, oli sen verran karun näköinen. Mut soundi on omaa korvaa tyydyttävä. Rahareikiä on muitakin, toimii se kuitenkin vielä ja backupina mulla kulkee V-amppi matkassa. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
KoskPaavo 16.08.2006 21:48:37 | |
---|
Mikäs Ampeggi tällä "Laulun lumoissa"- basistilla on? Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |