Aegis 30.08.2003 12:08:58 | |
---|
No sanoppa muuta ! >:| Minäpä sanon. Tällä hetkellä kahdessa aktiivisimmassa bändissäni ei kukaan soittaja koskaan pyydä päästä soittamaan meikäläisen pönttöjä. Kitaristi pitää kyllä joskus käskeä komppia soittamaan, että pääsee kokeilemaan omia kitarariffejä. Joutsenolainen Thrash pumppu tarvitsee voimakasäänisen laulajan. Mailaa heti! |
Peki 10.09.2003 19:22:49 | |
---|
Pitää oikein pinnistellä että muistaa... Ei misään arvojärjestyksessä: 1. myöhästely... 2. (o)saamattomuus. 3. kitaristit eivät koskaan saaneet instrumenttiaan edes välttävään vireeseen 4. liian isot egot...yleensä varsinkin solisteilla :) 5. päihteiden väärinkäyttö....kuten joku jo sanoi. 6. kunnianhimottomuus...kunhan vaan soitellaan...hmpf!
tossa oli kyllä tommosia juu.. mutta en mä pidä sitä syynä, että on paska soittaan :) ollaan yhellä pumpulla aika tuolta yläasteelta asti soiteltu kimpassa ja monet kerrat on tehny mieli monottaa ku ei jumalauta opi :) toiset treenaa, toiset ei... mut ei sitä sitte kehtaa ku on niin kauan jo soitettu. eikä tuota varmaan kauaa kestä enää. lukioki loppuu ja kaikki lähtee johonki norjaan ni eipä siinä sitte enää soitella... "Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann |
Satis 11.09.2003 11:05:29 | |
---|
Meillä on toi viritys-systeemi suorastaan hermoja raastavan hidasta ja vaivalloista.Eli ärsyttävä piirre 1: Laulaja/kitaristi on uskomattoman onneton virittämään kitaraa eikä se ees meinaa suostua siihen, että joku vähän auttais.Ette usko miten mä inhoan treenien alkua just ton takia.. Ärsyttävä piirre 2. löytyy rumpalista, joka on suorastaan hyperaktiivinen tapaus.Eli joka biisin välissä on pakko paukuttaa niin maan p****eleesti, että tärykalvot tuntuu irtoavan korvatulpista huolimatta. Muutenhan noi pojat on ihan kivoja kavereita :) ..Stiff Flavor.. |
askomiko 12.09.2003 13:21:04 | |
---|
Aah, ihanaa lukea tätä listaa, kun omassa jengissä lastentaudit alkaa olla menneitä. Mitä nyt vähäsen kaikki ärsyttää.. :) |
JE 12.09.2003 21:51:15 | |
---|
Ennenkuin "haukkuu" toisia niin kannattaa miettiä itseään. Musiikki on 99% elämääni. |
akik 25.09.2003 00:13:29 (muokattu 25.09.2003 00:20:20) | |
---|
myöhästelyt annetaan meillä anteeksi sitä tekee kaikki tasapuolisesti mutta nyt kun on saatu basisti tajuamaan että basso täytyy virittää kitaroihin sopivaksi on ongelmiksi noussut nämä.. 1. toisen kitaristin osaamattomuus ja tajuamattomuus, ei kuuntele mitä ympärillä tapahtuu aina. pari kertaa on myös päästänyt kämpillä jotain ihan ihme porukkaa räpeltämään toisten soittimia.vittu saatana! 2. laulajan lyhyt pinna. ei treenaa juurikaan,mutta on kyllä lahjakas. 3. toisen kitaristin taipumus asettaa ryypiskely ja pilvenpoltto bänditreenien edelle. 4. basistilla samaa vikaa ja on kännissä lähes sietämätöntä seuraa.soitosta ei tule mitään ja rämpyttää omiaan. ei jaksa aina opetella. lähtee myös välillä treeneistä millon huvittaa..rupeaa funkki-släppäilemään vahvistin kympillä kesken kaiken kun kitaristit harjoittelevat omia hommiaan uuteen biisin 5.itse olen luultavasti bändissä se vittumainen perfektionisti ja nalkuttaja joka yrittää saada jotain rotia toimintaan. pinna voi olla myös vähän lyhyt välillä.. siinä pahimmat. |
lateq 25.09.2003 10:39:29 | |
---|
1. toisen kitaristin osaamattomuus ja tajuamattomuus, ei kuuntele mitä ympärillä tapahtuu aina. pari kertaa on myös päästänyt kämpillä jotain ihan ihme porukkaa räpeltämään toisten soittimia.vittu saatana! Aijai, tehkää bändin kanssa joku sopimus että treenikämpälle ei oteta vierasta porukkaa ollenkaan, se on todella vittumaista kun muiden tietämättä siellä käy jotain tyyppejä soittamassa niiden soittimillaan. Meillä tällainen sääntö on, tosin se on myös yksi sääntö minkä se nuorisotalo asetti kun luovutti treenikämpän meidän käyttöön. Kesäisin ja muilla lomilla siellä joskus kävi kavereita kuuntelemassa, mutta ei siellä kukaan toisten soittimilla soittanut ilman lupaa. Suhteellisen tärkeä juttu olis bändin keskellä että osais muille jäsenille rehellinen eikä laskis sinne muuta väkeä hillumaan. Laavassa on ikävä saatanaa. |
Aegis 30.09.2003 23:50:13 | |
---|
Aah, ihanaa lukea tätä listaa, kun omassa jengissä lastentaudit alkaa olla menneitä. Mitä nyt vähäsen kaikki ärsyttää.. :) Sama juttu mullakin. Hyvällä porukalla on ilo soittaa. Konflikteja tulee vain sävellyspuolella, mutta sehän on aika luonnollista. On kyllä loistavaa, kun on kunnon bändi alla ja pääsee taas heittämään keikkaa ja paremmissa paikoissa kuin koskaan. Too fast to be dead! |
RBB 09.10.2003 13:04:27 | |
---|
Vittumaisinta on se kun kitaristi ettii jotain säröö siitä koneesta jotain puol tuntii. Se todellakin ottaa aivoon. Ja sit se et rumpalilla on aina kiire baariin..:) RokRok |
ten 10.10.2003 00:41:45 | |
---|
Onko bändikavereissa muita kuin ärsyttäviä piirteitä? Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
ten 10.10.2003 00:42:32 | |
---|
Vittumaisinta on se kun kitaristi ettii jotain säröö siitä koneesta jotain puol tuntii. Se todellakin ottaa aivoon. Ja sit se et rumpalilla on aina kiire baariin..:) No hei, koita ite ettii se särösoundi himassa jostain pikkuvahvarista ja sitten ku meet treenikselle, ni se onkin ihan paska! :) Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
Squier 10.10.2003 11:14:40 | |
---|
Basisti! perkele se vääntää sen vahvarinsa niin isolle ettei kitara kuulu yhtään...sitteku sille yrittää selittää että kuulu se pienemmälläki ni alkaa vaan vittuileen!sitten kun mennään treeneihin niin poika yrittää hakata epätoivoisesti passollansa jotain funkkia...karmeaa.itse olen kyllä kanssa aika munapää kun jaksan valittaa tuosta pasistista.ei perkele se ees rupea opettelemaan piisejä kunnolla. |
Aegis 23.10.2003 00:13:28 | |
---|
Tuli vielä mieleen tämä omalla kohdalla ärsyttävimpiin luettava juttu. Jotain uutta opeteltaessa lause: "En jaksa" Sopivassa kohdassa sanottuna tupruttaa savua korvista oikein kunnolla. Too fast to be dead! |
Ylläri 23.10.2003 03:01:23 | |
---|
Basisti! perkele se vääntää sen vahvarinsa niin isolle ettei kitara kuulu yhtään... Kerran noinkin päin;) Bändi on loppujen lopuksi vähän kuin avioliitto. Ainahan sitä kumppaneista jotain ärsyttävää löytää, vaikka oltaisiin miten onnellisia ja rakastuneita tahansa. Meillä on aina ollut porukassa todella hyvä henki ja huumori korkeassa kurssissa, mutta tokihan pientä nipottamisen varaa löytyy: -Rumpali vastailee aina kännykkäänsä kesken treenien ja saattaa puhua pitkäänkin niitä näitä. Miten vaikeaa on sanoa "Mä oon treeneissä, soitan sulle myöhemmin"? -Kosketinsoittaja ei voi olla koko ajan räpläämättä soitintaan. Onneksi minä olen mikserin herra, joten voin aina tarvittaessa vetäistä volyymit alas. -Toisella kitaristilla on hirveä alemmuuskompleksi; luulee (turhaan) olevansa tosi huono soittaja ja ana kun yrittää ehdottaa että jos vaikka vetäisit tähän soolon tai jotain vähän sofistikoituneempaa komppausta niin sieltä tulee "eieiei, en mä osaa." -Toinen kitaristi on patologinen oikeassa olija. Koskaan ei myönnä olevansa väärässä/soittaneensa väärin eikä pyydä anteeksi tullessaan myöhässä treeneihin tai tehdessään oharit - aina se on jonkun muun syy. -Laulaja yrittää aina luistaa roudauksesta. Okei, hän on hento nainen, mutta kyllä meillä on yllin kyllin kevyttä kamaa hänen kannettavakseen. -Itse syyllistyn varmaan liialliseen pomoiluun. Mutta kaiken kaikkiaan homma toimii. Soitto kulkee, treeneissä on hauskaa ja vaikka homma menee joskus pelleilyn puolelle niin tiukan paikan tullen kaikki skarppaavat. 8 vuoden jälkeenkin minusta (ja uskoakseni myös muista) on aina mukavaa mennä treeneihin, keikoista puhumattakaan. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
riimu 04.11.2003 13:04:27 | |
---|
Näin jälkeenpäin itsessä vituttaa se, että jätin liian monta kertaa treeneihin tulematta paskalla verkukkeella. Se kyllä vitutti muitakin. :P Onneksi ihmiset muuttuvat. |
Numbie 04.11.2003 15:31:27 | |
---|
Rumpali on lapsellinen äpärä. |
lateq 04.11.2003 16:10:48 | |
---|
Tuli vielä mieleen tämä omalla kohdalla ärsyttävimpiin luettava juttu. Jotain uutta opeteltaessa lause: "En jaksa" Sopivassa kohdassa sanottuna tupruttaa savua korvista oikein kunnolla. Ja mikäs olis mukavampi kuulla kun "En jaksa opetella tällasta riffiä, tee uus" -_- Rumpali on lapsellinen äpärä. Näin on, kaikki rumpalit joutaisivat helvettiin ! Laavassa on ikävä saatanaa. |
meillä ei ole kun yks ongelma. basisti ei vastaa puhelimeen. vierivä kives ei sammaloidu. |
Nyar 07.11.2003 19:29:11 | |
---|
Kivoja juttuja kyl kerrotte. Olen huomannut, että kitaristit ovat itserakkaita, (Olen itsekin kitaristi ja itserakkaus paistaa!). Rumpalista en oikein löydä mitään huonoa: Asennetta on ja soittotaitoa, hiljaa soittaessa Touchia löytyy, JEE! Miksi juuri minä? |
kivi 08.11.2003 13:56:34 | |
---|
No hei, koita ite ettii se särösoundi himassa jostain pikkuvahvarista ja sitten ku meet treenikselle, ni se onkin ihan paska! :) Soundit haetaan niillä kamoilla ja volyymeilla joilla soitetaan, mutta on huonoa käytöstä haaskata toisten aikaa siihen. Varmaan useimmilla on mahdollisuus mennä vaikkapa pari tuntia etukäteen treenikämpälle "testailemaan", niin että kaikki on sitten kohdallaan kun muut tulevat. Eihän rumpalikaan vaihda kalvoja treenien alussa kun muut jo odottavat päästä soittamaan. Hedelmällisemmäksi homma muuttuu, jos esimerkiksi kitaristit menevät keskenään säätämään soundeja ja hiomaan soittoa, samoin basistin ja rumpalin on hyvä ainakin joskus soittaa biisit läpi ilman muita bändiläisiä - saattaa löytyä ihan uus taju painotuksista. Sellainenkin asia täytyy muistaa, että jos kitarasoundi kuulostaa tosi jyhkeältä, botnekkaalta ja täyteläiseltä yksinään, on se todennäköisesti bändin kanssa suttaista puuroa, kun joka taajuuskaistalla tapahtuu liikaa. |