Aihe: Jeesiä kalvovalintoihin
1 2 3
moderndrummer88
12.08.2006 12:38:17
Snadisti ot. mut mä vaihtelin just miitin jäljiltä perunapelloiksi muuttuneet kalvot ja kaupassa ei ollut noita Aquarianin American Vintageita mitä normisti käytän, joten ostin valkoiset Ambassadorit (joita käytin aikaisemmin). Yllätyin miten iso ero noissa olikin - bassarin lyöntikalvona Ambassador tuntuis olevan botnempi ja kovaäänisempi, mutta tomeista hävis iso osa soinnista, botnesta ja herkkyydestä - setin balanssi muuttui ihan erilaiseksi.

Pitääpä tyrkätä seuraavaksi tuommoset Aquarianit tomeihin...
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
Jupi57
12.08.2006 13:05:37 (muokattu 12.08.2006 13:05:58)
Sulla taitaa löyty katalookia joka lähtöön... Löytyy, löytyy, mutta tällä kerralla...

SORRY, kun ilmaisin huonosti. Minulla on 16" Ambassador snare KALVO. Voishan tuo olla mielenkiintoista kokeilla 18":stakin, jos niitä vielä saa.
Niq
12.08.2006 13:37:24

Eikös Diplomat ole jonninverran ohuempi, kuin Ambassador? Tässä olen miettinyt, että mitä heitän Tamoihin alakalvoiksi Emperorien kanssa. Tomit on syvät, tarkoituksena saada jytinälätinää.
"I have a cunning plan" -Baldrick
moderndrummer88
12.08.2006 13:45:18
Eikös Diplomat ole jonninverran ohuempi, kuin Ambassador? Tässä olen miettinyt, että mitä heitän Tamoihin alakalvoiksi Emperorien kanssa. Tomit on syvät, tarkoituksena saada jytinälätinää.

Kyllä ovat, emperor-diplomat yhdistelmä on ainakin itellä toiminu hyvin jos on lätinää ja jytinää haettu
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
Alpha
12.08.2006 14:47:37
Evansin kalvot toimivat täälläkin. G1 alle ja G2 ylle...
Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike M.A.C.H.O. #20 -> Come on you piece of shit. Fly or die.
moderndrummer88
14.08.2006 09:37:52
Kandee huomioida et noi American Vintaget on niitä snadisti isompia kokoja vanhuksille ja Modern Vintaget on samoja kalvoja nykynormikoossa.

Olikos tuota sarjaa sitten hieman alimitoitettujakin olemassa, nimittäin genistathan ovat pikkasen pienempiä kuin mitä tuumakoko ilmoittaa...
Jupi57
14.08.2006 10:04:36 (muokattu 14.08.2006 10:11:03)
Ymmärtääkseni Genistan tomit ovat 6 mm pienemmät kuin normitomit, basari ei ole pienempi?
Eivätkö nuo Genistan lugit tasapainota eron? Mitään erityistä Genista-kalvoja ei siis tarvita/ei ole olemassakaan.
Toisin kuin Pre-Int kokoiset Premierit, joihin taas saa uusia kalvoja.
moderndrummer88
14.08.2006 10:19:34
Ymmärtääkseni Genistan tomit ovat 6 mm pienemmät kuin normitomit, basari ei ole pienempi?
Eivätkö nuo Genistan lugit tasapainota eron? Mitään erityistä Genista-kalvoja ei siis tarvita/ei ole olemassakaan.
Toisin kuin Pre-Int kokoiset Premierit, joihin taas saa uusia kalvoja.

Ei ne lugit sitä mihinkään tasapainota, mutta se alimittaisuus on tosiaan ihan tarkoituksella niihin tehty joten eikai niihin mitään erikoiskalvoja ole. Ärsyttää vaan kuun kalvoja saa mallata pidempään noihin genistoihin mitä muihin rumpuihin, siinä kalvossa oleva porraskohta pitää oikeastaan muovata kokonaan uusiksi.
Jupi57
14.08.2006 10:34:43 (muokattu 14.08.2006 10:36:39)
Ei ne lugit sitä mihinkään tasapainota, mutta se alimittaisuus on tosiaan ihan tarkoituksella niihin tehty joten eikai niihin mitään erikoiskalvoja ole. Ärsyttää vaan kuun kalvoja saa mallata pidempään noihin genistoihin mitä muihin rumpuihin, siinä kalvossa oleva porraskohta pitää oikeastaan muovata kokonaan uusiksi.

Ovatko ne Premierillä päästäneet tuollaisen "ongelman" kehiin? Ainakin vuonna 2000 Genista oli lippulaiva.
Kysynpä vielä:
Jos asetat tomin VANTEEN pöydälle lyöntipinta pöytälevyyn päin ja sitten kalvo (lyöntipinta alaspäin) päälle, solahtaako kalvo normaalisti kehään???? Jos näin ei ole, niin ihmettelen kauhiasti! ?
miän vain
14.08.2006 11:42:41

Kyllä Genistoissa on ihan normikokoiset vanteet.
Superficiality - so you would stay on top
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu - päivitetty
Jupi57
14.08.2006 12:10:07
Kyllä Genistoissa on ihan normikokoiset vanteet.

Otetaan 8 reikäinen vanne; 1 (kello 12), 2, 3, 4, 5 (kello 6), 6,7,8.
Kalvo ja vanne tomille, Kiristetään 1 ja 5 yhtäaikaa näpeillä, Seuraavaksi 3 ja 7. "Tomi on keskellä kalvoa", jatketaan samalla periaatteella loppuun. Viritetään haluttuun korkeuteen. Minulla kun ei ole Genistoja, niin en ymmärrä ongelmaa. Valaiskaa lisää.
Ze Kink
14.08.2006 13:19:50
Mulla jytkähtelee Evansin G2/G1 -yhdistelmä oikein kivasti. G2:set on vielä coated, joten saundi on vähän lämpimämpi ja pehmeämpi. Cleareilla lähtisi kait sitten enemmän sitä lätinää.
"Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa
polytoximaniac
14.08.2006 14:05:14
Itsellä tällä hetkellä coated emperor/kirkas G1-yhdistelmä... sinnikkäällä virityksellä sain Swinkuistani aika mukavat saundit irti... Ajatellut jossain vaiheessa kokeilla Diplomateja resoiksi...
Kiitos ja anteeksi
Velli
14.08.2006 14:35:34
Otetaan 8 reikäinen vanne; 1 (kello 12), 2, 3, 4, 5 (kello 6), 6,7,8.
Kalvo ja vanne tomille, Kiristetään 1 ja 5 yhtäaikaa näpeillä, Seuraavaksi 3 ja 7. "Tomi on keskellä kalvoa", jatketaan samalla periaatteella loppuun. Viritetään haluttuun korkeuteen. Minulla kun ei ole Genistoja, niin en ymmärrä ongelmaa. Valaiskaa lisää.

Genistoissa ja Signioissa on 4mm pienempi rungon koko kuin mitä ilmoitettu koko on. Esim. 12" tomi ei olekaan 12" vaan 12"-4mm. Joidenkin mielestä noita pönttöjä on vaikeampi viritellä. Itse en ole tähän ongelmaan törmännyt.
moderndrummer88
14.08.2006 15:58:28
Ovatko ne Premierillä päästäneet tuollaisen "ongelman" kehiin? Ainakin vuonna 2000 Genista oli lippulaiva.
Kysynpä vielä:
Jos asetat tomin VANTEEN pöydälle lyöntipinta pöytälevyyn päin ja sitten kalvo (lyöntipinta alaspäin) päälle, solahtaako kalvo normaalisti kehään???? Jos näin ei ole, niin ihmettelen kauhiasti! ?

Vanne on normaali, runko on vähän normaalia pienempi, vissiin soundia parantaa ja semmonen kohtuullinen vire löytyy helposti. Isot sedät täällä sitten puhuu, että tosi tarkka vire ois hankalampi saada tuon tähden, mutta omaa menoa ei ole ainakaan haitannu.
Woodoo
14.08.2006 18:51:29 (muokattu 14.08.2006 18:54:07)
Omista kannuista varmaan parhaat soundit olen saanut yhdistelmällä, Aquarian response2/ ambassador. Oli aikas mehukkaat ja tyrneet kalvot muutenkin. Tosin noin paksut rungot soi aika korkealla. Mitä ohkasempi runko, sitä matalampi sointi. Tosin voi olla että noin paksu runko antaa mahdollisuuden määrätä ihan täysin kalvoilla sointi. En tiä kyllä varmaks. Uusimmassa Riffissä oli hyvä juttu kalvoista. Tosin Aquarianin kalvot oli unohdettu täysin.

Tuli mieleen vielä että varmaan olis hauska kokeilla ko. rummuilla juur response2/joku coated kalvo. Viritys melko korkealle. Vois olla aika hyvä soundi nauhoitettuna..
Jupi57
14.08.2006 18:58:56
Isot sedät täällä sitten puhuu, että tosi tarkka vire ois hankalampi saada tuon tähden, mutta omaa menoa ei ole ainakaan haitannu.

Jospa he ovat lukeneet M.D. 2/2000 Dream drums!-jutun, jossa oli muiden kommenttien (ei negatiivisia) lisäksi tällainen kommentti Premier Genistasta;
"Other Comments: The toms proved hard to tune. However, since the drums had no construction flaws whatever, we attribute this problem to the Premier tom heads."

; )
Fuusiomiess
16.09.2006 13:18:19
Tulipa nyt hommattua tuommonen SC maple 14x5.5 puuvirppa. Tehdaskalvoina tässä on päällä g1 coated ja alla hazy300.

Saundi on näinkin oikein terve, mutta saundi kaipaisi ambassadoriin tottuneelle lisää eloa. Eli oisko kellään antaa ehdotuksia, ambassadori päälle, mutta mitä alle? Herkkyys olisi kova sana.

Kiitos jo etukäteen!
Danko
16.09.2006 13:26:51

Saundi on näinkin oikein terve, mutta saundi kaipaisi ambassadoriin tottuneelle lisää eloa. Eli oisko kellään antaa ehdotuksia, ambassadori päälle, mutta mitä alle? Herkkyys olisi kova sana.

Ambassador Snare tai sit Diplomat Snare ois snadisti herkempi.
Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)