Aihe: Harjoittelumääristä, ansatsista ja muusta
1
Musiikkimyyrä
12.08.2006 11:07:01
Rupesin tässä lukemaan yhtä edellistä keskustelua ja huomasin, että te harjoittelette aivan järjettömiä määriä(2-4h). Itse pystyn erittäin hyvänä ansatsipäivän vetämään puolentoista tunnin reenit jotenkuten. Eikä kyse ole oikeastaan siitä määrästä, vaan siitä, etten pysty soittamaan pitkiä kappaleita. Huulet turpoaa ja sitten ei kuulu enää muuta kuin pihinää. Tämä on todella ärsyttävää, koska en pysty soittamaan oman tasoisia kappaleita vain siitä syystä, että naama ei kestä kunnolla.
Koitan suhteuttaa asiaa itselleni ajattelemalla, että useimmat teistä ovat varmasti soittaneet liki kymmenen vuotta, kun itse en ole soittanut vielä edes viittä. Mutta tämähän on vain tekosyy. Pitää pystyä, jos haluaa proksi.
Kuinka paljon itse harjoittelit neljä vuotta soittaneena? Siis ihan tosi-haluan tietää.

Ja sitten sekin kysymys, että kannattaako olettaa, että huono enduranssi johtuu huonosta ansatsista? Pitääkö ruveta työntämään leukaa eteenpäin, jotta paine tasaantuisi kummallekin huulelle? Vai prässäänkö kenties liikaa? (en omasta mielestäni, mutta muutamat muut ovat sanoneet)
Mitä pitää tehdä, että saisi teräsansatsin? Ei kai joka päivä voi huulia vetää tunnottomaksi rääkkitreenillä? Minullahan on vain yhdet huulet, joten haluaisin käyttää niitä viisaasti.

Niin ja vielä tämä: Kuinka kauan soittaneena suoritit 3/3?
zale88
12.08.2006 18:12:14
Soita vaikka 15-30 min. pätkissä ja sitte tauko 5-10 min. ja taas soittoa jne. Eihän kukaan nyt 4h tuntia putkeen väännä. Ja koita soittaa tekniikkatreenit ja hiljasella volalla ni siinäki saa hiukan säästettyä naamaa sitte vaikka biisien treenaamiseen. Mä työntelin leukaa eteenpäin vuosia ja ei tullu muutaku särkyä leukaan ja niskaan. En suosittele. Laske vaikka torven kelloa sitte reippasti alaspäin jos tuntuu et on painetta liikaa ylähuulella.
ZaGaali
12.08.2006 23:34:28
Minulla ainakin soiton määrä vaihtelee päivittäin. Keskimäärin harjoittelen KOTONA n. 6-10 tuntia viikossa. Mutta pakko myöntää että välillä on viikkoja etten harjoittele lainkaan. Jos minulla sattumalta on foni koottuna telineessä niin silloin tulee soiteltua todella paljon. Mutta taas silloin kun se on paketissa niin ei vain jaksa pistää sitä kokoon ja soitto voi jäädä pitkäksikin aikaan. Mutta enintään vkoksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)