lavaamo 13.08.2006 13:11:10 | |
---|
Les paulista tuntuu lähtevän liian tummat ja bassovoittoiset puhtaat vaikka vahvistinta säätäisi kuinka, auttaisiko tähän eq pedaali? Tarkoituksena olisi saada vähän enemmän stratomaiset puhtaat, eli lisää kirkkautta. Kamoina ovat Epiphonen les paul heritage ja marshalla lead 100 ja 4*10" kaappi sekä Vamp 2 |
käsi 13.08.2006 13:25:51 | |
---|
Mitkä mikit sun lespassa on? ne vaikuttaa aika hemmetisti. Ja kokeile säätää niiden korkeutta, sillä voi vaikuttaa soundiin aika paljon, mutta humbuckereilla on aika vaikea kuitenkin saada aikaiseksi yksikelaisen mikin soundia. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
Jucciz 13.08.2006 13:28:30 | |
---|
Lindy Fralinin PAF:it ovat ainakin kirkassoundisemmat kuin yhdetkään Gibsonin omat mikit mitä olen kokeillut (Burstbuckerit, '57 Classicit, 400-sarjalaiset). Ei silti kannata odottaakaan että millän mikinvaihdoksella Les Paul muuttuisi Stratocasteriksi. |
lavaamo 13.08.2006 18:04:05 | |
---|
Mikkeinä on alkuperäiset Schallerin mikit, mallia en tiedä. Ei huvittaisi kyllä mikkejä ruveta vaihtamaan ainakaan tähän hätään. Kirkastuuko ääni jos mikkiä nostaa lähemmäs kieliä? Särö soundiin olen kuitenkin täysin tyytväinen näillä asetuksilla. |
joukov 13.08.2006 18:04:49 | |
---|
Vaihda piezo-talla nykyisen tilalle, saat kirkkautta ja monipuolisuutta soundeihin. "...can't be king of the world if you're slave to the grind..." |
Feggy 13.08.2006 18:22:32 | |
---|
Kas kun kukaan ei ole keksinyt tehdä kaksikaulaista kitaraa, jossa toinen on strato ja toinen lespa. Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#1 |
Kas kun kukaan ei ole keksinyt tehdä kaksikaulaista kitaraa, jossa toinen on strato ja toinen lespa. Helpompi ratkaisu taitaa kuitenkin olla erilliset strato ja lespa joita käyttää sitten tilanteen mukaan :) |
Les Fender 13.08.2006 19:14:35 | |
---|
Kas kun kukaan ei ole keksinyt tehdä kaksikaulaista kitaraa, jossa toinen on strato ja toinen lespa. Edvard Van Haaaaalenillaha on simmone custom doubleneck kitara jossa on toisessa kaulassa yks ja toisessa kakskelaiset. http://www.vintagekramer.com/5150f.htm "Living is easy with eyes closed!" |
Feggy 13.08.2006 19:41:52 | |
---|
Edvard Van Haaaaalenillaha on simmone custom doubleneck kitara jossa on toisessa kaulassa yks ja toisessa kakskelaiset. http://www.vintagekramer.com/5150f.htm Juh. Mahdollisesti rumin kitara mitä olen ikinä nähnyt. Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#1 |
LaeLea 13.08.2006 19:57:27 | |
---|
Et ole mikin vaihtoa harkinnut? Dimarzion bluesbuckerista puhutaan, että kaulassa puolitettuna muistuttaisi vähän stratoa... Haulla pitäisi löytyä tarinaa, joku ainakin kehunut isolla kädellä. |
Les Fender 13.08.2006 19:57:36 | |
---|
Juh. Mahdollisesti rumin kitara mitä olen ikinä nähnyt. Heh;) Makunsa Edillä... Charvel Hydra Guitarkaan ei ehkä kauneimpia ole. "Living is easy with eyes closed!" |
janis 13.08.2006 20:58:41 | |
---|
vaihdoin omaan lespaan kaulamikiks dimarzion paffin ja siitä vedin vielä puolituksen toiseen tone potikkaan. aika stratomainen saundi nykyään. olen itse tyytyväinen. |
zuppermuhle 13.08.2006 21:05:21 (muokattu 13.08.2006 21:07:03) | |
---|
Dimarzio Humbucker from Hell? Varmaan yksi kirkkaimmista humpukkereista. Edvard Van Haaaaalenillaha on simmone custom doubleneck kitara jossa on toisessa kaulassa yks ja toisessa kakskelaiset. http://www.vintagekramer.com/5150f.htm Jos puhut noista Ernie Balleista niin niissä se toinen kaula on baritoni. M.A.C.H.O #18 "AI LAID!" |
p130 14.08.2006 11:52:38 | |
---|
Kaikkein helpoin tapa kirkastaa soundia on vaihtaa tonepotikoiden konkat pienempiarvoisiin tai jos et tonea käytä, irrottaa johdot tonepotikoista (= suurin mahdollinen "kirkastus"). Nopea, helppo ja halpa tehdä. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
TimoS 14.08.2006 12:00:22 | |
---|
Jos kolvi pysyy kädessä niin kannattaa ehdottomasti kokeilla humpparin serial/paraller kytkentä modausta. Toi paraller kytkentä kirkastaa humpparin kuin humpparin saundia kummasti. |
Exhausted 14.08.2006 12:04:29 | |
---|
Itse suosittelisin mikin puolituskytkentää. |
McNulty 14.08.2006 12:07:05 | |
---|
Vaihdat ne Schallerit johonkin fiksumpaan. Esim. Lindy Fralinit. En myöskään pidä huonona vaihtoehtona tuota SD Jazzia puolituksen kera kaulamikiksi. Sitten kannattaa kielinä kokeilla DR Hi-Voltagea tai Elixirin Nanowebiä. Niiden punottujen kielten ydinlangan ansiosta sointi on hieman treble-rikkaampi ja erottelevampi. El zorrero más grande en el mundo Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Pavezer 14.08.2006 16:24:37 | |
---|
Yhtenä lisäehdotuksena: Potikoiden vaihto. Ohmeiltaan isompiarvoiset potikat -> kirkkaampi soundi. |
Diili 14.08.2006 16:28:25 | |
---|
Itse vaihdoin oman Les Paulin mikit Seymour Duncanin mikkeihin. Hommasin myös puolituskytkennän. Täytyy sanoa, että mikkien puolitus tuo yllättävän paljon syvyyttä soundiin. Ei se aivan stratoa vastannut, mutta melkein. |
Amplifier 14.08.2006 17:58:22 | |
---|
Myös korvien säännöllinen puhdistaminen auttaa kuvailemaasi ongelmaan. Kokeile varovasti esim. Tops-tikulla, mutta varo työntämästä vaikkua syvemmälle korvakäytävässä, jotteivat kliinit tummenisi entisestään. |