Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 58 9 10 11 12
rheinone
11.08.2006 20:01:23
Muuten, meneekö jengille läpi noi pöllöilybiisit, niinku Anyone's daughter ja Mary long? Tai siis pöllöily ja pöllöily, mutta vähän erikoisempaa kamaa Purplen tuotannossa. Anyone's daughteria ovat vissiin soitelleet Morsenkin kanssa.

Joo, kyl putoo. Kumpikin kuuluu suosikkipiiseihini omilla albumeillaan, eivätkä missään tapauksessa ole mitään täytepiisejä, kuten joskus olen kuullut ainakin Anyone's Daughterista todettavan.

Gillan on ihan ässä ton tyyppisessä hilipatipippaa-laulannassa. Kun kuulin Gillanin tekevän soololevyä, toivoin itsekseni että lätylle tulisi juuri tämän tyyppistä kamaa. Toisin kävi.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Mika Antero
11.08.2006 20:10:11
Joo, monenlaista mielipidettä on ilmassa. Minä en ole mikään hillitön Morse -diggari. Rasittavaa ja itseään toistavaa tilutusta liikaa. Purpendicularkin alkoi hillittömän alkuinnostuksen (tippa silmässä kuuntelin levyä ensimmäisen kerran; "vanhat äijät tekivät vielä näin kovan levyn", punaviinillä oli osuutensa suureen tunnelataukseen) jälkeen tuntua kokonaan kuunneltuna melkoisen puuduttavalta paketilta. Abandon toisti samaa kaavaa, tylsemmin. Fingers to the bone on kyllä oikein hieno viisu ja kai siellä on jotain muutakin.

Onneksi Morse alkoi sittemmin vähän rauhoittua ja Bananas sekä Rapture ovatkin enemmän minun makuuni kuin kaksi aiempaa. Bananas aikuisrokkina ja Rapture oikein kunnon hevinä. Vaikka en Morsen soitosta juuri perustakaan, niin bändin jäsenenä hän on varmasti enemmän kuin mies paikallaan. Blackmoren, Hughesin ja Coverdalen jälkeen Purplen peruskolmikko Lord-Paice-Glover saivat viimeinkin rinnalleen mukavan miehen. Luulen ma.
rheinone
11.08.2006 20:24:42
Ai sä olit kattomas? Vissiin vähän niinku äijien nostalgiatrippi se, kun bändihän ei oo tominu oikeestaan ollenkaan enää yli 10 vuoteen. Mutta kai se toimii, Virtanen ja se rumpali saa homman pysymään läjässä ihan jees kahestaankin.

Joo, Rainbow/Purple/'Snake-tyylillä mentiin, vaikkakin omia piisejähän toi Mannerheim vetää. Sais vetää vastaisuudessakin eikä vain kerran kymmenessä vuodessa. Ei kuulemma saa niiden levyjä enää mistään.
rheinone
11.08.2006 20:28:05 (muokattu 11.08.2006 21:03:42)
In Rock on paras. Aivan paras! :-)

E: In Rock muuten siksi mun ykkönen, että eka biisi minkä kuulin Purplelta oli Child In Time, ja se oli sellainen maton alta vetäjä, että vieläkin joskus kaadun kun sen kuulen.

Child In Timessa on juuri sitä teatraalisuutta, jossa Gillan on parhaimmillaan. Just siks se on munkin kaikkien aikojen SE Purple-piisi.

E: On muuten hieno Child In Time tolla muutenkin kehutulla Live In Concert 72/73-DVD:llä. Suosittelen kaikille, joilla sitä ei vielä ole!
rheinone
11.08.2006 21:32:05
Minä en ole mikään hillitön Morse -diggari. Rasittavaa ja itseään toistavaa tilutusta liikaa. Purpendicularkin alkoi hillittömän alkuinnostuksen (tippa silmässä kuuntelin levyä ensimmäisen kerran; "vanhat äijät tekivät vielä näin kovan levyn", punaviinillä oli osuutensa suureen tunnelataukseen) jälkeen tuntua kokonaan kuunneltuna melkoisen puuduttavalta paketilta.

Tää on taas näitä "levy ajassa"-juttuja mulle. Nimittäin löysin Purplen uudelleen Purpendicularin kautta. Edes Perfect Strangersista en aikoinaan innostunut niin paljoa että olisin ostanut sen heti sen ilmestyttyä. Purpendicularin ostin ihan sokkona muistaakseni Singaporesta. Kun sitten kuulin Sometimes I Feel Like Screamingin, olin täysin myyty.

Vaikka en Morsen soitosta juuri perustakaan, niin bändin jäsenenä hän on varmasti enemmän kuin mies paikallaan. Blackmoren, Hughesin ja Coverdalen jälkeen Purplen peruskolmikko Lord-Paice-Glover saivat viimeinkin rinnalleen mukavan miehen. Luulen ma.

Jep, leppoisalta näyttää kundien meininki nykyään; Ei mitään hampaankiristelyä niinku Blackmoren valtakaudella.
arppah8
12.08.2006 04:11:25 (muokattu 12.08.2006 04:14:28)

Muuten, meneekö jengille läpi noi pöllöilybiisit, niinku Anyone's daughter ja Mary long? Tai siis pöllöily ja pöllöily, mutta vähän erikoisempaa kamaa Purplen tuotannossa. Anyone's daughteria ovat vissiin soitelleet Morsenkin kanssa.

Mary Longhan on pirun hieno biisi! Ja sitäkin on vedetty Morsen kanssa (TJEU: Perihelion-DVD).

Jep, leppoisalta näyttää kundien meininki nykyään; Ei mitään hampaankiristelyä niinku Blackmoren valtakaudella.

Juu, tulee hemmetin hyvälle tuulelle noita livetallenteita katsoessa kun ukoilla on niin kivaa soittaessa. Gillan on juuri tuolla Perihelionilla varsin sympaatinen näky tepastellessaan lavalla punaiset nahkabyysat jalassa paljasjaloin=)
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Mika Antero
12.08.2006 07:08:27 (muokattu 12.08.2006 07:32:05)
Gillan on juuri tuolla Perihelionilla varsin sympaatinen näky tepastellessaan lavalla punaiset nahkabyysat jalassa paljasjaloin=)

Liekö kukaan toinen rocktähti niin täydellisen tyylitajuton kuin Gillan... Jumalaare sitäkin kaapua mikä sillä oli päällä Concerto for group and orchestran uusintaversiolla:

http://www.thehighwaystar.com/graph … ve1999/europe/albert/albert_04.html

Onneksi bändin muut jäsenet ovat olleet huomattavasti muotitietoisempia:

http://www.thehighwaystar.com/graphics/mk2a/photosession/ritbla01.html

Eiku...
Mika Antero
12.08.2006 08:51:47
Tää on taas näitä "levy ajassa"-juttuja mulle. Nimittäin löysin Purplen uudelleen Purpendicularin kautta.

Varmaan aika monelle Purplendicular aiheutti uuden innostuksen bändiin, minullekin. Oli meinaan Battle rages onin jälkeen sellaiset fiilikset, että nyt riittää tämän bändin seuraaminen. Vaan satuinpa piipahtamaan Keltaisessa Jäänsärkijässä sattumalta levyn ilmestymispäivänä ja tunnistin kaiuttimista Gillanin äänen laulamassa jotain hemmetin hyvää ja tuntematonta biisiä. Pitihän se levy sitten ostaa.
arppah8
12.08.2006 10:11:08

Liekö kukaan toinen rocktähti niin täydellisen tyylitajuton kuin Gillan... Jumalaare sitäkin kaapua mikä sillä oli päällä Concerto for group and orchestran uusintaversiolla:

Entäs Yesin Jon Andersonin hippikaavut? Ja Graham Bonnetin 80-luvun Pisnismies Toni-asu?
...and music? Well, it's just entertainment folks.
2541
12.08.2006 10:37:17

Muuten, meneekö jengille läpi noi pöllöilybiisit, niinku Anyone's daughter ja Mary long?

Oma suosikki noista on "No One Came". Gillanin ollessa poissa pöllöily onkin jäänyt selvästi vähemmälle.
sirdickyj
12.08.2006 21:50:26
Oma suosikki noista on "No One Came". Gillanin ollessa poissa pöllöily onkin jäänyt selvästi vähemmälle.

Joo, No one came on kans hyvä. Seki Fireballilla.
Pataan!
KTR
12.08.2006 21:59:54
Onkos noita Purplen kolmea ekaa levyä vielä puitu tässä keskustelussa? Eka levy on omasta mielestäni aika perus 60-luvun kamaa. Paras veto on tietenkin Hush. Toka ja kolmas lätty ovat sitten jo hiukan kiinnostavampia. The Book of Taliesyn oli ensimmäisiä Purple-levyjä mitä kuulin. Listen, Learn, Read On teki vaikutuksen kyllä. Aika jännää esi-progea. Ainostaan nuo Rod Evansin Elvismäiset laulut kuulostivat vähän vääränlaisilta siihen menoon. Diggaan kovasti Book of Taliesynia ja s/t kolmatta levyä.
Jaba
12.08.2006 23:28:41
Onkos noita Purplen kolmea ekaa levyä vielä puitu tässä keskustelussa? Eka levy on omasta mielestäni aika perus 60-luvun kamaa. Paras veto on tietenkin Hush. Toka ja kolmas lätty ovat sitten jo hiukan kiinnostavampia. The Book of Taliesyn oli ensimmäisiä Purple-levyjä mitä kuulin. Listen, Learn, Read On teki vaikutuksen kyllä. Aika jännää esi-progea. Ainostaan nuo Rod Evansin Elvismäiset laulut kuulostivat vähän vääränlaisilta siihen menoon. Diggaan kovasti Book of Taliesynia ja s/t kolmatta levyä.

Mäkin diggaan ku hullu puurosta. Varsinki tuosta Hard Road (Wring That Neck)- kipaleesta! On yks liveversio vuodelta -70, joka kestää 20 minuuttia. Hiukan pimeet soolot siinä Lordilla ja Blackmorella. Oon yrittäny ettiä ekaa ja kolmatta levyä, mutta mistään en oo löytäny! Onkos jollain tietoa mistä niitä sais halvalla?
sirdickyj
12.08.2006 23:29:11
Onkos noita Purplen kolmea ekaa levyä vielä puitu tässä keskustelussa?

ei eikä mainita
Pataan!
KTR
12.08.2006 23:44:53
ei eikä mainita

Höh. Minkä takia?
Mika Antero
13.08.2006 07:14:39
ei eikä mainita

Helvetin hyviä levyjä, eli kyllä mainitaan. Esim. Shadesilta ei löydy yhtään huonoa biisiä. Äärimmäisen hyvää progressiivista popmusiikkia herkullisilla soundeilla.
Mika Antero
13.08.2006 07:16:34 (muokattu 13.08.2006 08:31:17)
Oon yrittäny ettiä ekaa ja kolmatta levyä, mutta mistään en oo löytäny! Onkos jollain tietoa mistä niitä sais halvalla?

CDonilla hintaan 6.95 ja 8.95, jos oikein katsoin. Näyttäisvät olevan vielä niitä remastereita. Minulla ei niitä ole, joten laadusta en tiedä, mutta lienevät yhtä päteviä paketteja kuin muutkin Purplen remasterit.

EDIT: Eipä noissa iankaikkisen vanhoissa cd-versioissakaan sinällään mitään vikaa ole. Ei mark I mitään hifistelymusaa ole. Mutta tuolla hinnalla tekis kyllä mieli vaihtaa...
rheinone
13.08.2006 18:01:46

http://www.thehighwaystar.com/graph … ve1999/europe/albert/albert_04.html

Makuja on monia, sillä mun mielestä toi on oikein tyylikäs asu, eikä Gillanin kuteissa muutenkaan oo mitään valittamista. Mut miks se meni leikkaamaan sen letin...
BigPapa
13.08.2006 18:34:39

ei eikä mainita

Mainitaan The Book Of Taliesyn.Blackmorella todella hyvät soundit ja muutenkin mielenkiintoinen levy.Eikä se Deep Purplekaan huono ole.Ihme dissausta.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)