Aihe: Sarcofagus - Cycle of life
1 2
Mika Antero
12.08.2006 08:05:25
Vanha uutinenhan tämä on, mutta en löytänyt aiheesta ketjua:

Poptori on julkaissut uudelleen Sarcofaguksen Cycle of life -levyn. Hintaa tällä kulttuuripläjäyksellä lienee Poptorin tavanomaiset viisi euroa. Vinyylinä tuota ei juuri mistään löydä ja jos löytää saa maksaa ison kasan rahaa, joten uusintapainos tällä hinnalla on oikein mukava veto.

Tänne raukoille rajoille ei tuo levy ole vielä saapunut, mutta eiköhän se vielä markettien halpishyllyyn ilmaannu pienemmilläkin paikkakunnilla.
rheinone
12.08.2006 14:40:18
Vanha uutinenhan tämä on, mutta en löytänyt aiheesta ketjua:

Poptori on julkaissut uudelleen Sarcofaguksen Cycle of life -levyn. Hintaa tällä kulttuuripläjäyksellä lienee Poptorin tavanomaiset viisi euroa. Vinyylinä tuota ei juuri mistään löydä ja jos löytää saa maksaa ison kasan rahaa, joten uusintapainos tällä hinnalla on oikein mukava veto.

Jossain älppäristä pyydettiin 120 taalaa. Tuollakin olis huutaminen parhaillaan käynnissä:

http://salattu.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=35695968

Tuskin jää viiteenkymppiin hinta.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Mika Antero
12.08.2006 17:45:12
Jossain älppäristä pyydettiin 120 taalaa.

Muistelen, että Swamp Musicin nettisivuilla olis joskus ollut hintana satakunta euroa.
J.Hollström
12.08.2006 21:03:30
Musiikillinen anti ko. lätyllä ei varmaan minkään arvoinen. Tai jos huumoriaspektilla mitataan niin silloin kova.
Mika Antero
13.08.2006 07:49:04
Musiikillinen anti ko. lätyllä ei varmaan minkään arvoinen. Tai jos huumoriaspektilla mitataan niin silloin kova.

Tuskinpa tässä mistään jytämusiikin kulmakivestä on kysymys. En muista kuulleeni Sarcofagukselta kuin yhden biisin silloin joskus. Se kuulosti rajulta, koska oma musiikillinen sivistys oli tuolloin vielä nykyistäkin heikompaa. Mutta jos en väärin muista, niin laulajana tällä levyllä on itse Hannu Leiden. Jo se riittää minulle ostoperusteeksi...
Mika Antero
13.08.2006 10:50:56
Joo, kovia ukkeja se Kimmo on saanut aina houkuteltua noihin projekteihinsa. Musa on vaan ihan hirveätä tuubaa, Kimmon soolot perseestä jne.

Muistan ikivanhoja Kuusniemen haastatteluja ja hänen kirjoittamiaan levyarvosteluja Soundissa. Kovasti oli miehellä alan perusteet hallussa ja sanan säilä välkehti vähän sinne sun tänne. Esim. jonkun Scorpionsin levyn hän teilasi aivan täysin, samoin jonkin muunkin alan nykyisen klassikon.

Hevi oli tuolloin erittäin halveksittua musiikkia, halveksitumpaa kuin nykyisin.
willie
13.08.2006 12:02:33 (muokattu 13.08.2006 12:09:27)
Jaaha.. Onkos se noin arvokas LP. Mulla on alkuperäinen hyllyssä, johtuen siitä, että olin Kimmon kansssa samassa duunimestassa silloin aikanaan..

Kuusniemi haukkui mulle kerran päin naamaa Aerosmithin, jolloin minäkin sitten päätin olla diggaamatta Kimmon Sargofagusta.. :)

Kerran vaihdoin Kimmon kanssa jonkun ritsan bassoni hänen vielä ritsempaan Factotum -vahvistimeen !
Mukava mies kaikinpuolin, oman tiensä kulkija. Mitähän mies nykyisin puuhailee, muistaakseni jtn elokuva/filmi -juttuja ?

PS: Moottorilinnut oli omalla tyylillään aika hyvä levy, siinähän laulettiin suomeksi, laulajina ainakin Muska, Kirka..
-Cale
13.08.2006 12:15:42
http://vibrationsofdoom.com/test/test2/Sarcofagus2.html

Tuolla voitte kuunnella kyseistä levyä. Sivuilta löytyy myös paljon muita klassikkoalbumeita. Äänenlaatu on vaan aivan perseestä.
-JiiTee-
14.08.2006 15:35:16

Kerran vaihdoin Kimmon kanssa jonkun ritsan bassoni hänen vielä ritsempaan Factotum -vahvistimeen !
Mukava mies kaikinpuolin, oman tiensä kulkija. Mitähän mies nykyisin puuhailee, muistaakseni jtn elokuva/filmi -juttuja ?

Uutta levyä ovat työstäneet ja kait se joskus julkaistaankin. Osoitteessa sarcofagus.net oli aiemmin sampleja uudesta tuotannosta, mutta sittemmin on sivusto kadonnut? Sieltä sai myös koko "Motorbirds" albumin ladattua, uusituilla kansigraffoilla. Kotilaisen Esa oli sivuston mukaan taas remmissä mukana ja samplejen perusteella oli aika raskasta kamaa tulossa.
EYESCREAM -rocks.
Tympee Huttunen
14.08.2006 17:36:03
Tänään ostin. Aika hassut särösoundit jossain. Ihan kuin olisi suoraan linjasta otettu:)
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää kesää!
-Cale
14.08.2006 17:46:27
Tänään ostin. Aika hassut särösoundit jossain. Ihan kuin olisi suoraan linjasta otettu:)

Prkl! Mistä löyty? Itelle ei ainakaa viel oo sattunu kohdalle. Kyllä tuo sen verran halpa plätty on et sen kannattaa ostaa, vaikka sen sisältö ei mitään ihan ehtaa timangia olekkaan.
Tympee Huttunen
14.08.2006 17:56:16
Prkl! Mistä löyty? Itelle ei ainakaa viel oo sattunu kohdalle. Kyllä tuo sen verran halpa plätty on et sen kannattaa ostaa, vaikka sen sisältö ei mitään ihan ehtaa timangia olekkaan.

Maskun Tarjoustalon Poptori-hyllyssä oli vino pino.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää kesää!
texjazz
14.08.2006 18:51:51

Jotenkin tästä jäi mieleen, että levy meni huumorin (tahattoman) puolelle silloin joskus. Ei ollut hevin hääppöistä heavyn alkupotkut Suomessa, tai ainakaan helppoa. Jonkunhan senkin piti aloittaa.
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
willie
14.08.2006 21:43:17
Jotenkin tästä jäi mieleen, että levy meni huumorin (tahattoman) puolelle silloin joskus. Ei ollut hevin hääppöistä heavyn alkupotkut Suomessa, tai ainakaan helppoa. Jonkunhan senkin piti aloittaa.

Mutta Kimmolla oli visio ! Telkkarissakin nähtiin hänen tulta syöksevä kitaransa! Sinne lapaan oli vedetty joku butaaniputki?? ja soolojen aikana sieltä tuli lähes metrin mittaiset lieskat.. !

Nyt yli 25 vuotta sitten tehtyä Cycle Of Lifeä kuuntelee silleen hyväntahtosesti hymyillen.. Onhan se aika proge-heviä.. Kimmo ei juuri välittänyt raskaasta junnaavasta peruskompista. Koko ajan piti tapahtua jotain, jopa liikaakin, jotta kuuntelijana olisi saanut edes hieman kiinni..

Jos tuon femmalla saa, ostakaa ihmeessa !
BaariMikko
14.08.2006 22:11:03

Nuo Sarcofaguksen kaksi ekaa lainasin joskus uteliaisuuttani joskus. Olihan ne vähän semmosta hymyilyttävää tavaraa. Uudet klipit taas olivat jotain täysin käsittämätöntä.
"Taide on kyllä hirveetä. Mopot, ne on jotain." -Zarmo
Johann Onn
16.08.2006 21:20:47 (muokattu 16.08.2006 21:25:44)
Poptori on julkaissut uudelleen Sarcofaguksen Cycle of life -levyn.

Miksi ?

Olen omistanut kyseisen lätyn 1980-luvulla vinyylinä ja sen kuunteleminen tuotti suurta tuskaa. Tuskaa ei tuottanut levyn kunto, vaan sisältö. Samaa voi sanoa siitä toisestakin ("Envoy of Death"). Sen olen omistanut nyös. Ei tule ikävä.

No, kyllä se Kimmo Kuusiniemen kolmas aikaansaannon eli "moottorilinnut" oli vielä "tasokkaampi". Jonkun Popedan "hevi" (tyyliin "hullut koirat") kuulosti siihen verratuna paljon paremmalta.
salmivaara
16.08.2006 22:14:37

Miksi ?

Kyllähän tolle kysyntää näyttää olevan.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
willie
16.08.2006 22:55:44
Kyllähän tolle kysyntää näyttää olevan.

Juuri näin.

Johann Onn, et nyt oikein nuorempana miehenä ymmärrä näiden wanhojen Sarcofaguksien merkitystä. Ei niitä hankita sen vuoksi, että ne olisivat maailman parhaita, syyt ovat toisaalla. Älä tästä kommentista kuitenkaan herne -> nenään tyyliin riemastu :)
Mika Antero
15.09.2006 12:58:23 (muokattu 15.09.2006 12:59:00)
Sainpas viimeinkin käsiini tämä ilmeisen myyntimenestyksen. Ja joo, melkoista progeilua on, mutta kyllähän tämä paikka paikoin jytää ihan mallikkaasti. Vähän tietty tätä kuunnellessa huvittaa muistella miten innolla Kuusniemi Soundin kriitikkona tyrmäsi monta myöhemmin alan klassikoksi osoittautunutta hevilevyä, kuten tuolla ylempänä jo muistelin. Mutta onhan muusikollakin toki oikeus olla kriittinen toisia kohtaan, vaikkei se oma kamakaan mitään aaykköstä välttämättä olisi.

Kyllä minä meinaan tämän kuunnella vielä toisenkin kerran, ehkä tästä paljastuu vielä paljon. Kuten suuri filosofi Homer Simpson asian ilmaisee: "It works on so many levels!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)