TheWickerMan 04.11.2003 18:54:26 | |
---|
Olisko semmonen mahdollista ilman minkäänlaista pedalia? Tai, tietysti on, mutta mitäs vittua mun sille pitäis tehä, että säröä tulis niin perkeleesti?!! Ja voiko liiallisen särön tavoitteleminen tehdä vahvistimesta lopullisesti soittokelvottoman? IRON MAIDEN
========== |
Olisko semmonen mahdollista ilman minkäänlaista pedalia? Tai, tietysti on, mutta mitäs vittua mun sille pitäis tehä, että säröä tulis niin perkeleesti?!! Ainahan sitä voi, jos rahaa löytyy. Mutta onko siinä mitään järkeä, on ihan toinen juttu. Mikähän vahvistin on kyseessä? Ja voiko liiallisen särön tavoitteleminen tehdä vahvistimesta lopullisesti soittokelvottoman? Jep. Liikaa särö = suriseva ja tunkkainen soundi. Miten musta tuntuu, että mitä kauemmin on soittanu sitä vähemmän gainia käyttää. Ja se keskialueen namiska taas kääntyy vuosien saatossa toiseen suuntaan. :D |
TheWickerMan 04.11.2003 19:24:21 | |
---|
Mikähän vahvistin on kyseessä? Marshall MG50DFX ? IRON MAIDEN
========== |
Antti1 04.11.2003 19:27:51 | |
---|
Marshall MG50DFX ? Miksi sä siihen lisää säröä enää tarvitset? "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
TheWickerMan 04.11.2003 19:34:21 | |
---|
Miksi sä siihen lisää säröä enää tarvitset? Mulla ei (vielä) edes ole sitä vahvistinta, joten se oli vain tuommoinen, miten nyt sanoisin, kierto kysymys. Jos siinä kerran on niin hyvät säröt, niin ei tarvitse kirjoittaa mitään tähän aiheeseen. PS. kiitos tiedosta IRON MAIDEN
========== |
Antti1 04.11.2003 19:39:13 (muokattu 04.11.2003 19:42:29) | |
---|
Mulla ei (vielä) edes ole sitä vahvistinta, joten se oli vain tuommoinen, miten nyt sanoisin, kierto kysymys. Kuhan kyselit vaan? No eipä siinä mitään, aina saa ja kannattaakin kysyä Jos siinä kerran on niin hyvät säröt, niin ei tarvitse kirjoittaa mitään tähän aiheeseen. PS. kiitos tiedosta Nyt ollaan kyllä vähän hakoteillä mun mielestä. Onhan siinä pikkutrankuksi ihan hyvät säröt, mutta etkö juuri puhunut särön määrästä? Ne ei mun mielestä liity mitenkään toisiinsa. Paitsi ehkä jossain doom-metallissa. EDIT: Ilmeisesti Maidenista pidät? No siinä musassa riittää melkein minkä vaan vahvistimen särön määrä. Tärkeämpää onkin se särön laatu. Tarkotan siis, että onko se sellasta korvia riipivää, keskiäänetöntä surinaa, vai sellanen miten nyt sanois.. No, hyvän kuuloinen. Niinku vaikka juuri Maidenilla. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
TheWickerMan 04.11.2003 19:44:22 (muokattu 04.11.2003 19:46:30) | |
---|
Tarkotan siis, että onko se sellasta korvia riipivää, keskiäänetöntä surinaa, vai sellanen miten nyt sanois.. No, hyvän kuuloinen. Niinku vaikka juuri Maidenilla. No onko siinä MG viiskymppisessä sitten yhtä hyvän kuulonen ku Maidenill IRON MAIDEN
========== |
Antti1 04.11.2003 19:49:40 (muokattu 04.11.2003 19:52:16) | |
---|
No onko siinä MG viiskymppisessä sitten yhtä hyvän kuulonen ku Maidenill No mun mielestä (tää mielipide on 30W versiosta) ei suoraan sanottuna ole. Mutta ei kannata hätääntyä, ei oo missään muussakaan ton hintaluokan laitteissa. Niillä jätkillä on todella monta kertaa kalliimmat laitteet. Ja mun mielipiteet ei sitten oo absoluuttisia totuuksia. Kannattaa muistaa, että loppujenlopuksi soundi lähtee kuitenkin soittajan sormista. EDIT: Etkö sä meinannu tota mahdollisesti treenikämpälläkin käyttää? Suosittelisin ostamaan ainakin kertaluokkaa isomman mallin, ku hintaerokin on jotai 50€ luokkaa "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
TheWickerMan 04.11.2003 19:54:43 | |
---|
No mun mielestä (tää mielipide on 30W versiosta) ei suoraan sanottuna ole. Mutta ei kannata hätääntyä, ei oo missään muussakaan ton hintaluokan laitteissa. Niillä jätkillä on todella monta kertaa kalliimmat laitteet. Ja mun mielipiteet ei sitten oo absoluuttisia totuuksia. Kannattaa muistaa, että loppujenlopuksi soundi lähtee kuitenkin soittajan sormista. EDIT: Etkö sä meinannu tota mahdollisesti treenikämpälläkin käyttää? Suosittelisin ostamaan ainakin kertaluokkaa isomman mallin, ku hintaerokin on jotai 50€ luokkaa mutta onko särö(ä) parempi/enemmän kuin Huges&Kettnerin 50wattisilla IRON MAIDEN
========== |
Antti1 04.11.2003 19:55:55 | |
---|
mutta onko särö(ä) parempi/enemmän kuin Huges&Kettnerin 50wattisilla En tiedä tuosta mitään, valitan. Odota ihan rauhassa ton ostopäätöksen kanssa, jos et vielä mitään oo tilannut, eikä tarve oo ihan akuutti. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
TheWickerMan 04.11.2003 19:57:15 | |
---|
EDIT: Etkö sä meinannu tota mahdollisesti treenikämpälläkin käyttää? Suosittelisin ostamaan ainakin kertaluokkaa isomman mallin, ku hintaerokin on jotai 50€ luokkaa siis niinku jotain sata wattista 2 X 50W stero vahvistinta IRON MAIDEN
========== |
Antti1 04.11.2003 19:58:39 (muokattu 04.11.2003 20:01:25) | |
---|
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
TheWickerMan 04.11.2003 20:02:15 | |
---|
Ei vaan tarkoitin sitä 1x100W. Se 2x50 maksaa 150€ enemmän. joo, pitää kattoo, että mitkä olis sitte 2. ja 3. vaihtoehdot sillä hinnalla IRON MAIDEN
========== |
Janne19691 04.11.2003 20:16:16 | |
---|
EDIT: Kurkkaas muuten toi: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=14282 Suosittelen tota ennemmin kuin Marshallia. Kaverilla on DG-80 (vaikka hieman eri kuin DG-60) ja todella hyviä soundeja lähtee. Tämäkin on mallintava kitarastyrkkari. Rule #1: There are no rules. |
LaXu 04.11.2003 20:19:59 | |
---|
Suosittelen tota ennemmin kuin Marshallia. Kaverilla on DG-80 (vaikka hieman eri kuin DG-60) ja todella hyviä soundeja lähtee. Tämäkin on mallintava kitarastyrkkari. Minäkin suosittelen, itsellänikin on DG80 ja oikein hyvä vahvistinhan se on joskaan ei putki-Marshallille pärjääkään. |
RjW 04.11.2003 20:36:37 | |
---|
Olisko semmonen mahdollista ilman minkäänlaista pedalia? Tai, tietysti on, mutta mitäs vittua mun sille pitäis tehä, että säröä tulis niin perkeleesti?!! Ja voiko liiallisen särön tavoitteleminen tehdä vahvistimesta lopullisesti soittokelvottoman? Tökit reikiä kaiutinelementtiin niin johan saat rupista säröä. Ja jälkimmäiseen kysymykseen vastaus on: varmasti, ainakin tällä menetelmällä. "If you're gonna scream, screm with me - moments like this never last" |
TheWickerMan 04.11.2003 20:38:29 | |
---|
Minäkin suosittelen, itsellänikin on DG80 ja oikein hyvä vahvistinhan se on joskaan ei putki-Marshallille pärjääkään. Mutta bändin kanssa soitetaan aika paljon Maiden covereita... kysyn vaan, että pärjääkö se DG80 semmosessa? IRON MAIDEN
========== |
LaXu 04.11.2003 20:42:03 | |
---|
Mutta bändin kanssa soitetaan aika paljon Maiden covereita... kysyn vaan, että pärjääkö se DG80 semmosessa? Sanoisin, että pärjää. Itse en kotikäytössä kehtaa juuri kakkosta ylemmäs heittää vahvistimen volapotikkaa. Eli toisin sanoen ääntä lähtee reippahasti. |
Lord of the strings 04.11.2003 22:51:07 | |
---|
Pistän tähän samaan että munkin pitäis saada vähän lisää säröä, mieluiten sellaista surisevaa. Ja voiko tommosen pedaalin liittää mihin tahansa vahvistimeen? Älysittekö? "Who are you? How did you get in"?
"Well i'm the locksmith and... I'm the locksmith" |
PuNkKi 04.11.2003 23:07:31 | |
---|
säröä ei ole kyllä ikinä liikaa.. :) Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |