VilleV 12.08.2006 16:07:31 | |
---|
Olen pahoillani, jos tällainen aihe on jo jossakin näillä keskustelualueilla, mutta en ainakaa haulla löytänyt samanlaista. Nyt itse aiheeseen: Ostin tässä Ibanez rg2620, eli tässä on floikkatalla. Huomattiin kaverin kanssa, kun vaihdettiin kieliä, ettei 10-52 kieliä enää saannut normaaliin E-vireeseen, koska tallaa ei saatu kiristettyä tasaiseksi kitaran mukaisesti. Joten kysymys kuuluu: Minkä paksuiset kielet pystyy laittaa mihin vireeseen, että tallan pystyy säätämään tasaiseksi? Ainakin 10-52 oli pakko laittaa D-vireeseen, että floikkatallan saa tasaiseksi. Kiitos vastauksista jo etukäteen! |
ReBeat 12.08.2006 16:11:56 | |
---|
Montakos jousta teillä siellä kitaran takana oli? Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Dacatch 12.08.2006 16:18:06 (muokattu 12.08.2006 16:19:58) | |
---|
"Wish in one hand, shit in the other, see which fills up first" - Old Wilkinson family saying |
VilleV 12.08.2006 16:24:29 | |
---|
Montakos jousta teillä siellä kitaran takana oli? Kolme jousta. |
oiva tumpeloinen 12.08.2006 16:28:53 | |
---|
Kolme jousta. Laitat neljännen sekaan, niin rupeaa veto riittämään. Saat vielä ruuvata niitä ruuveja ulospäin sieltä ankkurista. |
Minulla on zakk wylden 10-60 setti floikkatallassa kiinni drop-d vireellä. Lisäämällä jousia tai vaihtamalla jäykempiä jousia taakse niin saa floikan tasapainoon paksummilla kielillä. En ole varma mutta neljä "jäykkää" jousta minulla on nyt vastapainona kielille. Tähän ibanez edge pro-tallaan saa maksimissaan 5 jousta, kun poistaa sen hyödyttömän suojan joka estää jousia lähtemästä irti. Paksun kielisetin ja lisäjousen ansiosta flutterit eivät tule yhtä helposti ja niiden kesto on lyhyempi. Lisäksi voimaa täytyy käyttää hieman enemmän halutessaan työntää kammen alas asti. Kunhan saan käytettyä nämä kielet pois taidampa kuitenkin vaihtaa takaisin 10-52 settiin. Haiseminen on muotia! |
tegu 12.08.2006 16:42:19 | |
---|
Tai sitten kääntää jousen tai kaks silleen enemmän vinoon. Esim. toisessa päässä kiinno kohdassa 1. vasemmalta ja toisessa päässä kohdassa 2. vasemmalla. Kiristää kieliä sopivasti, mutta jousten elin-ikä _voi_ lyhentyä hieman. Tuskin kovin merkittävästi. steve the stone |
VilleV 12.08.2006 17:00:00 | |
---|
Elikkäs, minun tulisi lisätä yksi jousi lisää tai laittaa jouset vinoon takana, että tulisi enemmä säätövaraa, niin pystyisi soittamaa vähän paksummilla kielillä hieman korkeammassa vireessä esim. normaali E-vire? Varmaa ostan tuohon yhen jousen lisää, koska se kuulostaa toimivammalta, kun että laittaisi jouset vinoon. Kumpaa tapaa te suosittelette? Niin ja tosiaan, tämä on ensimmäinen floikkatallainen kitara minulla, niin tämän kanssa saa kyllä vähän aikaa opetella säätämään. Kiitos vastauksista. :) |
oiva tumpeloinen 12.08.2006 17:04:06 (muokattu 12.08.2006 17:05:04) | |
---|
Elikkäs, minun tulisi lisätä yksi jousi lisää tai laittaa jouset vinoon takana, että tulisi enemmä säätövaraa, niin pystyisi soittamaa vähän paksummilla kielillä hieman korkeammassa vireessä esim. normaali E-vire? Varmaa ostan tuohon yhen jousen lisää, koska se kuulostaa toimivammalta, kun että laittaisi jouset vinoon. Kumpaa tapaa te suosittelette? Niin ja tosiaan, tämä on ensimmäinen floikkatallainen kitara minulla, niin tämän kanssa saa kyllä vähän aikaa opetella säätämään. Kiitos vastauksista. :) Toi homma on ihan makuasia. Tai siis niin pitkälti makuasia, että se toimii. Sun mieltymyksistä se pitkälti riippuu. Jos sua nyt yhtään lohduttaa, niin mulla on kitaraas tällä hetkellä 4 jousta, joista yksi on vinossa. Settinä läskipohja 0.09. E: kokeile nyt ainakin aluksi kääntää yhtä tai kahta jousta, niin näet riittääkö se. Jos se sen jälkeen tuntuu kivalta, niin ei sinne kannata heti mennä uusia palikoita laittamaan. |
Krice 12.08.2006 21:48:17 | |
---|
Jos sua nyt yhtään lohduttaa, niin mulla on kitaraas tällä hetkellä 4 jousta, joista yksi on vinossa. Settinä läskipohja 0.09. Miun Iba on vähän ihmeellinen kun siinä tarttee vain 2 jousta suorassa (9-setti). Kolme jousta siinä oli mukana, mutta jouduin ottamaan yhden pois kun veti vaan ylös. |
oiva tumpeloinen 12.08.2006 21:55:42 | |
---|
Miun Iba on vähän ihmeellinen kun siinä tarttee vain 2 jousta suorassa (9-setti). Kolme jousta siinä oli mukana, mutta jouduin ottamaan yhden pois kun veti vaan ylös. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Mä vain tykkään enemmän tallan tatsista useammalla jousella varustettuna. Mulla oli aikanaan kaikki 5 jousta .09 setin kanssa. |
Tatuo 12.08.2006 22:03:46 | |
---|
mulla stratossa 10. setti joho vaihettu 11. setin E ja neljä jousta don't worry i wont hurt you |
Muuki 13.08.2006 00:01:35 | |
---|
Schaller Floyd Rose, ysisetti, kolme jousta, Eb vire. Mittään en oo kirjottanu alle |
VilleV 14.08.2006 12:12:56 | |
---|
Joo soitin kyseiseen musakauppaan, mistä ostin tämän kitaran, ja sieltä sanottii, että tähän ei saa löytyä enää lisäjousta, joten jääki sitte vaihtoehdoksi jousien vinoon laittaminen tai sitten jäykempien jousien osto. En ole ainakaa itse heti laittamassa näitä jousia vinoon, ku sain taas kitaran sopivaa vireesee :P. Onko se ylivaikea homma laittaa ne jouset vinoon tällaisella aloittelijalla? Voiko joku viittisi pistää tarkat ohjeet miten se tehdään? Jos ei, koitan etsiä jostaki täältä foorumilta missä kerrotaan jousien säädöstä. |
ReBeat 14.08.2006 12:18:23 | |
---|
Joo soitin kyseiseen musakauppaan, mistä ostin tämän kitaran, ja sieltä sanottii, että tähän ei saa löytyä enää lisäjousta, joten jääki sitte vaihtoehdoksi jousien vinoon laittaminen tai sitten jäykempien jousien osto. Kun katsot kitaran takaa sitä tallablokkia johon jouset on painettu kiinni, niin montako sellaista jouselle sopivaa reikää siinä blokissa on? Yleensä niitä on näkynyt viisi. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Ze Kink 14.08.2006 13:07:27 (muokattu 14.08.2006 13:10:24) | |
---|
Mulla on melkein aina ollut 10-52 E-vireessä floikkakitaroissa, ja 3 jousta. Joskus myös 11-settiä pidin. Pistäppä uudet jouset kehiin, voi olla että ne on vähän löystyneet. Minkä paksuiset kielet pystyy laittaa mihin vireeseen, että tallan pystyy säätämään tasaiseksi? Ainakin 10-52 oli pakko laittaa D-vireeseen, että floikkatallan saa tasaiseksi. Eiköhän sen pitäisi mennä mihin vaan vireeseen, kun vähän säätää. Kaverillakin oli pitkään 13-setti E-vireessä Jacksonissa. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |