ras ta far i 12.08.2006 14:07:32 | |
---|
Ostin tossa viikko sitten voxin cc2x:n ja laite toimii mainiosti ja saundaa h*lv*tin hyvältä noin ylipäänsä. Kun käänsin etuaaste gainin pohjoseen, "masterin" samaan ilmansuuntaan ja räväytin F#5 niin soinnin alkupäässä ei ollu mitään ongelmia mutta kun sointi hieman hiipui niin alko kuulua melko häiritsevä korkea resoinointi, jota oli mahdoton paikallistaa. Sirinä tuntui tulevan joko vahvistimen etukankaasta, jostain koriste jurtuista tai itse vahvistimen peittävästä levystä. Kiristin kaikki ruuvit joihin pääsin käsiksi mutta tämäkään ei täysin korjannut ongelmaa. Haluaisin tietää onko joku törmännyt samankaltaiseen ongelmaan ja miten vian voi korjata? |
KaRa 12.08.2006 14:24:28 | |
---|
No kyllähän gainit kaakossa jo kuuluu vähän ritistäkkin :P En todellakaan ymmärrä, miksi kaikki kirjoittavat tähän jotain typeriä allekirjoituksia... minä en sellaiseen alennu! |
Se on se laatu mikä siellä resonoi :) /sv - tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say?
A: Yes
(R.Aiken) |
böö 12.08.2006 16:52:04 | |
---|
Tarkista onko putket kunnolla kiinni. Mulla auttoi.... |
ministeri 12.08.2006 16:57:11 | |
---|
mulla resonoi koskus toi vox pathfinder 15. kiristin ruuveja niin auttoi...oli se kotelo jonka sisällä elektroniikka on vähän löysällä. Voxin tyyppivika? No joo, mä kyllä huudatin sitä silloin ylilujaa koska yritin pärjätä sillä treeneissä...koti volumella ei ongelmaa ole ollut. Usein se ei ole kiinni siitä mitä soittaa, vaan siitä mitä malttaa jättää soittamatta |
Guitaristi 13.08.2006 18:32:10 | |
---|
Putket saattavat vedellä viimeisiään. Tsekkaa niiden kunto ja kiinnitykset. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
tomukka 14.08.2006 00:40:55 (muokattu 14.08.2006 00:41:49) | |
---|
Minun Vox sirisi myös varsinkin G -soinnun soidessa. Vika löytyi putkista, tai siis putkesta. Naputtele kevyesti vaikka kynällä tai ruuvimeisselillä putkia yksitellen vahvistimen ollessa päällä. Näin löydän rikkonaisen putken jos siellä semmonen on. Se kyllä kopisee ja helisee äänekkäämmin kuin ehjät. |
ras ta far i 14.08.2006 17:04:00 | |
---|
Niin siis kun gaini osoittaa pohjoiseen on se silloin puolessavälissä., eikä siinä vaiheessa etuasteesta paljon säröä lähde vielä. Vahvistin on siis noin pari viikkoa soitettu, eli ellei oo käyny huono tuuri niin epäilen ettei putkissa pitäis olla vielä mitään häikkää. Tiedän kyllä miltä kuoleva putki kuulostaa, joten kyse tunnu olevan putkissa olevasta viasta. Täytyypä kuitenkin tarkistaa tilanne, mutta mekaaniselta resonoinnilta se kyllä kuulostaa. |
PeeJii 15.08.2006 09:51:45 | |
---|
Tiedän kyllä miltä kuoleva putki kuulostaa, joten kyse tunnu olevan putkissa olevasta viasta. Täytyypä kuitenkin tarkistaa tilanne, mutta mekaaniselta resonoinnilta se kyllä kuulostaa. Tasuriputken kiinnitykseen käytettävän hatun vieterit saattavat aiheuttaa resonoinnin. Irroita kokeeksi. |