Xizor 11.08.2006 12:59:19 | |
---|
Haussa olisi toinen kepukka tuon Soloist SL2H:n rinnalle ja koska kiinteä tallaisia Soloisteja ja Horizoneita on aika harvakseen myynnissä, niin kertokaapas joku, että toimisiko tuollainen blokattu Floyd Rose- mallinen talla suunnilleen yhtä näppärästi vireitä vaihdellessa kuin jokin tavis kiinteä talla? (Lähinnä mielessä olisi 10-52 setin käyttäminen E, Eb ja Drop-D vireissä) Niin ja olen kyllä tietoinen kuinka tuo blokkaus tehdään, joten siitä ei sen enempää..=) |
oiva tumpeloinen 11.08.2006 13:07:22 | |
---|
...toimisiko tuollainen blokattu Floyd Rose- mallinen talla suunnilleen yhtä näppärästi vireitä vaihdellessa kuin jokin tavis kiinteä talla? Ei suunnilleen, vaan yhtä näppärästi. |
Haussa olisi toinen kepukka tuon Soloist SL2H:n rinnalle ja koska kiinteä tallaisia Soloisteja ja Horizoneita on aika harvakseen myynnissä, niin kertokaapas joku, että toimisiko tuollainen blokattu Floyd Rose- mallinen talla suunnilleen yhtä näppärästi vireitä vaihdellessa kuin jokin tavis kiinteä talla? (Lähinnä mielessä olisi 10-52 setin käyttäminen E, Eb ja Drop-D vireissä) Niin ja olen kyllä tietoinen kuinka tuo blokkaus tehdään, joten siitä ei sen enempää..= Yhtä helppoa se on. M.A.C.H.O #18 "AI LAID!" |
kuriken 11.08.2006 14:32:57 | |
---|
En kuitenkaan yhtä näppäräksi sanoisi. Esim. ei kiinteätallaisissa yleensä tarvitse kuusiokoloavaimilla ruveta availemaan mitään lukkoja. Haiseminen on muotia! |
Da Make 11.08.2006 14:33:42 | |
---|
En kuitenkaan yhtä näppäräksi sanoisi. Esim. ei kiinteätallaisissa yleensä tarvitse kuusiokoloavaimilla ruveta availemaan mitään lukkoja. Punainen johto soundaa paremmalta kuin musta, koska se vähentää punaisenvalon vaikutusta signaaliin. |
Xizor 11.08.2006 14:35:41 | |
---|
En kuitenkaan yhtä näppäräksi sanoisi. Esim. ei kiinteätallaisissa yleensä tarvitse kuusiokoloavaimilla ruveta availemaan mitään lukkoja. Niin eli homma ei onnistu pelkästään noilla floikan säätöruuveilla? |
Da Make 11.08.2006 14:36:35 | |
---|
Niin eli homma ei onnistu pelkästään noilla floikan säätöruuveilla? No se riippuu tietysti ihan hienovirittimien säätövarasta! Hohhoijaa! |
zuppermuhle 11.08.2006 14:39:18 | |
---|
Niin eli homma ei onnistu pelkästään noilla floikan säätöruuveilla? Ei välttämättä riitä säätövara. Itse kyllä vaihdan dropped ja vakiovireen välillä hienoviresäätöruuveilla. M.A.C.H.O #18 "AI LAID!" |
oiva tumpeloinen 11.08.2006 14:55:51 | |
---|
Seuraava kysymys: jos se talla blokataan, niin tarviiko niitä lukkoja välttämättä kiristää? |
Antti1 11.08.2006 14:57:08 | |
---|
Seuraava kysymys: jos se talla blokataan, niin tarviiko niitä lukkoja välttämättä kiristää? Tallan puoleiset täytyy kyllä, ellei ole joku single locking-hirvitys tai muu uraauurtava insinööritaidon riemuvoitto. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
oiva tumpeloinen 11.08.2006 15:10:54 | |
---|
Tallan puoleiset täytyy kyllä, ellei ole joku single locking-hirvitys tai muu uraauurtava insinööritaidon riemuvoitto. Juu juu, mutta kun kysymys taisi olla vireiden vaihdosta tallan blokkaamisen jälkeen. Mä ainakin puhuin satulan kielilukoista. |
BenGlenton 11.08.2006 16:43:08 | |
---|
Jos blokkaat tallan ja tarvitset välillä droppi-virettä, kannattaa E- ja A-kielen kielilukko jättää kiristämättä satulassa. Eli hoidat niiden virittämisen viritysnupeilla ja muut kielet hienovirittimillä. www.supremecourtband.fi |
J_Mantyla 11.08.2006 17:33:28 | |
---|
... tai hommaat Drop-D:n Ellei tänään niin sitten huomenna |
kuriken 11.08.2006 17:40:42 | |
---|
Seuraava kysymys: jos se talla blokataan, niin tarviiko niitä lukkoja välttämättä kiristää? Jos satulan lukkoja ei kiristetä, ne särisevät soittaessa. Näin ainakin minun kepissäni. En ole tosin testannu kuuluuko se tärinä vahvariin asti. Vaikka floikka olisi blokattu niin sitä voi kuitenkin työntää alaspäin. Mutta jos A- ja E-kielen lukkoa ei ole kiristetty, on luultavasti parempi pysyä erossa kammesta vireen pysyvyyden kannalta. Toisaalta saahan sen nopeasti takaisin vireeseen kun viritystappeihin on vapaa pääsy ja talla ei kellu. Haiseminen on muotia! |
oiva tumpeloinen 11.08.2006 17:46:40 | |
---|
Jos satulan lukkoja ei kiristetä, ne särisevät soittaessa. Näin ainakin minun kepissäni. En ole tosin testannu kuuluuko se tärinä vahvariin asti. Ne voi ottaa vaikka pois paikoiltaan. Ei ne ole kuitenkaan mikään toiminnan edellytys. Vaikka floikka olisi blokattu niin sitä voi kuitenkin työntää alaspäin. Mutta jos A- ja E-kielen lukkoa ei ole kiristetty, on luultavasti parempi pysyä erossa kammesta vireen pysyvyyden kannalta. Toisaalta saahan sen nopeasti takaisin vireeseen kun viritystappeihin on vapaa pääsy ja talla ei kellu. Jos talla blokataan kunnolla, se ei kyllä liiku yhtään mihinkään suuntaan ilman suurempaa väkivaltaa. Toinen asia on sitten, että kannattaako suoralta kädeltä ostaa floikallinen kitara, jos tallan meinaa blokata. Jonkin vanhan omaan lapaseen sopivan kitaran modaamisen, missä talla on kulahtanut, mä taas ymmärrän hyvin. Kiinteätallaisia kitaroita on kuitenkin maailma täynnä. |