Mule 04.11.2003 10:00:28 | |
---|
Asia on näin: Ostin pari vuotta sitten Ibanezin RG-320 -mallisen kepin, ja Floyd Rose ei pelaa (jos koskaan onkaan). Ja nyt kysymys, johon tarvitaan rehellinen vastaus: Kuka tajuaa Floyd Rosen päälle - oikeasti!? Käsittämätön talla syö hermoja ja remppa (mahdollisesti kalliin puoleinen) on edessä. Mutta miten kaikkien muiden FR:t pelaa? Tuskinpa olen ainoa. "Kannattaa menna heti kun aurinko laskee: kalapuikot kutee." |
superfly 04.11.2003 11:17:24 | |
---|
Harppu on alaston piano |
superfly 04.11.2003 11:19:53 | |
---|
Herää kysymys: Onko siis Ibanezien floikat kaikki ihan paskoja? Harppu on alaston piano |
Locrian 04.11.2003 11:56:01 | |
---|
No meikäläisen JS-1000 pitää vireensä.Arvaa tuleeko soiteltua Satchia?Emmätiä mikä Teidän floikissa on vikana, mut tollanen "mä tiiän miten nää säädetään jne. mut ei toimi--nää on paskoja"-uhoominen kuulostaa aika tyhmältä. Varsinkin ku heti perään toteaa et kylhän ne sit vois pelittää jos osais säätää ne niinku Satrianin teknikko... I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
No meikäläisen JS-1000 pitää vireensä.Arvaa tuleeko soiteltua Satchia?Emmätiä mikä Teidän floikissa on vikana, mut tollanen "mä tiiän miten nää säädetään jne. mut ei toimi--nää on paskoja"-uhoominen kuulostaa aika tyhmältä. Varsinkin ku heti perään toteaa et kylhän ne sit vois pelittää jos osais säätää ne niinku Satrianin teknikko... ...nimenomaan!!!! Ítselläni Ibanezin floydin kans ei oo ollu (yli 10 vuoteen) ongelmia. ...tosin sieltä takaa löytyy myös semmonen Ibanezin oma "tremsetteri"... Winner-of-Entertainer-of-the-REAR-award!!! |
Hammer Of The Gods 04.11.2003 14:25:05 (muokattu 04.11.2003 14:25:56) | |
---|
Hämmennetäänpäs soppaa hiukan... Olen kokeillut jos jonkinlaisia floikkatalloja ja täytyy sanoa, että nuo Ibanezin sellaiset ovat kyllä sieltä aivan parhaasta päästä! Lisenssifloikat ovat mielestäni järjestään huononpaa tekoa kuin aidot Ibanezit. Tosin noissa yksilölliset vaihtelut ovat suuria. Itselläni on vanhassa Charvelissa Schallerin valmistama lisenssifloikka ja kyllä se vireensä pitää, varsinkin kun sen olen säännöllisesti huollattanut. Yhden Ibanez-floikallisen kitaran olen omistanut, ja siinä ollut vuoden '89 Edge piti vireensä loistavasti villistä kampeamisesta huolimatta. Nyt on uusi kitara rakenteilla ja siihen tilasin Ibanezin Edge Pro:n joka kaupassa Ibanezia kokeillessa tuntui erittäin toimivalta. Eli turhahan tuota on alkaa yleistämään, mutta yleistänpä sen verran kuitenkin, että mielestäni Ibanezin tallat ovat keskimäärin huomattavasti parempaa laatua kuin lisenssivermeet. Lisenssivermeet eivät kuitenkaan kaikki huonoja ole nekään, jotkin yksilöt pitävät vireensä siinä missä Ibatkin. Nuo on tehty halvemmilla valmistuskustannuksilla ja sen takia laatu ei ole niin tasaista kuin Edgeissä. Mitä helpommin, sitä helpommin! |
Hammer Of The Gods 04.11.2003 14:27:02 (muokattu 04.11.2003 14:27:18) | |
---|
Voisikohan tämän threadin muuten siirtää tuonne kitarakamat-palstalle? Mitä helpommin, sitä helpommin! |
lindo 04.11.2003 16:58:28 | |
---|
Joo kyllä on käyttäjässä vika jos ei Floyd Rose pysy vireessä. Mulla on Ibanezin se vanha Edge (10 v) ja ei oo koskaa ollu vire ongelmia...paitsi kun on epävireessä. Normaalilla tremolo tallalla kun kerran vääntää esim. (Fender tms)., niin on heti epikses ;) I don't belive anything, if i don't see it first |
Fortune 04.11.2003 21:16:05 | |
---|
RG 320:sessa on kai Lo-trs -hirvitys, jossa on se vika, että sen metalli väsyy parissa vuodessa sen verran, että minulla vehkeestä tuli täysin käyttökelvoton. Edget, Lo-pro Edget ja uudet Iban floikka-lisenssitallat ovatkin sitten jo ihan oikeita talloja ja pitävät varmasti vireen oikein säädettyinä. Lo-trs vain äärimmäisen harvoissa tapauksissa ja korkeintaan parin ekan vuoden ajan. |