Aihe: Jeesiä kalvovalintoihin
1 2 3
FrozenOne
11.08.2006 08:29:38 (muokattu 11.08.2006 08:59:33)
Moi

Viimeisin hankinta on Pearlin CZX Studio setti (12", 16", 20") ja pari päivää oon ottanut siihen tuntumaa, soundi ei vielä oo ihan mieleinen basaria lukuunottamatta joka potkii todella kivasti.

Minkälaiset kalvot sopisi hyvin tuommoiseen paksuun koivurunkoon, ostaessa tomeissa oli pinstripet ja tuntuu että rummut ei soi kunnolla. Haussa ois semmonen tanakka rock-soundi.

btw. pinstripe on p'rseestä
hollmi-5
11.08.2006 08:32:58
Laita Remon kirkkaat Ambassadorit molemmille puolille ja viritä huolellisesti molemmat kalvot samaan vireeseen. Soi hyvin. Tommosta yhdistelmää olen noilla rummuilla kokeillut ja kuullut.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
FrozenOne
11.08.2006 09:48:02 (muokattu 11.08.2006 09:48:21)
Menis sillon varmaan emperor/ambassador ??

Joo, sillä lähdin kyselemään kun ei ennen oo tullu omistettua näin paksurunkoisia pönttöjä, lattia tomari 12.5 mm !!
hollmi-5
11.08.2006 09:52:27 (muokattu 11.08.2006 09:53:12)
Evansin G1 alle ja G2 päälle Tuota yhdistelmää hehkutellaan aika usein. Olen soittanut Taman SC Mapleja ja Customeja noilla kalvoilla, sekä Mapleja kirkkailla Ambassadoreilla. Mielestäni ne Ambassadorit toimivat parhaiten. Tosin taitaa korvani olla tottunut Ambassadoreihin, kun niitä itsekin käytän tomeissa kaikissa seteissäni. Kirkkaina tai valkoisina ninn, että tarditionaalisissa syvyyksissä valkoiset molemmin puolin ja syvemmissä sitten kirkkaina.

Edit. Remolla tuo Evansseja vastaava olisi Ambassador alle ja Emperor päälle.
Bacchus
11.08.2006 10:05:04
Itse laittaisin (clear) G2/G1-yhdistelmän, tai vaihtoehtoisesti Emperor/Ambassador-kombon.

Hollmin suosittelema Ambassador/Ambassador-yhdistelmä toimii myös erittäin hyvin. Oman maun mukaan sitten valitsee...
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
HeavyMachinery
11.08.2006 10:15:43

Miksi kaikki suosittelee resokalvoiksi G1 tai ambassadoria, miksei Genera resonanttia tai ambassador snarea ? (vaikka siinnä lukee snare niin sitä saa 8-18" ja se ei ole mikään rapiseva hazy kalvo)
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Bacchus
11.08.2006 10:21:30
Miksi kaikki suosittelee resokalvoiksi G1 tai ambassadoria, miksei Genera resonanttia tai ambassador snarea ? (vaikka siinnä lukee snare niin sitä saa 8-18" ja se ei ole mikään rapiseva hazy kalvo)

Genera Resonant on saman paksuinen kuin G1. Ambassador snare side taas on yli puolet ohuempi kuin Diplomat. En kyllä pistäisi sitä tomeihin resoksi...
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Mikael
11.08.2006 10:29:52 (muokattu 11.08.2006 10:30:10)

Snadisti ot. mut mä vaihtelin just miitin jäljiltä perunapelloiksi muuttuneet kalvot ja kaupassa ei ollut noita Aquarianin American Vintageita mitä normisti käytän, joten ostin valkoiset Ambassadorit (joita käytin aikaisemmin). Yllätyin miten iso ero noissa olikin - bassarin lyöntikalvona Ambassador tuntuis olevan botnempi ja kovaäänisempi, mutta tomeista hävis iso osa soinnista, botnesta ja herkkyydestä - setin balanssi muuttui ihan erilaiseksi.
Siitä mistä aita on matalin...
HeavyMachinery
11.08.2006 17:53:24

Genera Resonant on saman paksuinen kuin G1. Ambassador snare side taas on yli puolet ohuempi kuin Diplomat. En kyllä pistäisi sitä tomeihin resoksi...

Ei muuten ole. Onpi ohuempi tuo genera. Glass ja black resonant on ohuin evanssin reso kalvoista. Mistäs moisen kuvan olet saanut että g1 on sama kuin resonant ?
MJP
11.08.2006 21:47:16 (muokattu 11.08.2006 21:48:12)
"The 10mil single-ply Genera Resonants have bright overtones?providing enhanced high-end brilliance and projection without sacrificing sustain.

"the single-ply industry standard...G1s blend warmth, sustain, and articulation. The high-performance 10mil film ensures that the G1 is both durable and expressive."

g1 ja resonant on saman paksuisia mutta eri materiaalia.

Eli ihan Evanssin sivuilla ja ainaskin aikaisemmin kalvoboxeissa luki paksuus.
Glenfiddich
11.08.2006 22:27:02 (muokattu 11.08.2006 22:32:21)
Jos Pinstripet on liian "lötspös" ja kuitenkin haluat tanakan rokkisoundin, suosittelen lämpimästi Aquarian modern vintageja. Soundi on todella ollut mieleeni seteissä missä olen kuullut mm. omassa Premier artist bircheissä ja kaverin Yammun maple customeissa.

Kuvailisin soundia jotenkin tyyliin: lämmin, JYHKEÄ mutta kuitenkin soiva. Erona ambassadoreihin sanoisin pidemmän käyttöiän ja tummemman ja jyhkeämmän soundin, tosin modern vintaget ovat tyyriimpiä mitä ambut..
"Nyt soittajat kahville...ja rumpali myös!"
HeavyMachinery
11.08.2006 23:04:35

"The 10mil single-ply Genera Resonants have bright overtones?providing enhanced high-end brilliance and projection without sacrificing sustain.

"the single-ply industry standard...G1s blend warmth, sustain, and articulation. The high-performance 10mil film ensures that the G1 is both durable and expressive."

g1 ja resonant on saman paksuisia mutta eri materiaalia.

Eli ihan Evanssin sivuilla ja ainaskin aikaisemmin kalvoboxeissa luki paksuus.

Jaahast. Onkohan tässä sama juttu kuin pinstripessä eli paksuus on uuttunut. Jossain vaiheessa muistelisin olleen resonantin 8mil ja g1 10mil. Joka tapauksessa g1 ja resonant ovat aivan eri soundisia.

Mulla oli taannoin rockstarit jotka oli kooltaa 14 16 18 kalvot oli ebonypinstripe ja alla ambassador snare. Ikänä en ole saanut mistään niin hyvää jytinää kun siitä kombinaatiosta. Saman ajattelin tehdä jossain vaiheessa PDP:n settiin mutta EC2:silla.
hollmi-5
11.08.2006 23:05:20
miksei Genera resonanttia tai ambassador snarea ? Muutama kaverini on erehtynyt laittamaan Ambassador Snaren alakalvoksi tomeihin. En suosittele. Snareja on monen kokoisia ja niitä varten se resonant on tehty.
HeavyMachinery
12.08.2006 00:13:52

Muutama kaverini on erehtynyt laittamaan Ambassador Snaren alakalvoksi tomeihin. En suosittele. Snareja on monen kokoisia ja niitä varten se resonant on tehty.

Sanoppa mulle se 18" snare :)

Voisin sanoa tällaisen yhtälön että mitä paksunpi lyöntikalvo sitä ohuempi reso...

Hollmi taisi jo kehua ambassador-ambassador setuppia, joka on kyllä hyvässä blanssissa keskenään...
Epämuusikko
12.08.2006 01:34:05
Muutama kaverini on erehtynyt laittamaan Ambassador Snaren alakalvoksi tomeihin. En suosittele. Snareja on monen kokoisia ja niitä varten se resonant on tehty.

Laitoin. En kadu.
I absolutely Weckl. Bustard #1
hollmi-5
12.08.2006 08:50:56 (muokattu 12.08.2006 09:01:39)
Laitoin. En kadu. Snareside-kalvo soi hiljaa ja lyhyesti, joten jos hakee lyhyttä sointia rumpuihin, niin silloin se voi olla ihan hyväkin valinta. Itse pidän pidemmästä soinnista tomeissa.

Sanoppa mulle se 18" snare :) 15" on suurin Ambassador, Diplomat tai Emperor snareside-kalvo. Ainakin Remon sivujen mukaan.
HeavyMachinery
12.08.2006 11:08:56

Snareside-kalvo soi hiljaa ja lyhyesti, joten jos hakee lyhyttä sointia rumpuihin, niin silloin se voi olla ihan hyväkin valinta. Itse pidän pidemmästä soinnista tomeissa.

15" on suurin Ambassador, Diplomat tai Emperor snareside-kalvo. Ainakin Remon sivujen mukaan.

Ainakin remon tuotekataloki tuntee tilaus koodia myöten 18" ambassador snaren.

Sivustolla ei tosiaan ollut... Pitää tilata taas sellainen ja kattoa mitä sieltä tulee :D

Mutta se ei ole mikään hazy kalvo vaan tavan resokalvon oloinen mutta ohut.

Paksulla ylä kalvolla ja ohuella ala kalvolla settiin tulee sellaista mukavaa isobotneista lätinää ja setti soi vaikka olisi pinstripet...
Jupi57
12.08.2006 11:19:15 (muokattu 12.08.2006 11:19:36)
Ainakin remon tuotekataloki tuntee tilaus koodia myöten 18" ambassador snaren.

Itselläni on 16" en ole tosin juurikaan käyttänyt, olisihan tuo mielenkiintoista kokeilla 18".

Paksulla ylä kalvolla ja ohuella ala kalvolla settiin tulee sellaista mukavaa isobotneista lätinää ja setti soi vaikka olisi pinstripet...

Tätä olen kokeillut ja toimii juuri näin.
HeavyMachinery
12.08.2006 11:32:33

Itselläni on 16" en ole tosin juurikaan käyttänyt, olisihan tuo mielenkiintoista kokeilla 18"..

Sulla taitaa löyty katalookia joka lähtöön... Noissa katalookeissa on suuria eroja sen mukaan onko ne tarkoitettu asiakkaalle vai myyjälle. Mulla on noita Ns. tilaus katalokeja joissa ei ole mitään kuvia vaan tuotenimet ja koodit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)