Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua fostex FD-8:n käytössä
1
Antti1
11.08.2006 01:14:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haettiinpa tuossa tänään otsikon mukainen raituri parempaan kotiin kavereiden kanssa ja heti tuli yksi ongelma: käytämme optisen liitännän kanssa Behkun ADA8000:sta, eikä ääntä tunnu tulevan ulos sitten millään. Kaikki mahdolliset namiskat on pyöritelty ja valikoita selailtu. Ilmeisesti laite ei vain vastaakaan ihan kaikilta osin vaatimuksia, tai sitten manuaali osaa ilmaista asioita harvinaisen epäselvästi.
 
Laitteen omilla etusilla homma pelaa heittämällä, mutta ADA:n kanssa ei ääntä tule ulos muualta kuin ADA:sta ja sieltäkin kanavakohtaisesti (= ei käy mulle). Mittarit siis heiluu Fostexissa iloisesti, mutta mitään ei kuulu kuulokeulostuloista yms. Lisäksi kanavakohtaiset liu'ut, eq:t, panoroinnit yms. eivät vaikuta mitenkään mihinkään optisen liitännän kautta päristäessä. Miten helvetissä tässä pitäisi nauhoitella mitään, kun sokkona joutuu hommia tekemään? Käsittämätöntä.. Ei se voi olla näin, kun manuaalissa tuon ADAT-väylän käyttämistä ahkerasti mainostetaan. Mikä kusee?
 
Kellään MITÄÄN havaintoa mahdollisesta ongelmasta, tai henkilöstä, joka osaisi ongelman ratkaista?
 
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
milcoin
11.08.2006 01:59:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis ADA:sta ei mee mitään raiturille?
 
Olet tietysti tarkistanut kaikki nää:
 
- Onko näytteenottotaajuus yhteensopiva
- Onko kellotus oikein?
- Onko optiselle sisääntulolle valittu muodoksi adat eikä s/pdif
 
Vai menekö signaali kyllä laitteeseen mutta mitään ei kuulu vaikka mittarit näyttää elämää?
 
- Onko kaikki mahdolliset reititykset kunnossa
 
SOS:ista löyty vaan tollanen:
 
Use the FD8's digital input set to ADAT and any ADAT-compliant multi-channel source can be transferred.
 
Mun pitäis tietää mut kun ei muista...
 
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Antti1
11.08.2006 12:06:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vai menekö signaali kyllä laitteeseen mutta mitään ei kuulu vaikka mittarit näyttää elämää?
 
Tämä oikea vaihtoehto ongelman määrittelemiseksi. Kaikki mahdollinen on mun mielestä tehty, mutta ääntä ei kuulu raiturista.
 
Menen lukemaan vähän manuaalia, jos selviäisi jotain uutta. Täytyy kyllä myöntää, ettei sytytä nyt yhtään... Olisi meinaan melko älytöntä, jos sitä ääntä ei pysty kuuntelemaan raiturin ulostulojen kautta.
 
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
wintertime
23.02.2012 13:44:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moi, miten saa kaikille 8:lle raidalle nauhoitettua oman raidan...aina menee kaikki kaikille raidoille, vai onko tämä vain 2 raitaa kerralla kone?
kiitos jos joku auttaa!
 
katotaan, ei hötkyillä, ettei rönsyä käsistä, vaikka joskus impulsiivisuus on kutaa!!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «