Aihe: Hinta-Laatu -Suhteeltaan Hyvä Vahvari Hankinnassa
1 2
dgdg Basisti
10.08.2006 14:58:18 (muokattu 10.08.2006 22:06:53)
Tässä on jo muutama vuosi tultu katselemaan kaikennäkösiä vahvareita. Ostin n. 5v sitten Behringer 10", kun rahat olivat lopussa. Eihän mun nyt sitten enempää tarvi sen laadusta kertoa, sillä se tupsahti mieleenne jo heti merkin kuullessanne.
Vuosi sitten ostin Fender Precision basson, hintaa 999e. Ei oikein sovi basso ja vahvari samaan soittonurkkaan, jos hintaero on 999e - 99e basson hyväksi. Nyt on tulossa parin viikon päästä joku vaihto-oppilas taloon, joka rämpyttelee myös bassoa. Vahvaria ei kuulemma ota mukaan, basson vain. Mutta en kestä edes ajatella tyypin ilmettä, kun nurkassa seisoo Behringer 10" vierellään Fender Precision bass - USA. Nyt iski hiki kainaloon, pakko löytää sopivan hintainen vahvari!

Meikäläisen huonekasveissa ei rahaa kasva.. Aika vähissä on rahisevat. Taitaapi mennä osto vanhempien kanssa 50 - 50, jos vaihtarikin siitä hyötyisi. Eli hintaluokka olisi varmaankin siinä 200-300e, kunhan sitten on hyvä. Tai eihän se nyt mikään huippulaatua voi tuolla haaralla ollakaan.

Tässä olen Hartken malleja katsellut.. Ne näyttäisi olevan tätä luokkaa. Mitään tuntematonta halpismerkkiä en huoli. Mun tuurillani pitäisi ostaa jouluna uus.

Pyytäisin ehdotuksia eri vahvareista. Ja myös linkit auttaviin aiheisiin on tervetulleita! Yritin aamupäivän ettiä tämän tyyppisiä aiheita, joissa olisi sama hintahaarukka.. En saanut tarpeeksi niistä irti.

Kiitos.
If it's going hard... Give up.
hemmo
10.08.2006 15:03:06

Käytettyä comboa suosittelen. Esim. tuo:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=119343
"Ampeg, leipoo joka puolelta." -jokuvaan, "Monster, jyrsii joka puolelta." -Juki69, "Behringer, kyrpii joka puolelta." -Sam Other
"Marshall, kourii joka puolelta." -Sisäpiiri, "Fender, kuullottaa tosi hyvältä." -arva
dgdg Basisti
10.08.2006 16:27:00
Niin no.. Voishan sitä käytettynäkin kattoa. Ensin silti katselen uusia..
If it's going too hard... Give up.
Johnny Buzz
10.08.2006 16:47:46 (muokattu 10.08.2006 16:48:35)

Niin no.. Voishan sitä käytettynäkin kattoa. Ensin silti katselen uusia..

Tsekkaa ihmeessä käytettyjä ensin, jos haluat vahvarin, jossa on hyvä hinta-laatu-suhde. Uuden vahvarin hinta laskee heti, kun kannat sen ulos kaupasta. Tuo hemmon ehdottama oli varsin hyvä. Muusikoiden.netin torilta löytyy vähän väliä noita käytettyjä komboja. Peaveyn, Gallien-Krugerin ja Warwickin vehkeet omaa varsin hyvän hinta-laatu-suhteen, joten niitä tsekkaisin pääasiassa. Jos et tiedä, onko jokin kombo hyvän hintainen, niin kysy kokeneemmalta kaverilta tai täältä.
www.soulstab.com
Soulstab live 26.8.2006 Club Hasselhoff @ Liberté, Helsinki w/ Slideshaker Liput 4 ¤.
dgdg Basisti
10.08.2006 21:39:39 (muokattu 10.08.2006 22:07:05)
Juttelin vanhempien kanssa asiasta. Sanoivat, että rahatilanne ei heilläkään hääppöinen ole.. Taitaa sittenkin kallistua käytettyjen puolelle.. Ja hintakatto on tosiaan se 300, siitäkin pitää sovitella.. Mieluiten siinä 300e paikkeilla. En vain osaa selailla oikein tuota Toria.. Jotenkin ei vaan osaa. Rekisteröintiaikani on aika harhaanjohtava, -03 rekannut yleensä tietää erilaisia merkkejä ja malleja, mutta minä en. En siis tiedä, että mitä merkkiä tai mallia kannattaisi katsella. Ainoa suosittu jonka tiedän, on nuo Hartke Kickback 10, 12 ja 15.. Voisitteko tässä ehdotella joitain?

Ja tosiaan, jos löytyy joku aihe jossa olisi lisää tämän laista keskustelua, niin linkki on tervetullutta!

E: Oisko mitään sivua missä näkisi vähän näitä uusien vahvistimien hintoja? Joku samanlainen kun esim. www.vertaa.fi
dgdg Basisti
10.08.2006 22:41:04
Juu, tuota vahvaria mäkin ajattelin.. Mutta kun tuon saa saksasta uutena 310e, niin ei toi hinta oo ku 30e alempi.

Vahvari tulee olemaan suurimmaksi osaksi kotona akustiikkahuoneessa. Eli siis äänieristetyssä, akustisesti tehdyssä huoneessa.. Joten ei se volume kauheesti vaivaa ;) Nyt ostettava vahvistin ois kyllä varmaan aika kauan hallussa, ja tässä varmaan alkaa tulee lähiaikoina bändikeikkoja, niin ehkä sitten sielläkin. Eli oikeastaan aika yleiskäytössä.
hemmo
11.08.2006 08:29:55

Juu, tuota vahvaria mäkin ajattelin.. Mutta kun tuon saa saksasta uutena 310e, niin ei toi hinta oo ku 30e alempi.

Tinkaa jos osaat.

339 e x 2/3 = 226 e.
Tarjoa 250 e.
"Ampeg, leipoo joka puolelta." -jokuvaan, "Monster, jyrsii joka puolelta." -Juki69, "Behringer, kyrpii joka puolelta." -Sam Other
"Marshall, kourii joka puolelta." -Sisäpiiri, "Fender, kuullottaa tosi hyvältä." -arva
Johannes_t
11.08.2006 09:30:05

15-tuumainen elementti on poikaa, tehoja saisi olla ainakin 150W. Toi torin Warwick täyttää ainakin nuo kriteerit.

Yleensä kannattaa ostaa käytettynä, juurikin hinta/laatu-suhteen vuoksi. Sillä kolmellasataa saa paljon enemmän vahvistinta, jos ei alveja, myyjän palkkaa, kaupan vuokraa yms. tarvitse samalla kustantaa.
dgdg Basisti
11.08.2006 12:52:58 (muokattu 11.08.2006 13:05:30)
Warwick taisi kaverilta jo mennä. MUtta ei mitään, uutta putkeen.. Niin ja piti laskea kattohinta 400 eurosta 300 euroon kun tuo rahatilanne on mulla ja vanhemmilla aika huono. Mutta he pystyisivät ainakin sen 150e maksamaan, mä maksaisin toisen puolikkaan. Tässä oon taas selaillu aamupäivän näitä torin kohteita.. Pari on löytynyt, mutta kun asun Porissa, niin ei viittis käydä hakemassa esim. Jyväskylästä 600km päässä.. Helsingissä asuvia vahvareita sitten taas voin myös katsoa, kun siellä käydään tässä viikon pari päästä.

E: No tuota.. Jos nyt tässä aiheessa sitten kyselisin että onko hyvä vai ei. En oikeen tiedä keneltä muultakaan kysyisin...

Oisko tää mistään kotosin: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=114708
Tai tämä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=83583
Oksanreiästä ei nää koko totuutta.
hemmo
11.08.2006 13:19:19

Oisko tää mistään kotosin: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=114708
Tai tämä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=83583

Kyllä noilla vetää, ei ehkä kovaäänisen rumpalin kera kuitenkaan.
Toi Fender vaikutti vakuuttavammalta.
Johannes_t
11.08.2006 13:19:28

Noi sun mainitsemat on kauhean pieniä, niillä ei bändin kanssa tee yhtään mitään.

Tsekkaa toi Trace:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=118748

Bändiuran ekat pari-kolme vuotta vetelin tommosella, riitti oikein hyvin.
dgdg Basisti
11.08.2006 13:43:11 (muokattu 11.08.2006 15:28:08)
Noi sun mainitsemat on kauhean pieniä, niillä ei bändin kanssa tee yhtään mitään.

Tsekkaa toi Trace:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=118748

Bändiuran ekat pari-kolme vuotta vetelin tommosella, riitti oikein hyvin.

Tuo combo ei oikeen mua silmään miellytä.. En tiedä miksi. Netistä en löytänyt speksejä tai hintoja.
Antti1
11.08.2006 13:46:01 (muokattu 11.08.2006 13:47:23)
Tuo combo ei oikeen mua silmään miellytä.. En tiedä miksi. Netistä en löytänyt speksejä tai hintoja.

Soon varsin hyvän näköinen vehje, usko pois. Ulkonäkö nyt muutenkin on viimeisiä asioita, joita kannattaa miettiä.

Hyvä soundi, edullinen ja riittävästi mökää. Meidän basisti tuollaisella veti lähes kaksi vuotta treeneissä ja nykyinen hartke/ashdown -pino ei mun mielestä juuri kummoisemmalta kuulosta. Ehkä vähän napakampi pienempien elementtien takia.

EDIT: Vai olikohan muuten aavistuksen uudempi malli. Siinä oli 50W enemmän tehoa ja pikkuisen eri näköinen ritilä ja etulevy. Anyway, varmasti hyvä vehjes toikin.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
balzary
11.08.2006 14:05:57

Ei näytä lupaavalta :D Tai siis.. Tuo basso. Kaveri pyytää 250e vuoden ikäisestä, kun uutena saa Saksasta (vai olikohan jenkeistä) 129e (_ 89) ja tuossa linkissä on hintana 135e :) Tietenkin postit ja tullit mukaan, mutta ei ne 250e tee.

Miten basso liittyi hommaan, sehän myy ne myös erikseen? Jos jenkeistä alat comboa tilaamaan, niin aivan satavarmasti posteihin ja tulleihin menee erotuksen verran.
dgdg Basisti
11.08.2006 14:16:56
Miten basso liittyi hommaan, sehän myy ne myös erikseen? Jos jenkeistä alat comboa tilaamaan, niin aivan satavarmasti posteihin ja tulleihin menee erotuksen verran.

Ei, en mä sitä.. Ihmetytti vaan tuo hinta.. Tiedä sitten, mikä siinä on.. Itse en ainakaan laittaisi sivun linkkiä ilmoitukseen, missä saa kohteen halvemmalla uutena kuin kohteen ilmoituksessa...
Antti1
11.08.2006 14:49:54
Ei, en mä sitä.. Ihmetytti vaan tuo hinta.. Tiedä sitten, mikä siinä on.. Itse en ainakaan laittaisi sivun linkkiä ilmoitukseen, missä saa kohteen halvemmalla uutena kuin kohteen ilmoituksessa...

Mitäsää selität oikein? Basson hinta uutena 135€, tossa ilmoituksessa 90€. Bassovahvarin hinta uutena mahdoton määrittää (ei tehdä enää), käytettynä 250€ (=edullinen).

Jäikö vielä jotain ymmärtämättä tosta ilmoituksesta?
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
dgdg Basisti
11.08.2006 15:26:45
Mitäsää selität oikein? Basson hinta uutena 135€, tossa ilmoituksessa 90€. Bassovahvarin hinta uutena mahdoton määrittää (ei tehdä enää), käytettynä 250€ (=edullinen).

Ei.. Katsoin vain linkit väärin.. Ja niiden kautta siis hinnat väärin. Emt.. Tuolloin kun noita selailin, olin aika unenpöpperössä vielä. Näitä sattuu.
Johannes_t
11.08.2006 18:58:56

Toi Trace Elliotin Commando oli aikanaan n. 3500mk. Ketjun aloittajalle tsempppiä etsintään! Toivottavasti löytyy joku silmää miellyttävä ja sopivan kallis styrkkari
chief
11.08.2006 19:09:13 (muokattu 11.08.2006 19:10:33)
Voithan sä myös sanoa et toi behku on vaa kotireeniä varten ja oikeet isot kamat (= eli Ampegin rantis) on reeniksellä.

Kyllähän tolla behkullakin varmaan saa tarpeeksi meteliä aikaseksi notta häätö tulee, vai saako?
"It's the ear, not the gear. "
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)