HeavyMachinery 10.08.2006 16:19:17 | |
---|
Mites tuollainen spray-lakka purkista? E: Jos siis ei ole ruiskua käytössä... No joo... Ei oikein tuu tarpeksi paksua kerrosta. Sanoisin että voisi tehdä niin että vetää pohjat pensselillä ja sitten pinnat spray purkilla. Noin voisi tulla jo parempi. Olisin laittanut kuvan rocksterin tomista mutta en löydä kameran väli johtoa.... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Rockster 10.08.2006 16:36:46 | |
---|
No joo... Ei oikein tuu tarpeksi paksua kerrosta. Sanoisin että voisi tehdä niin että vetää pohjat pensselillä ja sitten pinnat spray purkilla. Noin voisi tulla jo parempi. Olisin laittanut kuvan rocksterin tomista mutta en löydä kameran väli johtoa.... Laita saakeli. Kiinnostaa minuakin... "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
polytoximaniac 10.08.2006 17:03:32 (muokattu 10.08.2006 19:12:51) | |
---|
Eli en omista sitä ruiskua :) Saa tolla pensselilläkin ookoo jälkeä jos malttaa sutia :) EDIT: Enkä hakenutkaan "niin" fiiniä lookkia... :) Kiitos ja anteeksi |
Brother Michael 10.08.2006 20:14:21 | |
---|
No joo... Ei oikein tuu tarpeksi paksua kerrosta. Sanoisin että voisi tehdä niin että vetää pohjat pensselillä ja sitten pinnat spray purkilla. Noin voisi tulla jo parempi. Olisin laittanut kuvan rocksterin tomista mutta en löydä kameran väli johtoa.... Kuinkahan mahtaa onnistua ruiskun käyttö a) kotioloissa b) ensikertalaiselta c) hintapolitiikan puolesta ? Ruiskun käyttö kiinnostaisi tietysti itseänikin, mutta hieman hirvittää koko touhun ryssiminen sellaisen käytöllä. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
polytoximaniac 10.08.2006 21:51:25 | |
---|
Kuinkahan mahtaa onnistua ruiskun käyttö a) kotioloissa b) ensikertalaiselta c) hintapolitiikan puolesta ? Ruiskun käyttö kiinnostaisi tietysti itseänikin, mutta hieman hirvittää koko touhun ryssiminen sellaisen käytöllä. Jees! Hyvä et joku "ymmärtää" :D Mulla kun työtilana toimi wc, niin en ajatellut edes mitään ruiskua :) Ja en olis varmaan osannu sitä edes käyttää.. Pensseliä kylläkin, ei liikaa liikkuvia osia :D Eikä tuota rahnaakan ollut liikaa käytettävissä.. :P Kiitos ja anteeksi |
Projekti on nyt päätöksessä. Loput kuvat lisätty aloitusviestiin. Että tälläistä tällä kertaa :D Kiitos ja anteeksi |
Youni 11.08.2006 00:24:15 | |
---|
Projekti on nyt päätöksessä. Loput kuvat lisätty aloitusviestiin. Että tälläistä tällä kertaa :D Ei edelleenkään pahalla, mutta parempia kuvia odotellessa. Nyt saa vaan selville minkä väriset ne kannut about on. Vai onko minulla liian kovat laatuvaatimukset...? Hyvää työtä! Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. |
Niq 11.08.2006 07:46:10 | |
---|
Kyllähän pensselillä on lakattu ennenkin ja saatu tasaista? Ainakin mun Yamaha, Helolla lakattu pensseliä käyttäen, on tasapintainen. Vaatii vaan paljon kerroksia ja välihiontoja, viimeiset vesihiomapaperilla. "I have a cunning plan" -Baldrick |
HeavyMachinery 11.08.2006 10:07:06 | |
---|
Kyllähän pensselillä on lakattu ennenkin ja saatu tasaista? Ainakin mun Yamaha, Helolla lakattu pensseliä käyttäen, on tasapintainen. Vaatii vaan paljon kerroksia ja välihiontoja, viimeiset vesihiomapaperilla. Tasainen ja tasainen mulle tasainen on se että lakkapinta muistuttaa peiliä. Siihe jos pensselillä pystyy niin Johan on taituri. Kuinkahan mahtaa onnistua ruiskun käyttö a) kotioloissa Mikä ettei pihalle vaan. Kyllä se näinkin onnistuu. b) ensikertalaiselta Osasitko soittaa rumpuja ennenkuin istuit ensimmäisen kerran setin taakse ? c) hintapolitiikan puolesta ? Biltemasta saa ihan ok ruiskun about 15€ kompuran voi vaikka vuokrata ramirentistä... Ruiskun käyttö kiinnostaisi tietysti itseänikin, mutta hieman hirvittää koko touhun ryssiminen sellaisen käytöllä. Ei sillä ole vaikeaa vetää. Spray purkilla tasaisen pinnan tekeminen on vaikeampaa kuin ruiskulla... En nyt halua oikeasti vähätellä mitenkään sitä pensseli hommaakaan ja toisen resursseja tehdä mutta pensselillä tehty on pensselli tehdyn näköinen ja itse en ole vielä nähnyt tasaista pesseli lakkausta... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
miän vain 11.08.2006 10:27:55 | |
---|
Kyllähän pensselillä on lakattu ennenkin ja saatu tasaista? Ainakin mun Yamaha, Helolla lakattu pensseliä käyttäen, on tasapintainen. Vaatii vaan paljon kerroksia ja välihiontoja, viimeiset vesihiomapaperilla. Hiontaa se tosiaan vaatii. Mahdollista, mutta vaikeaa. Peilipinnankin saa ihan varmasti aikaan, mutta työmäärä on moninkertainen ruiskutukseen verrattuna. Parhaiten onnistuu nitrolakalla - se ei muodosta kerroksia, vaan jokainen uusi sively/ruiskutus sulaa kiinni edelliseen. Tarkoittaa, ettei tarvitse hioa kuin vasta lopuksi. |
Rockster 11.08.2006 11:02:36 | |
---|
Biltemasta saa ihan ok ruiskun about 15€ kompuran voi vaikka vuokrata ramirentistä... Onko tuo Bilteman ruisku mistään kotoisin? Ajattelin, että voisin kuitenkin lakata sen Brittivirvelin, kun se saapuu. Saatan vähän kysellä vinkkiä jossain vaiheessa. Kompuran saan lainaan kaverilta. Kuinka tärkeää on muuten se, että paikka jossa lakkaus suoritetaan on pölytön? "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
rm_wispila 11.08.2006 12:58:02 | |
---|
Mitenkäs arvon ruiskuvirtuoosit asettavat pöntön lakkaustyön ajaksi ? Itse lakkasin siten, että viilapenkissä oli tanko, jossa sitten pyörittelin tomia lakkaustyön edetessä. Näin mahdolliset valumat tulivat "poikittain" ja ne tuli siveltyä pois työn aikana. Basarin kanssa olikin jo vaikeampaa koosta johtuen. Onnistui kuitenkin jotenkin. Jätin myös lakkauksen kuivumaan telineeseen seuraavaan päivään. Toinen mahdollisuus lienee jonkinlainen pyörivä pöytä - viritys. Siinä vaan toinen reuna jää lakkaamatta... Vinkkejä kehiin. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Youni 11.08.2006 15:11:08 | |
---|
Mitenkäs arvon ruiskuvirtuoosit asettavat pöntön lakkaustyön ajaksi ? Miten olis naru/rautalanka parista lugireijästä läpi ja roikkumaan? Luulis onnistuvan. Eikä tarvitsis vetää uudelleen kuin ne narujen kohdat. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. |
Rockster 11.08.2006 15:19:26 | |
---|
Miten olis naru/rautalanka parista lugireijästä läpi ja roikkumaan? Luulis onnistuvan. Eikä tarvitsis vetää uudelleen kuin ne narujen kohdat. Entäs niin, että naruun solmu tomin sisäpuolelle, niin pelkkä reikä olisi peitossa? "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
Youni 11.08.2006 15:24:50 | |
---|
Entäs niin, että naruun solmu tomin sisäpuolelle, niin pelkkä reikä olisi peitossa? Vai tarkoitatko ulkopuolelle...? Käsitän kuitenkin idean, todella hyvä. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. |
Rockster 11.08.2006 15:27:03 | |
---|
Vai tarkoitatko ulkopuolelle...? Käsitän kuitenkin idean, todella hyvä. Solmus sisäpuolella. Siis jos maalaa ulkopuolta. Ja toisin päin jos sisäpuolta. Tuli vaan ihan yhtäkkiä mieleen tuollainen ratkaisu. Yleensä olen vähemmän älykäs tällaisissa asioissa. Vaan heiluuko liikaa siinä... "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
Youni 11.08.2006 15:30:26 (muokattu 11.08.2006 15:35:58) | |
---|
Solmus sisäpuolella. Siis jos maalaa ulkopuolta. Ja toisin päin jos sisäpuolta. Tuli vaan ihan yhtäkkiä mieleen tuollainen ratkaisu. Yleensä olen vähemmän älykäs tällaisissa asioissa. Vaan heiluuko liikaa siinä... Jaa...mä taas aattelin sellasta, että on kolme narua. Jokaisen päähän sitten niin iso solmu, että se ei mene siitä lugiruuvin reijästä läpi. Pujotetaan narut sitten kolmeen eri lugireikään Näin narut tulevat kaikki sisäpuolelle ja solmu peittää vain reijän. Sitten narut ylös kiinni. Lisäksi runko pysyy suorassa eikä roiku holtittomasti. Eli: -| | -| | O-------- -| | -| | Siinä on suoristettua runkoa ja lugireikä. Vaakaviiva on naru, jonka päässä on solmu, joka ei mene lugireijän läpi. E: Viivat vasemmalla estävät kuvaa muuttumasta. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. |
rm_wispila 11.08.2006 15:53:17 (muokattu 11.08.2006 15:57:24) | |
---|
Siis roikotetaan katosta kolmella narulla (runko) pystysuorassa ? Vai kahdella narulla, runko vaakasuorassa. Tällöin alapuolen joutuu lakkaamaan ylöspäin ruiskua suunnaten, lattialla kontaten, vai ? Jotenkin vaan tuo runko pystyasennossa tuntuisi olevan herkempi valumille, ainakin jos lakkaa pensselillä. Siinä hommassa tuo vaakapinta on varmemman tuntuinen kohde... Itse en oikeastaan käyttänyt ruiskua enkä pensseliä, vaan mulla oli valmiina ruiskuohennettua lakkapetsiä, sellaista tosi ohutta kamaa, joka oli jäänyt sisäportaitten käsittelystä. Vetelin sitä lähes kymmenkunta kierrosta vaahtomuovin palasella. Käsittelyjen välissä aina hieraisin kevyesti hienolla hiekkapaperilla pahimmat pölykököt sileäksi ja lisää tavaraa pintaan. No, mullahan oli ihan markan setti työstössä eikä siis ollut mitääbn paineita onnistumisen suhteen, kunhan kokeilin. Ihan hyvä pinnasta tuli :) E: tuonne omakuvaanhan oli jäänyt tuo mun "metsäsetti"... ei siitä kyllä mitään viimeistelyn laadusta tajua. Suurimpia ongelmia oli eri viilukohtien pinnan tiiveys; osa oli harvaa hötöä, kitatut kohdat taas tosi tiiviitä. Samassa suhteessa ne sitten imivät sitä lakkapetsiäkin. Toiset kohdat kiilsivät heti kuin juutalaisen ... ja toiset olivat karkeita, kun petsi katosi viilun uumeniin. No, hyvin monen kerroksen jälkeen alkoi tasoittumaan ja kiiltämään. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Youni 11.08.2006 15:55:26 | |
---|
Siis roikotetaan katosta kolmella narulla pystysuorassa ? Just näin. Ei konttaamista. Valumista en sitten osaa sanoa. Ruiskulla ohutta kerrosta, ei valumia, vai...? Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. |
polytoximaniac 11.08.2006 21:50:54 | |
---|
Ei edelleenkään pahalla, mutta parempia kuvia odotellessa. Nyt saa vaan selville minkä väriset ne kannut about on. Vai onko minulla liian kovat laatuvaatimukset...? Hyvää työtä! No oikeastaan ne on juurkin tuon väriset mitä kuvissa näkyy... :) En edelleenkään omista tsiki-kameraa joten piti muuten kikkailla... Olen pahoillani :D Kiitos ja anteeksi |