Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
rheinone
10.08.2006 21:21:19
Toistan taas kerran vanhan teesini, että jos albumilta löytyy 4-5 erittäin hyvää biisiä voidaan puhua jo hyvästä kokonaisuudesta. Sellaisia Purplen levyjä joilta ei tuota määrää hyviä biisejä löydy ovat ainakin Abandon, Battle rages on ja House of blue light. Ehkä muutama muukin on siinä hilkulla.

Slaves And Masters?
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Mika Antero
10.08.2006 21:24:51 (muokattu 10.08.2006 21:25:26)
Slaves And Masters?

Joo, se unohtuikin kokonaan. On se melkoinen levy Purplen kataloogissa. Minä en todellakaan voi käsittää mitä Blackmore näkee/kuulee Joe Lynn Turnerissa. Oiskohan Joe-pojalla Rikusta joku hävytön valokuva jolla se kiristää, muuten en asiaa ymmärrä...

En tiedä onko S&M sittenkään kaikkien aikojen huonoin Purple -lp. Tulee sitäkin joskus kuunneltua ja onhan se aika modernia menoa.
rheinone
10.08.2006 21:28:15 (muokattu 10.08.2006 21:30:32)
Joo, se unohtuikin kokonaan. On se melkoinen levy Purplen kataloogissa. Minä en todellakaan voi käsittää mitä Blackmore näkee/kuulee Joe Lynn Turnerissa. Oiskohan Joe-pojalla Rikusta joku hävytön valokuva jolla se kiristää, muuten en asiaa ymmärrä...

En tiedä onko S&M sittenkään kaikkien aikojen huonoin Purple -lp. Tulee sitäkin joskus kuunneltua ja onhan se aika modernia menoa.

Ei oo, ei tuu (tähän talouteen), mutta onks to House Of Blue Light niin huono ettei sen hankkimista kannata edes harkita?

E: Oon mä sen joskus kirjastosta lainannu, enkä innostunu, mut pitäskö tuplatsekata...
Loijaa
10.08.2006 21:30:59

jos albumilta löytyy 4-5 erittäin hyvää biisiä voidaan puhua jo hyvästä kokonaisuudesta. Sellaisia Purplen levyjä joilta ei tuota määrää hyviä biisejä löydy ovat ainakin ..Battle rages on

Löytyyhän nyt tuolta :) ainakin Rainbow- henkinen Anya, nimibiisi, A Twist In The Tale ja Ramshackle Man.

Oletteko muuten huomannut, että Blackmore lainasi itseään mm. Rainbown Make Your Move- biisissä. Alunperin ollut Fireball-remasterin Slow Trainissa. Se ja Freedom olivat biisejä, jotka eivät päässeet alunperin levylle ja ihmettelen miksi. Molemmat ovat prkleen hyviä, out-take osaston parhaimmistoa!
That's The Way That It Is.
Mika Antero
10.08.2006 21:31:34
Ei oo, ei tuu (tähän talouteen), mutta onks to House Of Blue Light niin huono ettei sen hankkimista kannata edes harkita?

Emmää tiärä, kun Purplen suhteen on tullut harrastettua sitä kerää koko sarja -mentaliteettia. No on se. Ihan paska. Unwritten law on jollain tapaa hyvä biisi, samoin ehkä Mitzi Dupree.
Mika Antero
10.08.2006 21:33:42
Löytyyhän nyt tuolta :) ainakin Rainbow- henkinen Anya, nimibiisi, A Twist In The Tale ja Ramshackle Man.

Oletteko muuten huomannut, että Blackmore lainasi itseään mm. Rainbown Make Your Move- biisissä.

Twist in the talen (muistaakseni) riffi on ihan suora kopio jostain Rainbown biisistä, taisi olla Can't happen herestä tai Spotlight kidistä. Tai jostain.

Battle rages onista olis saanut koottua mahtavan sinkun, nimibiisi ja Anya.
rheinone
10.08.2006 21:37:45
Oletteko muuten huomannut, että Blackmore lainasi itseään mm. Rainbown Make Your Move- biisissä. Alunperin ollut Fireball-remasterin Slow Trainissa. Se ja Freedom olivat biisejä, jotka eivät päässeet alunperin levylle ja ihmettelen miksi. Molemmat ovat prkleen hyviä, out-take osaston parhaimmistoa!

Pitääkin äkkiä kuunnella ja kommentoida noi Slow Train ja Freedom, ennenku lähden tsekkaamaan Mannerheimin ja Charonin vedot...
Loijaa
10.08.2006 21:42:37

Freedom

Tätä mie soitin ja kovaa pari viikkoa sitten, ku paska duuni loppui. Harmi vaan, että loppui rahantulokin.
rheinone
10.08.2006 21:47:30
Tätä mie soitin ja kovaa pari viikkoa sitten, ku paska duuni loppui. Harmi vaan, että loppui rahantulokin.

Onhan siinä Freedomissa riffi, ja muutenki kyseessä ihan kiva perusrokkipiisi. Slow Train on vähän väkisinrakennetun kuulonen, osia on liikaa. Gillan hätäilee pahasti. Hyvä ettei nää tullu Fireballille, joka on Machine Headin ohella mun suosikkialbumi.
sirdickyj
10.08.2006 22:10:28
Onhan siinä Freedomissa riffi, ja muutenki kyseessä ihan kiva perusrokkipiisi. Slow Train on vähän väkisinrakennetun kuulonen, osia on liikaa. Gillan hätäilee pahasti. Hyvä ettei nää tullu Fireballille, joka on Machine Headin ohella mun suosikkialbumi.

Freedom on ihan paska biisi Purplen esittämäks, ehkä joku perusjytäbändi ois vetäny sen niin, että ois ollu niiden tuotannossa kovakin helmi. Purplen tasokkaassa tuotannossa aivan turha biisi.
Pataan!
sirdickyj
10.08.2006 22:11:52
Minun mielestä yksi Stormbringerin parhaista biiseistä on High Ball Shooter. Taisipa asia olla niin, että Blackmorea ei paljoa kiinnostanut kuunnella ainakaan tämän biisin sanoituksia, kun se vaa halus lohikäärmeitä ja linnanneitoja, mut Coverdale naisia ja viskiä :)

Hughes teki muuten ton myöhemmin omalle soololleen, tarkemmin sanottuna Building the machine:lle.
Pataan!
Tohtori Flang
10.08.2006 22:41:17
Freedom on ihan paska biisi Purplen esittämäks, ehkä joku perusjytäbändi ois vetäny sen niin, että ois ollu niiden tuotannossa kovakin helmi. Purplen tasokkaassa tuotannossa aivan turha biisi.

Esitän eriävän, mutta rauhanomaisen mielipiteeni. Minusta kappale toimii loistavasti oikeissa olosuhteissa; keväällä kruisaillessa ikkunat auki karvanopat heiluen typyjä katsellen reiskat keikkuen.

Henkilökohtaisesti pidän viimeisestä säkeistöstä minkä Gillan kiljuu läpi. Herttinen sentään. Hyvä jos saa yhden sananpuolikkaan selvää. Kyllä toimii.
"Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy
Loijaa
11.08.2006 00:42:17 (muokattu 11.08.2006 00:46:26)

Hughes teki muuten ton myöhemmin omalle soololleen, tarkemmin sanottuna Building the machine:lle.

Tämäpä on kuultava!

Onhan siinä Freedomissa riffi, ja muutenki kyseessä ihan kiva perusrokkipiisi.

Minun mielestä parempi kappale kuin esim. No No No..olisivat voineet vaihtaa paikkoja :)
2541
11.08.2006 00:45:52

"Freedom" on ihan hauska biisi ja se kiljuttu säkeistö vähintäänkin huvittava. "Painted Horse" ja "Cry Free" toimivat myös, vaikka käsittääkseni ensinmainittu ei ole kovinkaan arvostettu biisi. Sääli, että Mark III:lta ja IV:lta ei ole oikein muita levyn ulkopuolisia biisejä kuin "Coronarias Redig".
rheinone
11.08.2006 02:37:24 (muokattu 11.08.2006 02:41:28)
Minun mielestä parempi kappale kuin esim. No No No..olisivat voineet vaihtaa paikkoja :)

No no no no no!

E: BTW Mannerheimilla oli aika lailla velkoja Purplelle ja sen rintaperillisille.
rheinone
11.08.2006 02:40:03 (muokattu 11.08.2006 02:42:17)
Double trouble
rheinone
11.08.2006 02:40:32 (muokattu 11.08.2006 02:42:59)
too much seconal
rheinone
11.08.2006 03:12:17
ja sit vielä Strange kind of woman

Mä en voi mitään ett toi on mun mielest aivan he-le-va-tan hieno piisi.
sirdickyj
11.08.2006 07:28:27
No no no no no!

E: BTW Mannerheimilla oli aika lailla velkoja Purplelle ja sen rintaperillisille.

Ai sä olit kattomas? Vissiin vähän niinku äijien nostalgiatrippi se, kun bändihän ei oo tominu oikeestaan ollenkaan enää yli 10 vuoteen. Mutta kai se toimii, Virtanen ja se rumpali saa homman pysymään läjässä ihan jees kahestaankin.
Pataan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)