Aihe: Mikä on rumpukone?
1
starfucker
04.11.2003 01:37:50
Mikä tuo merkillinen rumpukone? Voisiko joku hyvin tiivistää mikä se on ja mitä sillä saa aikaiseksi?

Minun tietoni: Rumpukone on pieni mekaaninen kapistus jolla voi nauhoittaa rumpu komppeja. Vai?
Millä sitä soitetaan? Voiko itse "säveltää" kompit? Mistä ääni? Mihin liitetään. Toisinsanoen en tiedä mitään tästä kapistuksesta.

Olisi itsellä kova halu ostaa jostain rumpukone. Rumpujen soitosta on kokemusta muutama vuosi. Oma inspiraatio ja musiikinluovuuteni pystyy omaksumaan laitteen kuin laitteen ja tekemään hyvää musiikkia hetkessä, vai onko rumpukoneessa edes kysymys musiikinteosta? Paljonko tälläiset maksaa? Mitä suosittelette?

KAIKKI TIETO ON TARPEEN. Kiitos!
Mikko A
04.11.2003 21:59:06
Iteasias juuri näin! Konees saattaa olla valmiitta looppeja, tai sit jos siin o padit ni voit äänitellä itte omaa shittiä! On joko tulitikkuaskin kokonen lelu tai sitten kunnolllinen setti jossa on paljo padeja ja kunnollinen moduuli! Lisätiedon tarpeessa googletus auttaa!

Tuo kuvaus sopii kyllä sähkörumpuihin, mutta eipä taida olla ihan rumpukone. Itse en oikeastaan sen paremmin mitään rumpukoneista tiedä, vaikka luulisin tietäväni, että se on semmonen rumpalin korvike, eli pistää komppia tulemaan taustalle. Kerran oli meillä koulussa semmonen joku monikansallinen ihmebändi joka soitti jotain Hawaiji-musaa. Rummut tuli semmosesta lootasta ja "kapellimestari" sitten bändin jäseniä esitellessään laukoi lootan kohdalla seuraavat legendaariset sanat: "We call him the boss because he keeps a steady beat."
"Vittu pääle aja!" -Änzälän zöbi
jazzmies
04.11.2003 22:08:27
Soita Helasen Pekalle Hämeenlinnaan - hän on rumpukone - hän tekee parhaa koivurummut maailmassa! "Kumu"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)