jjsound 08.08.2006 21:04:22 | |
---|
Itsekkin tuli kotiin hankittua taas vinyylisoitin, töissä niitä kyllä kuunnellut ja käyttänyt, mutta nyt rahisee kotonakin. Ja kuitenkin kun noita levyjäkin aikanaan hommattu, niin mahtavaa on niitä katselun lisäksi päästä soittamaan. Paras ääniformaatti ikinä :) |
THE RIPPER 08.08.2006 22:15:40 | |
---|
eikö ois tullu halvemmaksi laittaa piuha kuuloke littimestä oman stereoitten aux:iin?? ei kannata darrassa ottaa lasia vettä. jos suussa ei oikein mitää makua ole. sillä se vesi toi ainakin minulla bissen maun suuhun, ja koko päivän kestävä ketjureaktio alkoi |
hörhö 09.08.2006 17:33:27 | |
---|
eikö ois tullu halvemmaksi laittaa piuha kuuloke littimestä oman stereoitten aux:iin?? Kuulokeliitäntä levarissa? "Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900) |
willie 09.08.2006 18:27:16 | |
---|
eikö ois tullu halvemmaksi laittaa piuha kuuloke littimestä oman stereoitten aux:iin?? Tarkoitettiinko tässä sitä, että viritinvahvistimen etupaneelin kuulokeulostulosta vedetään piuha viritinvahvistimen taakse AUX-liitäntään? Tämä ei kyllä toimi. Ja yleensä kuulokeplugin kytkeminen mykistää kaiuttimet. |
arvid70 09.08.2006 18:37:39 | |
---|
Tuo nyt onnistuu vaan just tolla riaa esivahvarilla, olettaen että vahvarissa ei siis oo phonoa, mihkään kuulokeliitäntään tai auxiin tota saa, ja vaikka saiskin tasot ei oo oikeet, siksi tälläsiä riaa vempaimia myyään. MITEN KALAT OVAT NIIN TUOREITA KUOLLESSAAN, KUN ELÄMÄN ENSIHETKILLÄ OVAT MÄTIÄ? |
Silvio Dante 09.08.2006 18:54:26 (muokattu 09.08.2006 19:06:42) | |
---|
Tuo nyt onnistuu vaan just tolla riaa esivahvarilla, olettaen että vahvarissa ei siis oo phonoa, mihkään kuulokeliitäntään tai auxiin tota saa, ja vaikka saiskin tasot ei oo oikeet, siksi tälläsiä riaa vempaimia myyään. Jos haluaa tutustua aiheeseen syvällisemmin niin eiku tuonne vaan tutustumaan: http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/faq/sfnet.harrastus.audio+video/ Ainakin linkkien "levysoitin" ja "liitännät ja kaapelit" löytyy tästä aiheesta asiaa. Nykyään markkinoilla on myynnissä myös levysoittimia joissa Riaa-korjain on sisäänrakennettuna ja siellä levarin takapaneelissa on Left/Right RCA-ulostulot. Ai niin, RIAA = Recording Industry Association of America E: mun omassakuvassa setti joilla levyjä kuuntelen. Kyllä, Riaa-korjain on pelissä sekä passiivimikseri että tuon kasettimankan saa myös kytkettyä tuohon putkiradioon. Putkiradiossahan lukee kytkimessä "äänilevy" ja banaaniliittimien kohdalla on levarin kuva mut silti tarvitaan Riaa-korjainta, mut toi onkin taas jo toinen juttu. Ennen vanhaan levareissa oli keraaminen "kideäänirasia"... Aijai! |
BigPapa 09.08.2006 18:58:53 | |
---|
Mulla on toi Telefunken S-800 Hifi kytketty Pioneer stereovahvistimen levysoitin sisäänmenoihin. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
willie 09.08.2006 19:54:43 | |
---|
Silvio Dante : ...mun omassakuvassa setti joilla levyjä kuuntelen.. Olispa niinkun oli ennen.. Hieno sydeemi sulla, oikein tuli haikee mieli.. :) |
arvid70 09.08.2006 20:07:12 | |
---|
Nykyään markkinoilla on myynnissä myös levysoittimia joissa Riaa-korjain on sisäänrakennettuna ja siellä levarin takapaneelissa on Left/Right RCA-ulostulot. http://www.sony.fi/view/ShowProduct … view&category=HFC+Record+Player Juu tuo tiedettiin, mutta ajattelin että täs jutussa oli kysymys ajanpatinoimista "kunnon" levareista, joissa oli sitä jotain. ja että ne saadaan nykyisiin muovistereoihin kiinni. MITEN KALAT OVAT NIIN TUOREITA KUOLLESSAAN, KUN ELÄMÄN ENSIHETKILLÄ OVAT MÄTIÄ? |
Silvio Dante 09.08.2006 20:14:23 | |
---|
Olispa niinkun oli ennen.. Hieno sydeemi sulla, oikein tuli haikee mieli.. :) Kuuntelin just tos viime viikonloppuna Led Zeppelin nimistä laulu- ja soitinyhtyettä. Etkös sinä... Aijai! |
BigPapa 09.08.2006 20:15:54 (muokattu 09.08.2006 20:18:45) | |
---|
Kuuntelin just tos viime viikonloppuna Led Zeppelin nimistä laulu- ja soitinyhtyettä. Etkös sinä... Vinyyliltä se kuullostaa oiken hyvältä.Mulla on kanssa tollanen vanha toimiva putkiradio tai oikeestaan 2.Toinen on Telestar v1952 ja toinen Philipsin matala malli jostai 50-60 luvun taitteesta.Kasettinauhuri on kytkettynä Telestariin.On hyvä sointi. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
willie 09.08.2006 21:28:41 | |
---|
Kuuntelin just tos viime viikonloppuna Led Zeppelin nimistä laulu- ja soitinyhtyettä. Etkös sinä... Äläs äläs Silvio nyt yllytä.. Saatan innostua taas :) |
THE RIPPER 10.08.2006 19:46:10 (muokattu 10.08.2006 19:46:21) | |
---|
Tarkoitettiinko tässä sitä, että viritinvahvistimen etupaneelin kuulokeulostulosta vedetään piuha viritinvahvistimen taakse AUX-liitäntään? Tämä ei kyllä toimi. Ja yleensä kuulokeplugin kytkeminen mykistää kaiuttimet. siis viritinvahvistimen etupaneelin kuulokeulostulosta vedetään piuha toisen viritinvahvistimen taakse AUX-liitäntään
ja kyllä. tämähän toimii. ja saa muhkeemmat saunditkin ei kannata darrassa ottaa lasia vettä. jos suussa ei oikein mitää makua ole. sillä se vesi toi ainakin minulla bissen maun suuhun, ja koko päivän kestävä ketjureaktio alkoi |
..ja saa muhkeemmat saunditkin No juu, sillonhan vaikuttaa sen ekan vahvistimen Bass & Treble -säädöt. Ymmärsin ensin, että saman vahvistimen kuulokeulostulosta AUXiin, se ei toimi.. :) |
Leevo 10.08.2006 22:06:09 | |
---|
siis viritinvahvistimen etupaneelin kuulokeulostulosta vedetään piuha toisen viritinvahvistimen taakse AUX-liitäntään ja kyllä. tämähän toimii. ja saa muhkeemmat saunditkin Vaan kun eipäs toimi. Kuten arvid70 jo toteskin: Tuo nyt onnistuu vaan just tolla riaa esivahvarilla, olettaen että vahvarissa ei siis oo phonoa, mihkään kuulokeliitäntään tai auxiin tota saa, ja vaikka saiskin tasot ei oo oikeet, siksi tälläsiä riaa vempaimia myyään. Ei se kahden (miksi pitäs olla viritinvahvistimia?) vahvistimen käyttö muuta tilannetta mihinkään. Lisäksi kuulostaa aika huonolta idealta kytkeä kuuloketasosta signaalia linjatasoseen sisääntuloon kun on muitakin tapoja käytettävissä. eikö ois tullu halvemmaksi laittaa piuha kuuloke littimestä oman stereoitten aux:iin?? En ole kyllä kuullut että laadukkaan levysoitinesivahvistimen hinnalla saisi laadukasta vahvistinta. "Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy |
willie 10.08.2006 22:32:44 | |
---|
Voi perkeletto, meneepä vaikeaksi.. Mikäli on käytössä yksi vahvistin, niin ei tietenkään ole mitään järkeä vetää siitä etupaneelin Phones -ulostulosta piuhaa sinne saman vahvistimen takana olevaan AUX-liitäntään. Se ei toimi, oli Source (tai Input) -kytkin sitten Phono tai AUX -asennossa. Mikäli käytössä on kaksi vahvistinta (miksi..?), ei siitä Phones -ulostulosta tietenkään kannata kytkeä piuhaa linjasisäänmenoon. Se kyllä toimii, mutta saundi on kyllä kanssa sen mukainen rupinen Lo-Fi pörinä. Mh. |
THE RIPPER 12.08.2006 08:32:45 | |
---|
Voi perkeletto, meneepä vaikeaksi.. Mikäli on käytössä yksi vahvistin, niin ei tietenkään ole mitään järkeä vetää siitä etupaneelin Phones -ulostulosta piuhaa sinne saman vahvistimen takana olevaan AUX-liitäntään. Se ei toimi, oli Source (tai Input) -kytkin sitten Phono tai AUX -asennossa. no eihän siinä olekkaan järkeä laittaa saman vahvistimen takana olevaan aux:iin Mikäli käytössä on kaksi vahvistinta (miksi..?), ei siitä Phones -ulostulosta tietenkään kannata kytkeä piuhaa linjasisäänmenoon. Se kyllä toimii, mutta saundi on kyllä kanssa sen mukainen rupinen Lo-Fi pörinä. itse asiassa ääni on yhtä hyvä. Mh. ostin lp-soitin viritinvahvistimen kirpparilta 15euroll siit puuttu cd-soitin ja kaukosäädin. joten laitoin lp-soitin vahvistimesta phonosta piuhan omiin uusiin stereoiohin missä on cd-soitin ja kauko säädin et voi volumee korjailla. toivottavasti tämä selvitti mitä ajoin takaa ei kannata darrassa ottaa lasia vettä. jos suussa ei oikein mitää makua ole. sillä se vesi toi ainakin minulla bissen maun suuhun, ja koko päivän kestävä ketjureaktio alkoi |