Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Capman
10.08.2006 18:08:40
Mä diggaan just niistä "mustan musiikin" vaikutteista, joita Coverdale/Hughes/Bolin toi siihen keitokseen. Ei voi kuin arvailla miten hyvän levyn Bolin ja Hughes olisivatkaan voineet saaneet aikaan, jos eivät olisi olleet molemmat niin pihalla ja toinen vielä mennyt kaiken kukkuraksi kuolemaan. Niillähän oli joku yhteisproggis ollut kaavailuissa.
rheinone
10.08.2006 18:51:02
Minusta ne "mustat" vaikutteet tulevat Coverdalen kohdalla parhaimmalla tavalla esiin Ready an' willingillä. Levyn nimibiisi on niin syvän sielukas, että oksat pois.

Samoilla linjoilla olen, mutta kyllä jo Mistreated oli "mustempi" kuin oikeestaan mikään Mark II:n aikana, siis sillä ihan parhaalla tavalla.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Mika Antero
10.08.2006 18:57:10
Samoilla linjoilla olen, mutta kyllä jo Mistreated oli "mustempi" kuin oikeestaan mikään Mark II:n aikana, siis sillä ihan parhaalla tavalla.

Mistreated on valitettavasti kulutettu niin puhki erilaisina liveversioina (Purple, Rainbow, Whitesnake), että alkuperäinenkin jo vähän tympii. Komea biisihän se on ja hieno suoritus Coverdalelta.
Loijaa
10.08.2006 19:20:21 (muokattu 10.08.2006 19:20:31)

Minun mielestä yksi Stormbringerin parhaista biiseistä on High Ball Shooter. Taisipa asia olla niin, että Blackmorea ei paljoa kiinnostanut kuunnella ainakaan tämän biisin sanoituksia, kun se vaa halus lohikäärmeitä ja linnanneitoja, mut Coverdale naisia ja viskiä :)
That's The Way That It Is.
ekikoo
10.08.2006 19:24:55
Lieköhän miehet olleet pilvessä kun ovat Knocking at your backdoorin lyriikoita kirjoitelleet? :P
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
rheinone
10.08.2006 19:27:02
Minun mielestä yksi Stormbringerin parhaista biiseistä on High Ball Shooter. Taisipa asia olla niin, että Blackmorea ei paljoa kiinnostanut kuunnella ainakaan tämän biisin sanoituksia, kun se vaa halus lohikäärmeitä ja linnanneitoja, mut Coverdale naisia ja viskiä :)

Jee High Ball Shooter ON kova piisi. Stormbringer on itseasiassa Mark II:n jälkeisistä levyistä se, jota olen kuunnellut eniten. Ei yhtään täytepiisiä. Diggaan kovasti.
Velli
10.08.2006 19:38:57
Jee High Ball Shooter ON kova piisi. Stormbringer on itseasiassa Mark II:n jälkeisistä levyistä se, jota olen kuunnellut eniten. Ei yhtään täytepiisiä. Diggaan kovasti.

High Ball Shooter oli se biisi, jonka myötä itse pentuna Purplesta innostuin. Silloin en tosin mistään muusta Purple-veisusta välittänytkään :).

Olen samaa mieltä siinä, että Stormbringerillä ei ole yhtäkään täytebiisiä. Ne ovat kaikki vähintäänkin hyviä. Olen monesti kuullut että Blackmorea ei Stormbringer-levyn teko napannut pätkääkään. Tätä en voi muuta kuin ihmetellä, sillä tällä levyllä Blackmore soittaa mielestäni paremmin kuin yhdelläkään muulla Purple-levyllä. Kitarasounditkin ovat aivan järkyttävän hyvät. Stormbringer on paras Purple-levy omasta mielestäni.
Loijaa
10.08.2006 19:52:09

Lainaus Vellin kuvauksesta:
Burn-cover
Kälyisesti soitettu, mutta bändin meininki välittynee.

Täähän oli mainio veto, laulajan äänikin sopii biisiin hyvin!
rheinone
10.08.2006 20:23:34 (muokattu 10.08.2006 20:23:51)
Lainaus Vellin kuvauksesta:

Täähän oli mainio veto, laulajan äänikin sopii biisiin hyvin!

Joo sitä jo jossain muussa Purple/CoverDale/WS-ketjussa reposteltiin. Kaikki totes ku yhdestä suusta: Hienoo tavaraa!
Mika Antero
10.08.2006 20:31:49
Joo sitä jo jossain muussa Purple/CoverDale/WS-ketjussa reposteltiin. Kaikki totes ku yhdestä suusta: Hienoo tavaraa!

Joo, tuolla ainakin:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=72739&o=280

Off-topic: Tulee liian pitkiä ketjuja, jos otsikoksi laittaa pelkän bändin nimen tai jotain fitun "yleistä keskustelua". Rohkeesti vaan avaamaan uusia ketjuja tyyliin: "Deep Purple - Karu siirtyminen hevirokista funkkiin" tai "Deep Purple - In rock ja sen analysointi" yms.

Olen vakaasti sitä mieltä, että siten saataisiin paitsi juttujen taso säilymään korkeatasoisena myös haku -toiminnon käyttäminen helpommaksi, kun voisi paremmin etsiä haluamaansa paitsi kirjoituksista myös otsikoista.
rheinone
10.08.2006 20:39:10
Off-topic: Tulee liian pitkiä ketjuja, jos otsikoksi laittaa pelkän bändin nimen tai jotain fitun "yleistä keskustelua". Rohkeesti vaan avaamaan uusia ketjuja tyyliin: "Deep Purple - Karu siirtyminen hevirokista funkkiin" tai "Deep Purple - In rock ja sen analysointi" yms.

Olen vakaasti sitä mieltä, että siten saataisiin paitsi juttujen taso säilymään korkeatasoisena myös haku -toiminnon käyttäminen helpommaksi, kun voisi paremmin etsiä haluamaansa paitsi kirjoituksista myös otsikoista.

Off-topic: Äää, AC/CD-ketju on kunnon poliisiotteella säilynyt ihan korkeatasoisena. Ja saahan sitä tuubaa tulla väliin, ei siitä kukaan närkästy. Haku toimii sekä otsikko- että tekstitasolla, jos ylipäätään toimii.
Mika Antero
10.08.2006 20:43:34
Off-topic: Äää, AC/CD-ketju on kunnon poliisiotteella säilynyt ihan korkeatasoisena. Ja saahan sitä tuubaa tulla väliin, ei siitä kukaan närkästy. Haku toimii sekä otsikko- että tekstitasolla, jos ylipäätään toimii.

Joo, mutta jos huvittais osallistua nyt yht'äkkiä vaikka Pink Floyd -keskusteluun niin pitää kahlata yhden ketjun 30 sivua ensin läpi, koska kohteliaisuuden nimissä pitäis ensin lukea mitä muut ovat sanoneet. Liian kova homma, lyhyempiin ja napakasti otsikoituihin ketjuihin olisi helpompi mennä mukaan.

Näin minä, muut toisin. Ja sitten takaisin Purpleen:
Mika Antero
10.08.2006 20:55:58
Tätä en voi muuta kuin ihmetellä, sillä tällä levyllä Blackmore soittaa mielestäni paremmin kuin yhdelläkään muulla Purple-levyllä. Kitarasounditkin ovat aivan järkyttävän hyvät. Stormbringer on paras Purple-levy omasta mielestäni.

Pitääkin ottaa huomenissa Stormbringer kuunneltavaksi sillä korvalla, että mikäs siinä Blackmoren soitossa niin erikoista on... Kyllähän hän soittelee toisilla levyillä selvästi paremmin tai ainakin selkeämmin kuin toisilla. Esim. Rainbown ekalla ja Risingilla äijän soitto vaikuttaa erittäin kontrolloidulta ja suunnitellulta, samoin Purplen Come hell or high water -videolla jossain määrin. In rockilla ja useilla livelevyillä taas tulee tunne, että hän vetää juttunsa täysin hatusta sitä mukaa mitä mieleen juolahtaa.

Voin olla väärässä. Jossain takavuosien haastattelussa hän väitti ettei koskaan suunnittele soolojaan etukäteen.
Loijaa
10.08.2006 20:56:38

Ja sitten takaisin Purpleen

Hm, onko muilla mitään Purple- biisejä, joita ei yksinkertaisesti jaksa/halua kuunnella (studio/live)? Ite ei tuu kovinkaa usein Concerton klassista osuutta kuunneltua..ehkä kerran, pari vuodessa tulee levy kuunneltua kokonaan läpi, oikee fiilis pitää tosin olla.

Ja sitten tuo aikaisemmin mainittu Mistreated, vähä on viime aikoina tullu "väsyttyä" biisiin sen ainaisen luukuttamisen ja monien versioiden takia eli tauko sen kuuntelusta tekee varmaa ihan hyvää.

Sitten on vähän näitä biisejä, missä on joitain omasta mielestä tylsähköjä kohtia ym. mutta aikas vähän loppupeleissä. Ja lopuksi: mikä Purple- levy on ollu viimeksi kuuntelussa? Ite on tullut Made In Europea (sitä originaalia) ja Shadesia kuunneltua.
Mika Antero
10.08.2006 21:00:37 (muokattu 10.08.2006 21:01:39)
Hm, onko muilla mitään Purple- biisejä, joita ei yksinkertaisesti jaksa/halua kuunnella (studio/live)?

Näihin tolkuttoman pitkiin livevetoihin olen aika kypsynyt. Wring that neck, Mandrake root, Space truckin', mitä niitä on. Ja yleensäkin livelevyihin.

Morsen ajalta on loppujen lopuksi hurja määrä sellaisia täytebiisejä joita en jaksa kuunnella. Pahimpana esimerkkinä Any fule know that. Noita Hughesin aikaisia kammotuksia tulikin lueteltua jo aiemmin. Concerto for group and orchestran molemmat versiot ovat jääneet tooodella vähälle kuuntelulle. Olenkohan sitä tuoreempaa edes kuunnellut kokonaan...
Loijaa
10.08.2006 21:04:21 (muokattu 10.08.2006 21:04:36)

Morsen ajalta on loppujen lopuksi hurja määrä sellaisia täytebiisejä joita en jaksa kuunnella

On niitä jonkin verran..Abandonilla ja Bananasilla eritoten. Esim. Whatsername/Jack Ruby/69 ei oo iskeny tähän päivään mennessä. Purpendicularin Rosa's Cantina biisistäkään en erityisemmin pidä.
rheinone
10.08.2006 21:13:26 (muokattu 10.08.2006 21:13:45)
Näihin tolkuttoman pitkiin livevetoihin olen aika kypsynyt. Wring that neck, Mandrake root, Space truckin', mitä niitä on. Ja yleensäkin livelevyihin.

Just joku tuolla kitaraosastolla mainitsi että Paras Kitarasoolo Ikinä on Wring That Neck:issä. Onko näin, en oo kuunnellu piisiä aikoihin?
Mika Antero
10.08.2006 21:14:03
Toistan taas kerran vanhan teesini, että jos albumilta löytyy 4-5 erittäin hyvää biisiä voidaan puhua jo hyvästä kokonaisuudesta. Sellaisia Purplen levyjä joilta ei tuota määrää hyviä biisejä löydy ovat ainakin Abandon, Battle rages on ja House of blue light. Ehkä muutama muukin on siinä hilkulla.
Mika Antero
10.08.2006 21:17:25
Just joku tuolla kitaraosastolla mainitsi että Paras Kitarasoolo Ikinä on Wring That Neck:issä. Onko näin, en oo kuunnellu piisiä aikoihin?

Studioversiohan on hemmetin hyvä. Tiedä sitten näistä parhauksista. Kyllähän niitä Blackmoren 60-luvun luukutuksia on hienoa kuunnella.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)