![]() 26.07.2006 10:14:25 | |
---|---|
Vinyyleissä kai eniten vituttaa se, että huonoilla laitteilla / kuluneilla neuloilla levyt kuluvat nopeammin ja oman levarin kunnosta tai laadusta ylipäätään ei ole mitään tietoa, suoraveto kuitenkin. Ja myös se että technicsin sl1200 maksaa sen viisisataa. Kertokaas onko tämmöinen käypä vehje kotikuunteluun, olisi puolet halvempi: http://www.elektroni.com/tuote.php?id=362 Haluan suoravedon, koska sen kanssa ei ole hihnan kulumisongelmaa. Mä en ihan hiffaa miksi se pitäisi aina olla toi teknari tai sen kopio. Siis onhan se hyvä verme, ei siinä, mutta tuolla on paljon halvempaa käyttökelpoista soitinta tarjolla vaikka kuinka. Ja noissa kopioissa vähän epäilytttää aina, että ovatko turhan DJ-käyttöön suunnattuja, että kotioloissa niilllä lähinnä sorvaa levynsä entisiksi. Esmes Helsingistä löytyy käytetyn hifin liikkeitä, joista löytyy mennävuosien laatusoittimia kohtuu hintaan. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli | |
![]() 09.08.2006 19:20:21 | |
Löytöjä tuli taas Valintakirppiksellä tehtyä edullisesti. Hyväkuntoiset Scorpionsin Blackout, Graham Bonnetin Line-Up, Helloweenin Live in The UK ja Eurooppa Kolmen Kosketuksia lähti 16 euron yhteishintaan, mikä ei oo ollenkaan paha. That's The Way That It Is. | |
![]() 10.08.2006 13:30:57 | |
Onhan noita vinyylejä kertynyt. Jotkut levyt vaan on pakko olla vinyylinä. Levyt ostan yleensä netistä. Uudet vinyylit tuolta: http://www.vinyyliklubi.com/ I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable.
-J.Morrison- | |
![]() 10.08.2006 14:27:40 | |
Mä en ihan hiffaa miksi se pitäisi aina olla toi teknari tai sen kopio. Siis onhan se hyvä verme, ei siinä, mutta tuolla on paljon halvempaa käyttökelpoista soitinta tarjolla vaikka kuinka. Ja noissa kopioissa vähän epäilytttää aina, että ovatko turhan DJ-käyttöön suunnattuja, että kotioloissa niilllä lähinnä sorvaa levynsä entisiksi. Esmes Helsingistä löytyy käytetyn hifin liikkeitä, joista löytyy mennävuosien laatusoittimia kohtuu hintaan. juu, en kyllä minäkään ymmärrä miksi sen pitäisi olla teku. Sen tosin voin sanoa ihmisille, jotka soittimen ostoa harkitsevat, että kerätkää hieman massia kokoon jotta saatte hyvän laatusoittimen, sillä sellaisen kun kerran ostaa, niin ei tarvitse ikinä ostaa uutta. Hihnoja ja neuloja tietysti tarvii vaihtaa, mutta itse vehje on ja pysyy. my wallet's fat and so is my head | |
![]() 10.08.2006 14:39:07 | |
http://i20.ebayimg.com/03/i/07/80/51/a6_1.JPG Tuommoinen on oma soittimeni sikäli kun ketään kiinnostaa, tosin koko mustana. Technicsin SL-303 siis tuo malli. Sain mummolta ilmaiseksi kun hänellä ei enää sille ollut käyttöä ja vaihdoin vain hihnan ja neulan, niin jo toimii. Vinyyleissä on tosiaan enemmän tunnelmaa kuin cd:ssä. Ja jotenkin lämpimämpi soundi. | |
![]() 10.08.2006 14:42:51 | |
Muutamia vinyyleitä on tullut ostettua. Tosin tällä hetkellä ei ole soitinta kun 80-luvun Samsung-stereot meni rikki. Ai niin ja appiukolta sain ennakkoperintönä varmaan sata levyä jotain seitkytluvun kotimaista ja ulkomaista rokkia. Aivan niin kuin oisin
mennyt pitistä sekaisin... Kalamies #16 >-)))> | |
![]() 10.08.2006 16:16:45 | |
Vinyylejä löytyy parisenkymmentä. Vanhempien soittimella kuuntelen. Eniten tulee ostettua käytettyjä sekä seiskatuumaisia. | |
![]() 10.08.2006 16:45:23 | |
Tulisi vinyylejä ostettua huomattavasti enemmän jos postikulut olisivat pienemmät. Kirpputorilta tulee ostettua nuo vinyylit. "When some little goth slut tells me that MARY-FAGGOT MANSON is extreme metal... I wanna see her ass raped by a rhino with herpes!" | |
![]() 10.08.2006 16:48:37 | |
Vinyyleissä kai eniten vituttaa se, että huonoilla laitteilla / kuluneilla neuloilla levyt kuluvat nopeammin ja oman levarin kunnosta tai laadusta ylipäätään ei ole mitään tietoa, suoraveto kuitenkin. Haluan suoravedon, koska sen kanssa ei ole hihnan kulumisongelmaa. hmm. nythän on keksitty laserilla toimiva lp-soitin. et ei tarvis enää leikkiä neulan kanssa ja miettiä levyjen kulumista ei kannata darrassa ottaa lasia vettä. jos suussa ei oikein mitää makua ole. sillä se vesi toi ainakin minulla bissen maun suuhun, ja koko päivän kestävä ketjureaktio alkoi | |
![]() 10.08.2006 17:31:54 | |
Rymysin eilen vähän tuolla varastossa aka vaatehuoneessa ja sieltä löytyi Technicsin soitin mallia SL-3210. Merkki lienee jo laadun tae. Enää pitäis hankkia soitettavaa. Taitaa tulla netistä tilatessa vähän cd:tä roimemmat postikulut. M.A.C.H.O. # 9 | |
![]() 10.08.2006 17:40:20 | |
hmm. nythän on keksitty laserilla toimiva lp-soitin. et ei tarvis enää leikkiä neulan kanssa ja miettiä levyjen kulumista Jossain törmäsin palveluun, jossa sai käydä äänittämässä/äänityttämässä vinyylit ceedeelle tollasella lasersoittimella. Kyllähän vinyylien kanssa touhuaminen hauskaa puuhaa on, siksi niitä lähinnä tulee ostettua eivätkä hinnat ole usemmiten niin suolaisia kuin muiden formaattien kohdalla. Soittimena toimii Dual 502, just vaihdoin neulan pitkän harkinnan jälkeen kun uuttakin soitinta on tehnyt mieli. Paikallisissa liikkeissä ei ollut muuta kuin jotain Pro-Jectin Debutia tarjolla, ja siinä oli paska soundi. Täytynee pysyttäytyä tossa Dualissa vielä jonkin aikaa, jos lähtee oikeasti levysoitinta ostamaan voipi olla että tulee suht kallis reissu kun nälkä kasvaa syödessä. "Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy | |
![]() 10.08.2006 19:11:39 | |
Ite pitäs ostaa uus, suhtkoht edullinen soitin jostain. Harmittaa vaan, etten ole niin ammattilainen levysoitinten suhteen, että tietäsin mikä soitin on hyvä ja mikä ihan paska yms. 80- luvun "muovisoittimia" olen kuullut paljon haukuttavan. That's The Way That It Is. | |
![]() 10.08.2006 22:20:23 | |
Löytyyhän noita vinyylejä toista sataa hyllystä ja lisää ostelen kirppareilat joista joskus tekee hyviäkin löytöjä halvalla, toisaalta oon törmänny myös myyjiin jotka pyytää ihan rupisista levyistä enemmän kuin ne on uutena maksanu kun luulee et kaikki on kultaa mikä on vinyyliä. esmes. Hurrigane Grazy Days kannet todella surkeessa kunnossa ja hintaa 40 euroa. Ton hinnan tajuis jos kunto olis mint ja muovit kannen päällä. No tyhmähän ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. | |
![]() 10.08.2006 22:26:15 | |
Osta 70 luvun puolen soitin niin ei ole muovilelu, silloin tehtiin vielä kunnon vehkeitä nimimerkki Pioneer vahvistin SA -8500 volumepotikan nupin paino puoli kiloa. | |
![]() 29.08.2006 14:19:06 (muokattu 29.08.2006 14:24:10) | |
Itse kerään vain Dire Straitsin tuotantoa jokaisessa muodossa. Albumit, sinkut, 7", lp:t, videot, dvd:t... kaikki täytyy saada. Kokoelma käsittää jo suhteellisen paljon materiaalia. Tässä pieni opas vinyylitilauksista kiinnostuneille: Paras paikka kaiken tuon metsästämiseen on www.musicstack.com. Yksityiset myyjät voivat pistää sinne ilmoituksia ja sieltä löytyy varsinkin ulkomaisten bändien julkaisuita vähän kaikissa formaateissa ja paljon. Hinnat ovat erittäin kilpailukykyisiä esim. Huuto.netin hintoihin verrattuna. Useita Dire Straitsin 7" ei edes saa Huuto.netistä ja jos saa, niin aloitushinta on jo korkeampi kuin Musicstackista postikuluineen. Tuolla täytyy vain ottaa huomioon, että osa myyjistä saattaa olla epäluotettavia ja kohteen kunnosta voi olla hieman puuttellinen kuvaus. Suosittelen, että tilaatte vain "EX"-kuntoisia tai parempia. Jopa "EX-" saattaa joskus olla lievä pettymys kunnoltaan, kun se kolahtaa postiluukusta. Minulle ei ole koskaan tullut eteen mitään ongelmia, paitsi juuri tuo, että kuntoluokitus vaihtelee myyjittäin. Joillain on siis ihan omat standardit, joten se kannattaa tosiaan tarkistaa aina jostain. Usein myyjän sivulla on kuitenkin selitetty tarkasti, mitä vikoja missäkin kuntoluokituksessa on. Nyrkkisääntönä voidaa pitää sitä, että "EX"-kuntoisessa levyssä voi olla muutama pieni naarmu ja kansissa jotain kulumaa. VG on jo heikko. Postimaksut ovat todella kohtuulliset. Usein n. 1,5-3,5 puntaa per levy ja 0,5-1,5 puntaa aina seuraava. Kannattaa aina kokeilla ottaa myyjän nimimerkki/nimi ylös (useat myyjistä ovat firmoja) ja pistää se nimi Googleen. Lähes jokaisella on omat nettisivuit, joilla hinnat saattavat olla jopa hieman halvempia, postikulut pienempiä, tilaaminen yksinkertaisempaa ja kuntoluokitukset yms. selitetty paremmin ja yksityiskohtaisemmin kuin Musicstackissa. Itse etsin aina haluamani kohteen Musicstackin kautta eli katson yleisen hintatason tuotteelle, myyjän Isosta-Britanniasta, mielellään kolme tähteä tai enemmän, hyvän luotettavuusprosentin ja vähitään tuon EX-kuntoisen tuotteen. Tämän jälkeen, jos myyjän tiedot näyttävät hyviltä muuten, niin pistän nimen Googleen ja tilaan sen oman sivuston kautta. Toimitukset ovat usein erittäin nopeita, monesti tulee kahdessa tai kolmessa yössä! Monet myyjät toimittavat levyt jämäkässä pahvipaketissa, joka on suhteellisen tiivis ja kulmat ovat aika kovat. Kerran eteen on tullut yksi lähetys, jossa oli kulma vähän kurtussa. Kannattaa mahdollisuuksien mukaan aina tilata englantilaisilta myyjiltä, koska omassa tapauksessani postitukset ovat ylivoimaisesti nopeimmat sieltä. Saksasta saattaa myös tulla nopeasti, mutta itselläni on sieltä jonkun verran huonoja kokemuksia. Ranska on mielestäni vielä hitaampi. Jenkeistä tulee myös yllättävän nopeasti, mutta joskus postikulut ovat sieltä tajuttoman kalliit... myyjästä riippuen. Suurin osa myyjistä on kuitenkin brittejä, joten harvemmin tulee edes tilannetta, että tahtoisi joltain muulta myyjältä. Maksamisen hoidan aina Paypalilla, koska se on hyvin yksinkertaista ja myyjä näkee rahat itsellään välittömästi, jolloin myös pakettini lähtee luonnollisesti nopeammin. Muutenkaan ei tarvitse pelätä, että luottokorttitiedot karkaisivat vääriin käsiin Paypalin kautta. Ainakin Sammon Visa Electron taitaa toimia Paypalissa. Tässä muutama oma suosikki, joista olen tilannut useemmin kuin kerran, eikä koskaan ongelmia: www.rixrecords.com www.rpmrecords.uk.com www.thespacebar.co.uk EDIT: Tää kirjotus ois ajanu asiansa paremmin tuolla soitin- ja levykauppoja netissä, enpä huomannut sitä vaan kun searchilla tähän threadiin ajauduin. :-) | |
![]() 29.08.2006 17:27:49 | |
EDIT: Tää kirjotus ois ajanu asiansa paremmin tuolla soitin- ja levykauppoja netissä, enpä huomannut sitä vaan kun searchilla tähän threadiin ajauduin. :-) Plussan sait silti. You probably prefer vinyl too, you elitist bitch. | |
![]() 29.08.2006 22:14:08 | |
parikytä vinyyliä löytyy hyllystä. Soitinta ei ole. Pääsääntöisesti uusia vinyylijulkaisuja ostan. Parinsadan vinyylin kokoelman myin muutama vuosi sitten rahapulassa. Sinne meni Heepit ja Zeppeliinit ja T.Rexit. Nyt "helmiä" mm. Backyard Babies 12" Babylon-maxi ja Brian Setzer 68 comeback Special punainen vinyyli. | |
![]() 31.08.2006 08:22:23 | |
Joskus vuonna miekka ja kivi tuli "perittyä" enon vinyylikokoelma (n. 400 + - levyä) ja sitä kauttahan ne sen aikaiset suosikkibändit (Sabbath, Purple, Dio) sitten löytyivätkin. Itse olen aika ajoin kasvattanut tätä kokoelmaa lähinnä sen mukaan, jos jokin itselle tärkeä levy, jonka aiemmin olen omistanut vain cd-muodossa on tullut vinyylinä vastaan. Nyt olen muutenkin lähiaikoina keskittänyt levyostokseni lähinnä vinyyleihin, tuossa viime viikolla tuli 100€ edestä vinyyleitä postissa. Vanhasta levysoittimestani oli neula jo niin paskana, että mietin josko huuto.netista löytyisi uusi soitin tilalle. No kävi niin hyvä tuuri, että sain 70-luvun National Panasonic vinyylisoitin/kasetti/radio/vahvistin yhdistelmän + kaiuttimet hintaan 20€ ja loistokunnossa! Myyjä sanoi, että vähäiseksi on hänen musiikkiharrastuksensa jäänyt ja soittimella on vain silloin tällöin kuunneltu Abbaa :) Take a look at the guy, hangin´ flesh on the bone. | |
![]() 31.08.2006 09:24:26 | |
Vanhasta levysoittimestani oli neula jo niin paskana, että mietin josko huuto.netista löytyisi uusi soitin tilalle. No kävi niin hyvä tuuri, että sain 70-luvun National Panasonic vinyylisoitin/kasetti/radio/vahvistin yhdistelmän + kaiuttimet hintaan 20€ ja loistokunnossa! Myyjä sanoi, että vähäiseksi on hänen musiikkiharrastuksensa jäänyt ja soittimella on vain silloin tällöin kuunneltu Abbaa :) Totta sä sait Abba-kokoelman kaupan päälle? Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain | |
![]() 31.08.2006 10:32:19 | |
Totta sä sait Abba-kokoelman kaupan päälle? En saanut, onneksi :P Take a look at the guy, hangin´ flesh on the bone. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)