kozmik 10.08.2006 01:10:30 | |
---|
Elikkäs tarttis saada jonkinlainen etuastevekotin kotinauhoitukseen, eli periaatteella kitara->etuaste->tietokone. Ennestään on ollut käytössä pod 2 jonka soundimaailma ei loppujen lopuksi pahemmin iske. Hakusessa olis siis laite joka osaa vähemmän temppuja mutta tekisi ne harvat temppunsa selvästi paremmin kuin tuo podi. :) Ja jotta homma menisi mahdollisimman hankalaksi, hintaa pitäisi olla mahdollisimman vähän. Tietty. Älkää kuitenkaan tarttuko siihen vaan heittäkää ihan mitä vaan mieleen tulee. Tai no, ehkei mitään yli tonnin vehkeitä kuitenkaan. :D Ai niin, tarkoitus olisi siis nauhoitella sellaista rokin ja metallin välimaastossa keikkuvaa rytinää. Eli aika rankoillekin säröille on tarvetta. Kiits. Cat's foot, iron claw, neuro-surgeons scream for more... |
Werihukka 10.08.2006 01:17:10 | |
---|
Damage Control Demolizer. Ehdotus vain. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
kozmik 10.08.2006 03:01:54 (muokattu 10.08.2006 03:03:07) | |
---|
Damage Control Demolizer. Ehdotus vain. Hmm. Kävin valmistajan sivuilla kuuntelemassa ääninäytteitä ja aikas hyvältä kyllä kuulosti. Ja ainakin väittävät että ne on vedetty suoraan mikseriin. Omistatko kyseisen laitteen? Kuulostaako se oikeastikin noin hyvältä suoraan nauhuriin? E: Niin ja sehän on demoNizer. Sori, oikeinkirjoituspoliisikohtaus iski... :D Cat's foot, iron claw, neuro-surgeons scream for more... |
Werihukka 10.08.2006 03:13:48 | |
---|
En omista, mutta kaikki näytteet, mitä olen kuullut, ovat kuulostaneet todella lämminsoundisilta ja kuulee kyllä selvästi sen putkifiiliksen siinä soundissa. Olen oikein todella harkinnut itse tuon ostamista. Ja tosiaan Demonizerhän se olikin :) Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
kozmik 10.08.2006 03:39:53 | |
---|
En omista, mutta kaikki näytteet, mitä olen kuullut, ovat kuulostaneet todella lämminsoundisilta ja kuulee kyllä selvästi sen putkifiiliksen siinä soundissa. Olen oikein todella harkinnut itse tuon ostamista. Hmm ja hmm. Totta varmaan on että noin maukasta murinaa ei mistään trankkupelistä irtoa. Ja "pahaenteisestä" nimestä huolimatta vähän kevyemmät säröt tuntui myös lähtevän ihan hyvin. Musik-produktivissa tuon hinta on karvan verran päälle 300e joten jos tuollaista soundia tosiaan saa ihan suorana irti niin hinta on ihan kohtuullinen. Tiedätkö muita paikkoja netissä missä olisi näytteitä tuosta? Jotenkin ihan vaistonvaraisesti suhtautuu epäilyksellä valmistajan kotisivuilla oleviin näytteisiin. :) Vähintään niillä lienee joku kymppitonnin kitara käytössä... Ja tosiaan Demonizerhän se olikin :) Pakko vielä todeta että Demolizer olis kyllä myös loistava nimi kyseiselle purkille! Cat's foot, iron claw, neuro-surgeons scream for more... |
PIM 10.08.2006 10:16:21 | |
---|
|
kozmik 10.08.2006 14:17:03 | |
---|
Cat's foot, iron claw, neuro-surgeons scream for more... |
No siis Demonizeristähän saa myös hyvät ja pehmet cleanit, että kyllä se taipuu vaikka mihinkä menoon. En nyt kerkeä kaivamaan ääninäytteitä, mutta kyllä niitä googlella löytyi ihan muitakin kun valmistajan omia näytteitä. :) Jotkut niistä 'epävirallisista' näytteistä on ollut jopa paremman kuuloisia, kun ne valmistajan omat clipit. :) Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Ziggy Bubba 10.08.2006 20:10:20 | |
---|
Ööh... Saako tuosta sitten parempia soundeja kuin podista? Jotenkin vaikea uskoa. :) Katso hintaa, mitäs veikkaat? Tuo on kyllä ihan kätevä peli, noista (n. 200 ekun) Tech 21:n etuasteistahan toi on matkittu. Hintaansa nähden mainio. www.mikseri.net/sigkk My musique |
Werihukka 10.08.2006 21:05:52 (muokattu 10.08.2006 21:08:26) | |
---|
Muuten hyvä, mutta thomanilta tulee aina sen 20 lisämaksua rahteihin ja minimihinta tilaukselle on 50 e... Eihän siinä mitään, jos vaan on hyvä peli. Itse vaan olen lähtenyt semmoselle linjalle, että ei mitään turhia halpis vehkeitä. Köyhänä on parempi ostaa kestävää (kallista) tavaraa. :) Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Deranged 10.08.2006 21:09:16 | |
---|
Elikkäs tarttis saada jonkinlainen etuastevekotin kotinauhoitukseen, eli periaatteella kitara->etuaste->tietokone. Zoom G2.1u Se on siinä. Huomattava parannus aiempiin Zoomeihin verrattuna, äänenlaatu ihan priimaa, ja hevisoundit lähtee. Helppo säätää ja jämäkän oloinen fyysisesti. Halapa on. |
Da Make 10.08.2006 21:17:35 | |
---|
Muuten hyvä, mutta thomanilta tulee aina sen 20 lisämaksua rahteihin ja minimihinta tilaukselle on 50 e... Eihän siinä mitään, jos vaan on hyvä peli. Itse vaan olen lähtenyt semmoselle linjalle, että ei mitään turhia halpis vehkeitä. Köyhänä on parempi ostaa kestävää (kallista) tavaraa. :) Esim. Aronsoittimessa Helsingissä noita oli. T-man ei ole maailman ainoa kauppa. |
Ziggy Bubba 10.08.2006 21:21:48 (muokattu 10.08.2006 21:21:52) | |
---|
Esim. Aronsoittimessa Helsingissä noita oli. T-man ei ole maailman ainoa kauppa. Kuten myös Stadin Soundatassa.. Veikkaisin että siitä Kallion puljustakin löytyy.. Olikohan nimeltään Sound Store. www.mikseri.net/sigkk My musique |
LaXu 10.08.2006 21:41:20 | |
---|
Muuten hyvä, mutta thomanilta tulee aina sen 20 lisämaksua rahteihin ja minimihinta tilaukselle on 50 e... Eihän siinä mitään, jos vaan on hyvä peli. Itse vaan olen lähtenyt semmoselle linjalle, että ei mitään turhia halpis vehkeitä. Köyhänä on parempi ostaa kestävää (kallista) tavaraa. :) Niinpä. Minulla on tuon Behkun bassoversio, ostin lähinnä koska tarvitsin DI:n ja siihen hommaan se onkin ihan pätevä, niin kitaralla kuin bassollakin. Kuitenkin aika rimpulan oloinen boksi on kyseessä, ei mitään kovinta muovia tosiaankaan ja potikat ovat hankalien nuppien (niistä ei saa kunnon otetta ja asennon tsekkaus on hankalaa kun nupin molemmat päät ovat melkein saman näköiset) eivät herätä mitään suurta luottamusta. Minä sanoisin, että yritä pärjätä sillä PODilla. Saat siitä taatusti säätämällä parempia soundeja irti kuin Behkusta. |
Werihukka 10.08.2006 22:59:06 | |
---|
Parempi hyvä digitaalinen kun surkee analoginen. Putket on parhautta. Mutta ei siinä jos saa siitä behkusta vaan saa omaan tarpeeseen hyvät soundit. Minä vaan en luota niihin muovivempeleisiin, jossa on vielä halvat komponentit sisällä. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
kozmik 10.08.2006 23:23:20 (muokattu 10.08.2006 23:24:25) | |
---|
Nyt on kyllä keskustelu ajautunut niin omituisille urille että lienee syytä tarkentaa vähän puheita. Siis kun sanoin mahdollisimman halpa niin tarkoitin että ei mitään ammattilaistason vehkeitä. En nyt osaa mitään tarkkaa kattoa heittää mutta esim tuo Damage Controlin Demonizer vaikuttaa ihan varteenotettavalta ja se maksaa sen 300e. Tarkoitus on siis todellakin saada parempaa soundia aikaiseksi kuin mitä podista lähtee. Behringerin vehkeitä mulla on useampia ja vaikka olen niihin ihan tyytyväinen niin ehkä tähän tarkoitukseen en mitään halpaa muovipurkkia osta. Tarkoitus olisi kuitenkin saada aikaiseksi biisejä joita kehtaisi laittaa nettiin levitykseen ja ehkä jotain pienimuotoista omakustanne-cd:tä vääntää. Toivottavasti tämä vähän selventää mistä on kyse. :) E: Piti vielä kysyä että lieneekö noita Damage Controllin pedaaleja jossain päin suomea myynnissä? Täällä turussa en ainakaan ole nähnyt. Cat's foot, iron claw, neuro-surgeons scream for more... |
Aki 11.08.2006 00:11:29 | |
---|
Halvin tapa on ostaa DI-boksi ja tehdä kitarasoundit plugareilla. Eikä ollenkaan huono tapa. Ilmaisplugarit on nykyään ihmeellisen mainioita. Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle! |
kozmik 11.08.2006 00:30:18 | |
---|
Halvin tapa on ostaa DI-boksi ja tehdä kitarasoundit plugareilla. Eikä ollenkaan huono tapa. Ilmaisplugarit on nykyään ihmeellisen mainioita. Mä olen noita itse asiassa testaillutkin. Voxengon plugareita siis. Ne ainakin tuotti kovemmilla gaineilla niin hirveät suhinat että en oikein pysty kuvittelemaan miten sen voisi saada toimimaan. Tuskin sellaista kohinanpoistoa mistään saa joka sen saisi pois ilman että soundi kärsii todella pahasti. Sitä olen siis testannut sekä podin Tube preamp-mallinnuksen että behkun tube ultragain-purkin läpi ihan mahdollisimman neutraaleilla soundeilla. Onko vika siinä vai jossain muualla? Toisaalta, eipä olis haittaa siitä jos saisi ostettua jonkun hyvän värkin jota voisi tulevaisuudessa ihan livesoitossakin käyttää. Varsinaisesti olen kyllä basisti mutta eihän sitä koskaan tiedä. :) Cat's foot, iron claw, neuro-surgeons scream for more... |
Antti1 11.08.2006 00:32:27 | |
---|
Käytettynä joku Rocktronin rytistin ja siihen perään RedBox? Raskaammat soundit ainakin taittuu kuin vettä vaan, eikä hintakaan päätä huimaa. Jos myöhemmin kaipaat laajennusta, niin uutta etusta vaan kehiin. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
kozmik 11.08.2006 01:40:45 | |
---|
Oliko sulla mielessä joku tietty rocktronin vempele? Noita chameleon on-lineja on myynnissä torilla parikin kappaletta ja saamieni samplejen perusteella ei oikein iskenyt. Jotenkin aivan liian terävät säröt mun makuun. Tiedä sitten siitä oliko se kiinni vaan käytetyistä asetuksista kun oli kuulemma pikaisesti sen enempää ruuvailematta heittänyt pätkät sisään... Cat's foot, iron claw, neuro-surgeons scream for more... |