Arpakuutio 10.08.2006 12:39:33 | |
---|
Eli olisin tässä 3 vaiheella, että kumman ostaisin. Ehdolla olisi Yamahan Stage Custom Noveau bd 24" tomit 10", 12", 14" ja 16" + Yamahan 14" puuvirppa + telineet. hinta: 1080€ Toinen on Premier Cabria Goth bd 22" ja tomit 12" 14" 16" + 14" puuvirveli + telineet tämänhetkinen hinta: 850€ Kolmas olis Premier Cabria Excessive Rock ja siinä olis 24 bd ja 12" 13" ja 16" tomit + telineet. tämänhetkinen hinta: 850€ Ajattelin kysellä teiltä rumpuinspeektooreilta että mikä oli paras vaihtoehto. Olen kuitenki tarpeeksi pitkä soittamaan 24 basarilla ja settikin on jäänyt ostamatta niin päätin ostaa tämän kuun loputtua setin. Mielipiteitä. Soitan heviä =) Rölölölölölö.. :D |
Glenfiddich 10.08.2006 12:45:20 (muokattu 10.08.2006 12:55:28) | |
---|
Vaikka Premier-mies olenkin niin, ottaisin kyllä tasan tarkkaan noista vaihtoehdoista stage customit. Pesee mielestäni Cabriat! Toki sitten -niinkun aina kehotetaan- kannattaa seurata käytettyjä torilta. "Nyt soittajat kahville...ja rumpali myös!" |
Zuni2112 10.08.2006 12:51:06 | |
---|
Yammuun kääntyisin minäkin. Ei Premiereissäkään mitään vikaa ole, mutta Yammu on kyllätässä tapauksessa suositeltavampi. And the meek shall inherit the earth... |
Rockster 10.08.2006 12:53:26 | |
---|
Ota mitkä miellyttävät silmää ja korvaa. Ihan hyviä settejä kaikki... "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
Arpakuutio 10.08.2006 12:57:52 | |
---|
Kävin muutenkin testaamassa noita rumpuja ja kyllähä Yamahat kuulosti paljon paremmalta kuin Premierit. Rölölölölölö.. :D |
moderndrummer88 10.08.2006 12:59:37 | |
---|
Semmosta vaan, että soitatko tuplilla nopeita juttuja? Nimittäin tuommonen 24" basari voi olla aika hankala tuplien kanssa, kun se on niin hidas reagoimaan, koska sisällä on paljon ilmamassaa, riekä etukalvossa tietty auttaa, mutta silti suosittelen ihan 20" basaria jos on tarkoitus tuplia käyttää. HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA! |
Youni 10.08.2006 13:50:03 | |
---|
Kävin muutenkin testaamassa noita rumpuja ja kyllähä Yamahat kuulosti paljon paremmalta kuin Premierit. No hommahan on sillä selvä, Yamahat sitten. Semmosta vaan, että soitatko tuplilla nopeita juttuja? Nimittäin tuommonen 24" basari voi olla aika hankala tuplien kanssa, kun se on niin hidas reagoimaan, koska sisällä on paljon ilmamassaa, riekä etukalvossa tietty auttaa, mutta silti suosittelen ihan 20" basaria jos on tarkoitus tuplia käyttää. Todella hyvä pointti. Minulle tuli myös se mieleen, että neljä tomia ja 24" basari ei ainakaan helpota asettelua. Pitää melkeimpä laittaa sitten etutomit niinkuin minulla tuohon basarin vasemmalle puolelle. Lattiatomit sitten oikealle puolelle. Ellei sitten tykkää pitää tomeja todella korkealla. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. |
Arpakuutio 10.08.2006 14:01:39 | |
---|
20" bd olis kyl liian pieni.. Oon kuitenki 193 cm pitkä et se olis aika tuskaa soittaa sellasen kaa.. Rölölölölölö.. :D |
miän vain 10.08.2006 14:05:32 | |
---|
1. Ottaisin Yamahat 2. Mulla on 24" basari ehjällä etukalvolla, eikä ongelmia puuroutumisen tms kanssa. Toki ei puhuta mistään surinablastista nyt. 3. Mitä tarkoittaa "hevi"? Esimerkkibändejä? |
HeavyMachinery 10.08.2006 14:07:56 | |
---|
Semmosta vaan, että soitatko tuplilla nopeita juttuja? Nimittäin tuommonen 24" basari voi olla aika hankala tuplien kanssa, kun se on niin hidas reagoimaan, koska sisällä on paljon ilmamassaa, riekä etukalvossa tietty auttaa, mutta silti suosittelen ihan 20" basaria jos on tarkoitus tuplia käyttää. Baska buhetta. Mulla on 24x18 tuuba ja se ei mene kyllä tukkoon tuplilla pitää mennä temmot koko ajan yli 180 että alkaa olla ongelma. 20" basaria en suosittele kennellkkään joka meinaa heviä soittaa. 20" basari toimii turskahevissa ja kireässä jatsi vireessä... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
moderndrummer88 10.08.2006 14:16:43 | |
---|
20" bd olis kyl liian pieni.. Oon kuitenki 193 cm pitkä et se olis aika tuskaa soittaa sellasen kaa.. Öö.. niin missä mielessä? Penkin korkeudestahan se on kiinni eikä basarin koosta. HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA! |
Öö.. niin missä mielessä? Penkin korkeudestahan se on kiinni eikä basarin koosta. Ois se kattos kun sitä näytäis iso mies aivan hintiltä pienten rumpujen takana. Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Rockster 10.08.2006 14:23:24 | |
---|
Ois se kattos kun sitä näytäis iso mies aivan hintiltä pienten rumpujen takana. Sillä perusteella laitoin minimi-kooksi sen 22". Ehkä olisi pitänyt ottaa 24"... "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
Hakki 10.08.2006 14:34:14 (muokattu 10.08.2006 14:34:51) | |
---|
20" bd olis kyl liian pieni.. Oon kuitenki 193 cm pitkä et se olis aika tuskaa soittaa sellasen kaa.. Ei se siitä pituudesta ole kiinni, multa onnistuu 20" kanssa soittaminen ihan hyvin, ja olen myös 193 cm pitkä. Asettelua se ei vaikeuta ollenkaan, lähinnä helpottaa. Ainoa on se soundi. Isompi on tykimpi, pienelläkin pärjää. while(true) {play(metal);} |
HeavyMachinery 10.08.2006 14:51:30 | |
---|
Sillä perusteella laitoin minimi-kooksi sen 22". Ehkä olisi pitänyt ottaa 24"... Minä muistelisin että joku yritti myydä sulle oikeita rumpuja jossa oli oikean kokoinen basari..... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Rockster 10.08.2006 15:15:41 | |
---|
Minä muistelisin että joku yritti myydä sulle oikeita rumpuja jossa oli oikean kokoinen basari..... Vaikka rahaa painetaakin päivttäin lisää, niin minulle eivät suostu sitä lähettämään. Ostan ne kyllä vielä joskus pois eivät men kaupaksi... "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
Simbe 10.08.2006 15:51:33 | |
---|
24" on minimi ja Yamaha on hyvä. Valkkaisin sen, jos ei käytettynä löydy. Hmm... |
Youni 10.08.2006 15:55:15 (muokattu 10.08.2006 15:55:33) | |
---|
Kyllä minullekin on sanottu, että setti näyttää pieneltä. Täti väitti kutsuntatarkastuksissa, että pituutta olisi 191cm, vaikka kotona mittautin 187 lomaketta varten edellisenä iltana. Tarkastajatäti sanoi, että: "Noniin! on neljä senttiä tullut viime mittauksen jälkeen lisää." :D Tämä basarin koko on makuasia sekin. HeavyMachineryn kanta tulikin jo selville. :D Itse soitan monenlaista musaa setilläni ja pidän basarin saundin aika neutraalina, toimii monenlaisessa musassa. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. |
Jaakob 10.08.2006 15:55:30 | |
---|
Mistäs puusta nämä ko. rummut on valmistettu? Nyt vähän muisti pätkii. Mullets n' Bullets. |
Youni 10.08.2006 15:57:13 (muokattu 10.08.2006 15:58:33) | |
---|
Mistäs puusta nämä ko. rummut on valmistettu? Nyt vähän muisti pätkii. Yamaha: Mahogany/Falkata Shells with Birch or Oak Outer ply: Stage Custom Advantage Nouveau shells are constructed of an outer ply of Birch (gloss finishes) or Oak (matte finishes), six plies of Philippine Mahogany, and an inner ply of Falkata. The shells produce a warm tone with a low fundamental with a good balance of attack and sustain. Tama: Bass Drum : 7ply, 7mm Tom Tom, Floor Tom & Snare Drum : 6ply, 6mm Our highest priority feature when developing the new Superstar series was sound. Superstar shells use birch for the main inner plies for strong projection and aggressive open sound. To enhance Superstar's great looks, basswood, with its excellent consistency and regular grain patterns, is utilized for the inner plies on all Superstar shells as well as the outer plies on Superstar Custom SL. Precisely cut bearing edges bring out the great response and powerful resonance of these superbly crafted shells. Siitä! Ei jaksa suomentaa. E: Tuppaavat nykyään tunkemaan näihin vajaan tonnin setteihin kaikenlaista sekaisin... Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. |