Ukko 09.08.2006 20:17:43 | |
---|
Mulla kävi kanssa vähän samalla lailla. Oltiin Saariselällä ja yht´äkkiä alkoi mahassa mulimaan oikein kunnolla ja settiä oli vielä jäljellä aika paljon. Sanoin pojille että nyt vedetään muuten puolikas tähän väliin. Juuri kun soitto sitten loppui, ryntäsin vessaan . housut alas ja karmea ripuli tuli että pörähti. Oli muuten hilkulla, mutta rutiini taas kerran pelasti. Tuota tuota.... sulla on kyllä tuollainen ihan normaali olotila. |
Riksteri 09.08.2006 22:07:06 | |
---|
Vielä yksi, kenties se kaikkein vanhin ja alkuperäisin merkitys sanalle rutiini: lat. rutilus 'punertava', kem. useiden kasvien sisältämä keltainen glykosidi. rutilus (ruber) punertavan keltainen , kullankeltainen: capilli r., comae; cruor, ignis, thorax, r. |
pekkajau 09.08.2006 22:50:52 (muokattu 09.08.2006 22:52:58) | |
---|
Rutiinina voisi ehkä pitää ens lauantain keikkaa! On naissolisti laulamassa ja kaikki sen pahvit on monistettu suoraan toivelaulukirjoista ja ne on hienosti "aakkosjärjestyksessä kansiossa"! Tuttuja sävellajeja: Cm, dm, em, am jne... Mutta laulaja (taiteilija) haluaa että kaikki biisit soitetaan tosta vaan ja ihan hatusta "hänelle sopivista" sävellajeista! Kosketinhemmo laskee taskulaskimella miten paljon taikanapilla mennään ja mihinkin suuntaan...mutta bassolla mennään siitä keskeltä vaan! |
poppamies 09.08.2006 23:54:55 | |
---|
... Kosketinhemmo laskee taskulaskimella miten paljon taikanapilla mennään ja mihinkin suuntaan...mutta bassolla mennään siitä keskeltä vaan! Aika käytännöllistä. Basisti voi soittaa koko illan samasta laatikosta. G-strings are for strippers |
KoskPaavo 10.08.2006 00:29:14 | |
---|
Rutiinina voisi ehkä pitää ens lauantain keikkaa! On naissolisti laulamassa ja kaikki sen pahvit on monistettu suoraan toivelaulukirjoista ja ne on hienosti "aakkosjärjestyksessä kansiossa"! Tuttuja sävellajeja: Cm, dm, em, am jne... Mutta laulaja (taiteilija) haluaa että kaikki biisit soitetaan tosta vaan ja ihan hatusta "hänelle sopivista" sävellajeista! Kosketinhemmo laskee taskulaskimella miten paljon taikanapilla mennään ja mihinkin suuntaan...mutta bassolla mennään siitä keskeltä vaan! Mulla sama juttu , mennään pojan kanssa säestämään 16 v tyttöä, jolla näky olleen jopa kolme kertaa muutetut sävellajit, onneksi oli kirjoitettu erivärisillä kynillä( tyyliin Am Hm Gm), rumpali on 20 ja basisti 18. Mielenkiintoista tulee. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Mulla sama juttu , mennään pojan kanssa säestämään 16 v tyttöä, jolla näky olleen jopa kolme kertaa muutetut sävellajit, onneksi oli kirjoitettu erivärisillä kynillä( tyyliin Am Hm Gm), rumpali on 20 ja basisti 18. Mielenkiintoista tulee. Ens löördaakina tulee nimittäin semmonen versio tangokappaleesta "Yön Kuningatar" yleiseen jakeluun että...VOI PERSE! Mistä saa ostaa nopeavaikutteista itsekritiikkiä jonka voi huomaamattomasti sekottaa salaa vauhtisokean naissolistin juomaan tai muuhun elintarvikkeeseen (esim. nutrilet tms. laihdutusvalmiste)? Ehdotin pokkana pariksi kappaletta "Kuoleman paikka"! Solistin mukaan toisen tangon on oltava ehdottomasti "duurissa"! |
Riksteri 10.08.2006 00:47:12 | |
---|
Mulla sama juttu , mennään pojan kanssa säestämään 16 v tyttöä, jolla näky olleen jopa kolme kertaa muutetut sävellajit, onneksi oli kirjoitettu erivärisillä kynillä( tyyliin Am Hm Gm), rumpali on 20 ja basisti 18. Mielenkiintoista tulee. Sellainen muistikuva tuli mieleen, että ennen nykyisenkaltaista nuottikirjoitusta nuottiviivasto ja sävellajit merkittiin eri väreillä muusikoiden elämää helpottamaan. Piti siis ymmärtää värejä voidakseen soittaa oikein. Nykyisin kaikki on kovin mustavalkoista ... |
Ukko 10.08.2006 09:39:19 | |
---|
Sellainen muistikuva tuli mieleen, että ennen nykyisenkaltaista nuottikirjoitusta nuottiviivasto ja sävellajit merkittiin eri väreillä muusikoiden elämää helpottamaan. Piti siis ymmärtää värejä voidakseen soittaa oikein. Nykyisin kaikki on kovin mustavalkoista ... Värisokeilla muusikoilla oli elämä aika karua siihen aikaan. |
poppamies 10.08.2006 10:19:48 | |
---|
Värisokeilla muusikoilla oli elämä aika karua siihen aikaan. No empä tiiä. Samalla viivalla sokeiden kanssa ja niiltä yleensä taittu ja ilman lappuja... G-strings are for strippers |
Ukko 10.08.2006 14:57:23 | |
---|
No empä tiiä. Samalla viivalla sokeiden kanssa ja niiltä yleensä taittu ja ilman lappuja... Heilläpä olikin ne kohokuvioiset nuotit. |
baron 10.08.2006 15:26:28 | |
---|
Heilläpä olikin ne kohokuvioiset nuotit. Mikäs termi heillä vastaa "prima vistaa"? "Speaking about music is like dancing about architecture" |
poppamies 10.08.2006 16:20:34 | |
---|
Mikäs termi heillä vastaa "prima vistaa"? "Soitimpa koskematta!" G-strings are for strippers |
asdfg 11.08.2006 09:50:53 | |
---|
Mikäs termi heillä vastaa "prima vistaa"? Joko kertahypistelyllä tai kertakuulemalta? Olisiko se sitten "prima sensa" tai "prima audia", minulla tuo lyhytkin latina on jäänyt suppeaksi. Vinum et musica laetificant cor... |
baron 11.08.2006 10:24:30 (muokattu 11.08.2006 11:10:35) | |
---|
Joko kertahypistelyllä tai kertakuulemalta? Olisiko se sitten "prima sensa" tai "prima audia", minulla tuo lyhytkin latina on jäänyt suppeaksi. Vinum et musica laetificant cor... Italiaa! Mä kysyin kerran italiaa taitavalta kolleegalta mitä olisi "ensi kuulemalta" ja olen kyllä unohtanut, olisko se ollut "prima audita"? "Speaking about music is like dancing about architecture" |
asdfg 11.08.2006 10:30:42 | |
---|
Italiaa! Mä kysyin kerran italiaa taitavalta kolleegalta mitä olisi "kerta kuulemalta" ja olen kyllä unohtanut, olisko se ollut "prima audita"? Minulle italia ja latina ovat molemmat hepreaa... |
jeppeq 11.08.2006 21:38:33 (muokattu 11.08.2006 21:38:53) | |
---|
Minulle italia ja latina ovat molemmat hepreaa... Ei ne kuitenkaan lähde keikalle, ennenkuin rahat on tilillä, MINUN tilillä.. ;) ...??? Valehtelisin jos väittäisin |
jon lord 11.08.2006 21:40:26 | |
---|
Ei ne kuitenkaan lähde keikalle, ennenkuin rahat on tilillä, MINUN tilillä.. ;) ...??? ....niin että onhan sulla se tilinumero?? Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
jeppeq 11.08.2006 21:42:24 | |
---|
....niin että onhan sulla se tilinumero?? ....ilman INTROA asia selvää.. ;) Valehtelisin jos väittäisin |
half 11.08.2006 21:44:33 | |
---|
Rutiinia on |
half 11.08.2006 21:44:53 | |
---|
joskus ottaa |