yurban 26.06.2006 16:21:37 | |
---|
ite aloitin tänään bassonsoiton ja ekana biisinä oli michael jacksonin billie jean |
Nipsu 03.07.2006 18:45:41 | |
---|
Ehdottaisin Paranoidia, Enter Sandmania ja Hey Joeta. Ensimmäiset mitä mä opettelin. |
mihkali 04.07.2006 02:10:46 | |
---|
Se on melkeempä ehtona oppimiselle, soittaa musiikkia mistä ite tykkää. Näin pysyy kiinnostus yllä ja vaikka aluksi ei onnistukkaan nii kyllä se sitten alkaa sujumaan. Itse olen soittanut nyt abaut 4kk ja alokkibiiseinä oli mm. Sirenian Meridian, Ramonessin What a wonderfull world, Straton Dreamweawer tais olla ihan eka joka meni läpi kunnolla. Aluksi soitin ainaki 2kk sormilla ku pleku tuntu vieraalta kapistukselta siinä välissä. Sittemmin oon alkanu reenaan plekulla nopeita demppisahausbiisejä. Viimeisimpänä saavutuksena Dimmun Kings of the carnivan creation menee melkolailla "puhtaasti" läpi tahdituksineen ja sahauksineen. Kaikista filleistä ja niistä en ole ihan varma, mutta itse ainakin olen tyytyväinen vaikka käsi onki vähä juntturassa biisin jälkeen. Ihan vasta sitten on alkanu enemmän kiinnostaan enemmän kikkailevat bassokuviot ja sellaset biisit. Tekkee kuitenki kukanenki niinku mukavaksi tuntee. |
The Sinuhw 06.07.2006 22:55:09 | |
---|
Kollaa kestää go-go oli ihanan helppo. |
Hensku 11.07.2006 14:11:41 | |
---|
täytyy kyllä sanoo että cranberries nimisen bändin ZOMBIE se on ainakin minun mielestäni hyvä biisi siinä on niin hyvät sanat ja jos nyt lainaan hieman musiikin opettajani sanoja se on hyvä biisi neljällä soinnulla tai bassossa neljällä äänellä/nuotilla (ihan miten vain) se on vuorotellen vain e,c,g,fis http://www.ultimate-guitar.com/tabs/c/cranberries/zombie_ver2_btab.htm siinä linkki ja kannattaa ettiä toi biisi netistä se on hauska soitella siinä mukana ja tosta kappaleesta ei muuten saa mitää irti jos intoa piisaa voit ottaa viiden tähden tabsit |
Nieby 11.07.2006 19:24:37 | |
---|
täytyy kyllä sanoo että cranberries nimisen bändin ZOMBIE se on ainakin minun mielestäni hyvä biisi siinä on niin hyvät sanat ja jos nyt lainaan hieman musiikin opettajani sanoja se on hyvä biisi neljällä soinnulla tai bassossa neljällä äänellä/nuotilla (ihan miten vain) se on vuorotellen vain e,c,g,fis tota tuli "aikoinaan" rankutettua treeniksellä valot pois ja tunnelmavalaistuksena vilkkuva otsalamppu, rankka meininki.. |
Tana 12.07.2006 13:29:34 | |
---|
Muutama vuosi sitten kun tunneilla vielä kävin, oli eka bassolle oppimani biisi Michael Jacksonin Smooth Criminal, hieman hidastettuna versiona tosin. Diiba daaba |
Basistien Kauhu 14.07.2006 14:42:58 | |
---|
black sabbathin paranoidi pitäis olla helpoimmasta päästä ja sitten vaikka joku knockin' on heavens door tms.. |
Limakutziero 14.07.2006 20:00:10 | |
---|
Itsekin taisin aloittaa tuosta Knockin on heaven's doorista. Se on siitnäkin mielessä hyvä kappale, että sitä voi vaikeuttaa sitä mukaa kun taitoa tulee lisää. Sitä myöden pystyy myös hyvin seuraamaan oman soittotaidon kehitystä. |
Rush-YYZ, no ok, jätetään se suosiolla muutaman vuoden päähän. Vaikkei asiaan liitykkään, niin kannattaa alottaa heti tutustua nuotteihin eikä alistua suoraan tabulatuureihin. Tulee jatkossa helpompaa, säästyy suurelta vaivalta. Niin se biisi. Joku biisi jossa tulee otelauta tutuksi ja vasemman käden näppäryyttä, vaikka joku Dream Theaterin - erotomanian alku. Sitten joku missä tulee oikeaa kättä treenattua, vaikka Iron Maiden- The Trooper vaikka aluksi hitaammin. Laitoinkohan liian pahat? No tempoa aluksi laskee niin alkaa se siitä menemään. |