Aihe: Passion of the Christ
1 2
NHR
09.08.2006 14:59:50 (muokattu 09.08.2006 15:00:51)

Ai niin tää on se Melvin Gibsteinin uus historiallinen dokumentti, vai?

http://community.livejournal.com/cons_judaism

En oo nähny vielä, eikä oikeestaan pahemmin kiinnostakaan. Sitten kun siitä tulee musikaaliversio, niin vois vaikka mennäkin kattomaan.

E: Kirjan oon joskus lukenu, ei oikeen sytyttäny sekään.
Mun alemmuuskompleksinikin on huonompi kuin kaikilla muilla...
BotneLapio
09.08.2006 15:33:23
Vaikka olen wannabe-ateisti, elokuva oli todella hyvä. Äärimmäisen synkkä ja ahdistava taidepläjäys. Tuli oikein fyysisesti paha olo, kovin moni pätkä ei siihen pysty.
-=Botnee!!=-
Charles Bronson
09.08.2006 16:17:55
Tylsä antisemitistinen shokkipläjäys. Katsokaa mielummin samaan aihepiiriin liittyvä Pier Paolo Pasolinin "Matteuksen Evankeliumi" (Il Vangelo secondo Matteo).
We express ourselves in loud & fashionable ways.
carnation
09.08.2006 16:55:02
Katsokaa mielummin samaan aihepiiriin liittyvä Pier Paolo Pasolinin "Matteuksen Evankeliumi" (Il Vangelo secondo Matteo).

Pitkäveteinen taide-elokuva, eihän siinä edes tapahdu mitään. Olisi edes syöty paskaa... ;) Ei vaan, muistaakseni tuo Pasolinin kuvaus aiheesta oli ihan mielenkiintoinen. Mulla on kyllä nauhalla se, mutta ei ole tullut katsottua herran aikoihin. Sen muistan, että kaikki näyttelijät ovat amatöörejä ja dialogikin muistaakseni suoraan yksi yhteen Raamatun tekstien kanssa. Olisi ollut muuten egoistisuuden huippu jos Gibson olisi itse näytellyt Jeesusta tuossa Passionissa... lopussa ristiltä kuuluu vain "freeedoooommm!"
tähtivaeltaja
09.08.2006 18:10:59
Ymmärrän että tämä on tehty suht tarkalleen kuten raamatussa kerrotaan? Mitään asiaa ei ole vääristelty tai liioiteltu? No okei, miksi tämä on sitten antisemitistinen? Eikö raamattukin ole silloin antisemitistinen?
'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa
miccomalliton
09.08.2006 18:54:50
Hyvä elokuva ja oisinkohan 4 kertaa katsonut.
Aatamilla oli nahkatakki.
kingdom
09.08.2006 19:35:14
No okei, miksi tämä on sitten antisemitistinen? Eikö raamattukin ole silloin antisemitistinen?

Katsoin tämän leffan eilen ja mietin ihan samaa. Mikä siinä nyt sitten niin juutalaisvastaista oli? Tai no okei, kyllähän siinä yhdessä kohtauksessa sotilas sanoo toiselle miehelle halventavasti "jew...". Siinäkö se oli? Periaatteessa tykkäsin, mutta jotain jäi puuttumaan, en tiedä mitä. Vai oliko pointtina vain näyttää mitä Jeesus koki viimesenä päivänään? Se tuli kyllä selväksi, mielestäni tosin liioiteltua sanoa että tämä leffa olisi vain kaksi tuntia verellä mässäämistä. Pitää kyllä katsoa uudestaan joskus ennen kuin muodostan lopullisen mielipiteen.
miccomalliton
09.08.2006 19:42:05
Katsoin tämän leffan eilen ja mietin ihan samaa. Mikä siinä nyt sitten niin juutalaisvastaista oli? Tai no okei, kyllähän siinä yhdessä kohtauksessa sotilas sanoo toiselle miehelle halventavasti "jew...". Siinäkö se oli? Periaatteessa tykkäsin, mutta jotain jäi puuttumaan, en tiedä mitä. Vai oliko pointtina vain näyttää mitä Jeesus koki viimesenä päivänään? Se tuli kyllä selväksi, mielestäni tosin liioiteltua sanoa että tämä leffa olisi vain kaksi tuntia verellä mässäämistä. Pitää kyllä katsoa uudestaan joskus ennen kuin muodostan lopullisen mielipiteen.

No elokuva ei ollut sen antisemitistisempi, kuin vaikka öööö....Commando. :)

Itse en ainakaan edes halua katsoa elokuvia, jotka ovat selkeästi juutalaisvastaisia tai muitakaan, missä ihannoidaan mitään rasismia.
Jeesus oli juutalainen ja kuoli ristillä roomalaisten sotilaiden naulaamana.
Aatamilla oli nahkatakki.
tähtivaeltaja
09.08.2006 21:16:53
Leffasta en tiedä, mutta Gibstein saattaa ollakin vähän...

http://en.wikipedia.org/wiki/Mel_Gibson_DUI_incident

Näistä julkimoista ei koskaan tiedä. Ensin sekoillaan:

"The report says Gibson then launched into a barrage of anti-Semitic statements: 'F*****g Jews... The Jews are responsible for all the wars in the world.' Gibson then asked the deputy, 'Are you a Jew?"

Sitten lehdistön kautta pyydellään anteeksi:

"I’m not just asking for forgiveness. I would like to take it one step further, and meet with leaders in the Jewish community, with whom I can have a one-on-one discussion to discern the appropriate path for healing.

"I have begun an ongoing program of recovery and what I am now realizing is that I cannot do it alone. I am in the process of understanding where those vicious words came from during that drunken display, and I am asking the Jewish community, whom I have personally offended, to help me on my journey through recovery.

Tässä propagandasodassa menee vaan pää sekaisin. Ja näin kyynisenä ihmisenä en usko mitään mitä media meille syöttää.
'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa
NHR
09.08.2006 21:36:44

Tässä propagandasodassa menee vaan pää sekaisin.

Jokainen tietysti uskoo mitä haluaa, mut eniten mua hämäs ehkä tämä kohta: "I ...said things that I do not believe to be true and which are despicable." Olen minäkin kännipäissäni sanonut asioita, joita olen myöhemmin katunut, mutta enpä usko koskaan sanoneeni mitään semmoista, mihin en olisi (ainakin sillä hetkellä) uskonut. Paitsi ehkä huumorimielessä, mutta siitä ei tässä Gibsteinin tapauksessa varmaankaan ollut kyse. "In vino veritas" sanoivat jo muinaiset roomalaiset. Eli humalassa tulee se ihmisen todellinen luonne esiin, kun kontrolli rupeaa pikkuhiljaa pettämään...

Eikä humalatilan muutenkaan mun mielestä pitäis olla mikään lieventävä asianhaara missään rikkeissä, pikemminkin päinvastoin. Mutta ihan fiksua Gibsteinilta kuitenkin pyytää julkisestikin anteeksi töppäilyjään.

Sori jos tää menee nyt kovin hyttysmyrkkykeskustelunaiheeksi taas... ;)
Mun alemmuuskompleksinikin on huonompi kuin kaikilla muilla...
Nazareth
09.08.2006 21:59:53
James Caviezel sai kuulemma melkosen haavan selkäänsä ruoskimiskohtauksen aikana.
Appilan pappilan apupapin papupata pankolla kiehuu ja kiehuu. IMIK #27 AKKK#6
Kosminen
10.08.2006 12:52:41

Joo onhan tuo Gibson vissiin melkonen narsisti ja rasisti ja kaikkea, mutta ei se mun mielestä tuossa leffassa näkyny. Lähinnä tuli mieleen semmonen katolinen verimagia kun Jeesuksesta valui 50 litraa verta ruoskimisen aikana ja neidot sitten keräsivät sitä verta talteen. Ja taisihan Gibson itse vilahtaa valkokankaalla sen verran, että käsi naulasi Jeesukseen ensimmäisen naulan tai jotain.
Aivan niin kuin oisin mennyt pitistä sekaisin...
Kalamies #16 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)