drlecter 03.11.2003 18:34:03 | |
---|
Perustanpa tälläisen Threadin uuden vahvistimeni kunniaksi! Eli tänne kokemuksia vahvistimesta ja miten siitä saa parhaimmat soundit kotiäänityksiin ja miksei treenikäyttöönkin. Auchtung, tjsp.. |
Antti1 03.11.2003 18:39:23 (muokattu 03.11.2003 18:41:15) | |
---|
miten siitä saa parhaimmat soundit kotiäänityksiin ja miksei treenikäyttöönkin. Ööh.. Säätämällä?! Ei vaan, keskiääniä kannattaa olla yllättävänkin reilusti mukana ja sitä säröä hiukan vähemmän, kuin on tottunut. Ainakin jos hevimeteliä nauhoittelet. Kannattaa kokeilla nauhoittaa jotain, niin huomaat jos menee pahasti pieleen. EDIT: Siihen en ota kantaa, kannattaako äänittää linjaan vai kaiuttimen kautta. Jos sulla on mahdollisuus nauhoittaa kahta raitaa kerralla, kannattaisi nauhoittaa sekä mikitetty vahvari ja linja-annosta tuleva signaali. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Kuunnelkaapa myös mun uusi ääninäyte ja naurakaa. |
Tällä hetkellä menee mikseriin piuha efektiloopin send-liittimen kautta ja mikseristä äänikorttiin piuha. Mietin että kannattaako ennemmin käyttää niitä xlr outputteja? Haluan kuitenkin kuulla soittoani vahvistimen omista speakkereista. Auchtung, tjsp.. |
Antti1 03.11.2003 21:34:59 | |
---|
Tällä hetkellä menee mikseriin piuha efektiloopin send-liittimen kautta ja mikseristä äänikorttiin piuha. Mä en noihin Line kutosiin oo perehtyny, mitä kaks kertaa oon podilla soittanut, mut kirjottelenpa silti. Kuulostaa aavistuksen omituiselta kytkennältä. Epäilisin, että tossa ei tule mukaan vahvistin- ja kaappimallinnukset --> paska soundi? Mietin että kannattaako ennemmin käyttää niitä xlr outputteja? Haluan kuitenkin kuulla soittoani vahvistimen omista speakkereista. Latasin juuri tuon manuska ja siinä neuvottiin käyttämään noita XLR-liittimiä. Yksi vaihtoehto on edelleen se mikittäminen, mutta jos sulla ei ole hyvää mikkiä ja etuasteita, niin varmaan tolla linja-annolla saat parempaa jälkeä. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Kuunnelkaapa myös mun uusi ääninäyte ja naurakaa. |
drlecter 04.11.2003 15:15:34 | |
---|
Mä en noihin Line kutosiin oo perehtyny, mitä kaks kertaa oon podilla soittanut, mut kirjottelenpa silti. Kuulostaa aavistuksen omituiselta kytkennältä. Epäilisin, että tossa ei tule mukaan vahvistin- ja kaappimallinnukset --> paska soundi?
Latasin juuri tuon manuska ja siinä neuvottiin käyttämään noita XLR-liittimiä. Yksi vaihtoehto on edelleen se mikittäminen, mutta jos sulla ei ole hyvää mikkiä ja etuasteita, niin varmaan tolla linja-annolla saat parempaa jälkeä. Mikitys ei oiken sovi tähän kotikäyttöön. Mutta kuuntele toki millasia soundeja olne saanut aikaiseksi lineout liitännällä...vahvistimena on tosin ollut vanha laney tf300. http://koti.mbnet.fi/drlecter/mp3/oravanraato.mp3 biisin 2 viimeistä riffiä flextonella. Auchtung, tjsp.. |
Antti1 04.11.2003 17:06:54 (muokattu 04.11.2003 17:27:37) | |
---|
Millasta soundia sä ylipäätään haluat? Siis sano joku soittaja. Petrucci saattaa ainakin A Change Of Seasons mukaelmasta päätellen miellyttää? Mä laittaisin vielä tohon loppujutun soundiin keskiääntä lisää ja nipistäisin hiukan pois säröstä. Ihan hyvältä se kuitenkin kotiäänitykseksi kuulosti. EDIT1: Ja jos et millään saa mieleistäsi soundia, koita jonkun ohjelman EQ:lla seuraavaa: Pikaresepti: huonon ääneksen poisto 1 aukaa parametrinen ikkunaan 2 nappaa käyrästä kiinni ja tee oikein järkyttävä piikkimäinen korostus 3 rullaa korostusta edestakaisin taajuusalueella, ja pysäytä se kohtaan joka kuulostaa kaikkein huonoimmalta 4 muuta korostus vähennykseksi eli tee piikistä kuoppa. Huomaat, ettei kuopan syvyys tarvi olla kummoinenkaan, kun kaikki jäljelle jäävä on parempaa kuin ennen Ja tämän viimeisen on sitten kirjoittanut Kivi. Kunnia ei tästä loistavasta vinkistä mulle siis kuulu. EDIT2: Ootko sä muuten koittanu niitä valmisasetuksia? Olettaisin, että niistä saattais olla ihan hyvät lähtökohdat omien soundien tekemiselle. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
drlecter 05.11.2003 14:43:30 | |
---|
Hyviä vinkkejä tuli, kiitos siitä. Sonar2:sessa olevalla revalverilla olen säätänyt noita tasoja. Joskin petruccimainen soundi on kyllä niistä kaukana. Flextonessa on mesa boogie mallinnus käytössä. Auchtung, tjsp.. |