Aihe: Rumpujen paino?
1
kyseinen
07.08.2006 23:13:44
Tähän topiikkiin voi varmaan kirjoitella mitä mieleen juolahtaa rumpujen painoon liittyen, mutta mulla olisi hyvin simppeli, mutta kuitenkin aika hankala kysymys: mitä rummut noin keskimäärin painavat?

Eli mitä painaa suunnilleen, esim. seuraavat:

20-tuumainen bassorumpu
14 x 6,5 -messinkivirveli
peruspikkutomi 12 tuumaa..

Eri puulajit varmasti painavampia kuin toiset, mutta voiko painoissa olla kuitenkaan kovin suuria eroja? Tai onko niissä yleensä? Oletteko roudatessa huomanneet?
Ei se kesällä haittaa
tolppa-apina
07.08.2006 23:36:24
Hmm, nyt heitit ilmoille kyllä aika pahan. Liikaa ne painavat, siksi syntyy roudareita.
En kyllä itse tiedä ollenkaan. Jostain rahtikuiteista voisin kyllä tarkistaa, mutta odotetaan jos joku olisi vaikka lyönyt kannunsa puntariin.
Not funny
Analuuk
07.08.2006 23:51:01
Painoon vaikuttavat olennaisesti myös runkojen paksuus ja metalliosat, eli lugit ja vanteet.

Hermostuin pari vuotta sitten vanhaan Yamaha basariini, kun se liukui soittaessa eteenpäin. Asensin siihen uudet nykyaikaiset jalat ja tuntui kuin paino olisi tuplaantunut...

Kumut, ovat älyttömän keveitä rumpuja, koska runko on ohut ja lugit (uusi D-malli) pienet ja sirot. Entinen 22" Artstar II bassorumpuni painoi yhtä paljon kuin koko Kumu settini... On muuten huomattavan paljon mukavampi roudata kevyttä settiä!
Ei sillä niin väliä, kunhan ne on siniset!
Speedy
08.08.2006 01:07:13

Painoon vaikuttavat olennaisesti myös runkojen paksuus ja metalliosat, eli lugit ja vanteet.

Uutta settiä etsiessäni raahasin paikallisesta testille Pearlin Referencet, oli muuten jumalattoman painavat.. Lattiatomari paino Premierin bassarin verran..=) Mutta se olikin paksu, ja noissa olivat isot lugit ja valuvanteet..

On muuten huomattavan paljon mukavampi roudata kevyttä settiä!

On muuten totta, mulla vaikutti ainakin huomattavasti ostopäätökseen..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
vapauskauppias
08.08.2006 01:58:56 (muokattu 08.08.2006 02:00:06)
Eri puulajit varmasti painavampia kuin toiset, mutta voiko painoissa olla kuitenkaan kovin suuria eroja? Tai onko niissä yleensä? Oletteko roudatessa huomanneet?

Rumpujen painoissa on todella suuria eroja. Rungon paksuus ja metalliosat vaikuttavat todella paljon rummun lopulliseen painoon.

Uutta settiä etsiessäni raahasin paikallisesta testille Pearlin Referencet, oli muuten jumalattoman painavat.. Lattiatomari paino Premierin bassarin verran..=) Mutta se olikin paksu, ja noissa olivat isot lugit ja valuvanteet..

On muuten totta, mulla vaikutti ainakin huomattavasti ostopäätökseen..=I

Mitäs pidit noista Referenceistä? Mikä setti sitä on nyt sitten tulossa?
"Tuo fraasi-sana on kyllä vähän pikkurilliosastoa rumpujen soiton yhteydessä, myönnän. Komppi, filli, kalja."
Speedy
08.08.2006 13:01:05

Mitäs pidit noista Referenceistä? Mikä setti sitä on nyt sitten tulossa?

Ei kyllä säväytänyt ollenkaan.. Lugit toimivat oudosti, joskin varmaan ihan hyvä teknisesti, mutta kalvoja vaihtaessa vaatii totuttelua.. Väri vaihtoehdotkin suppeat.. Ja painaa ihan tautisesti..=/ Ja jostain syystä en saanu mahtumaan 10" tomiin Emperor kalvoa..?!?

Kumut on tulossa.. enää muuntama viikko..=)
Analuuk
08.08.2006 15:51:39
Kumut on tulossa.. enää muuntama viikko..=)

Viimeiset viikot ovat raskaita. Ja se kun saa tietää, että setti on valmiina, muttei ehdi sitä hakea pariin päivään...

Minkälaisilla spekseillä tilasit??
Ei sillä niin väliä, kunhan ne on siniset!
Speedy
08.08.2006 17:34:37

Viimeiset viikot ovat raskaita. Ja se kun saa tietää, että setti on valmiina, muttei ehdi sitä hakea pariin päivään...

Minkälaisilla spekseillä tilasit??

Paitsi että joutuu kyllä postilla varmaan kuljettamaan, tuota matkaa sen verran hakea.. ei tiedä vielä..

Passaakkoon niitä speksejä vielä kertoa..;)
Anonymous-jazz
09.08.2006 01:50:04 (muokattu 09.08.2006 01:50:31)

HOHO mä kun jouduin tuon koko remon setin roudaamaan Porista Helsinkiin niin koko setti 22" basari, 14" Pearl piccolo snare tomit 8" 10" 12" 13" 15" painoivat yhteensä n. 52 kg
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
Jupi57
09.08.2006 01:57:02
Eli mitä painaa suunnilleen, esim. seuraavat:

20-tuumainen bassorumpu
14 x 6,5 -messinkivirveli
peruspikkutomi 12 tuumaa..

Jos ne ovat Sonorin ruusupuiset, niin noin 100 kg.
Kaikki muut ovat kevyemmät, jos puhutaan puisista rummuista.
hollmi-5
09.08.2006 02:17:18
Jos ne ovat Sonorin ruusupuiset, niin noin 100 kg.
Kaikki muut ovat kevyemmät, jos puhutaan puisista rummuista.
Ruusupuisia Sonoreita ei ole koskaan tehty. Sisin ja uloin viilu on ollut ruusupuuta Phonickeissa (pyökkiä) ja ja joissakin Sonorliteissa (koivua). Sonorlitet ovat "kevyet" ja Phonickit "raskaat". Kuitenkin ero on vain rungon painossa. Molempien raudat painavat saman verran. Painavin rumpu on rungoltaan valetusta pronssista tehty. Paiste teki kokonaista settiäkin tästä materiaalista. Muistelisin 22" bassorummun painoksi noin 70 kiloa. Phonickin vastaavan kokoinen ei paina lähellekään 20 kiloa. Pitää joskus ihan punnita...
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Jupi57
09.08.2006 02:22:54
Ruusupuisia Sonoreita ei ole koskaan tehty.
Demagogiaa.. Oletko paljonkin nostellut noita?
hollmi-5
09.08.2006 09:19:56
Demagogiaa.. Oletko paljonkin nostellut noita? Jonkun verran noita Sonoreita. Sonorlitet ja Phonickit minullakin on. Pintaviilu ei vaikuta painoon sanottavastikaan.

Virveleitä:

Ludwig Supraphonic -68 5x14" (alurunko): 3,5 kg
Ludwig Supraphonic Supersensitive -60 5x14" (messinkirunko): 4,4 kg
Ludwig Supraphonic -84 6,5x14" (pronssirunko ja valuvanteet): 5,2 kg
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
FrozenOne
09.08.2006 14:21:11
Pöörlin CZX Studiot painaa ainakin prkeleen paljon, pitää punnita
Kosminen
09.08.2006 14:33:06

Mä luulen että Kumut on sieltä kevyimmästä päästä kun on ohuet rungot. Sonoreissa taas perinteisesti taitaa olla paksumpia runkoja.
Aivan niin kuin oisin mennyt pitistä sekaisin...
Kalamies #16 >-)))>
dictatorsh*t
09.08.2006 14:37:56
Sonoreissa taas perinteisesti taitaa olla paksumpia runkoja.

Ja maailmansodat kestävä hardware. Ainakin massan puolesta.
Bacchus
09.08.2006 14:43:41 (muokattu 09.08.2006 14:44:43)
Mä luulen että Kumut on sieltä kevyimmästä päästä kun on ohuet rungot. Sonoreissa taas perinteisesti taitaa olla paksumpia runkoja.

Ei nyt noinkaan.

Sonorin Phonickeissa, Signature Heavyissä ja Maple Heavy Designereissa on paksu runko. Sonorliteissa, Signature Liteissa, Maple Light ja Birch Designereissa taas on ohut runko. Menikö se jotenkin näin hollmi?

Omat Designerin Birch-kannut (runko 5 mm) painaa tosin melkoisen paljon, vaikka ovatkin ohutrunkoista kamaa. HW on painavaa stuffia (ei mitään joulutinaa) ja Sonorin ripustussysteemi on melko painava sekin.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
TAMAS
09.08.2006 14:43:57
Ja maailmansodat kestävä hardware. Ainakin massan puolesta.

Onhan nuo ihan jees :) Mulla kyllä todellakin painaa nuo sonorit. Tekis kyllä ihan mieli mitata noista paino. Millä olis kätevin tsekata paino rummuista?
Miettinen!
Bacchus
09.08.2006 14:55:14
Bacchus: noinhan se menee... Ja kevein on se Vintage Maple-runko, joka listasta vielä puuttui.

Aivan joo, sen unohdin.

On näköjään jotain jäänyt päähänkin, sen verran monesti on tullut sulta näistä kyseltyä.;)

Laitan tänne luvut noista Designereista, vaikka ihan vertailun vuoksi. Koitan tänään muistaa punnita.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)