Aihe: Cover parempi kuin originaali?
1 2 3 4 530 31 32 33 34136 137 138 139 140
Hindenburg
05.08.2006 18:19:06
White Stripesin Jolene - alkuperäisesti taitaa olla Dolly Partonin
Jani The Rock
05.08.2006 18:21:28

Disorderin versio on kuitenkin paras.
Basisti! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista!
Blue Moon
05.08.2006 18:26:29

Disorderin versio on kuitenkin paras.

Mä tykkään Strawberry Switchbladen versiosta.
- Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin
koirale
05.08.2006 20:14:37

http://www.youtube.com/watch?v=zskw3mCQFL4

Tämä liveveto on ainakin tosi mahtava.
Estranged
06.08.2006 23:09:17
Metallican wishkey In The Jar on ainakin aika huono verrattuna Thin Lizzyn originaaliin.

Itse olen toista mieltä, minulle tuo Thin Lizzyn alkuperäinen ei ole kolahtanut ollenkaan.
Myös COB:n Somebody Put Something In My Drink miellyttää korviani enemmän kuin
The Ramonesin originaali. Kuin myös The Misfitsin Die, Die My Darling kuulostaa korvissani paremmalta Metallican soittamana.
"In a world he did not create, but he will go through it as if it were his own making. Half man, half beast, I don't know what it is but it's weird and it's pissed off and calls itself Slash."
Marlowe
07.08.2006 09:20:58
Itse olen toista mieltä, minulle tuo Thin Lizzyn alkuperäinen ei ole kolahtanut ollenkaan.

Kyseessä on vanha irlantilainen juomalaulu, jonka tunnetuimmasta levytetystä versiosta ennen "Lissun" coverointia taisi vastata mainio ja (yleensä) juopunut irkkupoppoo The Dubliners.
"Drove downtown in the rain nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop. (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
salmivaara
07.08.2006 11:35:09

The Ramonesin originaali. Kuin myös The Misfitsin Die, Die My Darling kuulostaa korvissani paremmalta Metallican soittamana.

Ans ku mä arvaan. Sä oot ensin kuullu nää heviversiot kyseisistä biiseistä?
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Estranged
07.08.2006 16:04:23
Ans ku mä arvaan. Sä oot ensin kuullu nää heviversiot kyseisistä biiseistä?

Somebody Put Something In My Drinkin taisin kuulla ennen Ramonesin alkuperäistä mutta Die, Die My Darlingin kuulin kyllä ensin ihan Misfitsin soittamana.
"In a world he did not create, but he will go through it as if it were his own making. Half man, half beast, I don't know what it is but it's weird and it's pissed off and calls itself Slash."
jjylli
08.08.2006 22:11:16

wow, sun kanssa mä taidan olla erimieltä kaikesta mahdollisesta. metallican whiskey in the jar on mun mielestä mahdollisesti huonointa mitä on tehty. no ei tietenkään ihan, mutta onhan se ihan karmeeta p.. ja mitä ramonesiin tulee, niin en ole kuullut ensimmäistäkään kovin hyvää ramocoveria.
koirale
09.08.2006 03:43:03
wow, sun kanssa mä taidan olla erimieltä kaikesta mahdollisesta. metallican whiskey in the jar on mun mielestä mahdollisesti huonointa mitä on tehty. no ei tietenkään ihan, mutta onhan se ihan karmeeta p.. ja mitä ramonesiin tulee, niin en ole kuullut ensimmäistäkään kovin hyvää ramocoveria.

RHCP:n Havana Affair on mielestäni varsin pätevä. En tosin ole kuullut alkuperäistä, joten en voi vertailla.
mathias
09.08.2006 03:53:50
Sex Pistols - My Way. Loistava.
Jani The Rock
09.08.2006 10:27:21 (muokattu 09.08.2006 10:27:41)

Sex Pistols - My Way. Loistava.

Ei oo Pistolsilla juuri tekemistä tuon kanssa, oli Sidin oma juttu...

Hyvä kylläkin. Kuten myös ne Cochran-coveroinnit C`mon everyboydy ja Something else.
"En aamulla herää aikaisin. En kuuntele vittuiluja pomojen. Ruokatunnin pidän milloin vaan. Tänään vapaana kulkea saan".
Juugeli
09.08.2006 11:08:59
Ei oo Pistolsilla juuri tekemistä tuon kanssa, oli Sidin oma juttu...

Mikäs se toinen versio sitten on? Toisessa on kai samat vokaalit ja samat taustat, mutta sitten päällä on ainakin pari pientä kitarajuttua, jota toisessa ei ole. Tämä "monipuolisempi" versio soi ainakin Goodfellasin lopputeksteissä.
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8 Pastilli?
Jani The Rock
09.08.2006 11:25:19

Mikäs se toinen versio sitten on? Toisessa on kai samat vokaalit ja samat taustat, mutta sitten päällä on ainakin pari pientä kitarajuttua, jota toisessa ei ole. Tämä "monipuolisempi" versio soi ainakin Goodfellasin lopputeksteissä.

Mä en tiedä tota... Eikös sinkulla ja myöhemmin esim. Flogging a dead horse -levyllä olleet versiot ainakin oo samat.
"En aamulla herää aikaisin. En kuuntele vittuiluja pomojen. Ruokatunnin pidän milloin vaan. Tänään vapaana kulkea saan".
Juugeli
09.08.2006 13:54:48
Mä en tiedä tota... Eikös sinkulla ja myöhemmin esim. Flogging a dead horse -levyllä olleet versiot ainakin oo samat.

Sinkusta en tiedä, mutta amazon.comin perusteella ainakin Floggingilla on toi mikä siinä Goodfellasissakin soi.

Ei nyt ole noita kokonaisia biisejä kuunneltavana, että en osaa tarkemmin sanoa, mutta ainakin siinä kohdassa kun bändi potkaisee biisin käyntiin, niin leadkitaralla tulee "tilu lilu lilu lilu liiii". Ja jotain muita tollaisia pikkujuttuja siinä oli, joita ilman biisi on paljon tylsempi.
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8 Pastilli?
HaloOfFlies
12.08.2006 02:25:10

Tim Burgess - Who The Cap Fit. Omasta mielestäni parempi kuin Bob Marleyn originaaliversio.
It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5
dunlop
12.08.2006 20:36:38
Panteran versio Planet Caravanista. Metallican versio Astronomysta.
Aakoo
12.08.2006 22:09:01
Eilen jonkun leffan lopputekstien aikana soi Simple Mindsin Don't You (Forget About Me). Hieno biisi, mutta pidän enemmän Life of Agonyn versiosta.
masterhat
14.08.2006 00:39:44 (muokattu 14.08.2006 00:39:59)
Rammstein - Das Model
orginaali Kraftwerkin
Tehotyttö95
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)