Landola59 09.08.2006 12:34:50 (muokattu 09.08.2006 12:35:47) | |
---|
Haitari ei ehkä ole etupäässä rock, mutta kaikki eväät siinä siihen on. oikein. Luca Turilli - New Century tarantella. en sanoisi että rock, enemmänkin heavy. |
v_m_kangas 09.08.2006 12:45:51 | |
---|
en sanoisi että rock, enemmänkin heavy. Jeps. Haitariahan haukutaankin pirun keuhkoksi ja jos miksi...eikös piru ole aika heavy? Sitten harmonikassa on vielä pirullisesti särräävä särösaundi, ei tarvitse heavyyn edes särkijöitä sotkea ja silti istuu särökitaroiden sekaan.
Humppaa tai soita humppaa |
baron 09.08.2006 12:46:46 | |
---|
Mun mielestä toi kitara ei oo oikein rock. Vanhassa oikeassa rockissa sitä ei käytetty kun se ei oikeen rokkiin sovi. "Speaking about music is like dancing about architecture" |
rintapek 09.08.2006 12:47:45 | |
---|
Juuri tätä dinosaurus mentaliteettiä tuossa aikaisemmin tarkoitin. Kenen mielestä Viulu oli pop tai techno ennen vuotta 95, Hearthill. Olisiko ollut -88 Kotimaista. Ja on muuten rock. Ja viulu. One kind of music only - the good kind |
Landola59 09.08.2006 12:53:01 | |
---|
Mun mielestä toi kitara ei oo oikein rock. Vanhassa oikeassa rockissa sitä ei käytetty kun se ei oikeen rokkiin sovi. Lähdetään nyt sitten tälle linjalle. Aito ja alkuperäinen musiikki tulee mustilta, kädet ja keuhkot ainoat soittimet. Tämä Luca Turilli soittaa Rhapsody nimisessä Italialaisessa folkmetal bändissä. Omalla sololevyllään on tosiaan tuo kappale, New Century Tarantella, johon on heitetty kaikki mahdolliset kansansoittimet. Hanuri, viulu, banjot yms. Se että tällaiset soittimet sekoitetaan rockiin ja heavyyn, ei minusta tee niitä soittimia huonommaksi, ja tuo puolestaan lisäväriä noihin kahteen genreen. |
uruttaja 09.08.2006 12:53:01 | |
---|
Juuri tätä dinosaurus mentaliteettiä tuossa aikaisemmin tarkoitin. Kun saaranataan kuorossa, että haitari ei ole rock, niin siitä on hemmetin kivinen tie saadakaan rock. Kenen mielestä Viulu oli pop tai techno ennen vuotta 95, sitten tuli Vanessa Mae. Ja kohta perään Linda Lampenius. Okei muotijuttu, meni ohi muitta silti. Kenen mielestä Sello on tosi rock... Käsi pystyyn! Aha... Oletteko kuulleet bändiä nimeltä Apocalyptica. Mailmalla on jonkin verran ihmisiä joitten mielestä sello on ultimaattisen rock. Haitari ei ehkä ole etupäässä rock, mutta kaikki eväät siinä siihen on. Mulla ei ota päähän se, että haitaria mollataan, olen tottunut siihen koko sen ajan, mitä olen sitä soittanut, vaan päähän ottaa nuijat ja takapajiset konservatiiviset asenteet. No nyt tuli asiaa. Ihan hyvin kirjoitit M. Nuija- ja takapajulaisnaapurieni asenteet ovat hioutuneet vuosikymmenten saatossa, vahvistuen suunnattomiin mittasuhteisiin kun on ensin muutamia satoja haitaristeja kuunnellut. Oikeasti minä soittaisin jopa mielelläni ja ihan hyvin tanssibändissä, jossa on harmonikka ja harmonikalla arvoisensa soittaja. Sunnuntaina yks harmonikkaesa vetäs häämarssit kirkossa harmonikalla, ja kuulosti todella juhlalliselta. Mutta en sellaisessa bändissä jossa on haetaristi joka haettaa. Olipa sitten genre jatsi tai voksi. |
Sunnuntaina yks harmonikkaesa vetäs häämarssit kirkossa harmonikalla, ja kuulosti todella juhlalliselta. Näin myös minun kohdallani lauantaina, hääparin saapuessa juhlapaikalle kolmihenkinen orkesteri soitti bassolla, hanurilla ja kosketinsoittimilla hääparille. Loistavan kuulosta, ja haitarin ääni tuo minusta niin paljon maanläheisyyttä musiikkiin että sen puuttuminen on enemmänkin miinusta. |
Aune 09.08.2006 13:27:50 | |
---|
Juuri tätä dinosaurus mentaliteettiä tuossa aikaisemmin tarkoitin. Kun saaranataan kuorossa, että haitari ei ole rock, niin siitä on hemmetin kivinen tie saadakaan rock. Kenen mielestä Viulu oli pop tai techno ennen vuotta 95, sitten tuli Vanessa Mae. Ja kohta perään Linda Lampenius. Okei muotijuttu, meni ohi muitta silti. Kenen mielestä Sello on tosi rock... Käsi pystyyn! Aha... Oletteko kuulleet bändiä nimeltä Apocalyptica. Mailmalla on jonkin verran ihmisiä joitten mielestä sello on ultimaattisen rock. Haitari ei ehkä ole etupäässä rock, mutta kaikki eväät siinä siihen on. Mulla ei ota päähän se, että haitaria mollataan, olen tottunut siihen koko sen ajan, mitä olen sitä soittanut, vaan päähän ottaa nuijat ja takapajiset konservatiiviset asenteet. Piti jo pysytellä erossa tästä aiheesta, mutta nyt on kyllä pakko... Haitari ei ole rock. Miksi sen pitäisi olla? Se on loistava soitin ja jos sillä haluaa soittaa "mehtäkukkien" sijaan vähän vauhdikkaammin ja oikeen irrootella, niin siitä sitten vaan cajunia ja zydecoa kehiin, toimii niin p*rkeleesti. Rockbändiin se ei sovi. Tästä en mieltäni muuta. Kun näkee haitaristin rockbändissä, niin kuulee sielunsa korvilla hänen kommentit: "Niin, kitaraahan minäkin olisin aina halunnut soittaa, mutta isä osti minulle murrosiässä kurtun. Osoitan että harmonikkakin voi olla tosi khuul soitin. Siis ihan aikuisten oikeesti". Ja esimerkkeinä viulun genrellisistä saavutuksista nuo Maet ja Lampeniukset on kyllä mahdollisimman huono ja naurettava esimerkki. Ne on aiheuttaneet viululle enemmän hallaa kuin hyötyä, ottamatta kantaa neitien soittotaitoihin. Molemmat muistetaan - jos muistetaan ollenkaan - vähistä vaatteista ja tanakasta kyykkyasennosta. Viulua on soitettu loistavan sähköviulistin toimesta vaikkapa Ismo Alanko Säätiössä ja sitä on soitettu hyvin. Sinä sanot dinosaurusmentaliteetti, minä sanon perinteiden kunnioittaminen ja genrenmukainen soitinarsenaali. Eikä missään nimessä ole tarkoitus väheksyä sinun ammattitaitoasi millään muotoa ja mielipiteeseesi olet ihan yhtä oikeutettu kuin minäkin - mutta tiedän, että vedit sitä rockia sitten kuinka hyvin tahansa sillä haitarilla, niin meikäläisen karvat luultavasti nousee siinä vaiheessa pystyyn ja suunta on kohti ovea. Terveisiä rinosauriasta. Kiitos ja anteeks. Mikä ei taitu, se katkeaa. |
Landola59 09.08.2006 13:29:49 (muokattu 09.08.2006 13:32:58) | |
---|
Aune repäs plussan itelleen. ei sillä, että olisin samaa mieltä. vaan mielipidettä arvostaen. perinteistä pitää pitää kiinni. Suck my very humppa. |
vanhami 09.08.2006 13:47:43 | |
---|
Sinä sanot dinosaurusmentaliteetti, minä sanon perinteiden kunnioittaminen ja genrenmukainen soitinarsenaali. Yritän viestiä, että miksi näin. Miksi pitää mennä samaa uomaa, miksi yhden soittimen pitäisi jonkin mielipiteen mukaan vaan olla yhteen hommaan tehty ja toisen toiseen. Jos kaikki tekisi aina niin kuin ennen on tehty, ei musiikki kehittyisi ollenkaan ja hakisi uusia uomia ja ulottuvuuksia. Sitä olen yrittänyt tässä rautalangasta vääntää. Ymmärrän kantasi ja kunnia sille. |
poppamies 09.08.2006 13:54:49 | |
---|
Justiinsa. Jos tuolle linjalle lähdetään, niin sitten se on sama: runk vai raka. lepe lentää joka tapauksessa. Haitari ei ole rock. Usko nyt. Konsan haitarimaikalla on "Trio Fratres" niminen haitaribändi joka soittaa m.m. Deep Purplea, ei akustisesti vaan PA'n kautta. Ei ehkä oo rock mutta onko heavy? G-strings are for strippers |
mack the knife 09.08.2006 14:10:52 | |
---|
Onhan Mellencampillakin haitari bändissä, onko sitten rokkia vai mitä, mutta sopii. Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo... |
rintapek 09.08.2006 16:29:29 | |
---|
...genrenmukainen soitinarsenaali... Jos nyt tiukasti rockin eri alalajeja katsoo, niin jos mahdollisimman orjallisesti tahtoo jäljitellä jotain mennyttä tyylisuuntaa, niin... ... eihän se nyt alkuperäisiin tyylilajeihin kuulu. Jos bändi soittaa 60-luvun rautalankaa, ja haluaa kuulostaa rautalankabändiltä, niin haitari ja nokkahuilu on out. Jos taas "rock" on enemmän kuin yksi tarkasti varjeltu tyylisuunta, niin kyllä sen haitarin(kin) sinne saa sopimaan. Harrison soitteli sitaria. Queenin levyllä soi harppu. Jos on niin, että jonkun pitää ensin luoda genre, jota muut sitten sosiaalisesti hyväksytysti saavat apinoida, niin se nyt ei ainakaan ole "rock"- meininkiä, vaan lähempänä sitä kyykkyviulua. Mutta, jokainen on oikeutettu mielipiteeseen(i) ;-) One kind of music only - the good kind |
KoskPaavo 09.08.2006 16:41:25 | |
---|
Niin, rock on joskus ennen ollut musiikillisia rajoja ja vanhoillista ajattelua kaatavaa kapinaa. Saako rokissa olla enempää kuin kolme sointua? Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
BigPapa 09.08.2006 16:56:03 | |
---|
Giulietti rocks vai? Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
vanhami 09.08.2006 17:08:41 | |
---|
Giulietti rocks vai? EI vaan ennemminkin Giulietti ei ole pelkästään humppa. |
BigPapa 09.08.2006 17:10:07 (muokattu 09.08.2006 17:35:54) | |
---|
EI vaan ennemminkin Giulietti ei ole pelkästään humppa. No Giulietti on myöskin humppa. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Lennu 09.08.2006 17:35:13 | |
---|
Huomasitkohan edes itse tuo ristiriidan "menestyvä popbändi joka soittaa haitaria" Kyllä tässäkohden on valitettavasti valittava jompaa kumpaa. Menestys tai haitari. Eiss... turskahti kahvit nenään. |
Sertzo S 09.08.2006 17:36:44 | |
---|
No Giulietti on myöskin humppa. Mulla Guerrini, joka on erittäin humppa. |
Sertzo S 09.08.2006 17:37:45 | |
---|
Kelpaako, vai otanko itse? |