Aihe: thomannista..
1 2
v_m_kangas
09.08.2006 11:57:01

kertokaahan..onko joku täällä oleskentelevista tilannu thomannilta jotaki..ku mua kiinnostas sieltä pari juutttuu mut kuka tietää kuitenkaan kun netistä tilaa että onko se siltikään luotettavaa, vaikka kyllä thomann kuulostaa todellakin luotettavalta ainakin sivujensa perusteella.?? kiitos vastauksista.

http://johtaja.ath.cx/mnethaku/sear … nn&c=0&dest=subject#results
Humppaa tai soita humppaa
ath
09.08.2006 13:05:50
kertokaahan..onko joku täällä oleskentelevista tilannu thomannilta jotaki..ku mua kiinnostas sieltä pari juutttuu mut kuka tietää kuitenkaan kun netistä tilaa että onko se siltikään luotettavaa, vaikka kyllä thomann kuulostaa todellakin luotettavalta ainakin sivujensa perusteella.?? kiitos vastauksista.

On tullut tilattua, ja paljon, vuosien varrella. Hyvin niillä toimii homma.

Sivuhuomautuksena voisin sanoa, että riippuen vähän siitä mitä tilaa, niin kannattaa suomalaisista myyjistä tsekata aina myös St. Paul's Sound (http://www.stpaulssound.fi/) ja Discoland, joiden hinnoittelu on monissa tuotteissa jopa Thomannia halvempaa.

Tämän lisäksi ainakin St. Paul's Soundilta saa myös sellaista extrapalvelua, jota ei Thomannilta saa. Suostuipa se pitäjä kerran kiinnittämään valmiiksi tilaamaani liitäntäpaneeliin runkoliittimet kun en itse omistanut pop-niittipihtejä ja muita tarvittavia työkaluja ;-).
Marko F
09.08.2006 13:41:20

Kyllä se on tosiaan ihan luotettava ja asiallinen putiikki. Olen ostellut sieltä tavaraa.
Teemu Tee
10.08.2006 14:40:10 (muokattu 10.08.2006 14:40:24)
St. Paul's Sound ja Thomann molemmat positiivisesti koettuja tuttuja, ussiamppaan kertaan kaiken lisäksi

Thomannilta saa edullisesti niiden omaa maahantuontia, joskus myös "merkkituotteiden" Thomannille räätälöimiä specialmalleja. Musiikkiliikkeet Suomessa tuntuvat hinnoittelevan tuotteensa nykyjään monesti tyyliin Thomannin hinta - 1 euro. Otan tarjouksen kahdelta paikalliselta, tsekkaan Thomannin ja St.Paulsin hinnan; siitä kaupoille melko varmasti sopuhintaan.
Tyhjän saa pyytämättäkin
samuel
10.08.2006 21:55:08

luotettava on, tavara sitä mitä listalla on jos kaikki menee hyvin. Takuu/palautusjutut vähän nihkeitä, itse takuuseen joutunut jotakin lähettelemään, antoivat uuden laitteen mutta unohtivat hyvittää maksamani postimaksut... aikani viestiteltyäni homma hoitui kuitenkin.

Stobon lamppu täynnä sormenjälkiä, ilmoitin asiasta -> lähettivät uuden lampun. joskus jotakin jäänyt pois toimituksesta vaikka olisi pitänyt tulla... kiltisti lähettivät perässä...

Eli ihan hyvin toimii mutta kuten tuossa on sanott kannattaa kyllä pyytää tarjouksia suomestakin jos laitteita on ostamassa...
"it's nice to be important, but it's more important to be nice..."
humppahanuristi
10.08.2006 22:04:46

Jos on ostamassa jotain "merkkituotetta" niin Suomesta saa kyllä aivan varmaan kilpailukykyiseen hintaan. Sitten jos ostaa T- tai B-tuotteita, niin silloin T-kauppa on edullinen.
Ja vaikka niitä T-tuotteita yleensä haukutaan, niin ei nyt aina niin huonoja ole.

Mutta ehkä silti tuosta läheltä tinkien...
Mualiman paras...
loosah
10.08.2006 22:31:30
Jos on ostamassa jotain "merkkituotetta" niin Suomesta saa kyllä aivan varmaan kilpailukykyiseen hintaan.

Näi o! Itsekin ihmettelin, kun kyselin studiokamoja ( kalliita kompressoreja, etuasteita jne) sekä thomannilta ja DLX-musicista Suamesta, sain DLX:stä huomattavasti halvemman tarjouksen samoista kamoista.

Muutenkin jos thomannilla joku maksaa 10e vähemmän, en millään viitsi tilata saksasta, vaan mielummin ostan Suamesta. Onhan siitä jotain hyötyä meidän kaikkien kannalta kai...
GIGO
aimotuska
10.08.2006 22:51:02
Juu, ainut asia, mikä täällä kehäkolmosen ulkopuolella *ituttaa, on se, että ostatpa mitä tahansa, niin se on lähestulkoon aina tilauskamaa. Thomannilta sitä saa odottaa viikkotolkulla, mut Suomesta hommatessa romut on todnäk parin päivän sisään perillä.

Kamojen testaaminen on sekin varsin nihkeetä, kun --ymmärrettävistä syistä-- kauppiaat ei halua tilata nurkkia täyteen jotain testikamaa, jota kukaan ei sitten ostakaan. Ne on ne todennäköisimmin kaupaksi menevät romut näytillä ja loput pitää ostaa enemmän tai vähemmän sokkona.
Dorka mikä dorka. kalamies#50 >-)))>
viu-listi
11.08.2006 08:53:10
kiitos paljon vastauksista....kyllä se ihan luotettavalta kuulostaa.... ja onhan se ymmärrettävää että noin ison putiiki kohalla tulee väkisinkin jotain väärinymmärryksiä tai virhetuotteita tai sitten vääriä määriä ja eihän nekään siellä voi ihan jokaisen asiakkaan koklata tuotteitaan ...yms..onhan se niin jättikauppaketju=)
ermosparmalos
05.10.2006 11:41:28
Totta Hemmetissä kannattaa tilata!!!

Olen itse tilannut sieltä jo jokusen vuoden tavaraa ja nyt odottelen postista Wah pedaalia ja leikkimielellä ostettua Ukulelea..
Thomannilta kannattaa tilata efektejä, vahvistimia ym. ym. sälää. Kitaraa/bassoa/muuta täskeää tavaraa en Thomannista tai muutenkaan verkkokaupasta ostaisi, koska noita laitteita pitää testata ainakin 15min. ennen kun päättää ostaa tällaisen tärkeän laitteen..

Yhteyshenkilöksi kannattaa toivoa Gary Perttu Sireeniä, koska hän on ainut joka on antanut kaupanpäällisiksi muutakin tavaraa.
What Would MacGyver Do?
v_m_kangas
05.10.2006 12:04:48

Yhteyshenkilöksi kannattaa toivoa Gary Perttu Sireeniä, koska hän on ainut joka on antanut kaupanpäällisiksi muutakin tavaraa.

Siis mitä hittoa, voiko sielläkin tingata? Minä kun olen luullut, että tuo kauppa perustuu siihen, että tavaroilla on nettohinnat ja niistä ei neuvotella. Näin saadaan homma pyörimään ilman suurta asiakaspalvelujoukkoa.
Humppaa tai soita humppaa
Basshunter
05.10.2006 12:09:28
Ja Thomannissa on se hyvä puoli, et noi toimituskulut on aina sen 20 e.. ei tarvii arpoo postimaksujen kans, jos tilaa esim. jonkun kaapin tai muuta kohtuu painavaa kamaa.
- Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. -
miffe
05.10.2006 14:12:43
Siis mitä hittoa, voiko sielläkin tingata?

Voi, jos todistettavasti (= hinta kissankokoisin kirjaimin jonkun puulaakin webbisivuilla) joku muu myy samaa tavaraa halvemmalla. Mutta se koskee vain hintaa, eli myyvät _joissain_tapauksissa_ samaan hintaan, mutta toimituskulut tulee edelleen päälle.

http://www.thomann.de/thoiw3_faq_2326.html
http://www.thomann.de/thoiw3_faq_2327.html

Eli tuolla ei suoraan sanota hinnan tippuvan, mutta epäsuorasti se tuodaan esille. Olen kerran ilmoittanut saavani tavaraa muualta halvemmalla ja muutaman tunnin kuluttua se sama hinta oli siirtynyt näkyville Thomannin webbisivuille. Taisi olla vielä sellainen tuote, että Thomann oli ostanut vekottimia joskus vanhalla tukkuhinnalla valtaisan määrän ja hinta oli perustunut siihen. Hotdealsissa oli ollut melkein kaksi vuotta sama hinta, kun taas suomalaiset jälleenmyyjät olivat tiputtaneet jatkuvasti hintoja tukkuhintojen vajotessa (noin 70%). Thomannin alkuperäisesti puolet halvempi tuote olikin muuttunut selvästi kalliimmaksi.

Nyt (eli viimeiset pari-kolme vuotta) Thomannin myyntivolyymeissä tuokin tuote on korvattu pääasiassa vain heillä myynnissä olevalla kopiolla.
miffe, äänimies
wompatti
11.11.2006 23:23:21

Thomannille kannattaa soittaa kamojen saatavuudesta ennen tilausta ettei tule mukavia yllätyksiä ;)
humppahanuristi
17.11.2006 08:22:38

Tarina thomannista.

Kaveri halusi tiettyjä tuotteita ja sanoin, että ota Jyväskylästä. No ei käynyt, kun halusi juuri tietyt vehkeet ja niitä ei saa muualta kuin T-kaupasta (T.Box, hinta). No olen itsekin tilannut vehkeitä T-kaupasta eikä aiemmin mitään. Nyt sitten noiden T-Boxien mukana kaveri tilasi tuolla toisessa ketjussa mainitun TC M350:n efektin.
No se ei toiminut. Takaisin. Hyvin pelasi.

Eilen tuli sitten uusi ja kun pakettia avattiin, tajusin, että se ensimmäinen kaiku ei ollutkaan ihan koskemattomassa paketissa vaan oli avattu aiemmin ja mahdollisesti käytetty tai jo viallisena palautettu liikkeeseen kerran. No eihän he tahallaan sitä tee mutta ottaahan se päähän, tai ei se minua ottanut päähän vaan kaveria.
Tangon vääntäjä...
DJ_laama
17.11.2006 15:32:22
Hyvin toimii kyseinen lafka. Viimesimmässä tilauksessa kesti tilauksen vastaanottamisesta 5 päivää kun paketti oli noudettavissa postista. Kerran oon pioneerin cd-soittimen takuu-huollattanu ja sekin homma toimi oikeen mallikkaasti. Kauanhan siinä kestää kun saksaan asti joutuu lähettämään mutta soitin tuli ehjänä takasin.
AH3
17.11.2006 16:41:33
Varsin positiivisia kokemuksia myös täällä. Olen tilannut paljon kamaa ko. firmasta ja hyvin on toiminut. Ostin mm. laulukamat joihin en ollut tosian tyytyväinen, kun pääsin kokeilemaan.No, vaihto Yamahan laulu-kamoihin onnistui vallan mainiosti.

Olen kerran ollut myös "Toivio retkellä" ko. firmaan ja täytyy myöntää, että meitä pidettiin kuin herran kukkarossa. Tietenkään ei mitään ostovelvoitetta, mutta olipahan hienoa nähdä heidän puoti. Valikoimaa oli sitten riittävästi! sieltä halpis kamasta, aivan huippu vehkeisiin.

Niin ja meillä on sellainen 20-30 hengen yhteistilaus porukka, joten se postimaksukaan ei ole ongelma.
Fenkku
19.11.2006 22:03:02 (muokattu 27.11.2006 19:36:45)
Olen tehnyt useta tilauksia Thomannilta, usean vuoden ajan ja ilman suurempia murheita.
Tässä perin vaikea kauppa mitä on kohdalleni tullut. Kaikki alkoi,,,
"Kun löysin"! EPIPHONE Valve Special vahvarin B-stock ilmoituksen jossa oli maininta pienestä naarmusta ja tilasin sen 19.10. Kun laatikko tuli postiin ( 24.10).oli se yhdestä kulmasta puhki ja kotona löytyi irronnut vahvistimen jalka. Laatikko oli ihan pehmeä ja tukipahveja oli epätoivoisesti yritetty koota teipillä, että pysyisivät koossa. Ilmoitin Thomannille asiasta puhelimitse ja sain ehdotuksen mahdollisesta hinnan alennuksesta sähköpostiini. Kuitenkin vahvistimen DSP efektit hurisivat vähän voimakkaammin kuin pitäisi ja siksi en halunnut pitää tätä vahvistinta.
Ilmeisesti samasta syystä oli edellinen ostaja palauttanut sen, koska paketin päällä oli oman postinosoitelapun lisäksi edellisen omistajan posti-16 lapun jämät.
Soitin Thomannille asiasta ainakin 5-kertaa+e-mailit joihin ei oikein tuntunut tulevan vastausta. Palvelu oli vähän tahmeaa (ehkä oli ruuhkaa) ennenkuin soitin puhelun ja ihmettelin asioiden hidasta etenemistä ja uhkasin, että kirjoittasin tästä.
Heti sen jälkeen tuli ohjeet jotka tuli täyttää. Postin vahinkoilmoituksen olin jo tehnyt paketin saavuttua samana päivänä, että he saisivat korvauksen vakuutuksesta.
Päivän parin päästä (31.10.) UPS nouti paketin.
Tästä asia eteni parin viikon päästä, kun he lupasivat palauttaa maksamani hinnan Visa tililleni, mutta palautus tulikin vain vahvistimen hinnasta ei postikuluista.
Tämä olisi jäänyt kirjoittamatta, jos olisin saanut maksamani 20-euron postikulut tililleni.
Lisäys 20.11, tänään Klo 21.00 Sain säköpostin jossa minulle ilmoitettiin postikulujeni korvaamisesta asiakastililleni tai vaihtoehtoisesti pankkitililleni.

Lisäys 22.11. Luin juuri riffin keskustelufoorumilta, jossa Gary Siren kertoi tekevänsä noin 70-tuntista työviikkoa asioden luistamiseksi. Voi olla, että muukin Suomipoppoo tekee näin pitkää työviikkoa, niin ei ihme jos asiat joskus viivästyvät kovan ruuhkan vuoksi. Silloin voipi hyvin ymmärtää tämä e-mailien hidas käsittely, kun porukka saa painaa duunia tukka putkella ja tärkeämmät asiat hoidetaan ensin.
Totean, että Thomannin osalta tämä asia sai lopulta mieleiseni lopputuloksen eli kaikki on nyt ihan OK!
Fenkku
07.12.2006 18:01:52 (muokattu 07.12.2006 18:11:30)
Ihmetyttää vielä se etten saanut palautusta visa tililleni ja ilmoitus postikulujen korvauksesta tuli vasta kun olin kirjoittanut tästä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)