Aihe: Hyvä teräskielinen akustinen?
1
Imper
30.10.2003 18:06:58 (muokattu 30.10.2003 18:08:39)

Jep, eli tarkoituksena olisi ostaa uusi teräskielinen, mielellään soololovellinen ja mikitetty, hyvä akustinen kitara hintaluokassa 1000-1500e. Mitäpä suosittelisitte? Tällä hetkellä kiikarissa olisi ainakin:

http://www.martinguitar.com/guitars … choosing/guitars.php?p=m&m=DCME

Hinta Kitarapajalta 1419e

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-160296.html

Onko jollain kokemusta noista Martinin halvimmista tai Ibanezin kalleimmista soololovellisista elektroakustisista? En pääse aivan heti testailemaan mitään, joten kertokaapa mitä kannattaa ainakin kokeilla kun sen aika tulee!

Muuten, onko noissa tuon hintaluokan elektoakustisissa minkätasoinen elektroniikka ja mikit? Joku suositteli että asentaisi mikin jälkeenpäin..

Enkä itseasiassa ole vielä varma, että tarviiko kitarassa olla soololovi kun en ole varma sen tarpeellisuudesta, joten suositelkaa mitä tahansa jämäkkää akustista tuossa reilun tonnin hinnassa!:)
Everyone is a per-son
Kitarasankari
30.10.2003 18:41:51
suosittelen merkkiä seagull. Kanadassa käsityönä tehtyjä laatukeppejä. Itselläni maksoi noin 5500mk joskus ja siinä ei ole soololovea tai elektroniikkaa, mutta jos pistät yli 1000€ pottiin niin saat sellaisen jossa on b-bandin elektroniikka ja soolo lovi, perkeleen hyviä ovat.
Märät muusikot haisee ihan perseelle ja myytävänä olis IBANEZIN CUSTOM AGENT Pre-serialnumber malli!!
msm40
30.10.2003 20:25:11
Tsekkaa Ibanezin AW sarja. Mulla on se AW200CE josta löytyy soololovi ja mikitys loistavilla säädöillä ja olen ollut todella tyytyväinen. Ovh oli jossain 800 euron hujakoilla mutta saahan sitä tingittyä.
Imper
31.10.2003 14:00:22

Tsekkaa Ibanezin AW sarja. Mulla on se AW200CE josta löytyy soololovi ja mikitys loistavilla säädöillä ja olen ollut todella tyytyväinen. Ovh oli jossain 800 euron hujakoilla mutta saahan sitä tingittyä.

Joo, no pistinkin tuon AW1500CE:n tuohon yhdeksi vaihtoehdoksi jos katoit linkit. Kauppiaan mukaan sen pitäisi olla noista Ibanezin elektroakustisista paras. Ehdotelkaapa vielä erivaihtoehtoja! kiitooos.
Everyone is a per-son
Mikael
31.10.2003 14:10:00

Mä ostin vähän aikaa sitten Kitarapajalta Martin 000-15:n ja olen ollut ihän älyttömän tyytyväinen. Kannattaa muuten katsastaa Kitarapajan hinnat, sillä ainakin mä sain omani selvästi halvemmalla kuin thomannilta olisin saanut.

http://www.kitarapaja.com/

Pajallehan pääsee myös testaamaan noita, mikä kyllä kannattaa sillä erot ovat eri mallien välillä aika suuria. Tolla rahalla suosittelisin pysyttelemän kokopuisissa kitaroissa ja unohtamaan noi laminaattipelit.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Paddle
31.10.2003 15:57:08
Mitä hyötyä on soololovesta?
Imper
31.10.2003 16:02:48

"Voi soittaa sooloo!" No siis, kai se nyt jonkinverran helpottaa korkeilta nauhoilta soittoa.
Everyone is a per-son
Mikael
31.10.2003 20:29:11 (muokattu 31.10.2003 20:29:44)

No ainakin se tekee akustisesta kitarasta ihan helvetisti rumemman. Meikäläisellä ei noin ylös ole mitään asiaa, joten ihan hyvä vaan ettei sinne pääse vaikka joskus pikku hönössä tekis mielikin. : )
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Roberto
31.10.2003 20:57:45

No ainakin se tekee akustisesta kitarasta ihan helvetisti rumemman. Meikäläisellä ei noin ylös ole mitään asiaa, joten ihan hyvä vaan ettei sinne pääse vaikka joskus pikku hönössä tekis mielikin. : )

Varo nyt saatana!!!
Imper
03.11.2003 15:40:58

Heh, no toinen tykkää mustasta ja toinen suklaasta mutta vielä kyselisin niitä vaihtoehtoja ja suosituksia! Noista Landolan uusista lämpökäsitellyistä akustisista kellään kokemusta? Soittotatsia ja soundia on kuullut kehuttavan ja jopa Jukka Tolonenkin taitaa nykyään sellaista suosia, mutta kuulin myös että uudet Landolat olisivat herkkiä halkeamaan ym. lämpötilanvaihteluista? Onko kellään kokemusta asiasta? Suositelkaapa vielä muitakin merkkejä, ja kertokaa kokemuksia!:)
Everyone is a per-son
Vilhelmus
03.11.2003 17:22:59

Kokemusta ei ole, mutta eikö lämpöpuun pitäisi nimenomaan olla stabiilimpi lämmönvaihtelujen suhteen?

Mulla ei ole paljon kokemusta akustisista, mutta tota on joutunut liikaa säädättämään tota mun lämpöpuu-Landolaa, kun vaikka paljon halvemmassa kaverin Fenderissä ei ole ollut mitään säätämistä ja hienosti soi.
Imper
03.11.2003 21:03:46

Kokemusta ei ole, mutta eikö lämpöpuun pitäisi nimenomaan olla stabiilimpi lämmönvaihtelujen suhteen?

No tuo lämpöpuumeininki on käsitykseni mukaan sitä, että sitä puuta lämpökäsitellään, jonka avulla se saadaan soimaan ikäänkuin vanhentunut puu. Eli siis puhtaasti soundipoliittinen prosessi olisi kyseessä? Minkä hintaisia noi Landolan soololovelliset elektroakustiset ovat, ja ketkä ovat jälleenmyyjiä? En löytänyt oikein hintoja mistään..

Kellään kokemusta Ibanezin elektroakustisista? Erityisesti tuosta AW1500CE:stä.
Everyone is a per-son
Fortune
04.11.2003 08:50:57
No tuo lämpöpuumeininki on käsitykseni mukaan sitä, että sitä puuta lämpökäsitellään, jonka avulla se saadaan soimaan ikäänkuin vanhentunut puu. Eli siis puhtaasti soundipoliittinen prosessi olisi kyseessä?

En tiedä onko Landolan käyttämä systeemi erilainen kuin muualla käytettävä lämpökäsittely, mutta tämän mukaan muitakin etuja olisi:

"Lämpökäsitelty puu

Lämpökäsittelyssä puumateriaali lämmitetään vähintään 180 ºC:n lämpötilaan ja samalla sitä suojataan höyryn avulla. Höyry suojaa puuta, mutta vaikuttaa myös puussa tapahtuviin kemiallisiin muutoksiin. Käsittelyssä käytetään lämpöä ja vesihöyryä ja tuloksena syntyy kyllästysaineista vapaa ympäristöystävällinen modifioitu (puu)tuote.

Lämpökäsittely vaikuttaa moniin puun ominaisuuksiin pysyvästi. Puun muotopysyvyys paranee merkittävästi muuttuvissa kosteusolosuhteissa. Myös lämmöneristysominaisuudet ovat paremmat kuin tavallisella puulla. Riittävän korkeassa lämpötilassa tapahtuvan käsittelyn vaikutuksesta puusta tulee lahonkestävää. Puun lämpökäsittely vähentää puun lujuusominaisuuksia hieman. Lämpökäsittely soveltuu lähes kaikille puulajeille. Lämpökäsittelyssä syntyneet kauniit värisävyt voidaan suojata öljy- tai pigmenttikäsittelyllä."

-http://www.swm-wood.com/fi/lampokasitelty_puu/index.shtml
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
Per Saukinen
04.11.2003 09:54:43
Mä olen ainakin ollut pirun tyytyväinen omaan Landolaani
(J-855) ei ole mitään halkeamia löytynyt tai säätöjen kanssa ollut ongelmia ainoastaan kaula saisi mielestäni olla hieman leveämpi mutta tämäkin on makuasia.
Soitin-Huttunen myy näitä ainakin pääkaupunkiseudulla hmm...varmaan moni muukin ,näitä saa mikitettynä alle 1000 ekun ja sointi ei kyllä häpeä yhtään kalliimman hintaluokan vehkeitä monilla vaan ei "pää kestä" (Lada ilmiö) Landolalla soittamista kun ekaksi tulee mieleen se alakoulussa soitettu malliston halvin nailonkielinen, kyllä nämä Pietarsaaren pojat osaa kunnon soittimiakin tehdä.
weelie
04.11.2003 10:14:19
Kitaraopettajallani on Taylor, ja siinä on ainakin ihan jumalainen saundi. Muistaakseni sen ovh oli aikanaan 17000mk, mutta myytiin 11000mk:lla.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Borgback
04.11.2003 13:30:45
Kitaraopettajallani on Taylor, ja siinä on ainakin ihan jumalainen saundi. Muistaakseni sen ovh oli aikanaan 17000mk, mutta myytiin 11000mk:lla.

Sen verran kun olen Tayloreita testaillut, ovat tuntuneet hieman ylihinnoitelluilta. Näyttävät ihan siistiltä ja soivat ihan hyvin, mutta ei niin hyvin kuin tuon hintaluokan kitaralta odottaisi. Olen tavannut paljon halvempia malleja Martinilta jotka ovat soineet paljon paremmin.
arehrola
04.11.2003 18:04:38
Onko kellään kokemuksia musamaailman kauppaamista Yairin teräskielisistä kitaroista? Olen koesoitellut mallia DY62C. Se on mikitetty ja siinä on viritysmittarikin.

Mielestäni soi aikamoisen hyvin ja ovh 1264 egeä, suoralla ostolla saa johonkin 1100 egeen. Saisikohan vastinetta rahalle?
Imper
04.11.2003 22:13:28

Sen verran kun olen Tayloreita testaillut, ovat tuntuneet hieman ylihinnoitelluilta. Näyttävät ihan siistiltä ja soivat ihan hyvin, mutta ei niin hyvin kuin tuon hintaluokan kitaralta odottaisi. Olen tavannut paljon halvempia malleja Martinilta jotka ovat soineet paljon paremmin.

Noi Martinit kyllä kiinnostaisi muuten todellakin paljon jo jumalaisen soundin ja statuksenkin puolesta, mutta kun olen päättänyt ostaa sen soololovellisen elektroakustisen, eikä sellainen Martin sovi budjettiini. Lisäksi Kitarapaja ei tuo näitä enää Suomeen kun tilauksesta, ja toimitusajat venyisivät parhaimmillaan kuukausiin.

Jyväskylän Musapörssissä näyttäisi olevan yksi tuollainen kalliimpi Landolan elektroakustinen, täytyypä käydä sitä testaamassa että pääsee vähän näistä uusista Landoloista selvyyteen kun aika ristiriitaista tietoa näyttäisi tulevan.

Muuten, vaikuttaako pohja- ja sivulaminaatit kovinkin alentavasti soundiin? Hintaan niillä ainakin näyttäisi olevan suuri merkitys!:) Meinaan vaan kun joku sanoi aiemmin, ettei tuohon "reiluntonnin" hintaluokkaan kannattaisi missään nimessä sortua laminaatteihin.
Everyone is a per-son
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)