Spike 06.08.2006 10:30:52 | |
---|
Peaveysta kun aihe on, niin... Testasin tässä n. viikko sitten Peaveyn Valve Kingiä ja olin vähällä ostaakkin kyseisen vehkeen Framuksen 2x2 kaapilla, kunnes huomasin että hintapyyntö oli 200€ enemmän kuin Thomannilta toimituskuluineen. (siis pelkästä nupista!) Kaveri ainakin sai tingittyä 280 euroa Suomen hinnoista pois mainitsemalla, että ostaa jos saa suunnilleen samaan hintaan kuin thomannilta. Se 2x12 combo ja nuppihan ovat melkeen samanhintaisiakin, eli combo kotiin vaan. Clearly motivated by an unholy alliance. |
DaKiller 06.08.2006 20:45:41 | |
---|
Melkosta hehkutusta...hyvä laite,mutta SISO:n vahvuudeksi luettaavaa high-gain säröä lähtee paljon paremmin useasta eri vekottimesta.Ihan ok vahvistin,mutta ei paljoa enempää.ENGL ja Koch tulevat päällimmäisinä mieleen styrkkareista,jotka tarjoavat paremman high-gain soundin,IMO. Se on oikeastaan aika vaikeaa olla hehkuttamatta, jos oikeasti tykästyy johonkin vermeeseen. Engl- tai Koch-ketjusta saattaa kenties löytyä hehkutusta niiden omistajien puolesta. Myös jcm-800 ketjuista olen bongannut hehkutusta vermeestä, joka ei ole omiin korviin koskaan ole kuulostanut pörinäpärinää kummelta hevivehkeeltä. Se vain taitaa olla jokaisella se imo sanottavana. |
tommiot 06.08.2006 21:14:17 | |
---|
Se on oikeastaan aika vaikeaa olla hehkuttamatta, jos oikeasti tykästyy johonkin vermeeseen. Engl- tai Koch-ketjusta saattaa kenties löytyä hehkutusta niiden omistajien puolesta. Myös jcm-800 ketjuista olen bongannut hehkutusta vermeestä, joka ei ole omiin korviin koskaan ole kuulostanut pörinäpärinää kummelta hevivehkeeltä. Se vain taitaa olla jokaisella se imo sanottavana. Laney VH100R :) Mulla oli JCM800... Hyvä rokkiin, mutta heviin ihan väärä vahvistin. Ainakin se mun yksilö. |
Ben_D 06.08.2006 21:37:30 | |
---|
Laney VH100R :) Mulla oli JCM800... Hyvä rokkiin, mutta heviin ihan väärä vahvistin. Ainakin se mun yksilö. Siinä sun yksilössä on ollut jotain pahasti vialla. Meidän kämpällä 2204 Marshall murisee kun vesikauhunen koira. http://www.fiercemetal.org |
tommiot 06.08.2006 21:41:42 (muokattu 06.08.2006 21:41:55) | |
---|
Siinä sun yksilössä on ollut jotain pahasti vialla. Meidän kämpällä 2204 Marshall murisee kun vesikauhunen koira. Se voi olla. Se oli tosiaan '89 vuodelta, 50 wattiseksi puolitettu, eli päätettäkin sai treeniksellä auki ihan huolella (no vaikka täysille, mutta en kuitenkaan pitänyt niin reilusta päätesäröstä/kompressiosta). Laney on kivempi. |
HeBeHu 08.08.2006 20:01:29 | |
---|
Nojoo, 6505 kaappi+nuppi on pohdinnassa tässä ja noh, aloin nyt hiukan miettimään tuota cleani-puolta : onko se nyt oikeasti NIIN paska, kun ihmiset antavat ymmärtää? Vai miten popula hoitaa vähemmänsäröiset taajuuteensa em. vahvistimen kanssa? |
ninos 08.08.2006 20:21:34 (muokattu 08.08.2006 20:45:48) | |
---|
Nojoo, 6505 kaappi+nuppi on pohdinnassa tässä ja noh, aloin nyt hiukan miettimään tuota cleani-puolta : onko se nyt oikeasti NIIN paska, kun ihmiset antavat ymmärtää? Vai miten popula hoitaa vähemmänsäröiset taajuuteensa em. vahvistimen kanssa? Ei se nyt NIIN surkea ole, mutta se eloisuus puuttuu. Ihan kelpo Clean se on, ja kyllä sillä pärjää jos ei tavoittele mitään Fenkun heleyttä. Humppareilla soitellut yleensä, en ole päässyt vielä yksikelaisilla soittelemaan. Mutta kaulahumpparilla toimii ihan hyvin. E: Taitaa olla mulla vielä niitä ääninäytteitä jospa löytyisi vain niin voin lähettää. |
Abysmal 08.08.2006 20:55:34 | |
---|
Millainen tuo 6505-combo oikein on? Ei varmaankaan soundillisia eroja nuppiin verrattuna? Watteja näyttänee olevan vain vähemmän. Toimiiko kotonakin, naapureita häiritsemättä? |
Ben_D 08.08.2006 20:58:48 | |
---|
Millainen tuo 6505-combo oikein on? Ei varmaankaan soundillisia eroja nuppiin verrattuna? Watteja näyttänee olevan vain vähemmän. Toimiiko kotonakin, naapureita häiritsemättä? Ainakaan 5150 kombo ei toimi naapureita häiritsemättä..lisäksi painaa kun synti. Soundillisia erojakin oli 5150 nupin ja kombon välillä. Ei kuitenkaan suuria. http://www.fiercemetal.org |
Ronsto 08.08.2006 22:36:02 | |
---|
Nojoo, 6505 kaappi+nuppi on pohdinnassa tässä ja noh, aloin nyt hiukan miettimään tuota cleani-puolta : onko se nyt oikeasti NIIN paska, kun ihmiset antavat ymmärtää? Vai miten popula hoitaa vähemmänsäröiset taajuuteensa em. vahvistimen kanssa? Mun mielestä 6505:sen kliineissä ei ole mitään vikaa. Tosin en nyt hirveästi ole kliineillä ikinä soitellut, mutta muutamassa omassa biisissä on kliini osuuksia. Ihan kelpo kliinit mun mielestä tuo 6505 tarjoaa. "Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään" |
Metallikitaristi 08.08.2006 22:36:34 | |
---|
Ittellä on toi 6505 combo ja tyytyväinen oon ollu.. Kotona sitä ei viitti soittaa paljoa 1kovemmalla joka siis on jo tosi lujaa. Treeneis sitte vedän 3-4. Niin ja kun volat on ykkösellä saundi on semmoista etuastepörinää mutta kun aletaan lähestyä sitä kolmea niin sitte on tosi mahtavat ja rouheet saundit |
koponen 08.08.2006 23:02:03 | |
---|
Kyllä 5150/5150II:n puhtaat on aika elottomat. Jos saa vähän olla muroa niin aletaan puhumaan jo ihan oikeasti soundista. Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
migreeni 08.08.2006 23:03:27 | |
---|
Milläs ilveellä tuohon cleaniin sais sitten hyvät soundit? Pitäisköhän pistää joku spedu siihen väliin.. (mikä?) |
Juustonaksu 08.08.2006 23:05:52 | |
---|
Milläs ilveellä tuohon cleaniin sais sitten hyvät soundit? Pitäisköhän pistää joku spedu siihen väliin.. (mikä?) Ota mallia In Flamesin pojista ja ota puhtaat PoDista? :) Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
ninos 08.08.2006 23:33:17 | |
---|
Milläs ilveellä tuohon cleaniin sais sitten hyvät soundit? Pitäisköhän pistää joku spedu siihen väliin.. (mikä?) Mikä kitara sulla on? Pistäppä kaulamikki päälle niin alkaa olla mainiota. |
ninos 08.08.2006 23:40:40 | |
---|
Noniin. Tässä asetukset millä saan parasta cleania aikaan. Ei mikään erikoinen mutta tuolla pärjää, kovin on kylmä saundi kyllä. Pre-Gain: 1 Bright ja Crunch pois päältä. Low: 8 Mid 2 High: 7 Post-Gain: Mahdollisimman kovalle, kunhan ei saundi mene ruvelle. Resonance: 8 Presence: 5 Ja kaulamikkiä (humppari). Näytettä voin pistää jos vain haluatte |
ninos 08.08.2006 23:47:43 | |
---|
|
Milläs ilveellä tuohon cleaniin sais sitten hyvät soundit? Pitäisköhän pistää joku spedu siihen väliin.. (mikä?) Itse itseäni lainaten: Takaa katsoen oikealla olevan eli ulommaisen (5150 combo) etuasteputken vaihtaminen ecc82:ksi muuttaa puhdasta paljon parempaan suuntaan. Nupissa tietenkin toimii samalla tavalla (taitavat vain olla sisuskalut hieman eri tavalla järjestelty). Ecc 81:stä kannattaa myös kokeilla jos jaksaa/kiinnostaa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
koponen 09.08.2006 10:01:32 | |
---|
Milläs ilveellä tuohon cleaniin sais sitten hyvät soundit? Pitäisköhän pistää joku spedu siihen väliin.. (mikä?) Säädä styrkkari niin että puhdas kanava säröytyy jonkun verran kun kitaran volume on täysillä ja sitten pakittelet kitarasta sen verran että puhdistuu riittävästi. Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
McNulty 09.08.2006 10:05:09 (muokattu 09.08.2006 10:05:44) | |
---|
Milläs ilveellä tuohon cleaniin sais sitten hyvät soundit? Pitäisköhän pistää joku spedu siihen väliin.. (mikä?) Sitä eloisuutta ja "kosteutta" voi ainakin hieman herätellä henkiin miedolla choruksella. Eihän sitä tietysti paskasta konvehtia taiota, mutta ei tuo 6505:n cleani olekaan täysin paska. Se vain ei ole niin rikas mitä muutamassa muussa. Ihan ymmärrettävää, sillä harvassa hi-gain mörssärissä on maailman paras clean-kanava. Keskitytty vähän muihin asioihin siinä. Myös etu- ja pääteasteen putkia vaihtamalla soundia saa muuttumaan. Suosittelen kuitenkin 5150 II ja 6505/6505+ kanssa lievää chorusta ja pientä delayta. Eloisuutta tulee kummasti lisää vaikka itse perustone ei mihinkään muutukaan. El zorrero más grande en el mundoTen soldiers wisely led will leave a hundred without a head. Osta kitara |