Aihe: Thomann
1 2 3 4
Master of reality
01.11.2003 16:08:15
Mutta hei, ainahan voi testata kitaraa Suomessa ja sitten tilata se toomanilta!
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
PuNkKi
01.11.2003 16:11:42

ehkei kuitenkaan :)
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
Härski
01.11.2003 16:15:01 (muokattu 01.11.2003 16:16:01)
Kitaraa en ostaisi T-kaupasta, koska itse haluan ehdottomasti testata kitaraa, ennenkuin sen ostan. Ne kun ovat yksilöitä. Toista on sitten vahvistimien ja efektien kanssa. Nehän ovat enemmän liukuhihna tavaraa, eikä niissä ole niin isoja eroja yksilöiden välillä. Toki paska on paska, siitä ei pääse mihinkään, mutta aika harvoin olen nähnyt pedaalia tai vahvistinta, joka olisi ollut milläänlailla huonompi, kuin toinen samanlainen. Kitaroissa ja bassoissa olen homannut.
saha
01.11.2003 17:52:45
miten paljo sieltä tomannilta tulee postikuluja jos ostaa
vaikka kitaran?
jos soittaa lujaa käy korviin
Niskamies
01.11.2003 17:56:08
miten paljo sieltä tomannilta tulee postikuluja jos ostaa
vaikka kitaran?

23 euroa.
Hanki presari ja ole tosimies!
Silvio Dante
01.11.2003 19:07:01

Jos kaikki tilaa vaan Thomannilta niin ennen pitkää ei ole Suomessa liikkeitä missä testata kitaroita tai muita musiikkilaitteita.
Just when I thought I was out, they pull me back in!
Charger
01.11.2003 21:12:09
Yksi syy thomannin käyttöön on tuo kotimaisten liikkeiden palvelutaso, joka on välillä kyllä jotain aivan uskomatonta. Esimerkkinä vaikka liike, jossa tuli aina perässä myyjä "kyttäämään" mitä asiakas teki, mutta ei kertaakaan kysynyt miten voisi auttaa tai etsiikö jotain tiettyä. Seurasi vain hiljaa perässä.

Toinen tapaus tapahtui ihan äskettäin kun olin menossa ostamaan putkia ja kysymään myös neuvoa niistä eräästä liikkeestä. Myyjä ilmoitti heiltä löytyvän putkia varastosta, mutta ei tiennyt mitä tyyppiä, eikä edes mennyt katsomaan ja hakemaan, jökötti vain paikallaan. Lopulta tilanne kääntyi nurinpäin, eli liikkeen myyjä kyseli minulta putkista tietoja(vaikka tietämykseni on rajallinen)! Mikä helvetti siinä on että asiakas palvelu on n. 90 % vierailemistani liikkeistä ollut täyttä paskaa? Välillä olenkin ilmoittanut suoraan ärsyttävälle myyjälle, että anna olla, tilaan saksasta. Käy v-käyrä nousemaan kun ajatteleekin noita liikkeitä.
trih
02.11.2003 03:36:36
Jos kaikki tilaa vaan Thomannilta niin ennen pitkää ei ole Suomessa liikkeitä missä testata kitaroita tai muita musiikkilaitteita.

Siihenhän se tulee menemään.
Kerran keppiä ostellessa sekä etsiessä kysyin että onko teillä? Vastattiin että on, mutta into lähettää jos olen tarpeeksi kiinnostunut. Jos en ole niin ei näy kepukkaa. Toisin sanoen se on ihan sama tilaanko postimyynnistä vai en koska vertailua ei voi tehdä kuitenkaan.Kokeilu tietysti on mahdollista jos tarpeeksi ruikuttaa mutta anopa deluxe-ihmiseltä että haluan verrata vähintään kolmea eri yksilöä. No way babe. Thomann kutsuu. Ovathan T-kaupassa jo *tinkineet* valmiiksi. Kotomaassa joutuu kyselemään jotta onko perheellänne ruokaa pöydässä vai avitanko? Suomen myynti on ilmeisesti niin pientä että tuollainen myyjien pikkuvittuilu on mahdollista.
Oh,been out rolling On the Blessed Hellride...
Lord of the strings
02.11.2003 14:14:34 (muokattu 02.11.2003 14:15:25)
Siellä Toomannin sivuilla lukee jotain Pyöristetyistä hinnoista ja että hinnat SISÄLTÄVÄT 22% AVL.
Eli tarkoittaako tämä sitä että hintoihin on jo LISÄTTY se 22%?
"Who are you? How did you get in"? "Well i'm the locksmith and... I'm the locksmith"
Niskamies
02.11.2003 14:20:04
Siellä Toomannin sivuilla lukee jotain Pyöristetyistä hinnoista ja että hinnat SISÄLTÄVÄT 22% AVL.
Eli tarkoittaako tämä sitä että hintoihin on jo LISÄTTY se 22%?

kyllä tarkoittaa. tilaat ja maksat 23 euron postimaksun niin siinä on kulut.
Master of reality
03.11.2003 09:40:06

Aina sieltä joku dorka ostaa
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
rap1ds
03.11.2003 11:29:14
Thomannilta kannattaa ostaa: kielet, ständit + muut rohut (johdot?) ja efektit.
Thomannilta ei kannata ostaa: kitarat, vahvistimet, kaikki mitä et ole jossain muualla kokeillut.
SELVÄ!
Mika K
03.11.2003 14:54:55
Olen huomannut että jotkut pitävät Thomann kaupasta joidenkin mielestä se on saastaa että kunpaa se tosiasiassa on itse en pidä sitä ihmeellisenä.

No kyllä se kauppana on mun mielestä ihan OK, sillä koskaan ei ole toimitusten kanssa tullut mitään ongelmia. Nykyään vain saa jo koti Suomesta samaa musatavaraa samaan tai lähes samaan hintaan kuin Thomannilta, jotenka siinä mielessä ostan kyllä ennemmin Suomesta jos vain mahdollista.
Tähän tulee allekirjoitus
carlos
03.11.2003 17:34:52
samoja kitaroita ne on kuin suomessakin.. doh?

jokainen kitara yksilö nääs.Voihan sieltä hyvääkin saada,mut olis iha jees jos eka vois testata juuri kyseistä keppiä.
In Russia We Trust One.
carlos
03.11.2003 17:36:00
Thomannilta kannattaa ostaa: kielet, ständit + muut rohut (johdot?) ja efektit.
Thomannilta ei kannata ostaa: kitarat, vahvistimet, kaikki mitä et ole jossain muualla kokeillut.

Muuten oon samaa mieltä,mut miks ei vahvaria kannattais ?
onhan niissä palautustsydeemit kai iha toimivat.
In Russia We Trust One.
jamez_wannabe
04.11.2003 16:35:36
Nykyään vain saa jo koti Suomesta samaa musatavaraa samaan tai lähes samaan hintaan kuin Thomannilta, jotenka siinä mielessä ostan kyllä ennemmin Suomesta jos vain mahdollista.

Kyllä kitaroissa on edelleen hintaeroa Thomanin hyväksi. Olen testaillut keppejä Suomessa ja nyt tilaan Thomanilta, koska hintaeroa tulee postikulujenkin jälkeen n. 200e.

tolla 200:lla saakin jo kantopussin ja uudet kielet;)
Niskamies
04.11.2003 17:12:27

sais jo turkasen hyvät mikitki...
Invader
04.11.2003 17:33:17
Kyllä kitaroissa on edelleen hintaeroa Thomanin hyväksi. Olen testaillut keppejä Suomessa ja nyt tilaan Thomanilta, koska hintaeroa tulee postikulujenkin jälkeen n. 200e.

Tuon Epin Explorerinko meinaat tilata? Jos näin niin laita sitten kommenttia kun sen saat. Itselläkin ostoslistalla sama kepukka :)
Miikathebest
04.11.2003 17:37:06

Taas ne siellä thomannilla kämmi!
Tilaus viivästyy jotain 2 tai 3 viikkoa.
Oli kamat varastolla, mutta ne ei niitä kyenneet lähettämään... johan on jutut!
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)