vanhami 08.08.2006 15:21:29 | |
---|
Pohjosen hommat liikkuu sellaisissa sfääreissä, ettei siitä liene tarkoituskaan tunnistaa "instrumentteja"? Tuollaisessa uuttaluovassa eikä olemassaolevaa jäljittelevässä äänimaailmassa midihaitari on varmasti omimmillaan. Sitä tarkoitinkin. Midihaitari on vielä aika uusi keksintö ja hakee vielä lopullista uomaansa instrumenttien kirjossa. Saattaa olla, että siitä kehkeytyy kukaties haitarin uusi nousu ja kaikki teinit rämppäävät vaan hanuria kitaran sijaan kotosalla. Stadika myy täyteen kun austraalian kovin hevihanuribändi tulee vierailulle suomeen soittamaan highway to Kaustinen. Olen samaa mieltä muutamien kanssa, ettei pyörää kannata keksiä moneen kertaan kun se alkuperäinen pyörä kuitenkin toimii parhaiten. Samaa mieltä kannattaa olla aina. Sillä ei yleensä joudu hankaluuksiin ja keskimäärin on aina oikeassa. Se viekö se asioita eteenpäin, on toinen juttu. Todennäköisesti mitään mullistusta alalla ei tule ja midihaitari ja haitari yleensäkin säilyy mariginaalisoittimena, mutta onhan se hyvä visioida. Toisaalta ei se tarvisi kuin yhden kunnolla menestyvän pop bändin, joka onnistuneesti osaisi hyödyntää tuota monipuolista soitinta siten, että se iskisi läpi ja toisi jotain uutta väriä loppuunkaluttuihin teemoihin ja saisi pestyä mainettansa junttien ja metsurien humppasoittimena. Mutta nähtäväksi jää. Itsellä on jo juna ajanut ohi tuosta visiosta, joten tulevaisuudessa ette tule näkemään vanhamia Idols loppuskabassa vetämässä kurtulla sauhukoneet höyryten. tyydyn vain olemaan sitä harmaata massaa, josta tähdet erottuu ja tienaamana perheelle leipää pöytään. Mutta tiedä vaikka jälkikasvua saisin piinattua. tyttärelle 1v8kk sovittelin tuossa jo lomalla haitaria syliin,. |
poppamies 08.08.2006 18:13:42 (muokattu 08.08.2006 18:14:15) | |
---|
..Toisaalta ei se tarvisi kuin yhden kunnolla menestyvän pop bändin, joka onnistuneesti osaisi hyödyntää tuota monipuolista soitinta siten, että se iskisi läpi ja toisi jotain uutta väriä loppuunkaluttuihin teemoihin ja saisi pestyä mainettansa junttien ja metsurien humppasoittimena... Huomasitkohan edes itse tuo ristiriidan "menestyvä popbändi joka soittaa haitaria" Kyllä tässäkohden on valitettavasti valittava jompaa kumpaa. Menestys tai haitari. G-strings are for strippers |
baron 08.08.2006 18:55:40 | |
---|
"Speaking about music is like dancing about architecture" |
KoskPaavo 08.08.2006 20:25:41 | |
---|
Huomasitkohan edes itse tuo ristiriidan "menestyvä popbändi joka soittaa haitaria" Kyllä tässäkohden on valitettavasti valittava jompaa kumpaa. Menestys tai haitari. Eihän siinä tarvita kuin yksi bändi mistäpäin maapalloa tahansa joka lyö itsensä läpi haitareineen niin johan täälläkin takit kääntyvät.Tai sitten ei. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
vanhami 08.08.2006 20:43:44 (muokattu 08.08.2006 20:45:03) | |
---|
Huomasitkohan edes itse tuo ristiriidan "menestyvä popbändi joka soittaa haitaria" Kyllä tässäkohden on valitettavasti valittava jompaa kumpaa. Menestys tai haitari. Huomasin, kun sen kirjoitin tarkoituksella Eihän siinä tarvita kuin yksi bändi mistäpäin maapalloa tahansa joka lyö itsensä läpi haitareineen niin johan täälläkin takit kääntyvät.Tai sitten ei. Juuri tätä tarkoitin. |
Klezberg 08.08.2006 20:57:54 | |
---|
Todennäköisesti mitään mullistusta alalla ei tule ja midihaitari ja haitari yleensäkin säilyy mariginaalisoittimena, mutta onhan se hyvä visioida. Midipuhaltimiin verrattunahan tämä midihaitari tuntuu aivan massailmiöltä, näin paljon keskusteluakin. Noista puhaltimista kuin meni tässä äskettäin pitkäksi kaksinpuheluksi. Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají |
isojussi 08.08.2006 22:50:01 | |
---|
Hmph - just vasta ehdin kuunnella ton Mikan tankopläjäyksen. Ihan kelpo kamaahan se prkl on ja oikein kelvollisesti soitettu. Musta kurttusaundin efektointi kuulosti hauskalta ja toimivalta. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
baron 08.08.2006 23:14:12 | |
---|
poppamies 09.08.2006 08:20:58 | |
---|
Samathan siinä on, ainoastaan useampia! Yhden torven kannssa pärjää aina mutta jos niitä alkaa olemaan enemmän niin kohta ei oo mitään järkeä koko hommassa. G-strings are for strippers |
baron 09.08.2006 08:47:25 | |
---|
poppamies 09.08.2006 08:52:33 | |
---|
G-strings are for strippers |
rintapek 09.08.2006 11:13:24 | |
---|
Huomasitkohan edes itse tuo ristiriidan "menestyvä popbändi joka soittaa haitaria" Kyllä tässäkohden on valitettavasti valittava jompaa kumpaa. Menestys tai haitari. Haitari on ihan yhtä "rock" kuin mikä tahansa muu soitin. (Sen sijaan midi ei ole "rock", vaan syntetisaattorien salajuoni, jolla saavat väylän sinne, minne niillä muuten ei ole mitään asiaa... midi-strato...voi helv... midi-läskibasso... annamunkaikkikestää...) Nykyiseen kokoonpanoomme haitari eksyi ihan olosuhteiden pakosta, eli sitä hääkeikkaa pukkasi. Kyllä sillä tulee vedettyä muutakin, kuin ne valssit. "Ladybird" on kuin tehty haitarille. Diren "Walk of life" koskettimet korvaa haitarilla hyvinkin. Hitaissa aivan omiaan, vaikka Elviksen "Can´t help fallin.." Parhaillaan harkinnassa Brucen "River", jonka huuliharppu on mielestäni kuin tehty haitarilla soitettavaksi. Jos muuten bändi on "rock" ja homman klaaraa, niin se että sopivissa biiseissä koskettimet korvataan haitarilla ei tee hommasta yhtään vähempää "rock" Ei ne hyvät biisit maailmasta heti lopu... kyllä sitä haitarin upottaisi rokkibändiin vaikka koko illaksi, mutta... bändimme kokoonpano on sellainen, että meillä ei ole "varaa" pitää parasta kepittäjää kannujen takana kovin pitkään vain siksi, että saadaan haitari pysymään lauteilla. "Rock" on enemmänkin asenne. Jos sitä on se vaaditut 150%, niin homma on rock, vaikka soittaisi maitotonkkaa. Ai niin, bändimme ei ole menestyvä, eikä sellaiseksi edes pyri. Muutaman keikan vuodessa heittävä harrastajabändi. Ne muutamat keikat antaa lähinnä motivaation treenata säännöllisesti. Mitä nyt pikaisesti bileyleisön reaktioista voi päätellä, niin on tuo kelvannut "pitkätukkahevareillekin"- haitarilla ja ilman. Ihan totta. One kind of music only - the good kind |
Sertzo S 09.08.2006 11:24:27 | |
---|
Ylläolevasta tärähti kirjoittajalle plussa. :) |
uruttaja 09.08.2006 11:30:46 | |
---|
Ylläolevasta tärähti kirjoittajalle plussa. :) Justiinsa. Jos tuolle linjalle lähdetään, niin sitten se on sama: runk vai raka. lepe lentää joka tapauksessa. Haitari ei ole rock. Usko nyt. |
Sertzo S 09.08.2006 11:34:21 | |
---|
Justiinsa. Jos tuolle linjalle lähdetään, niin sitten se on sama: runk vai raka. lepe lentää joka tapauksessa. Haitari ei ole rock. Usko nyt. Älä uhoo! Soitan minä bassoakin enimmäkseen tai aikoinaan ainakin soitin. |
uruttaja 09.08.2006 11:38:13 | |
---|
Älä uhoo! Soitan minä bassoakin enimmäkseen tai aikoinaan ainakin soitin. Tuossa nyt ei ole yhtään uhoa, vaan ihan pelkkää faktaa- |
Sertzo S 09.08.2006 11:41:35 | |
---|
Tuossa nyt ei ole yhtään uhoa, vaan ihan pelkkää faktaa- No, mulle on aivan sama oli miten oli, eikä vituta yhtään. |
uruttaja 09.08.2006 11:45:05 | |
---|
No, mulle on aivan sama oli miten oli, eikä vituta yhtään. No nin, siis runk vai raka, aivan sama. Pömen taktiikka. |
vanhami 09.08.2006 12:33:07 | |
---|
Haitari ei ole rock. Usko nyt. Juuri tätä dinosaurus mentaliteettiä tuossa aikaisemmin tarkoitin. Kun saaranataan kuorossa, että haitari ei ole rock, niin siitä on hemmetin kivinen tie saadakaan rock. Kenen mielestä Viulu oli pop tai techno ennen vuotta 95, sitten tuli Vanessa Mae. Ja kohta perään Linda Lampenius. Okei muotijuttu, meni ohi muitta silti. Kenen mielestä Sello on tosi rock... Käsi pystyyn! Aha... Oletteko kuulleet bändiä nimeltä Apocalyptica. Mailmalla on jonkin verran ihmisiä joitten mielestä sello on ultimaattisen rock. Haitari ei ehkä ole etupäässä rock, mutta kaikki eväät siinä siihen on. Mulla ei ota päähän se, että haitaria mollataan, olen tottunut siihen koko sen ajan, mitä olen sitä soittanut, vaan päähän ottaa nuijat ja takapajiset konservatiiviset asenteet. |