Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 58 9 10 11 12122 123 124 125 126
Kassu
08.08.2006 15:25:19
Tämä nyt ei suoranaisesti Mac-musantekoon liity, mutta jos täällä ramppaa Mac-myyjiä niin kysytäänpä:

Saako OS X:n iCal-kalenterisoftan ja Address Bookin synkattua iSyncin avulla Nokian 9300i -älypuhelimeen?

Saa.

http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html
Janus
08.08.2006 16:25:04 (muokattu 08.08.2006 16:25:38)
Saa.

http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html

Joo, toi on mulle tuttu linkki. Nokian asiakaspalvelussa vain väittivät toista - tai sitten eivät yksinkertaisesti tienneet tai osanneet sanoa, miten kolmannen osapuolen koodaama rajapinta toimisi 9300i:n kanssa. Nokian sivuilla liputetaan aika vahvasti Outlook, Office- ja Lotus-yhteensopivuuksien puolesta, mutta OS X:stä ei sanota halaistua sanaa.

Jos jollakulla olisi tosta kombosta ihan henkilökohtaisia kokemuksia, niin palaute olis enemmän kuin jees. (Siis 9300i {= iSync =} iCal & Address Book)
prodigal
08.08.2006 16:38:12 (muokattu 08.08.2006 16:39:08)
Sattuuko joku tietamaan, etta loytyyko uusimmasta Logic Pro -versiosta minkaanlaisia videosynkronointiominaisuuksia? Nuendo on tietysti ilmiselva ratkaisu noihin videohommiin, mutta loytyyhan macille varmasti iso kasa jotain muitakin (lue = halvempia) vaihtoehtoja esim. musavideojen tekemiseen?
.----------------- -- - . You can be the captain .. `--------------- --- -
Puavali
08.08.2006 18:58:28
Sattuuko joku tietamaan, etta loytyyko uusimmasta Logic Pro -versiosta minkaanlaisia videosynkronointiominaisuuksia? Nuendo on tietysti ilmiselva ratkaisu noihin videohommiin, mutta loytyyhan macille varmasti iso kasa jotain muitakin (lue = halvempia) vaihtoehtoja esim. musavideojen tekemiseen?

Videon vääntöön ja kääntöön olen itse käyttänyt Final Cut Pro:ta, joka oli "ihan kiva ja heleppo" ohjelma ja kelpaa ammattimaiseenkin tekemiseen. Ääniraitojakin sai useampia jne.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Conrad Lant
08.08.2006 23:05:01

Saapiko Wmv:t pyörimään iMacilla? Joutuu katsomaan vitsit töissä, eikä siellä aina kehtaa.

Jep. Vaihtoehtoisia tapoja (muitakin on):

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/mac/default.aspx
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/28842
http://www.apple.com/downloads/macosx/video/flip4macwmvstudiopro.html
No one prayed for Sodom
M.i.k.key
09.08.2006 01:00:45
Listaan voisi lisätä vielä VLC playerin.
Olet kyllä itseäsi täynnä nakkisormi, taittuukohan niin komeasti kun joka paikassa leuhkit! HOHO ashole kotitarvekiipparisti
cosmob83
09.08.2006 15:18:22
M-audion projectmix vai yamaha o1x käyttöön logicin kanssa? Mielipiteitä?
www.theshafts.com
PIM
10.08.2006 09:05:35
M-audion projectmix vai yamaha o1x käyttöön logicin kanssa? Mielipiteitä?

Ihan henk. koht. mielipiteenä (YMMV, ja muut asiaan kuuluvat disclaimerit tähän perään) pysyisin kaukana tuosta Yamahasta. Tämä näkemys perustuu pelkästään siihen että en jaksa enää juurikaan uskoa koko koko Yamahan mLan-touhun tulevaisuuteen koska olen jo niin monta vuotta sivusta seurannut sen onnetonta kehitystä, jota siis juurikaan ei ole ollut ja pitäisin suurena ihmeenä jos se nyt tuosta jossain vaiheessa vielä lähtisi yleistymään.
tepposal
11.08.2006 05:12:13
Apple, jep.

Nythän on jo kaikki mallit korvattu intel prosessoreilla. Tuo Mac Pro on jo hieman sairas;)
Ei se silti estä vääntämästä biisejä power-pc prosessorien avulla:

iBook G4 1,2 Ghz, 768Mt
+
PowerMac G5 dual 2,5 Ghz 1,5 Gt

Sekkariksi riittää Logic Express 7.2

(+paljon..! non-apple sälää.)
Janus
11.08.2006 07:36:01
Tää seuraava kysymys vois mennä myös Hopeiseen Omenaan, mutta koska tää sivuaa musantekemistä Macilla, niin ehkä täältäkin saa vastauksia:

Tällä hetkellä mulla on käytössä Powerbook G4 (1,33 Ghz, 2 GB RAM) ja OS X 10.3.9 (Panther). Kun saan nykyisen proggiksen pois alta, ajattelin jyrätä kovon ja päivittää käyttiksen Tiikeriksi.

Onko mitään ideaa siinä, että partitioi kovalevyn (60 GB) vaikkapa kolmeen osaan ja asentaa kahdelle osiolle eri käyttikset (toinen äärimmilleen karsittuna musakäyttöön ja toinen "normaalikäyttöön" iLifeineen, netteineen jne)? Miten isoja käyttisosioiden pitäisi olla (riittääkö esim. 20 GB normikäyttikselle ja 15 GB karsitulle musakäyttikselle)? Saako saman kappaleen käyttöjärjestelmästä asennettua Macille kahteen kertaan?

Tällä hetkellä käyttämäni musasoftat ovat Pro Tools 6.8, Reason 3, Sibelius 3 ja Cubase SL 3. Koska mikään noista ei vaadi Tiikeriä toimiakseen, olisiko minun järkevämpi asentaa vanha Pantteri musakäyttikseksi - koska toi mun Powerbook on vähän vanhempi, saattaisiko Tiikerin kanssa tulla jotain ongelmia (tää nyt on tällaista varman päälle pelaamista...)? Vai kannattaisiko suoraan asentaa Tiikeri molemmiksi käyttiksiksi, koska todennäköisesti päivitän Toolsin kuitenkin 7-versioon jossain vaiheessa?

Olisiko muuten mahdollista kasata jonkunlainen FAQ "OS X:n virittämisestä musakäyttöön"? Vaikka Mac toimiikin out of the box ihan riittävän hyvin, silti siinäkin on normiasennuksessa paljon tarpeettomia softia, kielipaketteja, animaatioita (Dock) ja prosesseja, jotka on 3rd party -virittelysoftilla helppo kytkeä pois päältä.
cosmob83
11.08.2006 12:41:24
Ihan henk. koht. mielipiteenä (YMMV, ja muut asiaan kuuluvat disclaimerit tähän perään) pysyisin kaukana tuosta Yamahasta. Tämä näkemys perustuu pelkästään siihen että en jaksa enää juurikaan uskoa koko koko Yamahan mLan-touhun tulevaisuuteen koska olen jo niin monta vuotta sivusta seurannut sen onnetonta kehitystä, jota siis juurikaan ei ole ollut ja pitäisin suurena ihmeenä jos se nyt tuosta jossain vaiheessa vielä lähtisi yleistymään.

Niin minua ei sinäänsä kiinnosta tuo mlan ominaisuudet sen ihmeemminen. Kyseessä on kotipaja, eikä tarkoituksena ole ihan heti laajentaa tuosta mihinkään isompaan. Tärkeätä olisi vain saada hyvä kontrolleri miksaamisen helpottamiseksi sekä saada nauhotettua 8 kanavaa sisään. Projectmixistä olen kuullut päällisinpuolin hyvää, mutta myös jotakin vittuilua on tullut sen yhteensopivuus ongelmista eri käyttisten kanssa. Yamahasta pää-asiassa hyvää, paitsi tämä m-lan juttu tietysti. Haluasitko vielä vähen tarkentaa mielipidettäsi tai valaista asiaa? Suhteellisen märkäkorva kun olen näiden laitteiden kanssa. :) Tällähetkellä itseasiassa hiukkasen kallistumassa tuon yamahan suuntaan kun se maksaisi 990e ja projectmix 1260-1300e. Voi sinäänsä kuullostaa tyhmältä säästää tuossa, mutta johtuen kuitenkin suht pienestä budjedistani en ole kovinkaan innokas maksamaan 200-300 euroa enempää mikäli molemmat laitteet suorittavat tehtävänsä suht samanarvoisesti.

Onko miten esim kokemusta että miten kun nuo molemmat toimivat audio interfacena että minkälaisia latenssia tulee virtuaali instrumenttien kanssa? Kaikki mielipiteet ja näkemykset tervetulleita. En haluasi pistää vähiä rahojani ihan turhaan. :)
www.theshafts.com
cosmob83
11.08.2006 12:42:43
Niin ja Duane pahoitteluni mikäli se olit sinä jolle kävin eilen Officelinessa äyskimässä m-audion takuu asioista. Ei henkilökohtaista, vituttaa vain officelinen politiikka. :)
www.theshafts.com
Neljä Ruuvia
11.08.2006 17:20:36
Tää seuraava kysymys vois mennä myös Hopeiseen Omenaan, mutta koska tää sivuaa musantekemistä Macilla, niin ehkä täältäkin saa vastauksia:

Tällä hetkellä mulla on käytössä Powerbook G4 (1,33 Ghz, 2 GB RAM) ja OS X 10.3.9 (Panther). Kun saan nykyisen proggiksen pois alta, ajattelin jyrätä kovon ja päivittää käyttiksen Tiikeriksi.

Onko mitään ideaa siinä, että partitioi kovalevyn (60 GB) vaikkapa kolmeen osaan ja asentaa kahdelle osiolle eri käyttikset (toinen äärimmilleen karsittuna musakäyttöön ja toinen "normaalikäyttöön" iLifeineen, netteineen jne)? Miten isoja käyttisosioiden pitäisi olla (riittääkö esim. 20 GB normikäyttikselle ja 15 GB karsitulle musakäyttikselle)? Saako saman kappaleen käyttöjärjestelmästä asennettua Macille kahteen kertaan?

Tällä hetkellä käyttämäni musasoftat ovat Pro Tools 6.8, Reason 3, Sibelius 3 ja Cubase SL 3. Koska mikään noista ei vaadi Tiikeriä toimiakseen, olisiko minun järkevämpi asentaa vanha Pantteri musakäyttikseksi - koska toi mun Powerbook on vähän vanhempi, saattaisiko Tiikerin kanssa tulla jotain ongelmia (tää nyt on tällaista varman päälle pelaamista...)? Vai kannattaisiko suoraan asentaa Tiikeri molemmiksi käyttiksiksi, koska todennäköisesti päivitän Toolsin kuitenkin 7-versioon jossain vaiheessa?

Olisiko muuten mahdollista kasata jonkunlainen FAQ "OS X:n virittämisestä musakäyttöön"? Vaikka Mac toimiikin out of the box ihan riittävän hyvin, silti siinäkin on normiasennuksessa paljon tarpeettomia softia, kielipaketteja, animaatioita (Dock) ja prosesseja, jotka on 3rd party -virittelysoftilla helppo kytkeä pois päältä.

Esim. Monolingual on kiva ,se tekee Macistäsi yksikielisen.
Ei siellä kyl mun mielestä mitään turhia prosesseja oo kauheesti käynnissä noin yleensä.
Widgetit mä haluisin kyl saada ehkä kokonaan veke,tietääkö joku miten se onnais?
Mikael
11.08.2006 18:36:42

Widgetit mä haluisin kyl saada ehkä kokonaan veke,tietääkö joku miten se onnais?

Haxulla oli joku tieto tästä... pitääpä muistaa kysäistä.
Siitä mistä aita on matalin...
G-mies
11.08.2006 20:20:38

Täällä kerrotaan miten Dashboardin saa pois pelistä:

http://www.macworld.com/weblogs/mac … /2005/08/disabledashboard/index.php
For great justice.
MadMatt
11.08.2006 20:25:44

Pikainen kymysys. mitäs helk...a tää oikein tarkoittaa ku tuommosen herjan iski.

http://img212.imageshack.us/img212/9301/levytklut0.jpg
Bee-äf
12.08.2006 09:59:41
Pikainen kymysys. mitäs helk...a tää oikein tarkoittaa ku tuommosen herjan iski.

Masiina ei nähdäkseni pysty ohjailemaan levyn toimintaa, eli ei pysty edes poistamaan työpöydältä. Syynä lienee häiriö tai vika kovossa tai sen ohjaimissa. Mulla teki tuollaista yhden hasardilevyn kanssa.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
duane
12.08.2006 12:19:50
Niin ja Duane pahoitteluni mikäli se olit sinä jolle kävin eilen Officelinessa äyskimässä m-audion takuu asioista. Ei henkilökohtaista, vituttaa vain officelinen politiikka. :)

Ei oo meidän politiikka.. Valmistajat hoitaa asiat omalla tyylillään ja vetoaa EU-policyyn tollasissa caseissa.. yritän hoputtaa asiaa...
The International Danelectro Boozing Society Of Finland #4
Kassu
12.08.2006 13:11:43
Dashboardin ynnä muita turhuuksia saa poistettua käytöstä ihan esimerkiksi Cocktaililla:

http://www.maintain.se/cocktail/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)