Meisseli 08.08.2006 14:47:10 | |
---|
Voxisa mulla on putket ei ole AC-mikään, mutta pirun hyvä peli. Myöskin siks että on vain 17-wattinen ja painaa ihan helkatin vähän. Enpä viittis raahata jotain twinia tai 30:stä. Menis vaan hermot, sitäpaitti ei se saundi ole sen kummempi. jos onki niin mitä sitte, ei Topi tajua. Naiset hakee mua tanssimaan,vaan en lähde twistaamaan,koska en oo Travolta ja on niin hikiki.
www.strangefruit-band.com |
JK 08.08.2006 20:02:26 | |
---|
On noita ollut kaikenlaisia...myös putkilla. (Bassolle siis) TOP 100 putkinuppi -Oli vain hetken aikaa, jotenkin puhdittoman oloinen. - Painoa ja kokoa kyllä. Fender Bassman Ten - Kitaralle parempi kuin bassolle. 4 x 10", 50w putkicombo. - Painaa hitosti, hankala kantaa mitenkään päin, kotelo liian pieni bassokäyttöön, ei oikein toiminut VOX AC 50 - Rautsikkabändin kanssa kulkiessani tämä oli Ykköspeli. Perässä 15" subbasen koteloon väsätty syvä bassokaappi ja soundit oli hunajaa. Botnea riittävästi. Nykyisin Markbassin 12" combo. Tehot riittää, kevyt roudata ja Soundit kohdillaan. Syrjäytti VOXin kevyesti. |
Itse olen tehnyt kaksi Vox AC30-kloonia, siis pyrin tekemään ne ns. "yksi yhteen" kuin mahdollista vib/trem- kanavineen kaikkineen. Mielestäni molemmista tuli oivat pelit ja yllättävintä oli että näille tuli lähes tarkalleen sama paino (n. 32 kg) kuin originaaleissakin. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
poppamies 09.08.2006 08:43:33 | |
---|
Itse olen tehnyt kaksi Vox AC30-kloonia, siis pyrin tekemään ne ns. "yksi yhteen" kuin mahdollista vib/trem- kanavineen kaikkineen. Mielestäni molemmista tuli oivat pelit ja yllättävintä oli että näille tuli lähes tarkalleen sama paino (n. 32 kg) kuin originaaleissakin. Tästä tulikin mieleen. Olisiko kellään bassoputkinupin lappuja. Voisin juottamalla juottaa sellaisen kasaan tässä pimeinä syysiltoina sensijaan että roikkuisin täällä. Se olisi kulttuuriteko kaikinpuolin se. G-strings are for strippers |
PL 09.08.2006 08:45:23 | |
---|
Tästä tulikin mieleen. Olisiko kellään bassoputkinupin lappuja. Tähän kait pitäisi sanoa palstan tavan mukaan: Plokkaa ite !! |
KoskPaavo 09.08.2006 10:55:14 | |
---|
Tästä tulikin mieleen. Olisiko kellään bassoputkinupin lappuja. Voisin juottamalla juottaa sellaisen kasaan tässä pimeinä syysiltoina sensijaan että roikkuisin täällä. Se olisi kulttuuriteko kaikinpuolin se. Googleta "tube amp schematics" niin löytyy satoja ,ainakin kitaralle. Korostaisin kuitenkin että laitteen tekemiseen ei kuulu minkäänlainen "juottamalla juottaa kasaan"-mentaliteetti, vaan pitkäaikainen pohdiskelu ja komponenttien kääntely ja vääntely , mahdollisesti piipun ja olutpullojen kera. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
artope 09.08.2006 11:11:06 | |
---|
Tähän kait pitäisi sanoa palstan tavan mukaan: Plokkaa ite !! Joo korvakuulolta... :) "siel alla palmuin bassokitaraani soitan iltaisin" |
asdfg 09.08.2006 11:17:48 | |
---|
Tästä tulikin mieleen. Olisiko kellään bassoputkinupin lappuja. Voisin juottamalla juottaa sellaisen kasaan tässä pimeinä syysiltoina sensijaan että roikkuisin täällä. Se olisi kulttuuriteko kaikinpuolin se. Olisiko tuolla => http://www.drtube.com/guitamp.htm |
okabass 09.08.2006 11:35:06 | |
---|
Itse olen tehnyt kaksi Vox AC30-kloonia, siis pyrin tekemään ne ns. "yksi yhteen" kuin mahdollista vib/trem- kanavineen kaikkineen. Mielestäni molemmista tuli oivat pelit ja yllättävintä oli että näille tuli lähes tarkalleen sama paino (n. 32 kg) kuin originaaleissakin. Minusta (taitosi tietäen) suurin yllätys on se, että olet vielä elävien kirjoissa; niissä kun on vähän suuremmat jännitteet kuin taskulampussa tai ovikellossa. Vielä kiinnostaa tietää miten onnistuit tekemään kaksi (2) vahvistinta "yksi yhteen"? Rakenne taitaa olla ns. epäeuklidinen? Vitsivitsi. On ne oikeasti hyviä koneita. |
BigPapa 09.08.2006 12:57:44 (muokattu 09.08.2006 12:59:04) | |
---|
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
poppamies 09.08.2006 13:38:55 | |
---|
... Korostaisin kuitenkin että laitteen tekemiseen ei kuulu minkäänlainen "juottamalla juottaa kasaan"-mentaliteetti... Aivan. Mutta tämä "juottamalla juottaa" mentaliteetti kuuluu hyvinkin näille palstoille. Itse asiassa mulla on RTV koulutus tuolta jostain 1900-luvun puolivälistä. Vaikka en ole sitä työtä varsinaisesti tehnyt niin yhdet putkistereot ja yhdet trankku stereot olen kyllä juottamalla juottanut. G-strings are for strippers |
KoskPaavo 09.08.2006 14:24:21 | |
---|
Aivan. Mutta tämä "juottamalla juottaa" mentaliteetti kuuluu hyvinkin näille palstoille. Itse asiassa mulla on RTV koulutus tuolta jostain 1900-luvun puolivälistä. Vaikka en ole sitä työtä varsinaisesti tehnyt niin yhdet putkistereot ja yhdet trankku stereot olen kyllä juottamalla juottanut. Meidän CV-historiat menevät tuossa suhteessa yksiin. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
KoskPaavo 09.08.2006 14:25:45 | |
---|
Minusta (taitosi tietäen) suurin yllätys on se, että olet vielä elävien kirjoissa; niissä kun on vähän suuremmat jännitteet kuin taskulampussa tai ovikellossa. Vielä kiinnostaa tietää miten onnistuit tekemään kaksi (2) vahvistinta "yksi yhteen"? Rakenne taitaa olla ns. epäeuklidinen? Vitsivitsi. On ne oikeasti hyviä koneita. Huumormies, Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Rämppy 09.08.2006 15:25:29 | |
---|
Voxisa mulla on putket ei ole AC-mikään, mutta pirun hyvä peli. Myöskin siks että on vain 17-wattinen ja painaa ihan helkatin vähän. Enpä viittis raahata jotain twinia tai 30:stä. Menis vaan hermot, sitäpaitti ei se saundi ole sen kummempi. jos onki niin mitä sitte, ei Topi tajua. Kyllä mies nyt yhden twinin kantaa. Se vain pitää nostaa niskaperseotteella syliin eikä retuuttaa kahvasta. Sitäpaitti soittaminen on kivempaa, jos kuullostaa edes omaan korvaan hyvältä. Tajus Topi tai ei. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Meisseli 09.08.2006 16:04:49 | |
---|
Vaan kun kuulostaa näinkin. Eikä oikeasti viitti kantaa sitä twiniä vaikka ottais ns. niska-perse :) toisaalta olenkin laiksakas.. Naiset hakee mua tanssimaan,vaan en lähde twistaamaan,koska en oo Travolta ja on niin hikiki.
www.strangefruit-band.com |
poppamies 09.08.2006 22:13:28 (muokattu 09.08.2006 22:14:51) | |
---|
.. Sitäpaitti soittaminen on kivempaa, jos kuullostaa edes omaan korvaan hyvältä. Tajus Topi tai ei. Tämä on kyllä taivaan tosi. Hyvä soittofiilis tulee osittain ja pohjimmiltaan hyvistä vehkeistä, tai sanotaanko näin että jos on paska vahvistin niin siitä on vaikea päästä yli ja eteenpäin. Joku soittaja saattaa tähän kommentoida että pelimies soittaa millä vain mutta hän valehtelee raskaasti. Olen ollut sellaisillakin keikoilla missä on ollut niin huono backline että on ollut pakko vain soittaa vanhasta ulkomuistista. G-strings are for strippers |
v_m_kangas 10.08.2006 14:25:47 | |
---|
Tämä on kyllä taivaan tosi. Hyvä soittofiilis tulee osittain ja pohjimmiltaan hyvistä vehkeistä, tai sanotaanko näin että jos on paska vahvistin niin siitä on vaikea päästä yli ja eteenpäin. Joku soittaja saattaa tähän kommentoida että pelimies soittaa millä vain mutta hän valehtelee raskaasti. Olen ollut sellaisillakin keikoilla missä on ollut niin huono backline että on ollut pakko vain soittaa vanhasta ulkomuistista. Jep. On se kyllä hassua, että satsaamme vähiä rahoja kunnon PA:han, jotta olisi mahdollisimman hyvä saundi, mutta ite kuuntelemme kaikenlaisia monitorikyhäelmiä. Eikös käännetä seuraavalla keikalla toistepäin nuo pöntöt? Humppaa tai soita humppaa |
Ukko 10.08.2006 14:50:55 | |
---|
Voluumi lavalla ei ole suuren suuri, eli tehoille ei suuren suurta tarvetta, 100 putkiwattia on jo paljon. Jo 30 watilla tulee putkivehkeellä toimeen suurimmassa osassa tanssipaikkoja. |
veeka 10.08.2006 17:28:46 | |
---|
Jep. On se kyllä hassua, että satsaamme vähiä rahoja kunnon PA:han, jotta olisi mahdollisimman hyvä saundi, mutta ite kuuntelemme kaikenlaisia monitorikyhäelmiä. Eikös käännetä seuraavalla keikalla toistepäin nuo pöntöt? Heh, tulikin mieleen eräs pesulakeikka jossa pölähti savut ulos monitorista. Oli hiukkasen kuuma kapistus, kananmunanpaisto ois varmasti onnistunut. Onneksi se oli soundcheckissä eikä keikalla. "ei vaivaa kiire, ei dressi" |
KoskPaavo 10.08.2006 17:32:57 | |
---|
Heh, tulikin mieleen eräs pesulakeikka jossa pölähti savut ulos monitorista. Oli hiukkasen kuuma kapistus, kananmunanpaisto ois varmasti onnistunut. Onneksi se oli soundcheckissä eikä keikalla. Näkee joskus sellaista roudausta että monitoreja heitellään sinne sun tänne ,ettei ihmekään että puhekelat saavat oikareita. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |