Niskamies 02.11.2003 14:21:20 | |
---|
Sillon tapahtuu kaikenlaisia hassuja ilmiöitä. Esimerkiksi molempien kitaroiden tone- ja volumesäädöt vaikuttaa molempiin kitaroihin. Puhumattakaan siitä miten huonolta se kuulostaa jos yrittää soittaa säröllä. mut se olis hassua :) Hanki presari ja ole tosimies! |
Aardfather 02.11.2003 17:50:19 | |
---|
Mitä jos nupin ja kaapin OHMit ovat erinlaisia? Sitten valitset kaapin ohmi-määrää lähinnä olevan ohmi-määrän vahvistimesta. Muuten useimmilla vahvistimilla ei voi tehdä sitä temppua, että kytkee switch-boxilla molemmat vahvistimen inputit, koska jos laittaa piuhan jompaankumpaan inputtiin niin toinen kytkeytyy pois toiminnasta. Eli ei myöskään voi soittaa kahdella kitaralla samaan aikaan yhdellä vahvistimella. - Aardfather |
booster 02.11.2003 17:51:32 | |
---|
Muuten useimmilla vahvistimilla ei voi tehdä sitä temppua, että kytkee switch-boxilla molemmat vahvistimen inputit, koska jos laittaa piuhan jompaankumpaan inputtiin niin toinen kytkeytyy pois toiminnasta. Useimmilla ei pysty. Neljän inputin Marshalleilla pystyy. :) Myydään:
Duncanin JB jr (musta yksikelaisen kokoinen tallahumbucker, rrock!) |
TheWickerMan 03.11.2003 12:58:50 (muokattu 03.11.2003 13:06:02) | |
---|
jos joku jaksaa luetella niin voisi laittaa kaikki marshallin kahdella kitaralla soittoon käyvät vahvistimet IRON MAIDEN
========== |
booster 03.11.2003 13:50:11 | |
---|
Mä pidän normaalisti vain kanavia kytkettyinä yhteen välipiuhalla. Toimii mulla, saa enemmän putkia palamaan :-) Niin kerro nyt kivi mitä tuo putkien palaminen tuossa yhteydessä tarkoittaa? Myydään:
kivi 03.11.2003 14:12:01 | |
---|
Niin kerro nyt kivi mitä tuo putkien palaminen tuossa yhteydessä tarkoittaa? Tarkoittaa vain sitä, että saa molempiin sisääntuloihin tökyä ja hiukan leveämmän soundin. Marshallissahan eroa ei oikeastaan oo kuin se I-inputin konkka joka tekee I:stä kirkkaamman kuin II:sta, mutta esimerkiksi Vox AC30 vaatii kanavien liittämisen ihan ehdottomasti, jos tahtoo efektit ja botnen samalla kertaa, samoin esim Fenderin Twin Reverb. Mä olen käyttänyt kytkentää myös sillä tavalla, että kaiku tulee inputtien I ja II väliin, eli ei syö soundia ykköstulosta, ja kaiutettu soundi on muutenkin vähemmän preesens. Noita on hauska kokeilla, kun lopputuloksena on yleensä vähän toimivampi setti paikkaan kuin paikkaan. |
Tarkoittaa vain sitä, että saa molempiin sisääntuloihin tökyä ja hiukan leveämmän soundin. Aivan joo. Ajattelin, että ei kai se putkia 'polta' noin niinkuin fyysisesti. Kivan efektin saa, jos pistää A/B -switchistä piuhan toiseen kanavaan, jota käyttää puhtaana, ja toisen kanavan eteen särön ja delayn. Sitten kun soittaa säröllä ja delaylla mega-sooloa, ja vaihtaa puhtaalle, niin ne särö-delayn toistot soi vielä taustalla.. :) Myydään:
kivi 03.11.2003 22:40:25 (muokattu 03.11.2003 22:41:10) | |
---|
Aivan joo. Ajattelin, että ei kai se putkia 'polta' noin niinkuin fyysisesti. Saattaa polttaakin. Riippuu vahvistimesta, onko molemmille sisääntuloille omat ohjausputket. Marshalleista en oo ihan varma (en oo omani kytkikseen perehtynyt), noissa mainituissa Fenkuissa ja Voxeissa on. |
rhizome 04.11.2003 00:13:58 (muokattu 04.11.2003 00:49:49) | |
---|
Asiaa sivuten...fenkkujen "kuivaa" kanavaa ei valtaosa pahemmin käyttele, koska siinä on yksi vahvistusaste ja kaksi efektiä vähemmän kuin kaiku-tremolo kanavalla. Planeetan helpoin modi: Jumpperoidaan kaksi anodia (V1b ja V2b) ja kytketään irti kuivan kanavan 220k miksausvastus. Eli yhdellä langanpätkällä ja komponentin irtijuottamisella saa molemmille sisäänmenoille samat efektit ja gainin. Nim. "vaadin demokraattisempaa yhteissoittoa!" :) EDIT: Ja tuossa tietty säilyy molemmille kanaville vielä se oma EQ:kin. |
kivi 04.11.2003 09:00:29 | |
---|
Eli yhdellä langanpätkällä ja komponentin irtijuottamisella saa molemmille sisäänmenoille samat efektit ja gainin. Joo, paitsi paitsi... että ainakin mun korvani kuulee kaiun ja tremolon ketjussa olemisen selvänä signaalin heikkenemisenä. Mistä syystä jumpperointi välipiuhalla on parempi vaihtoehto mun mielestä, koska silloin on ainakin toinen kanava josta vetää signaali täysvahvana läpi. Tietenkään silloin ei tremoloa saa sadalle prosentille... |
rhizome 05.11.2003 23:34:52 | |
---|
...ainakin mun korvani kuulee kaiun ja tremolon ketjussa olemisen selvänä signaalin heikkenemisenä. Taidat sittenkin olla high gain äijiä!? :) Joo voishan siinä tremolon kohdalla tietysti jonkinlaista potikka/kytkintä nostaakin mutten ole vielä päättänyt edes minkälaisesta tremolosta eniten diggaisin, vibroluxin versio tuntui hetken paremmalta ja sitten taas se alkuperäinen.. Voi tuota sun kamaluetteloas, ei vielä täysin käsittämätöntä mutta aika lähellä ollaan (haha). Onko noista mitään ns. myynnissä? Mitäs suosittelisit SM57:n rinnalle vaikkapa kitaran äänitykseen? |