Aihe: Ketä ihailette
1 2 3 4 5
BobHope
08.08.2006 13:40:51

Mää en tajua, että jos soittaja olisi maailman huippua ja tietäisi itsekin sen, niin miks ihmeessä pitäis olla nöyrä? Itse ainakin tähtään siihen, että kun olen parempi kuin kukaan muu, niin mun ei tarvi alkaa nöyristeleen ketään.

Koska siinä tulee v*tunmoiseksi kusipääksi jos ai satu olemaan ennestään.
jurpontor
08.08.2006 18:14:18 (muokattu 08.08.2006 18:15:09)
Mää en tajua, että jos soittaja olisi maailman huippua ja tietäisi itsekin sen, niin miks ihmeessä pitäis olla nöyrä? Itse ainakin tähtään siihen, että kun olen parempi kuin kukaan muu, niin mun ei tarvi alkaa nöyristeleen ketään.

No esim. siksi, että kun kaikki asiat ei kuitenkaan mee putkeen, niin mikään ei vituta enempää esim. tekniikan kavereita kuin se, että herra "kuudestoistaosia neljänsadan tempolla" saa primadonnakohtauksen kun vuokrakama-midikiippari ei olekaan just oikean merkkinen vaikkakin muilta ominaisuuksiltaan ihan raiderissa mainittua vastaava. Tää siis vaan esimerkkinä. Aika paljon on ns. huippuja tullut nähtyä, ja poikkeuksetta ovat olleet tosi nöyrää ja yhteistyökykyistä sakkia - se starailu ja diivailu on sitten tullut Tosi Rankkojen Bändien puskajusseilta, joista ei oo koskaan kuullutkaan. Ei kai kukaan edes halua soittaa jonkun "minä en kumarra ketään"-tyypin kanssa.
jurpontor
08.08.2006 19:53:16
Kärkkäitä yleistyksiä. Muuta puolustautumista en nyt osaa keksiä jos sitä multa odotettiin.

Missä tossa on yleistys? Se vaatis nähdäkseni että väittäisin "kaikkien" olevan jotain. Totuus on vaan se, että keikkailu vaatii sopeutumiskykyisyyttä eli nöyryyttä.
Fellow
08.08.2006 20:07:49
Jon Lord
Don Airey
Rick Wakeman
Michel Camilo
Professor Longhair
musamies
09.08.2006 00:33:14

Mä en oikein usko, että kukaan pystyy olemaan superhyvä muuta kuin jollain aika kapealla sektorilla. Joka tapauksessa parempia ja fiksumpia tyyppejä löytyy eri sektoreilta, joten kovin itseriittoisaksi ei kannata alkaa, vaikka jollain kapealla sektorilla olisikin hyvä.

Nöyränä oleminen pitäisi määritellä tarkemmin, jotta sen tarpeellisuudesta voitaisiin syvällisesti keskustella ;-)

Täällä keskustelussa voi olla mukana monta paljon parempaa soittajaa kuin meikäläinen. Silti en minäkään kirjoituksissani ole hirveästi nöyristellyt, mutta yritän välttää myös liikaa itseriittoisuutta.
HK
09.08.2006 02:54:42
Ihailen sitä jätkää jonka ei tarvi tällaisiin juttuihin alkaa vastailemaan.
Peltikorva puupäässä.
philias23
10.08.2006 15:08:50
Ihailen sitä jätkää jonka ei tarvi tällaisiin juttuihin alkaa vastailemaan.

Kiitti.

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Burnoutlander
05.12.2007 00:51:04

Holopainen ( lähinnä säveltäjänä )
Jenssi
Jordan
Wakeman
tarmo
05.12.2007 02:23:14
Paavi. Oisko mitään?Aika kova jätkä tuolla "oikeessa" Euroopassa, pakko kait ihailla.
Snowblind
05.12.2007 04:05:05

Kait sitä tuota Wakemania ja Arcturuksen Sverdiä tulee sillein pikkasen fanitettua. Toinen sai kiippariharrastuksen jatkumaan ja toisen jutut kuuluu soitosta läpi vaikkei ole hirveästi aaltomistä tullut edes kuunneltua.
Eniten ihailen kuitenkin herra Humalaa. Kiitos hälle tästä olotilasta.
toi kötsöm ötsöm mötsöm -kohta menee oikeesti "nytsynlää, nytsynlää..." -Tuntematon viiksimiees tulkitsee sanoituksia kappaleesta Piramis - Kobol Angyal.
jp8000
05.12.2007 10:12:17 (muokattu 05.12.2007 10:14:11)

Jean Michel Jarre, aina ja ikuisesti :p

En itse välitä paljoakaan, soittaako hän oikeasti vaiko ei

(Mutta tänään julkaistavassa Oxygene 3D CD+DVD paketissa on 100% livekonsertti, josta löytyy pätkiä youtubesta)

(Oxygene 2:n leadi menee aika persiilleen, mutta mitä siitä, ainakin se on live)

ja nykyisin myös Kraftwerk
Although Kraftwerk has taken its part from my playlist, I will always love the music of JMJ.
Prophet
05.12.2007 10:34:37
Jean Michel Jarre, aina ja ikuisesti :p

Siitä bändistä Francis Rimbert on parempi kosketinsoittaja.
jp8000
05.12.2007 10:41:32

Siitä bändistä Francis Rimbert on parempi kosketinsoittaja.

Häntähän kutsutaan "human sequencer"- nimellä, justiinsa tuon soittotaitonsa vuoksi
Although Kraftwerk has taken its part from my playlist, I will always love the music of JMJ.
iikkuli
05.12.2007 18:08:09
McCoy Tyner - erityisesti levy New York reunion
SPEKULOISIN JOS...
Miizei
05.12.2007 18:23:34
Jon Lord. Tietysti.
Thomas Häggblom
05.12.2007 19:09:22

No ainakin Tuomas Holopainen, ei ehkä kovin tilumies maailmassa mutta taitava säveltäjä ja tunnelmakiipparisti. Ja sitten Janne Tolsa, sillä on hienojoa piano/synalinjoja. Vaikutteita otan myös sellaisilta nimiltä kuin Christian Lund, Sebastian Komor, Jens Eriksson ym...

Sitten on näitä tilumiehiä, kuten Jordan Rudess, Janne Warman, Jens Johansson, jotka on helvetin taitavia, liian taitavia että pystyisin näillä taidoilla ottamaan niiltä vaikutteita :D
"Jos on A-oikeudet ja hyvää seuraa, niin siitä ei hyvää seuraa"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)