Aihe: Slidesta FAQia..
1 2 3
J.Ahonen
29.03.2006 22:15:02
Hommasin sliden, IHAN koukussa, en soita bluesia, enkä mitään "läntistä" kamaa. Ensimmäistä kertaa sain jotain järkeä mikrointervaleihin jne...
joukov
16.04.2006 20:29:34
BigHeart FlipSlide

http://www.custom-sounds.com/epages … 4dcd010657+FI/products/1044&2D2

Kokeilkaahan tuota. Mainio slide, jonka pystyy pyöräyttämään sormen toiselle puolelle kun ei tarvitse ja kaikki sormet ovat käytössä! Itse käytän nimettömässä ja käytön aikana keskisormen ja nimettömän väliin.
Ville81
17.04.2006 01:18:44
Taitaapa kromia/messinkiä olla metallipuolelta. Sitten taas alkuperäisten bottleneckien tapaan lasista saa myös hyvää peliä. Luulisi että mikä tahansa kova, kiilloitettu metalli käy.

Olen käyttänyt slidenä jopa kännykkää.
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
Aresius
17.04.2006 10:58:26
Itse sain viime joulun lahjaksi metallisliden ja oon siitä asti vedellyt slidebluesia ihan hirveissä fiiliksissä. Viime joulukuun Guitar Onen numerossa oli yksi kätevä artikkeli sliden perusteista, siitä oon omat oppini ottanut. Ja joissain vanhoissa Guitar Techniqueseissa oli myös kolmeosainen slidesarja jossa käytiin niin ikään perusasioita.
Älä uhoa! Kuuntele kontrabassoa. Siinä on puuta. Siinä on jöpinää! THV-klubi #41 AKKK#8 Romantikkoitkijät #18
apenaattori
17.04.2006 11:22:10
BigHeart FlipSlide

Kokeilkaahan tuota. Mainio slide, jonka pystyy pyöräyttämään sormen toiselle puolelle kun ei tarvitse ja kaikki sormet ovat käytössä! Itse käytän nimettömässä ja käytön aikana keskisormen ja nimettömän väliin.

Aika kätevältä kuulostaa, hinta on vaan aivan törkeä.
"The harder you try the dumber you look."
Turder
18.04.2006 17:47:45 (muokattu 18.04.2006 18:20:47)
Onkos näissä slidejutuissa jotain "sääntöjä" tyyliin mikä olisi materiaaliltaan paras vaikka akustiselle kitaralla? Vai onko kaikki materiaalit "sopivia" akustisiin ja sähköihin, esim. vaikka soundeja ajatellen? Elikkä akustiselle lasi-, keraaminen- vai metallinenslide?

E: Hakua lueskelin ja Dunlopin lasislide sai siellä kannatusta. Saa toki ehdotella muitakin.
I've got a size 12 that will inspire! -Paul Teutul Sr.
Cujo
18.04.2006 18:34:25
Onkos näissä slidejutuissa jotain "sääntöjä" tyyliin mikä olisi materiaaliltaan paras vaikka akustiselle kitaralla? Vai onko kaikki materiaalit "sopivia" akustisiin ja sähköihin, esim. vaikka soundeja ajatellen? Elikkä akustiselle lasi-, keraaminen- vai metallinenslide?

E: Hakua lueskelin ja Dunlopin lasislide sai siellä kannatusta. Saa toki ehdotella muitakin.

Miun havaintojen mukaan akustisella on kuitenkin tärkeää, että slide on tarpeeksi paksuseinäinen. Itelläni on yksi Dunlopin lasislide ja se on kyllä aika ohutseinäinen akustiselle. Mutta on niitä varmasti paksumpiakin olemassa.
Var det dig jag såg, som en skugga ur mina drömmar?
Var det dig jag såg, dig jag svor att aldrig glömma?

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
Turder
18.04.2006 18:45:27
Pitänee vielä kysellä paikallisessa, josko kerkiäisi huomenissa. Kai tuo paksuuskin on joku kompromissi soundin vs. käytettävyyden välillä.
dfloreno
19.04.2006 11:45:11

Pitänee vielä kysellä paikallisessa, josko kerkiäisi huomenissa. Kai tuo paksuuskin on joku kompromissi soundin vs. käytettävyyden välillä.

Lähinnä kielien paksuus vaikuttaa siihen, miten paksu slide kannattaa olla. Sähkiksellä jos veteleee ihan normivireellä, monesti tollainen ohutlasiputki on ihan ok, mutta jos kielet alkaa olla sitä .012 ylöspäin niin se sliden massa ei riitä enää. Yks slide jota suosittelen on Dunlopin Blues Bottle, eli uusinta vanhasta corricidin lääkepullosta. Siinä kun on se toinen puoli kiinni, siihen slideen tulee hyvä massa, vaikka lasi on aika ohutta. Eikä ole kallis.
God made me funky
Turder
19.04.2006 11:55:05
Lähinnä kielien paksuus vaikuttaa siihen, miten paksu slide kannattaa olla. Sähkiksellä jos veteleee ihan normivireellä, monesti tollainen ohutlasiputki on ihan ok, mutta jos kielet alkaa olla sitä .012 ylöspäin niin se sliden massa ei riitä enää. Yks slide jota suosittelen on Dunlopin Blues Bottle, eli uusinta vanhasta corricidin lääkepullosta. Siinä kun on se toinen puoli kiinni, siihen slideen tulee hyvä massa, vaikka lasi on aika ohutta. Eikä ole kallis.

Katsotaanpa tämä vaihtoehto. Tosiaan akustisella vedetään ja 12-setillä.
peterski
06.08.2006 13:56:29

En mä oikeen U2 tykkää.Mut siis.Mä sanon suoraan.Voiko tota käyttää hevi biiseissä?tai ees missää sooloissa?Kyl nyt luulis että Gunnareiden piisejen joitain kohtia voi tolla soittaa.

Ainaki Claptonin keikalla Hartwallilla Derek Trucks soitteli slidellä sellasia sooloja että.. varmaan voi hevisoolotkin soittaa..
FunMachine
07.08.2006 19:49:01
BigHeart FlipSlide

Kokeilkaahan tuota. Mainio slide, jonka pystyy pyöräyttämään sormen toiselle puolelle kun ei tarvitse ja kaikki sormet ovat käytössä!

Tässä on sama idea, ja vielä hitusen halvempana :)
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-178938.html
Lullervo
08.08.2006 18:05:09
Asiasta hieman poiketen, olisiko jollain heittää linkkiä siihen olutmainos(?)pätkään jossa joku bluespappa vetelee kaljapullolla todella hienon kuuloisesti?
rippet
08.08.2006 23:08:10
Asiasta hieman poiketen, olisiko jollain heittää linkkiä siihen olutmainos(?)pätkään jossa joku bluespappa vetelee kaljapullolla todella hienon kuuloisesti?

Ei varmaan sama pappa mutta...
Eric Sardinas, soitteli Puistobluesissa käydessään myäs noin muistaakseni.
http://www.huberbrewery.com/berghoffandblues/video/slide.html
Lullervo
08.08.2006 23:58:33
Ei varmaan sama pappa mutta...
Eric Sardinas, soitteli Puistobluesissa käydessään myäs noin muistaakseni.
http://www.huberbrewery.com/berghoffandblues/video/slide.html

Just toi! Kiitoksia kovasti, ei ollukkaan mikään pappa. Komeesti kyllä putelilla vetelee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)