Aihe: 150€ akustien
1
Hank_Marvin
08.08.2006 16:22:52 (muokattu 08.08.2006 16:59:51)
Olen hommaamassa sähkökitaran rinnalle akustista budjettina 150€. Kysymys siis on voiko 150€:llä saada hyvän akustisen kitaran? Pistäkää ehdotuksia mikä kannattaisi ostaa.
Tarkoitus olisi ostaa metallikielinen Dreadnought, mutta en sulje nailoniakaan pois, joten kertokaa molempien hyviä ja huonoja puolia. Tulisin luultavasti soittamaan bluesia ja "leirinuotio rämpytystä" joten niihin kitaran pitäisi soveltua. (Nailon ei ilmeisesti sovelllu slide-bluesiin). Vielä kysyisin mistä ominaisuuksista noissa alle 200e akustisissa on tingitty. Haulla löysin jotain mutta en mitään tyhjentävää.

Kiitos jo etukäteen.
Muuki
08.08.2006 17:50:21
Vielä kysyisin mistä ominaisuuksista noissa alle 200e akustisissa on tingitty.

Yksi tekijä lienee kokopuukansi eli se saundi.
Mittään en oo kirjottanu alle
ekikoo
08.08.2006 18:37:49
Itselläni lojuu tällainen

http://www.thomann.de/artikel-170465.html?iwid=3

Ja kyllä minä ainakin sillä olen pystynyt soittelemaan. En kyllä ole kovin nirso näiden juttujen kanssa, ja kaipa tuo on toiminut siksi kun en paremmasta tiedä.
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
juikka111
08.08.2006 19:49:46
Jos ostat akustista niin muista että puukansi pitää olla ettei kuulosta kakalta. Se on tärkein osa soundia. Mutta eipä tuohon hintaluokkaan voi ihmeitä odottaa. Yamahan halvempia sarjoja kannattaa kuitenkin kokeilla. Yamahan laatu on yleensä todella tasaista ja kaikki mitä olen testannut niin ovat olleet soitettavia.
Ei sovi unohtaa, että musiikki avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä.
Novac
08.08.2006 21:55:59

Laitanpa tämän nyt tänne niin ei tarvi uutta aihetta poustata:

http://www.thomann.de/thoiw2_harley_benton_hbcg45_prodinfo.html

miksi toi on niin halpa? onko kokemuksia? ihan kokeilumielessä voisi tietysti tilata... kunhan kysyin..
mikä on olutta on nyt mennyttä...
adretlan
08.08.2006 22:03:29
Laitanpa tämän nyt tänne niin ei tarvi uutta aihetta poustata:

http://www.thomann.de/thoiw2_harley_benton_hbcg45_prodinfo.html

miksi toi on niin halpa? onko kokemuksia? ihan kokeilumielessä voisi tietysti tilata... kunhan kysyin..

Se on halpa koska se on paska, veikkaisin.

Mutta mutta jos mennään taas näihin soittamisen avainkysymyksiin, niin olen livenä nähnyt kuinka tuota Harley Bentoninkin "aivan paskaa ritsaa jota ei voi käyttää kuin takkapuuna" soitetaan todella hyvin, ja se myös kuulostaa hyvältä.
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Novac
09.08.2006 11:46:04

Se on halpa koska se on paska, veikkaisin.

Mutta mutta jos mennään taas näihin soittamisen avainkysymyksiin, niin olen livenä nähnyt kuinka tuota Harley Bentoninkin "aivan paskaa ritsaa jota ei voi käyttää kuin takkapuuna" soitetaan todella hyvin, ja se myös kuulostaa hyvältä.

joo, mutta vaikka olis kuinka hyvä soittaja, niin mieluummin sitä soittaa hyvällä kitaralla. taitaa jäädä tuo kitara kuitenkin mun osalta väliin.
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Supernaut
09.08.2006 18:34:37
If the sun refused to shine, I would still be loving you. When mountains crumble to the sea, there will still be you and me. - Page/Plant (Led Zeppelin: Thank You)
weelie
11.08.2006 09:56:55
musamaailmassa on jotain Alvareiskuja 179€. Alhaisesta hinnasta huolimatta ihan ok vehkeiltä vaikuttivat.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Lonesome
11.08.2006 11:18:09
Itselläni lojuu tällainen

http://www.thomann.de/artikel-170465.html?iwid=3

Ja kyllä minä ainakin sillä olen pystynyt soittelemaan. En kyllä ole kovin nirso näiden juttujen kanssa, ja kaipa tuo on toiminut siksi kun en paremmasta tiedä.

Tuollaisen hommasin myös. Tosin Kölnin kaupasta. Asialliselta vaikuttaa, ts. ei tarvitse ajatella hintalappua, vaan voi keskittyä soittamiseen. Pitää vireen, hyvin viimeistelty jne. Jopa alkuperäiskielet on ok.

Ja maksoi satasen + toim kulut pussin & tarvikkeiden kanssa. Tiedä sitten missä oloissa ja millä palkalla Yamahan alihankkijan orjat on tuotakin väsännyt...
"Lonesome Guitar take me home I will never be alone Lonesome Guitar take me home Now my home is on the road"
Pavezer
12.08.2006 11:23:43
Olen hommaamassa sähkökitaran rinnalle akustista budjettina 150€. Kysymys siis on voiko 150€:llä saada hyvän akustisen kitaran?

Voi. Sain hommattua itselleni huuto.netistä jokin aika sitten 70-luvulta peräisin olevan japanilaisen Kiso-Suzuki -kokopuukantisen Guild-kopion, 70 EUR. :) Aivan loistavasoundinen löytö.

Sokkona käytetyn ostaminen on aika riskaabelia ja vaatii muutenkin aikaa ja kyttäilyä. Helpommalla pääsee jos kiertelee musaliikkeitä, kysyy käytettyjä akustisia (joita ei kyllä hirvittävästi liikkeissä pyöri..) ja testaa itse tuntumaa ja soundia vertailemalla paikan päällä muihin soittimiin.

Tarkoitus olisi ostaa metallikielinen Dreadnought ... Tulisin luultavasti soittamaan bluesia ja "leirinuotio rämpytystä" joten niihin kitaran pitäisi soveltua.

Metallikielinen siis.

Vielä kysyisin mistä ominaisuuksista noissa alle 200e akustisissa on tingitty. Haulla löysin jotain mutta en mitään tyhjentävää.

Aikaisempien lisäksi: puu- ja valmistuslaatu epätasaista. ts yksilöissä saattaa olla paljonkin heittoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)