Aihe: Treenausmääräsi?
1 2 3 4 5
Montte
05.08.2006 22:49:49 (muokattu 05.08.2006 22:50:03)
Useita kertoja viikossa ollaan nyt treenattu bändin kanssa kun bändikämppäkin saatiin valmiiksi. 5h sessioita ollaan pidetty.
Kesääää!!!
-Prokitaristi-
06.08.2006 08:41:01 (muokattu 06.08.2006 08:42:11)
E: Ei mitään.
Feggy
06.08.2006 18:17:07

Melkein joka viikko tulee treenattua kotona.
Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#1
Little Savage
06.08.2006 19:16:51
Harjottelen aika epäsäännöllisesti. Tulisin hulluksi jos alkaisin ynnää jotain keskiarvoa.
Tehty mikä tehty. Paskaako sitä enää jauhaa.
Juustonaksu
06.08.2006 19:22:18
Soittelen silloin kun huvittaa. Ei tässä ole tavoitteena tulla miksikään kitarasankariksi niin ihan turha siihen on tuhrata enempää aikaa, kuin haluaa. Saavat kaikki teinilaihot puolestani treenailla vaikka sen 8h päivässä, jos haluavat. Itse tykkään kuitenkin soitella vain oikean fiiliksen aikaan tunnin pari yleensä päivässä, jos sitäkään. Harrastus on ja harrastus tulee olemaan.

Kuten joku viisas joskus sanoi: "Miksi pilata hyvä harrastus tekemällä siitä ammatti?".
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Askorbiinihappo
06.08.2006 20:04:01

Itse soittelen viikolla n.½-3 tuntia,yleensä soittelen vain biisejä,tai joitain uusia riffejä,harvemmin tekniikkaa,viikonloppuna soittelen joskus harvoin kaverien kanssa(liian laiskahan mie oon,ei jaksa raahata kitaraa kaverille;)).
Mitä järkee ostaa paksummat kielet ei yleisö sitä huomaa
Montte
06.08.2006 21:20:23
Saavat kaikki "teinilaihot" puolestani treenailla vaikka sen 8h päivässä, jos haluavat.

Äläs yleistä! :------D
Kesääää!!!
diabami
06.08.2006 21:25:57
Treenaan kyllä aika paljon. Ammattilaiseksi, en ainakaan tässä vaiheessa tähtää, jos millonkaan. Haluan vaan olla hyvä tässä lajissa.
trent
06.08.2006 22:31:22
Liian vähän. Joskus toista tuntia, joskus viisi minuuttia päivässä. Ei aina huvita.
hanipai
07.08.2006 03:06:29 (muokattu 07.08.2006 03:08:11)
Nykyään n. 1 tunti per viikko, hyvänä viikkona.

Mikäs Panden ajan vie? Mulla vie perhe lähinnä ja laiskuus :) . Treenaan nykyään lähinnä fiiliksen mukaan 0-2 tuntia päivässä. Oon erittäin laiska opetteleen biisejä tai ehkä oon vaan kärsimätön.
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! GAS on Saatanasta :)
Räbbänä
07.08.2006 10:15:18
Soittelen silloin kun huvittaa. Ei tässä ole tavoitteena tulla miksikään kitarasankariksi niin ihan turha siihen on tuhrata enempää aikaa, kuin haluaa. Saavat kaikki teinilaihot puolestani treenailla vaikka sen 8h päivässä, jos haluavat. Itse tykkään kuitenkin soitella vain oikean fiiliksen aikaan tunnin pari yleensä päivässä, jos sitäkään. Harrastus on ja harrastus tulee olemaan.

Kuten joku viisas joskus sanoi: "Miksi pilata hyvä harrastus tekemällä siitä ammatti?".

Samoilla linjoilla tässä itekkin ollaan.
"Hattu pois päästä!"
cadabra
07.08.2006 13:14:33
Saavat kaikki teinilaihot puolestani treenailla vaikka sen 8h päivässä

Meikä teinilaiho sain reenattua sen 8h eilen. Mulle kova saavutus ku ei nyt ihan semmosia määriä oo ennen tullu reenattua. Viimeset puoltoistatuntia kyllä värkkäsin omaa akustista rimputusta ni eipä se varsinaisesti reeniä ollu. Pikkasen tympii kouluun lähtä ku sitte jää reenaaminenki vähemmäksi, mutta eipä siinä auta ku sitte tehostaa sitä vähästäki aikaa.
Meehän kämpille.
kimurantti1
07.08.2006 19:15:32
Tuosta "reenaan 8h päivässä"-jutusta pieni ajatuksen juoksu:

Treenaamisen ei pitäisi olla tavoite, vaan oppiminen. Esitänkin kysymyksen kaikille yli 5h päivässä treenaaville (siis treenaaville, ei soittaville): Kuinka intensiivistä treenaaminen on, varsinkin loppupuolella?

"Ei se määrä, vaan se laatu."

Treenattavaa asiaa ei ikinä opi, jos ei oikeasti keskity siihen, missä mahdollisesti mennään vikaan. Loputon treenaaminen ei siis ole tae oppimiselle. Myönnettäköön, että itsekin treenasin joskus 8h päivässä, mutta voin kirkkain silmin väittää, että viimeistään 5h jälkeen treenaamisen "hyötysuhde" laski roimasti, ja siitä kahdeksannesta tunnista ei varmaan ollut mitän hyötyä.

Mä en sano, etteikö 8h treenipäivät olisi mahdollisia ja joidenkin kohdalla hyödyllisiä, mutta jos kovaan treenaamiseen ei ole tottunut, saa hommattua itselleenhelposti rasitusvamman. Eli ei pidä yhtäkkiä aloittaa 8h treenipäiviä, vaan totuttaa itsensä lisäämällä vaikka kuukauden välein tunti treeniaikaan. Noissa tunnin parin päivissä sillä tuskin on niin väliä, mutta yhtäkkinen hyppy kahdesta tunnista kahdeksaan vio olla oikeasti haitallista. Se on aivan sama homma, kun tottumaton menee punttisalille, nostelee itsensä rikki, ja sitten ihmettelee missä mättää. "Juurihan mä treenasin 8 tuntia..."
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
yngwie malmsteen
07.08.2006 19:21:42
soitan aina kun tekee mieli eli pari tuntia päivässä.joskus lähes koko päivä :P
Jake.e
07.08.2006 19:36:11
Noissa tunnin parin päivissä sillä tuskin on niin väliä, mutta yhtäkkinen hyppy kahdesta tunnista kahdeksaan vio olla oikeasti haitallista. Se on aivan sama homma, kun tottumaton menee punttisalille, nostelee itsensä rikki, ja sitten ihmettelee missä mättää. "Juurihan mä treenasin 8 tuntia..."

Näin se oikeastikin menee. Itse aina otan esille joku kaksi tai kolme erilaista harjoitusta, soitan läpi puhtaasti sen sillä tempolla millä se aluksi menee, Tarkastelen ongelma kohtia, lisää hieno säätöä ja loppupäivän voi kokeilla pientä tempon nostoa. Itselläni on pyrkimys nostaa päivässä se 10-15 iskua nopeutta, mutta aina mennään harjoituksen (ja hermojen) mukaan. Jos pistää vituttamaan niin ei muutakun kahvitauko ja sitten uudestaan. Muutenkin luulen että tälläinen hidas, kestävä, toistuva ja säännöllinen treeni on parempi kuin kerran rykäisee väkisin kahdeksan tuntia yhteen pötköön.

Kun noita tekniikka harjoituksia tekee niin pitäisi olla aina keskittynyt täysin siihen suoritukseen, eikä esimerkiksi soittohuoneen sisustusta pitäisi pähkäillä samaan aikaan. Pakkopullaa soittaminen ei tosiaan saa olla, vaan kun ärsyttää niin kannattaa vaihtaa harjoitusta, pitää tauko tai soitella vaikka jotain tuttuja biisejä levyn mukana. Nostaa mielialaa aina.

Treenaan kyllä aika paljon. Ammattilaiseksi, en ainakaan tässä vaiheessa tähtää, jos millonkaan. Haluan vaan olla hyvä tässä lajissa.

Samaa täällä. Tällä hetkellä ainoa "oikea" harrastus. Tulee kyllä tuota salilla käyntiäkin tehtyä, mutta se on vain tätä fyysistä puolta ja musiikki hoitaa henkisen osa-alueen. Omiin biiseihin on kiva purkaa vihaa ja raivoa. Tarvi kavereille sitten aukoa päätään.
Jerk.
Backlet
08.08.2006 14:41:10

Päivässä tulee soitettua yleensä ainakin yksi tunti, mutta useimmiten 2-4 tuntia. Treenamista tuosta ajasta on ehkä noin tunti ja loput sitten levyjen mukana soittelua, tai muuten vain omien riffien keksimistä ja jammailua. Oon pitäny tavoitteena treenata tekniikkaa ainakin sen puol tuntia päivässä.
Nuclear Waste.
cadabra
08.08.2006 15:35:22
Treenattavaa asiaa ei ikinä opi, jos ei oikeasti keskity siihen, missä mahdollisesti mennään vikaan. Loputon treenaaminen ei siis ole tae oppimiselle. Myönnettäköön, että itsekin treenasin joskus 8h päivässä, mutta voin kirkkain silmin väittää, että viimeistään 5h jälkeen treenaamisen "hyötysuhde" laski roimasti, ja siitä kahdeksannesta tunnista ei varmaan ollut mitän hyötyä.

En minä ainakaan joka päivä tuota 8h reenaa. Yleensä 3-6h. Mutta siis ku enhän minä esim. sitä 8h reenannu putkeen vaan eka 5h sitte iltapäivällä 1h 30min ja loput sitte ihan illasta. Ja kyllä välillä kun jotain harjotusta reenaa niin lähtee järki ja soittelen muutaman minuutin vaikka omaa biisiä tai jotain muuta. Ei tuo 8h siis ole mikään että minuutilleen tiukkaa reeniä kokoajan :)

Mä en sano, etteikö 8h treenipäivät olisi mahdollisia ja joidenkin kohdalla hyödyllisiä, mutta jos kovaan treenaamiseen ei ole tottunut, saa hommattua itselleenhelposti rasitusvamman. Eli ei pidä yhtäkkiä aloittaa 8h treenipäiviä, vaan totuttaa itsensä lisäämällä vaikka kuukauden välein tunti treeniaikaan. Noissa tunnin parin päivissä sillä tuskin on niin väliä, mutta yhtäkkinen hyppy kahdesta tunnista kahdeksaan vio olla oikeasti haitallista. Se on aivan sama homma, kun tottumaton menee punttisalille, nostelee itsensä rikki, ja sitten ihmettelee missä mättää. "Juurihan mä treenasin 8 tuntia...-

Sillain oon tehny että kesän alusta oon noin tunnista tai kahesta lähteny liikkeelle ja nyt tuli se 8h reenattua päivässä. Oon sitä jotenki alitajuntaisesti nostanu kokoajan. Varmaan sen takia ku mielenkiinto vaan kasvaa ku pääsee syvemmälle tuonne soittamisen ytimeen.
Meehän kämpille.
Twistyh
08.08.2006 15:56:18 (muokattu 08.08.2006 15:56:56)
Hyvin satunnaista.
Nyt oon 2kk aikana kehittyny enemmän ku viides vuodes.
Mut mun tavoite ei oo mikää ultimateguitarhero, kuha vaa osaa soittaa mitä mitä haluaa.
Twistyh
08.08.2006 16:01:03
Tuli vain mieleen, että mitä treeninne yleensä pitää sisällään? Sormiharjoituksia (minkälaisia sellaisia)? Vaikeiden juttujen läpi käymistä? Eri tekniikoiden opettelua?

Joku mulle vaikee biisi,riffi,soolo. Eipä muuta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)