Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: tremolo tap-tempolla?
1 2
nro5
29.10.2003 17:47:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tietääkö kukaan löytyykö lattiaefektinä tremoloa, jonka voisi lennosta täpätä oikeaan rytmiin? olen yrittänyt etsiä, enkä ainakaan vielä ole löytänyt.
 
Fortune
29.10.2003 21:45:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tuossa Linekuutosen Modulation modelerissa ole tap tempo kaikille efekteille?
 
Look behind you, a three-necked guitar!
Tomtom
29.10.2003 21:52:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta kaipais _pedaalia_!! Dunlopin TVP-1 ( hatusta) Tremolo-volume on periaatteessa tap tempollinen, eli tällä polkimella säädettävä, mutta säätövara loppuu ainakin mun käyttöön kesken nopeammassa päässä. Soundi siinä oli kyllä ihan kohtallansa..
 
www.dhline.net
Fortune
29.10.2003 21:54:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta kaipais _pedaalia_!!
 
Jaa, olen luullut että noissa on FB4- ja Floorboard-tyyliin yksi nappi pyhitetty tap tempolle. Paskoja, perkeleet, jos ei.
 
Räkkiefekteihin mennessä luonnollisesti saat tap tempon midille, mutta se ei liene vaihtoehto :)
 
Look behind you, a three-necked guitar!
Kimble
29.10.2003 21:58:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa, olen luullut että noissa on FB4- ja Floorboard-tyyliin yksi nappi pyhitetty tap tempolle. Paskoja, perkeleet, jos ei.
 
Käsittääkseni expression-pedaalilla saa säädettyä efektin nopeutta Line-kuutosissa.
 
Tie pelastaa
Fortune
29.10.2003 21:59:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkseni expression-pedaalilla saa säädettyä efektin nopeutta Line-kuutosissa.
 
No niin saa, mutta sen lisäksi pitäisi olla vakiona tap tempo.
 
En osta.
 
En olisi kyllä muutenkaan ostanut :)
 
Look behind you, a three-necked guitar!
JuSu
30.10.2003 09:05:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tietääkö kukaan löytyykö lattiaefektinä tremoloa, jonka voisi lennosta täpätä oikeaan rytmiin? olen yrittänyt etsiä, enkä ainakaan vielä ole löytänyt.
 
Vaikea tilaus on. Etsiskelin itsekin aikani, vaan en löytänyt. Menee äkkiä multiefektihommeleiksi.
 
Yksi vaihtoehto on hankkia käytetty Boss GT-3. Noita saa nykyään halvimmillaan parilla sadalla eurolla, ja siinä on sitten tremolon lisäksi kaikenlaista muutakin kivaa.
 
JuSu
 
Tomtom
30.10.2003 10:02:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä haeskelen siis just pikkupedaalia tyyliin Boss DD-5 ja siihen se lisänamiska. Piru kun pitäisi päästä säätämään lennosta phaseria, delayta ja tremoloa- Ei kai tää nyt vaan mee räkkihommiks! Sanokaa nyt ettei tää mee räkkihommiks! ; )
 
www.dhline.net
piiroinenj
30.10.2003 10:52:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tuossa Linekuutosen Modulation modelerissa ole tap tempo kaikille efekteille?
 
Ei. Vain DM4:ssa
 
"Et ottanu sinappia" "Ilmota nimes"
Kimble
30.10.2003 13:56:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei. Vain DM4:ssa
 
Ei vaan DL-4:ssä
 
Tie pelastaa
Dumb
31.10.2003 10:19:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei vaan DL-4:ssä
 
Aivan. Hyvä vaan, ettei muissa ole yhtä muistipaikkaa uhrattu tap tempolle. DL-4:sessakin se on aika turha, minulle.
 
Fortune
31.10.2003 11:25:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan. Hyvä vaan, ettei muissa ole yhtä muistipaikkaa uhrattu tap tempolle. DL-4:sessakin se on aika turha, minulle.
 
Kyllähän livetilanteissa poljettava tempo on aika pop tremolon ja delayn kanssa.
 
Look behind you, a three-necked guitar!
Vilppu
31.10.2003 11:36:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tietääkö kukaan löytyykö lattiaefektinä tremoloa, jonka voisi lennosta täpätä oikeaan rytmiin? olen yrittänyt etsiä, enkä ainakaan vielä ole löytänyt.
 
Roger Mayerin Voodoo vibestä löytyy myös tremolo. Tosin ei ole täpättävä vaan pedaalilla ohjattava, mutta lennosta säädettävä kuitenkin. Säätövaraakin löytyy melkoisesti.
 
Ole jazzkitaristi - osta PM100.
piiroinenj
03.11.2003 11:58:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei vaan DL-4:ssä
 
No niin no
 
"Et ottanu sinappia" "Ilmota nimes"
Läpistö
08.12.2006 16:26:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1131 päivää vanhaan ketjuun!
 
Ei kai se haittaa?
 
Tuli kuitenkin itelleni nyt ajankohtaiseksi, kun tuntuu, että nimenomaan kaipaan tremoloon enemmän tap-tempo -toimintoa kuin esimerkiksi delayn kanssa. Onko näitä tullut jo Line 6:n tap tremolon lisäksi markkinoille? Line 6 voisi rokkailla muuten, mutta hieman hämää se, että pedaalia pitää pitää pohjassa pari (?) sekuntia, että toi moodi menee päälle. Mulle olis paras just sellanen et polkasen vaa pedaalin päälle ja just tällee boss DD -tyyliin jollain erillisellä pedaalilla nakutetaa nopeus. Kertokaapa.
 
"Ei pysty. Liian hapokasta."
Tomtom
08.12.2006 16:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1131 päivää vanhaan ketjuun!
 
Ei kai se haittaa?
 
Tuli kuitenkin itelleni nyt ajankohtaiseksi, kun tuntuu, että nimenomaan kaipaan tremoloon enemmän tap-tempo -toimintoa kuin esimerkiksi delayn kanssa. Onko näitä tullut jo Line 6:n tap tremolon lisäksi markkinoille? Line 6 voisi rokkailla muuten, mutta hieman hämää se, että pedaalia pitää pitää pohjassa pari (?) sekuntia, että toi moodi menee päälle. Mulle olis paras just sellanen et polkasen vaa pedaalin päälle ja just tällee boss DD -tyyliin jollain erillisellä pedaalilla nakutetaa nopeus. Kertokaapa.

 
No siis mää oon palannu tuohon pari vuotta sitten jaarittelemaani systeemiin, eli mulla on MM4:sen kanssa expressiopedaali, jolla voi säätää eri efektien nopeutta. Toimii kyllä, ei tartte pidellä pohjassa mitään. Huonona puolena tuossa verrattuna "oikeaan" tap tempoon on nopeuden merkkivalon puuttuminen.
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Jungleman
08.12.2006 17:43:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli kuitenkin itelleni nyt ajankohtaiseksi, kun tuntuu, että nimenomaan kaipaan tremoloon enemmän tap-tempo -toimintoa kuin esimerkiksi delayn kanssa. Onko näitä tullut jo Line 6:n tap tremolon lisäksi markkinoille?
 
Cusack Tap-A-Whirl. Analoginen tremolo tap tempolla ja brake -toiminnolla. Korvasi Fulltone Supa-Tremin minun pedaalilaudassani. Aivan loistava vehje.
 
http://cusackmusic.com/?page=details&type=Products&item=Tap-A-Whirl
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
ReBeat
08.12.2006 22:45:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.empresseffects.com/tremolo.php
 
Tuossa on kanssa tap tempo.
 
Fonisoul_
08.12.2006 23:54:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hieman hämää se, että pedaalia pitää pitää pohjassa pari (?) sekuntia, että toi moodi menee päälle.
 
Onko tämä nyt ihan varma tieto? Käsittääkseni line6:n tonecore-sarjassa on sellainen taptempo-ratkaisu että kun naputtelee poljinta kevyesti, toimii pedaali taptempona ja polkaistessa kunnolla sitten on/offina. Ainakin delayssa on näin ja veikkaisin että myös tremolossa.
 
Kuvailemasi systeemi vastaa sitten enemmänkin tuota Boss dd6 -meininkiä, joka on kyllä ikävä ja hankala.
 
Soul with a capital "S"...
Läpistö
09.12.2006 07:08:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tämä nyt ihan varma tieto?
 
Ei ollut ja nyt erään esittelyvideon kautta selvisikin juuri tuo kertomasi toimintamalli. Eipä siinä sitten mitään, ostoslistalle menee varmaan :)
 
"Ei pysty. Liian hapokasta."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «