Aihe: Framus Diablo Pro
1
vaikeamuistaa
07.08.2006 17:58:45
Tällaisesta kitarasta olisi kysyttävää:

http://www.framus.com/guitar_diablo-pro.php

Jos täältä löytyy omistajia tai sellaisia jotka ovat kyseistä keppiä soitelleet, niin kertokaapa mitä olette mieltä. Kaula on valmistettu aika eksoottisesta puusta nimeltä Ovangkol ja runko on suosaarnia, millainen sointi noista puista mahtaa muodostua? Straton korviketta olen etsimässä, mutta soundi saa olla tummempikin. Täysin oikeaoppista straton äänimaailmaa en ole hakemassa, mutta jotain sinne päin.

Millainen tuo kaulassa oleva Duncanin Hot Rails -mikki on luonteeltaan? JB ja SSL-1 ovat jo entuudestaan tuttuja. Kaulan profiilia saa myös kommentoida, itseäni miellyttää eniten sellainen välimalli, ei Ibanez RG eikä Les Paul. Minkä kokoiset nauhat tuossa on?

Rock/blues -kuvioihin olen kitaraa pääasiassa hommaamassa, satunnaisesti saatan jotain raskaampaakin soitella. Miten Diablo soveltuu noihin tyyleihin?
Amplifier
07.08.2006 18:26:27
Vähän olen väärä mies vastaamaan kysymykseesi, kun minkäänlaista kokemusta ei ole tuosta kitarasta. Merkkinä Framus on kuitenkin tuttu vintage-puolelta (myös uusin vanha kitarani on Framus) ja sen perusteella on kovin vaikea uskoa, että kyseessä voisi olla joku muu kuin melko hyvä keppi.
Hiljattain hankkimani Framus Nashville on 32 vuotisen taipaleensa aikan saanut tuta melko ronskia kyytiä. Sen näkee arpisesta ulkonäöstä mutta miellyttävä soittotuntuma ja upea soundi on tallella.
Jos uusissa Framuksissa on yhtään perinteitä jäljellä niin aika turvallinen hankinta tuo luultavasti on.
Onko muuten hinnasta tietoa? Voi olla etten sokeuttani nähnyt sitä jos se sivuilla mainittiin.
Twist
07.08.2006 18:37:23 (muokattu 07.08.2006 18:37:41)
Ainakin tuo Lamb of God on soitellut Framuksella. Taitaa olla juuri tuota malliakin, mutta se toinen tyyppi niistä vaihto ny Jacksoniin. Mutta luulis olevan ihan monipuolisia? Omaa kokemusta siis ei ole ;/
Oops, I twisted again...
Werde
07.08.2006 18:54:24
Ainakin tuo Lamb of God on soitellut Framuksella. Taitaa olla juuri tuota malliakin, mutta se toinen tyyppi niistä vaihto ny Jacksoniin.

Adlerilla on arsenaalissa myös Peaveyn V-type, jollainen on omalla hankintalistalla aika korkealla.

Jos en ihan väärin kattonut niin tuoreimmalla videolla taisi tosin vedellä jollain ESP:n Eclipsellä tai jotain sinnepäin.
momo
07.08.2006 20:18:23
Tällaisesta kitarasta olisi kysyttävää:

http://www.framus.com/guitar_diablo-pro.php

Kotoa löytyy tuollainen, natural-värityksellä. Diggaan erittäin paljonkin.

Jos täältä löytyy omistajia tai sellaisia jotka ovat kyseistä keppiä soitelleet, niin kertokaapa mitä olette mieltä. Kaula on valmistettu aika eksoottisesta puusta nimeltä Ovangkol ja runko on suosaarnia, millainen sointi noista puista mahtaa muodostua? Straton korviketta olen etsimässä, mutta soundi saa olla tummempikin. Täysin oikeaoppista straton äänimaailmaa en ole hakemassa, mutta jotain sinne päin.

Ainakin omassa yksilössäni on erittäin hyvä akustinen sointi, aika heleä se on. Vähän jopa akustista kitaraa. Ovangkol taitaa olla mahonkityylinen puu, mutta ei äänimaailma kyllä LesPaulia lähellä ole. Soundi ei ehkä ole ihan samalla tavalla kirkas kuin esim. vaahtera otelautaiset- ja kaulaiset stratot, mutta kyllä soundimaailma on selvästi strato-, eikä LesPaul-tyylinen. Persoonalliseksi ovat jotkut sanoneet soundia, mutta en kommentoi, kannattaa testata itse miltä kuulostaa. Sen voin sanoa että soundille (ja myös soitettavuudelle) teki nannaa kun laitoin tallaan 5 jousta ja 11-50 setin kielet.

Millainen tuo kaulassa oleva Duncanin Hot Rails -mikki on luonteeltaan? JB ja SSL-1 ovat jo entuudestaan tuttuja. Kaulan profiilia saa myös kommentoida, itseäni miellyttää eniten sellainen välimalli, ei Ibanez RG eikä Les Paul. Minkä kokoiset nauhat tuossa on?

HotRails aivan liian kuuma omaan makuuni kun kaupassa testasin. Tosin Krank Revolutionin kanssa pikatestatessa lähti aikas maukkaat heviliidisoundit, mutta älkää ottako tätä kommenttia hirveän todesta koska en minä mitään heviliidejä osaa soittaa :)

Musamaailmassa vaihtoivat siis veloituksetta (pisteet heille) HotRailssin Lil'59:ään. Lil'59:n soundi on kyllä paljon enemmän mitä hain, koska tykkään soitella nimenomaan blues- ja rock-juttuja. Olen kuitenkin enemmän singlecoil-miehiä, eikä Lil'59 ihan viimeisen päälle säväyttänyt, joten tilalle on tulossa Lindy Fralin Blues Special. Jahka ehdin asentaa sen niin saa tietää kuinka maukkaalta kuulostaa... JB:n sanoitkin tuntevasi, omasta mielestäni tosin liian kirkas tähän kitaraan (sehän on taidettu suunnitella LesPauleille?) Tilalle tulossa DiMarzio AirZone, joka kuulemma on hyvä humbucker kirkassointisiin kitaroihin. Ja enemmän rock kuin heavy jos vertaa JB:hen. Toivo on ainakin korkealla.

Kaula on tietysti makukysymys (yllätys), mutta itse diggaan todella paljon. Tykkään ylipäätänsä enemmän stratojen kuin LesPaulien kauloista, joten tämä voisi antaa osviittaa että kaula olisi enemmän strato-tyyppinen. En kyllä oikein ole varma... Ei mikään kukkakeppi kuitenkaan, sanoisin että suht leveä(enemmän kuin paksu), mutta kyllä paksuuttakin löytyy. Välimallin kaula se vähän on, mutta onko oikean välimallin sinulle, sitä ei voi tietää :)

Nauhat ovat aika pienet. Tosin mun vanha kitara oli Jackson Soloist joten olinkin tottunut sellaisiin extrajumbo-nauhoihin. Sanoisin että medium tai medium-jumbo. Ihan mukavat soittaa sointuja, ja myös ihan mukavat venytellä tms. Välimallia kai nämäkin.

Rock/blues -kuvioihin olen kitaraa pääasiassa hommaamassa, satunnaisesti saatan jotain raskaampaakin soitella. Miten Diablo soveltuu noihin tyyleihin?

Originaalimikitykselläkin saat varmasti ihan hyvät/ok soundit rockiin ja bluessiin. Mutta esim. laadukkaiden aitojen stratojen tasolle ei taideta blues-jutuissa päästä... Soitettavuuden kannalta soveltuu varmasti edellämainittuihin, jos siis vaan kaulan profiili miellyttää. Saa nähdä mitä mikkienvaihto tuo tullessaan, mutta jotenkin sellainen kutina on että tällä kitaralla on vielä paljon enemmän annettavaa :)
"Ennemmin juon itseni hengiltä kuin raitistun."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)