Aihe: kapuloiden tipit
1 2 3
Shitmanek
07.08.2006 18:40:35
Ei ole enää aikoihin ollut ongelmia, että kapulat katkeaisivat monen kuukaudenkaan soiton jälkeen, mutta tipit tahtovat rispaantua liian nopeasti. Ekat lastut irtoavat arviolta reilun 10 tunnin soiton jälkeen, ja kahdessa kuukaudessa ei tippejä enää käytännössä ole.

Vähän sama vika minulla, pari viikkoa kestävät tipit ja sitten alkavat hajota.

Saako tätä korjattua lyöntitekniikalla peltien asettelulla, vai millä??

Minäkin haluaisin tietää vastauksen, olen kaikenlaista kokeillut mutta niin vain ne tuppaavat hajoamaan.

Tai olisiko vika kapuloissa? Eniten käytössä Vic Firthin 5B:t.

Käytin samanlaisia, niissä päät kestivät kai vähän pidempään kuin samanmerkkisissä 5A-kepeissä, joita käytän nykyään. Sääli, muuten todella hyvät kapulat. Taman kapuloista minulla ei ole varmaan koskaan hajonnut yhtään tippiä, mutta en tykkää niistä muuten joten nekään eivät oikein toimi ratkaisuna.
"By the surly beard of Mrifk, Grignr kneels to no man!" -Grignr (The Eye of Argon)
TAMAS
07.08.2006 18:41:21
Minä huomasin kerran saman. Muutamat kapulat menivät kunnes vaihdoin merkkiä Pro Markkeihin. Näissä tipit ovat kestäneet. Myös taman kapulat on kestävät. On voinut käydä myös niin että kapuloissa on sattunut huono erä. Kerran ostin 4 kapulat (Vic Firthiä) Ja kaikki menivät hetkessä rikki tipistä kapulan keskiosaan asti. Ostin sitten pitkän ajan päästä uudelleen kyseisiä kapuloita ja silloin ei ollut mitään vikaa. Mene ja tiedä näistä kapululoiden duunailioista. :)
Miettinen!
kampela
07.08.2006 18:50:57

Mä en tajua miten ne tipit saa kulumaan. Lyöttekste niillä peltien ja tomien/virvelin kantteihin? En oo ikinä saanut rikki.
http//:www.musamaailma.fi
Niq
07.08.2006 19:00:47 (muokattu 07.08.2006 19:02:57)

Anteeksi että varastan topiccinne, mutta haluaisin tietää, mitkä kapulat kestäisivät varresta. Kanttilyöntien ansiosta alkaa mennä säleiksi jo muutaman soittotunnin jälkeen. Muuten ei ongelmaa olekaan, tipit säilyvät ehjänä eikä kapulat katkea, mutta harmittaa kun muuten ehjä kapula on keskeltä kuin majavan syömä.

EDIT: niin, kapulana on Taman Japanese Oak 5A:t
"I have a cunning plan" -Baldrick
kampela
07.08.2006 19:03:10

Anteeksi että varastan topiccinne, mutta haluaisin tietää, mitkä kapulat kestäisivät varresta. Kanttilyöntien ansiosta alkaa mennä säleiksi jo muutaman soittotunnin jälkeen. Muuten ei ongelmaa olekaan, tipit säilyvät ehjänä eikä kapulat katkea, mutta harmittaa kun muuten ehjä kapula on keskeltä kuin majavan syömä.

Taman tsebulat(oakit) kestävät jonninverran. Ovat suht halpojakin.
fish-eye
07.08.2006 19:16:57
Mä en tajua miten ne tipit saa kulumaan. Lyöttekste niillä peltien ja tomien/virvelin kantteihin? En oo ikinä saanut rikki.

miten sä et saa niitä rikki? sitä minä en taas tajua.
There is no life like nolife!
kampela
07.08.2006 19:35:01

miten sä et saa niitä rikki? sitä minä en taas tajua.

No Mihin ne sulla hajoo. Peltien kantteihin vai tomien/virvelin vanteisiin. Eihän ne voi kalvoon hajota?
Youni
07.08.2006 20:09:40
Eihän ne voi kalvoon hajota?

Siihen ne mulla ainakin ovat mössööntyneet. Tai sitten kun soittaa peltejä tipeillä.

Alkoi ketuttamaan ja ostin Taman 5AN:t, eli nylontippiset. Eipä tipit hajoa, mutta se saundi. Lisäksi symbaalit saivat valkoista paskaa pintaansa.

Taas alkoi ketuttamaan ja ostin Balbexit, puutipillä. Black'seistä mössööntyivät, mutta normaalit valkopyökkiset ovat kestäneet. Ostakaa vaikka niitä.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
Nolte
07.08.2006 20:13:05
No Mihin ne sulla hajoo. Peltien kantteihin vai tomien/virvelin vanteisiin. Eihän ne voi kalvoon hajota?

Minulla ainakin hajoavat riden soitossa. Lastua lähtee ihan muutamassa tunnissa jopa. Joskus ekassa biisissä. Nimimerkillä "Lyönkö turhan kovaa"? :)
Hyvät kamat - huono soittaja!
moderndrummer88
07.08.2006 20:13:41
Taman jossain semmosissa ilmeisesti tammikapuloissa tuntuivat olevan tipit vahvaa tavaraa, en vaan tykänny niiden tuntumasta. Nyt on ollu viime aikoina paljon käytössä b-stickin king jazz -kapulta, hemmetin hyvät kapulat ja tipitkin kestää, kuten ite kapulatkin melko hyvin, paljon paremmin kuin vic firthit.
HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA!
afro
07.08.2006 21:21:49
B-Stickin King 7A:t ovat kestäneet mulla tosi pitkään, tipitkään eivät ole kuluneet. Vaterin 7A Manhattanien tipit sen sijaan tuntuvat kuluvan nopeasti. Eivät lohkeile, vaan ihan kuluvat pienemmiksi. Tiedä sitten tuleeko niillä soitettua reilummin.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
drum-monkey
07.08.2006 21:22:37
Minulla ainakin hajoavat riden soitossa. Lastua lähtee ihan muutamassa tunnissa jopa. Joskus ekassa biisissä. Nimimerkillä "Lyönkö turhan kovaa"? :)

Minusta minä en ainakaan lyö liian kovaa, ja kyllä sen varmaan jossain muussa huomaisi jos siitä olisi kyse.
Vaikka noista Vic Firtheistä puhuin, samaa ongelmaa ollut zildjianeissa ja siinä ainoassa Taman parissa, joku löytyy. Tamoissa vaan on aika kapea tippi, joten ei siinä ole niin paljon mitä haljetakaan.
Steve Gadd -signaturet on ainoat, joissa on kestänyt tipit tosi hyvin, muttei niissä ole mielestäni hyvä tuntuma raskaampaan soittoon (vaikkei kovaan).
"Men are like steel. When they lose their temper, they lose their worth." -Chuck Norris
HeavyMachinery
07.08.2006 21:27:50

Minusta minä en ainakaan lyö liian kovaa, ja kyllä sen varmaan jossain muussa huomaisi jos siitä olisi kyse.
Vaikka noista Vic Firtheistä puhuin, samaa ongelmaa ollut zildjianeissa ja siinä ainoassa Taman parissa, joku löytyy. Tamoissa vaan on aika kapea tippi, joten ei siinä ole niin paljon mitä haljetakaan.
Steve Gadd -signaturet on ainoat, joissa on kestänyt tipit tosi hyvin, muttei niissä ole mielestäni hyvä tuntuma raskaampaan soittoon (vaikkei kovaan).

Koitappa punaisia Vicfirthin wecklejä. Keltaiset ei kestäneet mulla mutta punaiset kestää, samoin jack de jonhett ja 5a extreme... iso mies isot kepit ju nou...
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Youni
07.08.2006 21:28:53

Mitä pienempi/ohuempi tippi sitä helpommin menee mössöksi. Vaikka kunnon paloja ei irtoaisikaan, niin ridesoundi pehmenee.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
Brother Michael
07.08.2006 21:29:55

EDIT: niin, kapulana on Taman Japanese Oak 5A:t

Kokeile Regaltippiä, tipit ihan hyvää peruslaatua (3A käytössä), mutta vartta en ole muistaakseni ensimmäisestäkään kapulasta poikki saanut, tosin otan uudet kapulat käyttöön ennen kuin näyttää siltä, että entinen katkeaa. Mutta lujaa tavaraa ovat, kokeile ihmeessä. En tähän tosin muista, että löytyykö Regaltipiltä lakkaamattomia kapuloita, joillekin tuntuu tuo lakkapinta olevan kirosana, tise taasen suosin nimenomaan lakkapintaista kapulaa.
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
drum-monkey
07.08.2006 21:33:27
Koitappa punaisia Vicfirthin wecklejä. Keltaiset ei kestäneet mulla mutta punaiset kestää, samoin jack de jonhett ja 5a extreme... iso mies isot kepit ju nou...

Seuraavalla musakauppareissulla kokeilen noita, kiitos neuvosta! Vaikken nyt niin iso olekaan, paitsi korkeintaan ylöspäin.
"Men are like steel. When they lose their temper, they lose their worth." -Chuck Norris
Magiz
07.08.2006 21:39:09
kapuloiden tipit ottavat aika helposti iskua juurikin harhalyönneistä esimerkiksi tomien vanteisiin. kalvot joustavat sen verran ettei pitäisi kyllä liiemmin tippien kärsiä. itse en ole montaakaan tippiä hajottanut, kohtuullisen verran kestää kapulat (noin 2vk aktiivista soittoa) ja sitten halkeavat varresta.
Keep it Fresh
drum-monkey
07.08.2006 21:48:20
kapuloiden tipit ottavat aika helposti iskua juurikin harhalyönneistä esimerkiksi tomien vanteisiin. kalvot joustavat sen verran ettei pitäisi kyllä liiemmin tippien kärsiä.

Kyllä joskus soittelen ihan tahallisesti virvelin kanttiin. Tomeihin toivottavasti ei tule kanttilyöntejä vahingossa, en usko että se ainakaan pääsyy mulla on, kun kuitenkin tipit hajoaa ihan siinäkin, kun harjoittelee vaikka tuplakomppeja hitaasti rideen.

itse en ole montaakaan tippiä hajottanut, kohtuullisen verran kestää kapulat (noin 2vk aktiivista soittoa) ja sitten halkeavat varresta.

Kyllä kapuloiden mun mielestä pitäisi vähän kauemmin kestää kuin kaksi viikkoa vaikka miten paljon soittaisi. Ja ethän sä edes soita heviä?
Mun kapulat kestää kuitenkin metallin soittoa viikko- ja kuukusitolkulla, ilman että halkeavat.
Magiz
07.08.2006 21:52:49
Ja ethän sä edes soita heviä?
Mun kapulat kestää kuitenkin metallin soittoa viikko- ja kuukusitolkulla, ilman että halkeavat.

pitääkö siis soittaa heviä että saa lyödä rumpua kovaa?
Keep it Fresh
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)