Aihe: Les Paul standardin reunan tasainen alue?
1
petski
03.08.2006 16:35:47
Löytyykö tuosta mitään piirustuksia netistä. Olen tekemässä les paul standard 59 mallista kitaraa, ja jostain pitäisi löytää piirrustukset jonka mukaan jyrsimellä vetelisi nuo reunat oikealle tasolle. Sitten pääsisi rälläkällä tuon kannen kimppuun.
Tim
03.08.2006 17:01:17

www.mimf.com :in libraryssä on joku LP contour map. Siitä voi olla tohon jotain iloo, mutta sen raunan korkeuden määrää kuitenkin reunalistan korkeus. Mulla oli reunat niin, että jäi 6mm vaahteraa. Siitä kun sitten vetää sen 6mm pois niin menee reunalista just. Soololoven kohdalla pitää tosin jättää enemmän vaahteraa, kun siinä jo nousee kansi.
Jos on ohuehko vaahterakansi, niin kai toi voi olla pienempikin kun 6mm, kunhan ei liian pieneks päästä. Kuitenkin voi olla komeeta pistää pientä hyppyriä reunaan, eikä vaan tasasta.
päänahka
03.08.2006 17:58:07
Tulee nyt ihan hatarasta muistista, mutta eikö 50-luvulla lespoissa ollut nimen omaan hyppyriä siinä reunassa? Että jos ihan autenttista lookia haluaa niin semmosta sitten. Muistilla en viitannut omaan nuoruuteeni 50-luvulla.
Up and down, that's how energy stays alive.
petski
03.08.2006 18:48:41
Tarkoitat varmaan tuon nimisiä piirrustuksia "Crister Wentus' contour map of an early '70s Les Paul DeLuxe Gold Top".

Onko nuo numerot noitten korkeuskäyrien vieressä millejä, kun tuossa on 12 käyrää ja korkeimman käyrän kohdalla 12 ja reunan vieressä kulkevalla käyrällä 1?

P.S. Eikös se vaahtera kannen korkeus ole reunasta 5 milliä, kun se reunalista ulottuu millin syvyydelle mahonkiin?
petski
03.08.2006 19:00:27
Miten te muut olette aloittaneet tuon kannen muotoilun? Oletteko vain ruvenneet tasaista kantta käsittelemään rälläkällä, vai miten?
Juniper
03.08.2006 21:15:23
Miten te muut olette aloittaneet tuon kannen muotoilun? Oletteko vain ruvenneet tasaista kantta käsittelemään rälläkällä, vai miten?

Ensin oon jyrsiny reunalistan uran ja siitä sitten jyrsiny pienen alueen merkkaamaan loppullista korkoa.
Sitten vaan rälläkkä soimaan ja ihmettelemään valtaisaa pölyn määrää....
Tim
04.08.2006 10:07:17

Vetelin jyrsimellä tommoset portaat helpottamaan muotoilua, kun eka LP on kyseessä.
http://www.kotikone.fi/timo/kitara/image/kansijyrsinta1.jpg
Mutta voi kai sitä rälläkälläkin vedellä, jos taidot riittää.
Mike M. Hiirenloukku
04.08.2006 10:23:27
Minä piirsin kannen reunaan viivan siihen kohtaan, johon reunalista yläosa, laskin tulevan. Tämän jälkeen rälläkkä huutamaan. Loput sitten erittäin karkealla hiomapaerilla. Itse halusin paljon "hyppyriä" reunoille ja sitten tulikin jo potikkakolon kohdalla aika ohut kansi ;)
That's the spirit - Tuo on pirtua.
Juzzu
06.08.2006 18:06:52
Fiiliksellä vaan, mitään merkkejä tarvitse.. :o)
Ja tee ihmeessä hyppyriä reunalle, sen kanssa kansi alkaa elämään ihan uudella tavalla.
damn this illusion/ lust and confusion/ are eating up my mind/ this situations/ devils creation/ an evil in disguise
Mike M. Hiirenloukku
07.08.2006 17:00:15
Suosittelen jos "helpolla" haluaa päästä.

Mutta mikäli ei rälläkkää kamalasti rääkännyt ole, niin kyllä suurta varovaisuutta kannattaa noudattaa... se aika äkkiä haukkasee ja pääsee sadattelua.
That's the spirit - Tuo on pirtua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)